Auteur Topic: Overhemden algemeen  (gelezen 123816 keer)

Offline Marien

• Gebruiker
  • Kiitos, Hyvaa!
    • Bekijk profiel
Re: Overhemden algemeen
« Reactie #870 Gepost op: 30 december 2010, 16:27:22 »
maten van het shirt komen niet overeen met wat is opgemeten, dat is dus de fout  :cry:

en maar weer terug sturen...

« Laatst bewerkt op: 30 december 2010, 21:18:19 door Marien »

Offline pk-wear

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #871 Gepost op: 03 januari 2011, 23:44:41 »
Hoe denken jullie eigenlijk over een centre pleat bij een MTM shirt. Kon niet zo snel iets vinden met de zoek-functie. Waarvoor zou je het wel of niet willen? En is het te veel prep?  :roll:

Offline Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #872 Gepost op: 03 januari 2011, 23:53:04 »
Vind het niet nodig bij een maatshirt.

Offline pk-wear

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #873 Gepost op: 04 januari 2011, 00:06:55 »
Dankjewel. Dat is idd wat ik bedoel, vind het er een beetje confectie uitzien. Kreeg het aangeraden van een styliste gezien mijn bouw (heb behoorlijke gespierde brede schouders en grote rugspieren + grote borstkas) en zodoende zou het prettiger zitten wanneer ik bijv. draai of mijn armen spreid. Twijfel een beetje omdat mocht dit idd helpen en niet te veel afdoen van hoe die voor de rest zit het gezien mijn werk (fotograaf) wel het overwegen waard is.

Offline Wesp

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #874 Gepost op: 10 januari 2011, 22:53:50 »
Na lang lezen is het moment aangebroken om jullie hulp in te roepen. De afgelopen weken heb ik mijn collectie MTM shirts uitgebreid met enkele RTW shirts. Normaal gesproken kies ik alleen voor slim fit, maar recentelijk kon ik de verleiding niet weerstaan toen een mooi Loro Piana hemd zag liggen. Deze valt vooral op de rug erg ruim dus daarom wil ik het shirt laten tailleren.

Het dilemma is: met of zonder coupnaden. Doen coupnaden afbreuk aan de charme van het shirt? Wellicht relevant om te vermelden dat de stof verticaal gestreept is. Bij het tailleren via de zijnaden wordt er gerommeld aan het handgenaaide logo dat voor en achterzijde verbindt.

Wat raden jullie aan?

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #875 Gepost op: 11 januari 2011, 11:29:51 »
Als je een foto zou hebben van de fit kan wat beter beoordeeld worden waar je het beste resultaat mee bereikt.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Offline Veen

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #876 Gepost op: 15 januari 2011, 14:18:10 »
Ik heb altijd maatwerk gehad, echter vondt ik het altijd lang wachten en vondt ik de stoffen vaak goedkoop overkomen.
daarnaast slechte ervaring gehad met lct waar al mijn 4 shirts na 2x wassen een maat kleiner waren geworden.

koop nu denk al bijna 3 jaar bij Il Rosso m'n shirts.

Offline Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #877 Gepost op: 15 januari 2011, 15:02:00 »
Tailleren bij de zijnaden vind ik - mits de armsgaten het toestaan - eigenlijk altijd mooier.

Als je dan pech hebt en het 'handgenaaide logo' (...) moet wijken voor een betere fit denk ik dat je beter voor MtM had kunnen gaan. Can't have your cake and eat it too.

Offline pierre1

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #878 Gepost op: 19 januari 2011, 14:29:40 »
Hallo iedereen,

Sinds vandaag heb ik mij geregistreerd en ik heb mij inmiddels voorgesteld in het daarvoor bestemde topic.
Ik heb echter direct al een vraag:
Binnenkort heb ik een feestje en daarvoor wil ik eigenlijk een nieuw smoking shirt kopen. Nu zag ik deze bij een vriend en ik vond een shirt (zie foto's) wel grappig. Het merk is 'Einhorn' en ik vroeg mij af of iemand weet waar ik dergelijke shirts kan kopen. De online winkel van Einhorn is momenteel offline dus daar kom ik niet verder. Met zulke shirts kom je al snel bij maatwerk, maar omdat het meer voor de grap en ik het weinig zal dragen heb ik niet heel veel zin om er veel geld aan uit te geven. Weet iemand nog toevallig een adres waar je zulke shirts kan kopen? Alvast bedankt voor de moeite.

PS: sorry voor de slechte kwaliteit foto's, had geen zin om mijn SRL camera te pakken.
Foto 1: http://img19.imageshack.us/i/img2430yp.jpg/
Foto 2: http://img408.imageshack.us/i/img2431w.jpg/

Offline Adrem

• Gebruiker
  • mnml
    • Bekijk profiel
« Reactie #879 Gepost op: 19 januari 2011, 19:41:48 »
Hallo iedereen,

Sinds vandaag heb ik mij geregistreerd en ik heb mij inmiddels voorgesteld in het daarvoor bestemde topic.
Ik heb echter direct al een vraag:
Binnenkort heb ik een feestje en daarvoor wil ik eigenlijk een nieuw smoking shirt kopen. Nu zag ik deze bij een vriend en ik vond een shirt (zie foto's) wel grappig. Het merk is 'Einhorn' en ik vroeg mij af of iemand weet waar ik dergelijke shirts kan kopen. De online winkel van Einhorn is momenteel offline dus daar kom ik niet verder. Met zulke shirts kom je al snel bij maatwerk, maar omdat het meer voor de grap en ik het weinig zal dragen heb ik niet heel veel zin om er veel geld aan uit te geven. Weet iemand nog toevallig een adres waar je zulke shirts kan kopen? Alvast bedankt voor de moeite.

PS: sorry voor de slechte kwaliteit foto's, had geen zin om mijn SRL camera te pakken.
Foto 1: http://img19.imageshack.us/i/img2430yp.jpg/
Foto 2: http://img408.imageshack.us/i/img2431w.jpg/

Dit is wel een uiterst ongewoon smokinghemd, denk niet dat iemand je hier aan carnavalskleding kan helpen.  :wink:
To consciously avoid fashion is in itself a fashion.

Offline Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #880 Gepost op: 19 januari 2011, 21:48:42 »
[...] ik vond een shirt (zie foto's) wel grappig. [...]

En de kleur van uw smoking? Petrol? Mauve? Of is het er een met pailletten? :roll:

Probeer het eens op de Balkan misschien?

Zonder dollen: gaat het om black tie of mag u ook uw smoking jacket aan?
In het laatste geval kom je zelfs weg met brandenbourgs. Sterker nog: dan kan je ze eens showen!
(Wel een smoking cap dragen dan; betreft het een lichtgekleurde summer tux, dan een fez op. Mag je de rode neus thuis laten.)

Nice: (ook bij vrinden thuis, of op de club)

Very nice!

Awfully nice to drop by:

'Achmed, please show my guest out.'
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Offline ne plus ultra

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #881 Gepost op: 22 januari 2011, 21:50:26 »
Weet iemand nog toevallig een adres waar je zulke shirts kan kopen?
Bij je lokale kleermaker die niets wegooid, maar van restjes stof "iets" maakt misschien? Even zonder gekheid, dit hoort thuis in het foute overhemden topic.

@Heinzelmann: dat eerste jasje lijkt me wel wat, ik koop er een (zodra ik een landhuis met smoking room bezit...)

Offline Mediaman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #882 Gepost op: 23 januari 2011, 21:47:47 »
Il Portone in Rome, een shirt en een short van dezelfde stof.  :wink:

Site: http://www.ilportone.com/
A lavà ‘a capa ‘o ciuccio se perde acqua e sapone.

Offline maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #883 Gepost op: 24 januari 2011, 10:49:22 »
Why?
De z doet het regelmatig niet....

Offline Mediaman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #884 Gepost op: 24 januari 2011, 10:56:24 »

Offline maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #885 Gepost op: 24 januari 2011, 11:07:48 »
Why what?
:-)
Een shirt en een short van dezelfde stof.

Zou niet weten waarom ik een short indezelfde stof als m'n shirt zou willen aanschaffen :-)

Maar even zo goed... kennelijk heeft Il Portone uitgevonden dat er een markt voor is.

Offline Mediaman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #886 Gepost op: 24 januari 2011, 11:16:30 »
Nee, heb er ook geen behoefte aan, vond het wel interessant om te zien. Dat iemand het bedenkt en er vervolgens zijn handel van maakt.  :)

Wat zou de reactie zijn van dames op hét moment?  :mrgreen:

Offline Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
« Reactie #887 Gepost op: 24 januari 2011, 12:18:20 »
Ach, kan het wel waarderen, en de dames ook denk ik. Je schenkt in ieder geval aandacht aan alle details, en het is een stuk verzorgder dan de gemiddelde boxer of zeeman-onderbroek (behalve die gele dan :mrgreen:)
//

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
    • This is not the website you are looking for
« Reactie #888 Gepost op: 24 januari 2011, 12:27:27 »
Ik vind het wel vet, behalve dan dat ik liever een strakkere short aan heb. You have to protect the jewels.
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Offline overhemd

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #889 Gepost op: 25 januari 2011, 19:19:03 »
Wat is de lol nou precies van die gele zeeman onderbroeken? Ik heb er eentje gekregen van mijn vader (hebben ze ze nu nog) die vertelde mij dat het een ontzettende hype was. Ik vind er geen bal aan! Lelijk en het zit voor geen meter!

Iig de overhemden ik haal ze altijd bij www.egoshirts.nl . Doe dit al een ruime tijd en de kwaliteit en vooral de pasvorm van de standaard maten zijn erg goed!

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • Le coq non sportif
    • Bekijk profiel
« Reactie #890 Gepost op: 25 januari 2011, 19:20:26 »
Iig de overhemden ik haal ze altijd bij www.egoshirts.nl . Doe dit al een ruime tijd en de kwaliteit en vooral de pasvorm van de standaard maten zijn erg goed!

Goeie tip man. Bedankt.

Online Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #891 Gepost op: 25 januari 2011, 19:23:49 »
Weer zo'n spammert. ](*,)
"It is ok for me to have everything I want"

Offline maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #892 Gepost op: 25 januari 2011, 20:02:37 »
Weer zo'n spammert. ](*,)
Waar is het voordeel van de twijfel gebleven? :mrgreen:

Offline J

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #893 Gepost op: 25 januari 2011, 20:24:18 »
We hebben geen informatie die erop duidt dat deze gebruiker aan de genoemde onderneming is verbonden en op de vraag of hij verbonden is aan de genoemde onderneming, heeft hij negatief geantwoord.
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2011, 20:28:41 door Jesper »

Online Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #894 Gepost op: 25 januari 2011, 20:27:47 »
We zullen zien. :-^

Vreemd mail adres iig.
"It is ok for me to have everything I want"

Online RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #895 Gepost op: 25 januari 2011, 20:41:13 »
Als je manchetten kiest: "enkel manchet dus manchetknopen nodig!". Ik dacht altijd dat je alleen bij white tie shirts een enkel manchet met manchetknopen droeg maar het hoort blijkbaar altijd.

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • Le coq non sportif
    • Bekijk profiel
« Reactie #896 Gepost op: 25 januari 2011, 21:52:27 »
We hebben geen informatie die erop duidt dat deze gebruiker aan de genoemde onderneming is verbonden en op de vraag of hij verbonden is aan de genoemde onderneming, heeft hij negatief geantwoord.

Hoe moeilijk is het om iemand zand in de ogen te strooien? ;) Mensen die in hun eerste post winkels pluggen, zeker als die nog niet eerder genoemd zijn, hebben gewoon alle schijn tegen. Guilty until proven innocent.

Offline maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #897 Gepost op: 26 januari 2011, 07:43:40 »
Hoe moeilijk is het om iemand zand in de ogen te strooien? ;) Mensen die in hun eerste post winkels pluggen, zeker als die nog niet eerder genoemd zijn, hebben gewoon alle schijn tegen. Guilty until proven innocent.
Dat zeiden ze in 40-45 ook. Is ook vrij rommelig afgelopen.

:mrgreen:

Offline overhemd

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #898 Gepost op: 02 februari 2011, 12:04:30 »
 :shock: wat een gedoe! Is dit niet een beetje off topic? Ohh en btw, dat email adres is inderdaad raar, maar kan er iedereen één aanraden. Het is mijn 2e adres en voor klachten, vragen etc werkt een dergelijk email adres het best.
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2011, 12:14:17 door overhemd »

Offline Amir

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #899 Gepost op: 03 februari 2011, 22:42:23 »
Zo een short van Sea Island. Lekker koel voor de jewels.
www.ettemadis.blogspot.com

,,Amir in de bocht