Auteur Topic: Bretels  (gelezen 65617 keer)

Offline Ach

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Bretels
« Reactie #510 Gepost op: 26 oktober 2010, 10:40:41 »
Nou, dat is natuurlijk niet de bedoeling. De fit van mijn broeken komt vele malen beter tot zijn recht wanneer deze vanaf de schouders hangt, dat is de reden voor de overstap. Het jasje gaat op de werkplek vaak over de dressboy en dan zijn de bretels dus zichtbaar. Verder heeft dit ook niets met onzekerheid te maken, maar veeleer het willen vermijden van clowneske uitstraling. Zelf heb ik wel ideeen over de wijze waarop de bretels wil gaan matchen, maar zoek dus naar overwegingen hieromtrent van anderen.

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #511 Gepost op: 26 oktober 2010, 11:00:21 »
Gewoon donkerblauw; een met donkerbruin leer en een met zwart, afhankelijk van je schoenen?
Zevenhonderdvier

Offline Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
« Reactie #512 Gepost op: 16 november 2010, 14:41:38 »
Voor de liefhebbers; Albert Thurston heeft een mooie special, gemaakt uit het leer van de in 1786 gezonken “Metta Catharina”
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2012 - Oxford: Corthay Bucy

Pierre Corthay on Blogspot

Offline Jim-Jorden

• Gebruiker
  • modern' talking
    • Bekijk profiel
« Reactie #513 Gepost op: 16 november 2010, 19:19:40 »
nice  =P~
"Greed is good"

Offline Tevere

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #514 Gepost op: 15 maart 2011, 19:46:11 »
Misschien ook wel handig om te weten: ik heb met mijn 1,73m een maatje medium besteld en heb niet veel verstelruimte meer over. Als je veel langer bent dan ik, zou je zeker voor een maatje groter moeten gaan.

Ik wist niet dat er verschillende maten waren? Kan me in ieder geval niet herinneren dat er enige keuze was (bij shoes&shirts)

Offline noknok

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
Bretels
« Reactie #515 Gepost op: 14 mei 2011, 21:46:46 »
Dag, ik heb een vraagje (ben nieuw hier)

Ik heb voor een bruiloft een zomers en lichtgrijs pak gekocht. Daarboven heb ik een effen wit overhemd, met een modieuze smalle zwarte stropdas.

Graag wil ik een passende bretels daarbij, en om het af te maken een nette hoed. Ik ben echter kleurenblind, en weet niet welke kleuren goed passen.

Ik zit te denken aan een hele smalle zwarte Y-bretels, zodat de bretels niet breder is dan mijn stropdas.

Daarboven wil ik een lichtgrijs (bol)hoedje doen.

Dus:

Lichtgrijs pak
smalle zwarte bretels (of moet die ook grijs)
Smalle zwarte stropdas
Lichtgrijs hoedje (of moet dat weer zwart).

ben benieuwd!!!

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #516 Gepost op: 14 mei 2011, 22:55:07 »
Ik ook.
Zevenhonderdvier

Online Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
« Reactie #517 Gepost op: 15 mei 2011, 09:38:52 »
Grijs en zwart zijn geen kleuren, dus wat was het probleem?
//

Offline noknok

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #518 Gepost op: 16 mei 2011, 17:08:28 »
Bedankt voor de reactie.
Grijs en zwart zijn geen kleuren idd.

Maar volg graag de etiquette.
En ik vraag me af of het niet tegen de etiquettes in gaat, of dat het ongebruikelijk is om een zowel een zwarte bretels en een zwarte stropdas te dragen op een grijs pak.

Als een grijze bretels bijvoorbeeld gebruikelijker is, dan kies ik daarvoor.

Dus ik wacht af....

Offline Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
« Reactie #519 Gepost op: 16 mei 2011, 17:37:34 »
Bedankt voor de reactie.

En ik vraag me af of het niet tegen de etiquettes in gaat, of dat het ongebruikelijk is om een zowel een zwarte bretels en een zwarte stropdas te dragen op een grijs pak.

Dus ik wacht af....

Als het betekend dat je broek geen riemlussen heeft en je dus een echte mooiebretek met leren lussen gebruikt, bevestigd aan de knopen aan de binnenkant van je broeksrand, zou ik zeggen.....

.. DOEN...!  Ik zou dan opteren voor zwart.
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2012 - Oxford: Corthay Bucy

Pierre Corthay on Blogspot

Offline Don

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #520 Gepost op: 16 mei 2011, 17:44:29 »
Als je graag de etiquette volgt dan houd je je jasje aan en is daarmee het probleem opgelost.

Ergens denk ik dat dit niet helemaal het antwoord is dat je zoekt. Het beste advies dat ik je kan geven is om iemand in je omgeving te zoeken wiens oordeel je vertrouwt.

Offline Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #521 Gepost op: 16 mei 2011, 21:39:39 »
Als je graag de etiquette volgt dan houd je je jasje aan en is daarmee het probleem opgelost.

Exactly my thought. Sterker nog: waarom geen vest –gilet genaamd in trouwkringen– over de bretels, zoals het hoort?

(Alleen boeren, Wall Street traders en mime-spelers dragen hun bretels zichtbaar. Vooruit: èn skinheads.)
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Offline HenkieVV

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #522 Gepost op: 17 mei 2011, 09:13:55 »
Bedankt voor de reactie.

Dus ik wacht af....
Traditioneel behoor je bretels in (ongeveer) de zelfde kleur als je shirt te dragen (bij een wit shirt dus witte bretels, of evt. creme-kleurig). Daar worden ze iets onopvallender door. Als je ze dus heel bewust als opvallende accessoire wil dragen (niet mijn smaak, maar ik zie het wel eens gebeuren), is het de soort regel om te negeren, maar het is wel de traditionele regel.

Offline Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #523 Gepost op: 17 mei 2011, 14:49:07 »
Traditioneel behoor je bretels in (ongeveer) de zelfde kleur als je shirt te dragen (bij een wit shirt dus witte bretels, of evt. creme-kleurig). Daar worden ze iets onopvallender door. Als je ze dus heel bewust als opvallende accessoire wil dragen (niet mijn smaak, maar ik zie het wel eens gebeuren), is het de soort regel om te negeren, maar het is wel de traditionele regel.

Als ik lees "Daarboven heb ik een effen wit overhemd, met een modieuze smalle zwarte stropdas.", dan denk ik dat je met contrasterende (dus zwarte) bretels een heel raar effect krijgt: drie evenwijdige, zwarte, strepen.
Volgens mij ben je dan slechts één stap verwijderd van 'coulrosartorialisme*' en accessoires met muzieknoten of pianotoetsen.

Ik associeer dat met de volgende beelden:

*coulrosartorialisme = het maken van clownspakken

*EDIT* Ziehier: het blijft raar (als in 'half aangekleed', behalve met een vestje; dat gaat nog nèt. (Wel eerst netjes aan de dames vragen of ze het goed vinden dat je je jasje uitdoet natuurlijk, comme il faut.)

« Laatst bewerkt op: 17 mei 2011, 14:51:10 door Heinzelmann »
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Offline HenkieVV

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #524 Gepost op: 18 mei 2011, 10:29:48 »
Zoals ik al zei, ik ben er zelf ook geen fan van, maar bijvoorbeeld die laatste foto, daar snap ik de gedachte in ieder geval. Het komt een tikkeltje boers over, maar verder niet heel lelijk.

Offline Don

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #525 Gepost op: 18 mei 2011, 10:51:09 »
(...)
*EDIT* Ziehier: het blijft raar (als in 'half aangekleed', behalve met een vestje; dat gaat nog nèt. (Wel eerst netjes aan de dames vragen of ze het goed vinden dat je je jasje uitdoet natuurlijk, comme il faut.)

Behalve 'raar want halfaangekleed' ziet het er in mijn beleving ook wat mallotig uit omdat de broeksband op de heupen zit (i.t.t. tot de middel). Daardoor krijg je bretels die behoorlijk lang zijn.

Bij de man in het midden zie je bijvoorbeeld de broeksband aan weerszijden van de voorkant van het gilet. In mijn beleving zou dat bij een heupbroek niet het geval zijn.

Typisch een geval van 'net niet'.

Offline Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #526 Gepost op: 18 mei 2011, 13:44:42 »
Behalve 'raar want halfaangekleed' ziet het er in mijn beleving ook wat mallotig uit omdat de broeksband op de heupen zit (i.t.t. tot de middel). Daardoor krijg je bretels die behoorlijk lang zijn.

Bij de man in het midden zie je bijvoorbeeld de broeksband aan weerszijden van de voorkant van het gilet. In mijn beleving zou dat bij een heupbroek niet het geval zijn.

Typisch een geval van 'net niet'.

Je hebt helemaal gelijk. Maar het ging me om het globale beeld 'das/bretels met/zonder vest'.
Een duidelijker foto kon ik zo gauw niet vinden.

Naast de terechte kritiek kan ook nog worden opgemerkt dat de heren clipbretels dragen [-X en dat ze hun das te lang óf te kort hebben geknoopt.  [-X (Met een vestje heb je van een te korte das geen last, dixit Nicolaas Klei naar waarheid.)

De gom draagt halfhoge monks –dat dan weer wel–, maar met dikke rubber zolen. Over de andere schoenen kunnen we beter zwijgen.
Overigens blijkt uit de volledige reportage dat ze helemaal geen jasjes hebben of hadden.

En toen het zonnetje doorbrak... ieuw!

Vooruit: ook eentje met het bruidje –want is een vrouw niet het ultieme heren-accesoir?–, dat volgens eigen tekst uit stof is gemaakt...

« Laatst bewerkt op: 18 mei 2011, 13:49:08 door Heinzelmann »

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #527 Gepost op: 18 mei 2011, 20:08:45 »
Het zou pas echt achterlijk zijn als die mensen zich compleet volgens zogenaamde officiële etiquette zouden kleden. Het is duidelijk te zien dat dat niet bij ze past en ik snap niet dat iemands gelukkigste dag van zijn leven hier wordt aangedragen als iets wat in jouw ogen idioot is.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Offline Don

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #528 Gepost op: 18 mei 2011, 20:19:17 »
Abstraheren kun je leren.