Marcoliani: http://www.marcoliani.com/
Ik heb ze nog niet in het wild gezien, maar de collectie ziet er mijn inziens geweldig uit. Ik heb net even een mailtje gestuurd voor verkooppunten in NL, London en Milaan.
Online is het hier te koop.
Ik heb ze zowel in het Engels als Italiaans gemaild, maar helaas beide keren geen respons gehad.
In Milaan heb ik het meerdere malen gevraagd en er was één persoon die er wel is van gehoord had. Hij verwees me naar Rinascente maar ook daar verkochten ze het niet en hadden er verder niet van gehoord.
Erg vreemd, en dus zeer jammer dat ze niet reageren op mails. Mocht iemand ze tegenkomen dan hoor ik het graag. Waarschijnlijk zal ik rond september wel wat paar laaten overkomen van de eerder genoemde website.
Kousen van Gallo meegenomen.
Uit een boekje dat ik heb meegenomen blijkt dat ze ook wat ondergoed, (zwem)kleding, schoenen en dassen (waaronder mooie wollen) verkopen. Ze hebben extreem veel kleur in hun collecties zitten. In hun winkel moet je je daar niet door laten afschrikken want als de lades opengaan komen er ook rustigere kousen tevoorschijn. Gallo wordt geroemd om de designs, en daar ben ik het volledig mee eens. De durability is zoals zo vaak met sokken/kousen lastig te beschrijven: de een zegt dat ze jaren meegaan, een ander dat er na 3 weken gaten in zitten.
Ik koos voor twee paar relatief dunne kousen, deze zitten mij werkelijk voortreffelijk, deze waren 33.50 per paar. Daarmee zijn ze flink duurder dan bijvoorbeeld Pantherella, maar volgens mij heb ik een redelijk exclusief paar meegenomen. Ik zal binnenkort wel wat duidelijke foto's plaatsen van de kousen die ik heb en wat andere (de website is offline atm).