Auteur Topic: Sokken en Kousen  (gelezen 132922 keer)

Offline oscar wilde

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Sokken en Kousen
« Reactie #750 Gepost op: 31 januari 2009, 00:59:15 »
Alto Milano heb ik afgelopen herfst in een aantal winkels in Rome gespot.

Offline Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #751 Gepost op: 07 februari 2009, 12:33:24 »
Heb een tijdje Falke Airport en Pantharella kniekousen geprobeerd. Pantharella vind ik mooier, maar knellen jammer genoeg wat meer dan de Falke kniekous.
Wil dus wat meer kopen. Ik heb gekeken op herensokken.nl en sokkendirect.nl
Beide sites verkopen dus Falke airport, maar herensokken.nl heeft tien kleuren en spreekt over melange. Ik neem aan dat dit dus andere kousen zijn dan bij sokkendirect, die maar vijf kleuren in het assortiment heeft. Heeft iemand ervaring met beide sites? Wil eigenlijk de kousen van sokkendirect aanschaffen.......

Offline Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
« Reactie #752 Gepost op: 07 februari 2009, 12:44:35 »
Heb een tijdje Falke Airport en Pantharella kniekousen geprobeerd. Pantharella vind ik mooier, maar knellen jammer genoeg wat meer dan de Falke kniekous.
Wil dus wat meer kopen. Ik heb gekeken op herensokken.nl en sokkendirect.nl
Beide sites verkopen dus Falke airport, maar herensokken.nl heeft tien kleuren en spreekt over melange. Ik neem aan dat dit dus andere kousen zijn dan bij sokkendirect, die maar vijf kleuren in het assortiment heeft. Heeft iemand ervaring met beide sites? Wil eigenlijk de kousen van sokkendirect aanschaffen.......

En wat vind je van Richard James kousen?
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Offline Marijn

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #753 Gepost op: 07 februari 2009, 12:47:50 »
..... Heeft iemand ervaring met beide sites? Wil eigenlijk de kousen van sokkendirect aanschaffen.......

Ik heb wel ervaring met sokkendirect. Geen problemen en snelle service.

Offline Tungsten Duvall

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #754 Gepost op: 07 februari 2009, 12:51:25 »
Heb zelf ervaring met herensokken.nl. Zeer goede service, altijd bericht als een bestelling langer duurt en goed verpakt thuis bezorgd.

Ggr!
Blijf jezelf zonder dezelfde te blijven

Offline Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #755 Gepost op: 07 februari 2009, 15:45:27 »
Maar zijn de kousen van beide sites hetzelfde of zijn het echt verschillende kousen?

Offline Tungsten Duvall

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #756 Gepost op: 07 februari 2009, 19:25:42 »
Herensokken.nl heeft volgens mij alleen Falke, origineel dus dat zijn m.i. dan altijd dezelfde.

Anders even je vraag/verzoek mailen, krijg je ongetwijfeld snel en duidelijk antwoord.

Ggr!

Offline carpe diem

• Gebruiker
  • I'm the bad guy?
    • Bekijk profiel
« Reactie #757 Gepost op: 10 februari 2009, 21:51:20 »
Zojuist 5 paar besteld.

http://www.woodsofshropshire.co.uk/shop/mens-socks/socks/sea-island-cotton-socks-pantherella

Inclusief verzendkosten, aan de deur afgeleverd voor 47 euronen.  :D

Ik heb mij ook maar eens gewaagd om met deze pond koers mijn voordeel hier te behalen. 7paar sokken en een shawltje voor 62pond ( en maar 4pond verzendkosten). duurde 4 dagen voor de postbode aanbelde........
Kent de route inmiddels, ben mij de laatste tijd nogal te buiten gegaan aan internetbestellingen, zie andere topics.

Groet, Carpe
When you buy the best, you only cry once.

Offline Imperatore

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #758 Gepost op: 11 februari 2009, 16:28:14 »
Ik heb mij ook maar eens gewaagd om met deze pond koers mijn voordeel hier te behalen. 7paar sokken en een shawltje voor 62pond ( en maar 4pond verzendkosten). duurde 4 dagen voor de postbode aanbelde........
Kent de route inmiddels, ben mij de laatste tijd nogal te buiten gegaan aan internetbestellingen, zie andere topics.

Groet, Carpe

Hoe heb je betaald? CC? Ik zit er aan te denken om ook maar eens een paar of 6 / 7 van die Pantherella's te kopen. Mits ze goed op de kuit blijven zitten, en volgens mij is dat het geval. Minder dan een tientje per paar is gewoon erg voordelig! Moest je eerst een account aanmaken bij www.woodsofshropshire.co.uk ?

Edit: ze hebben deze niet meer in maat L (ik heb 44/45) Pantherella Chilli Red Cotton Blend Socks :(
Hopen dat ze die weer binnen krijgen, want die kleur is gewoon te gaaf. :)
« Laatst bewerkt op: 11 februari 2009, 16:31:29 door Imperatore »

Offline Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #759 Gepost op: 11 februari 2009, 16:55:38 »
Het blijven sokken.
This, madame, is Versailles.

Offline Imperatore

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #760 Gepost op: 11 februari 2009, 16:57:32 »

Offline Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #761 Gepost op: 11 februari 2009, 16:59:16 »
?
Sokken vind ik nooit zo lekker zitten op de kuit als kousen. Vandaar.

Offline Imperatore

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #762 Gepost op: 11 februari 2009, 17:03:48 »
Sokken vind ik nooit zo lekker zitten op de kuit als kousen. Vandaar.

Hmm, dat is op zich wel belangrijk aangezien ik ze juist koop om wat hoger te dragen dan mijn huidige sokken. Maar ik denk dat dat ook wel het geval is. Iemand die kan bevestigen dat deze Pantherella's een beetje blijven zitten. Ik heb geen zin om 70 euro te gaan verbranden.

Offline Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #763 Gepost op: 11 februari 2009, 17:25:11 »
Hmm, dat is op zich wel belangrijk aangezien ik ze juist koop om wat hoger te dragen dan mijn huidige sokken. Maar ik denk dat dat ook wel het geval is. Iemand die kan bevestigen dat deze Pantherella's een beetje blijven zitten. Ik heb geen zin om 70 euro te gaan verbranden.
Te laat. ;-)

Offline Imperatore

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #764 Gepost op: 11 februari 2009, 18:15:10 »
Te laat. ;-)

Ik heb ze nog niet gekocht. Moet nog eerst een account aanmaken enzo.

Offline Tungsten Duvall

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #765 Gepost op: 11 februari 2009, 18:19:23 »
Kousen of sokken: interessante discussie. Ik vind kousen simpelweg te warm en kies dus voor een goede sok, met voldoende lengte (geen bloot been [-X) of voor sokloos (regelmatig in de zomer of zomerse oorden).

Offline Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #766 Gepost op: 11 februari 2009, 18:24:11 »
Volgens mij is er over dat onderwerp al genoeg gepraat.

Offline Tungsten Duvall

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #767 Gepost op: 11 februari 2009, 18:54:40 »
Tja, dat heb je met (relatieve) nieuwkomers op zo'n forum; dan komen onderwerpen weer terug.

Offline Edzardo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #768 Gepost op: 11 februari 2009, 20:11:43 »
Ik ben op zoek naar zijden kousen, iemand een idee? Ik kan ze wel vinden in zwart, bordeaux en champagane, maar ik zoek eigenlijk navy en antraciet.

Offline oscar wilde

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #769 Gepost op: 11 februari 2009, 22:24:43 »
Onder het risico dat ik weer voor dga wordt aangezien van deze firma, maar toch nog maar een keertje dan: Mensocks verkoopt zijden kousen, ook in navy en antraciet. Volgens mij zijn ze niet goedkoop echter, rond de 40 euro per paar. Ik moet die lui daar toch eens om provisie gaan vragen denk ik...

Offline Mediaman

• Gebruiker
  • Houd SF schoon.
    • Bekijk profiel
« Reactie #770 Gepost op: 12 februari 2009, 08:52:45 »
Kousen of sokken: interessante discussie. Ik vind kousen simpelweg te warm en kies dus voor een goede sok, met voldoende lengte (geen bloot been [-X) of voor sokloos (regelmatig in de zomer of zomerse oorden).

Lijkt me prima om bepaalde discussies nieuw leven in te blazen, nieuwe mensen, nieuwe inzichten.
A lavà ‘a capa ‘o ciuccio se perde acqua e sapone

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • nouveau pauvre
    • Bekijk profiel
« Reactie #771 Gepost op: 12 februari 2009, 09:26:07 »
Zo, is dat. Het heeft immers even tijd nodig voordat de nieuwe leden inzien dat er maar één optie is: kousen.  :P
Her dress is up to waterline
Bitch is clearly borderline
Nose as white as Snow White's, in moonlight

Offline oscar wilde

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #772 Gepost op: 12 februari 2009, 10:01:18 »
Inderdaad, volgens mij zijn de langere sokken (de herenkousen) ook bij de jongeren herondekt en lang niet meer alleen voor oudere mannetjes. Trouwens kousen zijn tegenwoordig in allerlei varianten te krijgen van stijlvol ingetogen tot kekke (kan dat woord nog of is dat typisch iets voor een ouder iemand die probeert jong te lijken?) kleuren. In Italië dragen heren volgens mij alleen lang, zomer of winter.
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2009, 10:13:14 door oscar wilde »

Offline Tungsten Duvall

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #773 Gepost op: 12 februari 2009, 18:55:18 »
Inderdaad, volgens mij zijn de langere sokken (de herenkousen) ook bij de jongeren herondekt en lang niet meer alleen voor oudere mannetjes. Trouwens kousen zijn tegenwoordig in allerlei varianten te krijgen van stijlvol ingetogen tot kekke (kan dat woord nog of is dat typisch iets voor een ouder iemand die probeert jong te lijken?) kleuren. In Italië dragen heren volgens mij alleen lang, zomer of winter.
In Italië imo vooral sokloos, met name in de zomerse periode. Zelfs onder een pak ...

Offline Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
« Reactie #774 Gepost op: 12 februari 2009, 20:11:11 »
In Italië imo vooral sokloos, met name in de zomerse periode. Zelfs onder een pak ...

+1

Dat betekent dat wij ook welgeteld 3 (zegge: drie) dagen sokkousloos kunnen lopen ;)
Voor de rest van het jaar, de benen weer bedekken
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Offline Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #775 Gepost op: 12 februari 2009, 21:59:29 »

Dat geldt voor een kleine minderheid, zeker niet voor het gros van de Italiaanse cognoscenti.

Offline Imperatore

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #776 Gepost op: 14 februari 2009, 01:40:43 »
Zo, is dat. Het heeft immers even tijd nodig voordat de nieuwe leden inzien dat er maar één optie is: kousen.  :P

Oneens. Mits sokken goed op de kuit blijven zitten, zie ik de meerwaarde van die extra 5-8 cm niet in. Immers, hoe vaak zal dat deel van je been zichtbaar zijn als je een lange broek draagt? Zelfs bij korte pijpjes lijkt me dit vrijwel onmogelijk. Maar goed, wellicht dat je mij het nut er van kunt laten inzien. :P

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • nouveau pauvre
    • Bekijk profiel
« Reactie #777 Gepost op: 14 februari 2009, 09:00:12 »
Sokken zakken bij mij altíjd af. Dat is ten eerste oncomfortabel en ten tweede een vrij lullig gezicht, mocht iemand het opmerken. Ik zit in een informeel gezelschap soms met het ene been over het andere. Omdat ik mijn broeken graag vrij kort draag zou het risico groot zijn dat ik mijn omgeving op een blik op mijn ongeschoren kuiten trakteer.
Her dress is up to waterline
Bitch is clearly borderline
Nose as white as Snow White's, in moonlight

Offline Tungsten Duvall

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #778 Gepost op: 14 februari 2009, 10:00:43 »
Oneens. Mits sokken goed op de kuit blijven zitten, zie ik de meerwaarde van die extra 5-8 cm niet in. Immers, hoe vaak zal dat deel van je been zichtbaar zijn als je een lange broek draagt? Zelfs bij korte pijpjes lijkt me dit vrijwel onmogelijk. Maar goed, wellicht dat je mij het nut er van kunt laten inzien. :P
Eens! Imp.  Met goede sokken voorkom (ik althans wel) altijd het blote kuit-probleem.

Ggrt!

Offline oscar wilde

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #779 Gepost op: 14 februari 2009, 10:19:34 »
tja, sommige dingen "horen" nou eenmaal zo, zoals kousen onder een pak denk ik, op die manier onderscheiden zich toch de kenners van de 2e hands autoverkopers (mooi beroep, niets mis mee overigens). Net zoals je geen shirts draagt met borstzakje, geen bretels met een riem combineert, geen dasspeld draagt enz. Is het ook niet een beetje koudwatervrees? Eén waarschuwing is op zijn plaats: als je eenmaal kousen draagt wil je doorgaans geen sokken meer, ook niet bij je vrijetijdskleding. Kousen zijn ook een beetje een statement om aan te geven dat je behoort tot de "gentlemen", nog los van alle praktische voordelen die hiervoor gemeld zijn. Ik zeg ook pak in plaats van kostuum...
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2009, 10:39:08 door oscar wilde »