Ah. In dat geval kan ik mij wel in het verhaal vinden. Inderdaad is het niet zo dat Falke eenvoudigweg meer rekent voor hetzelfde product. Er zijn meer factoren die daar een rol bij spelen dan alleen het percentage gebruikte materialen. Te stellen dat Hema en Falke vergelijkbaar zijn enkel hierop gebaseerd valt imho in het straatje:
"Het ene witte hemd kost 130 euro en het andere kost 30 euro. Ze zijn allebei wit. waarom zou ik niet die van 30 euro kopen, dan?" 
Burlington kniekousen bevatten vaak (onder voorbehoud) 75% wol en 25% nylon. Toch vind ik ze kwalitatief goed. Maar, ik moet wel zeggen dat mijn voorkeur inderdaad uitgaat naar een puurdere samenstelling en in dat opzicht begrijp ik het punt van heer Ervé wel. Wellicht voor de zomer eens Viccel proberen... 
Ik snap ook wel dat er meer bij komt kijken dan alleen de gebruikte materialen. Maar het is geen vergelijk op kleur zoals jij beweert.
Maar de gebruikte materialen is m.i. wel een belangrijke indicatie aangaande de kwaliteit, wat jij ook onderschrijft trouwens. Zowel de kousen van de Hema als die van Falke worden machinaal gemaakt. Dan houd je nog draagcomfort/pasvorm en de herkomst van de materialen(lees kwaliteit) over.
Omdat ik bij Falke ondanks het prima draagcomfort niet te spreken ben over de snelle slijtage, en na het aflopen van een aantal winkels bij de Hema ook kniekousen tegenkwam besloot ik ze te gaan vergelijken. Na een paar keer dragen voel ik weinig verschil en toen ik de samenstelling van materialen las was ik verbaasd. Ik moet ze ook langer dragen om tot een goed oordeel te komen, maar in mijn korte vergelijk voel ik niets wat het in mijn ogen enorme prijsverschil rechtvaardigt.