Auteur Topic: Sokken en Kousen  (gelezen 132905 keer)

Offline Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Sokken en Kousen
« Reactie #1050 Gepost op: 14 oktober 2009, 19:17:55 »
Ik heb zowel een paar van Gallo als van Marcoliani, de laatste heb ik hier besteld. Het paar van Gallo heb ik bij een Gallo store in Italia gekocht, maar misschien kun je FB mailen, hij verkoopt iig Gallo. Overigens ben ik over die Couture lijn van Gallo niet erg tevreden, slijten mi te snel, kan ook aan het materiaal liggen. Die van Marcoliani heb ik nog maar 1 avond aangehad dus daar kan ik nog niets over zeggen.
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2009, 19:27:30 door Mr.Barry »
You can never be overdressed. If somebody says you're overdressed, they're underdressed.

Offline Kemalony

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1051 Gepost op: 14 oktober 2009, 19:27:11 »
what do you think about wool-silk blended socks ?
100% Cotton Mercerized Dress Socks

Offline Don

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1052 Gepost op: 14 oktober 2009, 19:34:23 »
Ik heb zowel een paar van Gallo als van Marcoliani, de laatste heb ik hier besteld. Het paar van Gallo heb ik bij een Gallo store in Italia gekocht, maar misschien kun je FB mailen, hij verkoopt iig Gallo. Overigens ben ik over die Couture lijn van Gallo niet erg tevreden, slijten mi te snel, kan ook aan het materiaal liggen. Die van Marcoliani heb ik nog maar 1 avond aangehad dus daar kan ik nog niets over zeggen.
Bedankt. De twee mogelijkheden die je hebt beschreven zien er veelbelovend uit.

what do you think about wool-silk blended socks ?
Usually, I am not in the habit of wearing plain black socks. However, I do need a pair of these for my white tie. Considering the purpose, a blend (such as wool-silk), would probably be more durable, but - at least in my opinion - also not quite right in combination with white tie.

Regards,
Don
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2009, 19:36:07 door Don »

Offline Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1053 Gepost op: 14 oktober 2009, 22:38:50 »
Mensocks zegt ze te hebben: http://www.mensocks.nl/shop/p459/c4/100purezijdeLangGlad.

Over de kwaliteit durf ik geen uitspraak te doen, ik heb ze niet in het echt gezien.

Offline Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1054 Gepost op: 14 oktober 2009, 22:50:55 »
Mensocks stond ook in quote  :-(.
This, madame, is Versailles.

Offline Rover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1055 Gepost op: 15 oktober 2009, 01:13:39 »
Kent iemand het merk Alto Milano, schijnt ook veel materialen en kleuren te hebben, maar weet niet waar ze hier te koop zijn? Voordeel van Italiaanse sokken is dat ze meestal lang zijn.

Offline carpe diem

• Gebruiker
  • I'm the bad guy?
    • Bekijk profiel
« Reactie #1056 Gepost op: 15 oktober 2009, 18:54:07 »
Heb een tijdje geleden mede door de aandacht op SF bij Mensocks wat paren aangeschaft. Nu na een aantal malen dragen en wassen kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat de kwaliteit nogal tegenvalt. Pasvorm, elasiticiteit en afwerking zijn belabberd.

Zonde van het geld
When you buy the best, you only cry once.

Offline Rover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1057 Gepost op: 15 oktober 2009, 22:45:58 »
Heb een tijdje geleden mede door de aandacht op SF bij Mensocks wat paren aangeschaft. Nu na een aantal malen dragen en wassen kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat de kwaliteit nogal tegenvalt. Pasvorm, elasiticiteit en afwerking zijn belabberd.

Zonde van het geld

O ja? Ik vind ze juist wel prima. Veel keuze qua kleur en materiaal, ook veel lange gelukkig. Ik heb een aantal paar katoenen en wollen kousen uit hun businesslijn al bijna een jaar en die blijven prima ook nu nog na tig keer wassen.
Je mag ze niet volgens het label in de droger gooien (kwam ik eerste keer beetje te laat achter).

Offline maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1058 Gepost op: 15 oktober 2009, 22:48:51 »
O ja? Ik vind ze juist wel prima. Veel keuze qua kleur en materiaal, ook veel lange gelukkig. Ik heb een aantal paar katoenen en wollen kousen uit hun businesslijn al bijna een jaar en die blijven prima ook nu nog na tig keer wassen.
Je mag ze niet volgens het label in de droger gooien (kwam ik eerste keer beetje te laat achter).
U heeft uw eerste paar gekregen kennelijk? Vraag eens aan de gulle gever waar hij/zij ze indertijd gekocht heeft.
De z doet het regelmatig niet....

Offline Rover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1059 Gepost op: 15 oktober 2009, 22:56:27 »
Ik vat hem niet Maboc. Ik heb ze zelf ergens eind vorig jaar gekocht in Amsterdam.

Offline maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1060 Gepost op: 15 oktober 2009, 23:13:30 »
Ik vat hem niet Maboc. Ik heb ze zelf ergens eind vorig jaar gekocht in Amsterdam.

Kent iemand het merk Alto Milano, schijnt ook veel materialen en kleuren te hebben, maar weet niet waar ze hier te koop zijn? Voordeel van Italiaanse sokken is dat ze meestal lang zijn.

Uit het vetgedrukte meende ik te kunnen afleiden dat je ze kennelijk gekregen had.
Kennelijk worden ze niet meer verkocht waar je ze eerst kocht, of ben je verhuist :-)

Nuja...carpe diem geeft aan dat ze bij Mensocks te vinden zijn.

Offline Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1061 Gepost op: 15 oktober 2009, 23:18:47 »
Dat zou je haast denken... maar de post van carpe diem was volgens mij geen reactie op die van Rover.

Offline Rover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1062 Gepost op: 15 oktober 2009, 23:21:17 »
Uit het vetgedrukte meende ik te kunnen afleiden dat je ze kennelijk gekregen had.
Kennelijk worden ze niet meer verkocht waar je ze eerst kocht, of ben je verhuist :-)

Nuja...carpe diem geeft aan dat ze bij Mensocks te vinden zijn.
Ah ok, ik begrijp het. Ik vond ze juist wel prima, maar dat is kennelijk heel persoonlijk als ik Carpe Diem lees. Ik houd altijd wel van een dunne sok/kous, of het nou wol is of katoen, en dan zit je bij de Italiaanse merken vaak wel goed. Die zijn, zo heb ik ondervonden, echter meestal van 100% katoen hetgeen betekent dat ze na het wassen niet door allerlei polyamides "terugschieten" in hun pasvorm, maar als je ze aantrekt heb ik daar geen last meer van. Ik vind 100% natuurvezel wel prettiger dan al die kunstmatige toevoegingen, niet? Dan maar iets minder vorm- en slijtvast.
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2009, 23:24:13 door Rover »

Offline maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1063 Gepost op: 15 oktober 2009, 23:23:59 »
Dat zou je haast denken... maar de post van carpe diem was volgens mij geen reactie op die van Rover.

mmmm ja... ik zie wat je bedoelt. Het zou maar zo over een paar posts terug kunnen gaan.

Dus...Rover....don't get your hopes up to high

Offline maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1064 Gepost op: 15 oktober 2009, 23:26:01 »
Ah ok, ik begrijp het. Ik vond ze juist wel prima, maar dat is kennelijk heel persoonlijk als ik Carpe Diem lees. Ik houd altijd wel van een dunne sok/kous, of het nou wol is of katoen, en dan zit je bij de Italiaanse merken vaak wel goed. Die zijn, zo heb ik ondervonden, echter meestal van 100% katoen hetgeen betekent dat ze na het wassen niet door allerlei polyamides "terugschieten" in hun pasvorm, maar als je ze aantrekt heb ik daar geen last meer van. Ik vind 100% natuurvezel wel prettiger dan al die kunstmatige toevoegingen, niet? Dan maar iets minder vorm- en slijtvast.

Anders even googlen naar een post- of emailadres van de fabriek. Kun je daar even informeren of er naar Nederland geexporteerd wordt.
Kun je meteen het SF-adresboek verrijken :-)

Offline Rover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1065 Gepost op: 15 oktober 2009, 23:26:58 »
Volgens mij hadden we een Babylonische spraakverwarring niet? Is goed idee, zodra ik het heb gevonden laat ik het weten.

Offline Rover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1066 Gepost op: 15 oktober 2009, 23:37:24 »
Mensocks zegt ze te hebben: http://www.mensocks.nl/shop/p459/c4/100purezijdeLangGlad.

Over de kwaliteit durf ik geen uitspraak te doen, ik heb ze niet in het echt gezien.
Van Mensocks ken ik de zijden niet. Ik heb wel van een paar andere "bekende" merken zijden kousen gehad, maar 100% zijde gaat volgens mij sowieso vrij snel stuk omdat het zo'n kwetsbaar materiaal betreft. Dus "handle with care".

Offline carpe diem

• Gebruiker
  • I'm the bad guy?
    • Bekijk profiel
« Reactie #1067 Gepost op: 16 oktober 2009, 07:33:05 »
Voor de volledigheid: mijn kousen van mensocks noemen zich Filo Scozia. Ooit een normale katoenen zomerkous, nu echter een heeele dunne kous van katoen waarbij het elastiek zichtbaar aanwezig is

Offline Don

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1068 Gepost op: 16 oktober 2009, 13:06:47 »
Voor de volledigheid: mijn kousen van mensocks noemen zich Filo Scozia. Ooit een normale katoenen zomerkous, nu echter een heeele dunne kous van katoen waarbij het elastiek zichtbaar aanwezig is
Filo Scozia is niets anders dan wat in het Engels 'Mercerized Cotton' heet:

Meer informatie.

Groeten,
Don

Offline carpe diem

• Gebruiker
  • I'm the bad guy?
    • Bekijk profiel
« Reactie #1069 Gepost op: 16 oktober 2009, 15:29:40 »
zoiets vermoedde ik al. was vroeg vanmorgen met posten en ging ervanuit dat er vast wel een of andere slimmerik iets hieraan toe te voegen zou hebben, if any maar bedankt.

Offline Biturbo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1070 Gepost op: 16 oktober 2009, 16:09:58 »
Of Fil D'écosse in het Frans. :mrgreen:

Online Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1071 Gepost op: 16 oktober 2009, 16:37:00 »
Of Fil D'écosse in het Frans. :mrgreen:

En in het Nederlands:

fil d’écosse

het; g.mv.
(1883) <Fr. fil d’Ecosse (eig. Schotse draad)

1 • glanzend tweedraads katoengaren
synoniem: glansgaren

Carweau • couturier

Offline Daedalus

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1072 Gepost op: 16 oktober 2009, 17:27:03 »
Glansgaren bekt lekker. Welke marketeer heeft dat bedacht?  :wink:
Jerry, just remember, it's not a lie if you believe it.

Online Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1073 Gepost op: 16 oktober 2009, 17:47:55 »
Glansgaren bekt lekker. Welke marketeer heeft dat bedacht?  :wink:

Ik denk een oude lexicograaf.
Carweau • couturier

Offline Cerillo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1074 Gepost op: 16 oktober 2009, 17:56:01 »

www.altomilano.it
info@altomilano.it

« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2009, 18:09:17 door Cerillo »

Offline Rover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1075 Gepost op: 17 oktober 2009, 00:00:04 »
Ja Cerillo, u bent me voor. De site ziet er toch veelbelovend uit nietwaar?
Even nog terugkomend op fil d'écosse/filo scozia. Ik ken dat niet anders dan dat het per definitie erg dun (bijna doorschijnend) is of vergis ik me? Daar ben je liefhebber van of niet lijkt me.

Offline Alex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1076 Gepost op: 21 oktober 2009, 01:26:50 »
Ik heb vandaag voor het eerst de viccel kousen gedragen. Blijven inderdaad goed zitten, dat is bij andere merken soms wel anders. Het voetje is net iets te groot naar mijn smaak (De sokken zijn maat 40-41, ik heb 40), misschien krimpt dat nog iets in de was.

Erg mooie dunne dress kousen, goede kwaliteit en erg goedkoop. Aanrader.

Offline Kemalony

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1077 Gepost op: 21 oktober 2009, 12:34:32 »
I think they will fit you after washing as you see our socks elastic . If they dont fit after washing please contact us, we will help you.
100% Cotton Mercerized Dress Socks

Offline fibonacci

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1078 Gepost op: 21 oktober 2009, 12:38:54 »
heb mijn viccel sokken nu ook voor het eerst aan. Zakken zeker niet af, ben benieuwd naar het wassen.

Offline Biturbo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1079 Gepost op: 21 oktober 2009, 14:07:25 »
Ik heb nu al meerdere paren gedragen en gewassen. Mooie dunne kwaliteit. Ze zijn comfortabel en het is prettig dragen. Een echte aanrader.