Geloof dat Materna, Maftei en Balint in Wenen min of meer vergelijkbaar zijn qua qualiteit. En de prijzen liggen ook binnen eenzelfde bandbreedte. Scheer is absolute top in Wenen (dat vertaalt zich ook in een dienovereenkomstige prijs).
Zijn Ludwig Reiter en Alt Wien niet meer RTW, MTO schoenmakers?
De internetbrochure is vrij belegen vind ik. De 290 springt er daar uit. Heb mooiere schoenen gezien tijdens de prova's. Maar Maftei is geen gelikte marketingmachine

Ik heb voor Maftei gekozen omdat hij ook regelmatig naar Duitsland reist, wat prova's voor mij makkelijker maakt. En ik een schoenmaker zocht die niet alleen de post-war oostblokachtige budapester leest maakt.
Lucian Maftei - de zoon van de oprichter - werd mij aangeraden omdat hij bij voorkeur meer elegante leesten maakt, terwijl zijn vader zich voornamelijk richt op het typische 'budapester werk' (zoals de neuzen van de boots die achter mijn schoenen staan). Lucian Maftei heeft ook zijn eigen winkel in Wenen. De budapester-modellen worden overigens veelal volledig woodpegged (Holzgenagelt) gemaakt. Lucian Maftei geeft de voorkeur aan goodyear omdat dat soepeler is (= handgenaaid met welt, maar zonder goodyear machine).