Dit. Ik heb 3 pagina's doorgespit om tot de conclusie te komen dat moeilijk c.q formeel taalgebruik blijkbaar weinig zegt over de inhoud. Ik lees verdoemme 30x dezelfde argumenten in iets andere bewoordingen.
Da's het mooie inderdaad. Een aantal hier roepen wat dingen uit de hoogte, maar durven er daarna niet meer op in te gaan.
Het is in ieder geval wel duidelijk dat je niet aan SbH moet beginnen. 
Precies, wat PB zegt. Overigens zie ik dat moeilijke c.q. formele taalgebruik niet zo. Zo spreek c.q. schrijf ik immer heur! Kom jij trouwens toevallig uit Rotterdam?

Ik heb nog een aantal shirts van SbH in de kast. Stoffen slijten sneller dan gemiddeld door, naden laten vrij snel los, en de boorden zijn toch wel hard en de knopen zijn inderdaad lelijk. Gros van de stoffen is ook niet mooi IMO. Geen klachten over de pasvorm trouwens, die is best behoorlijk.
Niet doen dus.
Hoe is dat voor on-topic? 
Prima, dat lijkt mij objectief en concreet genoeg om SBH af te schrijven. Het ging mij inmiddels meer om het principe.

Ik weet niet of mijn mening telt, maar Finamore is absoluut de beste MTM/RTW aanbieder die makkelijk te verkrijgen is in Nederland. Vanita kan hier niet aan tippen. Ook al zijn mijn ervaringen met Vanita louter positief. Dat is ook logisch, want Finamore kost het dubbele van een Vanita MTM shirt.
Mijn figuur nu is helaas dat ik eigenlijk MTM nodig heb. De laatste paar jaar is mijn buik te veel gegroeid
Maar in het verleden kocht ik liever Finamore RTW dan bijv. MN Black Label MTM. De schouderpartij is beter afgewerkt en beter van snit dan bij de meeste MTM aanbieders. Met relatief weinig aanpassingen heb je een geweldig shirt. Gewoon omdat de RTW patronen al zo verschrikkelijk goed zijn.
Ik ben het nog steeds met PB eens, maar dit is wel een redelijk genuanceerd antwoord, gebaseerd op jouw ervaringen, Huey. Daar valt natuurlijk geen speld tussen te krijgen. Helaas gaat het voor mij denk ik niet op, RTW heeft vrijwel altijd te rechte schouders etc. Daarnaast vind ik Vanità wel de limiet voor wat ik mij als student kan permitteren, maar dat soort zaken zijn natuurlijk wel heel persoonlijk.