Auteur Topic: Goedkope MTM vs. Dure RTW  (gelezen 9059 keer)

Offline Mediaman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Goedkope MTM vs. Dure RTW
« Reactie #90 Gepost op: 27 juni 2011, 22:45:32 »
Dit. Ik heb 3 pagina's doorgespit om tot de conclusie te komen dat moeilijk c.q formeel taalgebruik blijkbaar weinig zegt over de inhoud. Ik lees verdoemme 30x dezelfde argumenten in iets andere bewoordingen.

Zullen we het anders ff over Suit Supply blousjes hebben?  :mrgreen:
A lavà ‘a capa ‘o ciuccio se perde acqua e sapone.

Offline Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 27 juni 2011, 22:50:08 »
Dit. Ik heb 3 pagina's doorgespit om tot de conclusie te komen dat moeilijk c.q formeel taalgebruik blijkbaar weinig zegt over de inhoud. Ik lees verdoemme 30x dezelfde argumenten in iets andere bewoordingen.

Da's het mooie inderdaad. Een aantal hier roepen wat dingen uit de hoogte, maar durven er daarna niet meer op in te gaan.
Het is in ieder geval wel duidelijk dat je niet aan SbH moet beginnen. :)
//

Offline Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 27 juni 2011, 22:52:03 »
Ik denk dat jij dat nu juist wel moet doen.
"It is ok for me to have everything I want"

Offline Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 27 juni 2011, 22:54:54 »
Ik ga niet persoonlijk worden, maar ik probeerde tenminste nog oprecht te informeren naar zaken waar ik zelf weinig tot niets over kan vertellen. Dat kun je niemand kwalijk nemen.
Zo'n opmerking als dit benadrukt dan ook direct mijn punt.
//

Offline floriss

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: 27 juni 2011, 22:56:14 »
Ik heb nog een aantal shirts van SbH in de kast. Stoffen slijten sneller dan gemiddeld door, naden laten vrij snel los, en de boorden zijn toch wel hard en de knopen zijn inderdaad lelijk. Gros van de stoffen is ook niet mooi IMO. Geen klachten over de pasvorm trouwens, die is best behoorlijk.

Niet doen dus.

Hoe is dat voor on-topic?  :wink:

Offline Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: 27 juni 2011, 23:01:42 »
Ik ga niet persoonlijk worden, maar ik probeerde tenminste nog oprecht te informeren naar zaken waar ik zelf weinig tot niets over kan vertellen. Dat kun je niemand kwalijk nemen.
Zo'n opmerking als dit benadrukt dan ook direct mijn punt.

Van mij mag jij persoonlijk worden hoor.
En als je iets wilt weten, feel free.
"It is ok for me to have everything I want"

Offline Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: 27 juni 2011, 23:14:54 »
Heb mijn vraag al meerdere malen herhaald, maar een concreet antwoord komt er niet. Het blijft bij onderbuikgevoelens en duur=beter. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat een vermaakte RTW Finamore mij meer 'plezier' gaat geven dan een MTM Vanita, om maar een bekend voorbeeld te noemen.
Maar wellicht had ik ook geen concreet antwoord moeten verwachten. Jammere is alleen dat er dan toch zo hard wordt gesteld dat Finamore altijd beter is.
Maar laten we het hier bij houden, uiteindelijk blijft de keuze toch gebaseerd op lichaam, smaak en ervaringen.
//

Offline Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • Hallo.
    • Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: 27 juni 2011, 23:32:10 »
Heb mijn vraag al meerdere malen herhaald, maar een concreet antwoord komt er niet. Het blijft bij onderbuikgevoelens en duur=beter. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat een vermaakte RTW Finamore mij meer 'plezier' gaat geven dan een MTM Vanita, om maar een bekend voorbeeld te noemen.
Maar wellicht had ik ook geen concreet antwoord moeten verwachten. Jammere is alleen dat er dan toch zo hard wordt gesteld dat Finamore altijd beter is.
Maar laten we het hier bij houden, uiteindelijk blijft de keuze toch gebaseerd op lichaam, smaak en ervaringen.

Ik weet niet of mijn mening telt, maar Finamore is absoluut de beste MTM/RTW aanbieder die makkelijk te verkrijgen is in Nederland. Vanita kan hier niet aan tippen. Ook al zijn mijn ervaringen met Vanita louter positief. Dat is ook logisch, want Finamore kost het dubbele van een Vanita MTM shirt.

Mijn figuur nu is helaas dat ik eigenlijk MTM nodig heb. De laatste paar jaar is mijn buik te veel gegroeid  :oops: :oops: :oops: Maar in het verleden kocht ik liever Finamore RTW dan bijv. MN Black Label MTM. De schouderpartij is beter afgewerkt en beter van snit dan bij de meeste MTM aanbieders. Met relatief weinig aanpassingen heb je een geweldig shirt. Gewoon omdat de RTW patronen al zo verschrikkelijk goed zijn.
Vanità - Modern Tailors
This message was sponsored by Vanità

Offline Amir

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: 27 juni 2011, 23:35:10 »
@Stromen: De knoopsgaten van de je mazza shirt zijn machinaal. Er zijn nieuwe naaimachines die op een dergelijke wijze gaten maken. Erg mooi
www.ettemadis.blogspot.com

,,Amir in de bocht

Offline Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: 27 juni 2011, 23:37:18 »
Maar in het verleden kocht ik liever Finamore RTW dan bijv. MN Black Label MTM. De schouderpartij is beter afgewerkt en beter van snit voor mijn postuur dan bij de meeste MTM aanbieders. Met relatief weinig aanpassingen heb je een geweldig shirt. Gewoon omdat de RTW patronen al zo verschrikkelijk goed zijn  voor mijn postuur.

Volgens mij ben je een paar woorden vergeten (althans, dat hoop ik van harte). Ben zo vrij geweest om ze even toe te voegen  :wink:
60 percent of the time, it works every time.

Offline Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • Hallo.
    • Bekijk profiel
« Reactie #100 Gepost op: 27 juni 2011, 23:45:47 »
Volgens mij ben je een paar woorden vergeten (althans, dat hoop ik van harte). Ben zo vrij geweest om ze even toe te voegen  :wink:

Carwo moedigde me al aan om dronken te gaan posten, nu weten jullie wat er van komt  :oops:
Vanità - Modern Tailors

Offline Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: 28 juni 2011, 11:06:55 »
Da's het mooie inderdaad. Een aantal hier roepen wat dingen uit de hoogte, maar durven er daarna niet meer op in te gaan.
Het is in ieder geval wel duidelijk dat je niet aan SbH moet beginnen. :)
Precies, wat PB zegt. Overigens zie ik dat moeilijke c.q. formele taalgebruik niet zo. Zo spreek c.q. schrijf ik immer heur! Kom jij trouwens toevallig uit Rotterdam? ;)

Ik heb nog een aantal shirts van SbH in de kast. Stoffen slijten sneller dan gemiddeld door, naden laten vrij snel los, en de boorden zijn toch wel hard en de knopen zijn inderdaad lelijk. Gros van de stoffen is ook niet mooi IMO. Geen klachten over de pasvorm trouwens, die is best behoorlijk.

Niet doen dus.

Hoe is dat voor on-topic?  :wink:
Prima, dat lijkt mij objectief en concreet genoeg om SBH af te schrijven. Het ging mij inmiddels meer om het principe. ;)

Ik weet niet of mijn mening telt, maar Finamore is absoluut de beste MTM/RTW aanbieder die makkelijk te verkrijgen is in Nederland. Vanita kan hier niet aan tippen. Ook al zijn mijn ervaringen met Vanita louter positief. Dat is ook logisch, want Finamore kost het dubbele van een Vanita MTM shirt.

Mijn figuur nu is helaas dat ik eigenlijk MTM nodig heb. De laatste paar jaar is mijn buik te veel gegroeid  :oops: :oops: :oops: Maar in het verleden kocht ik liever Finamore RTW dan bijv. MN Black Label MTM. De schouderpartij is beter afgewerkt en beter van snit dan bij de meeste MTM aanbieders. Met relatief weinig aanpassingen heb je een geweldig shirt. Gewoon omdat de RTW patronen al zo verschrikkelijk goed zijn.
Ik ben het nog steeds met PB eens, maar dit is wel een redelijk genuanceerd antwoord, gebaseerd op jouw ervaringen, Huey. Daar valt natuurlijk geen speld tussen te krijgen. Helaas gaat het voor mij denk ik niet op, RTW heeft vrijwel altijd te rechte schouders etc. Daarnaast vind ik Vanità wel de limiet voor wat ik mij als student kan permitteren, maar dat soort zaken zijn natuurlijk wel heel persoonlijk.

Offline Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: 28 juni 2011, 11:15:40 »
Dat is ook logisch, want Finamore kost het dubbele van een Vanita MTM shirt.

Fijn dat je een antwoord geeft op mijn nog niet uitgesproken vraag; ik was erg benieuwd wat een Finamore (MTM) tegenwoordig doet. Maar uh.. €169 x 2 = €338,- en dat vind ik wel erg pittig voor mijn budget..
Simplicity is the ultimate form of sophistication

Offline Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • Hallo.
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: 28 juni 2011, 11:19:42 »
@ Mad Hatter

Pas gewoon eens een hemd van Finamore, ik weet haast wel zeker dat de schouders niet zo 'recht' zijn als je denkt.

@Dirk
Er zijn ook wel iets goedkopere Finamore shirts, maar volgens mij moet je wel in de buurt van die 300 euro blijven rekenen.
Vanità - Modern Tailors

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
    • This is not the website you are looking for
« Reactie #104 Gepost op: 28 juni 2011, 11:24:38 »
Kennelijk is Finamore best wat duurder geworden:

Laatste (RTW) Finamore-shirt dat ik gekocht heb was ruim boven de 300. EUR 370 of zoiets.

MTM via Frans Boone rond de €280, duurste was MTM via Drumohr €340

duur stofje dan,Marcos?

En in de uitverkoop bij Oger (http://www.oger.nl/content.php?id=home&subid=728&parent=1):
Citaat
Isaia en Maffeis: 1 voor 175 en 2 voor 300 euro
Finamore: 1 voor 200 en 2 voor 350 euro 
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2011, 11:28:55 door MMorley »
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: 28 juni 2011, 11:54:49 »
Die bij Oger is Finamore per Oger.De finamore rtw die je bij o.a Pauw kan kopen ziet er iets anders uit kwa maakwijze.

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: 28 juni 2011, 12:10:52 »
Is er een prijsverschil, gusto? En welke is er kwalitatief beter?
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Offline Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: 28 juni 2011, 12:11:49 »
hebben we het al 100 keer over gehad. check het finamore topic
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: 28 juni 2011, 12:17:02 »
Precieze prijs is anders nog steeds onduidelijk, American Psycho. De tweede vraag is wel beantwoord:

Finamore per Oger is slechter als MTM of normale RTW, maar zeker niet dat er plastic knopen opzitten en geen handwerk...
-Das Kapital (1867)

Offline Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: 28 juni 2011, 12:35:56 »
nou, bij deze: tussen de 200 en daarboven  :wink:
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • Le coq non sportif
    • Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: 28 juni 2011, 12:53:20 »
Precieze prijs is anders nog steeds onduidelijk, American Psycho. De tweede vraag is wel beantwoord:

Zie quote Aero.

En dan in de sale gerust nog 200,- E vragen. Misschien is mijn standaard een paar jaar stil blijven staan, maar ik vind dat eigenlijk niet normaal meer voor een shirt waar de topkwaliteit blijkbaar niet vanaf druipt. Stond er net nog even naar te kijken in de etalage, maar het lijkt me onevenredig duur voor zover ik dat kon inschatten.

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: 28 juni 2011, 12:55:11 »
Dat is inderdaad wel kwalijk MF. Voor 200 euro in de sale verwacht ik wel iets van een hemd.
-Das Kapital (1867)

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • Le coq non sportif
    • Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: 28 juni 2011, 12:56:33 »
Dat is inderdaad wel kwalijk MF. Voor 200 euro in de sale verwacht ik wel iets van een hemd.

Wel goed afgewerkt, maar volgens mij niet heel anders dan de kwaliteit van stiksel en stof zoals Stromen deze van bijvoorbeeld Emanuel Berg liet zien.

Offline Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • Hallo.
    • Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: 28 juni 2011, 13:01:20 »
Wel goed afgewerkt, maar volgens mij niet heel anders dan de kwaliteit van stiksel en stof zoals Stromen deze van bijvoorbeeld Emanuel Berg liet zien.
Dat is de befaamde 'Per Oger' opslag. Maar discussie over Finamore graag in 't Finamore topic ;)
Vanità - Modern Tailors

Offline Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: 28 juni 2011, 13:09:08 »

bij mij laten de knopen vrij snel los. vreemd want dat zou bij die speciale steek niet mogen gebeuren.

ps heb trouwens 2 finamore p/o waarvan de stof van het shirt van Loro Piano is. die waren overigens 250 e.
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2011, 13:15:26 door Patrick Bateman »

Offline Alberts

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.ice-inc.nl
« Reactie #115 Gepost op: 28 juni 2011, 13:31:13 »
Zie quote Aero.

En dan in de sale gerust nog 200,- E vragen. Misschien is mijn standaard een paar jaar stil blijven staan, maar ik vind dat eigenlijk niet normaal meer voor een shirt waar de topkwaliteit blijkbaar niet vanaf druipt. Stond er net nog even naar te kijken in de etalage, maar het lijkt me onevenredig duur voor zover ik dat kon inschatten.

Is maar deels waar, bij 2 betaal je per stuk 175, sta je in het klantenbestand dan is het 157,50.
Dig where the gold is…unless you just need some exercise.
John M. Capozzi, Why Climb the Corporate Ladder When You Can Take the Elevator?

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • Le coq non sportif
    • Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: 28 juni 2011, 13:41:14 »
Is maar deels waar, bij 2 betaal je per stuk 175, sta je in het klantenbestand dan is het 157,50.

Spam? :twisted:

Maakt mijn stelling nog niet minder of deels waar. Wil je één shirt, betaal je tweehonderd euro. Tenzij je in het klantenbestand staat dus. ;-)

Offline Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: 28 juni 2011, 13:58:25 »
@ Mad Hatter

Pas gewoon eens een hemd van Finamore, ik weet haast wel zeker dat de schouders niet zo 'recht' zijn als je denkt.

@Dirk
Er zijn ook wel iets goedkopere Finamore shirts, maar volgens mij moet je wel in de buurt van die 300 euro blijven rekenen.
Als ik de kans krijg zal ik het eens proberen. Het blijft wel bluffen, want het tweede argument houdt voor mij nog steeds stand. Ik vind het te duur voor een hemd en naast dat ik het mij helaas nog niet kan veroorloven, kan ik de hoge prijs t.o.v. de marginale meerwaarde voor mijzelf op dit moment niet verantwoorden.

Offline Borioli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: 28 juni 2011, 18:37:07 »
bij mij laten de knopen vrij snel los. vreemd want dat zou bij die speciale steek niet mogen gebeuren.

Die ontluisterende bevinding had ik ook. Op 1 shirt hangen 6 knopen los; op een andere meerdere knopen eraf. Ben enthousiast over fit, maar voor 175 EUR mag je (veel) meer verwachten. Alle shirts op zelfde temp (30 gr) gewassen en daarbij is 1 shirt behoorlijk gekrompen. En wat doet Oger? Die haalt de schouders op.

Offline marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: 28 juni 2011, 18:43:45 »
Volgende keer dus Shirt by Hand.