Even een update wat betreft de HEMA-mesjes:
Ik vind ze persoonlijk zeer goed werken. Ze lijken me ietsje scherper dan Derby maar niet zo scherp als Merkur. Aan de andere kant 'glijden' ze beter dan beide merken (en beter dan Timor, maar dat was toch niets voor mij) en heb ik tot nu toe de minste irritatie met deze mesjes.
Een goede vondst dus, voor zolang de voorraad strekt.
Nou Mad Hatter, slecht nieuws wat betreft de HEMA mesjes, ik kreeg een reactie van de klantenservice(een 2e reactie) waarin men mij liet weten deze HEMA mesjes uit het assortiment te hebben gehaald, ze worden niet meer verkocht door de HEMA. Ik vond het persoonlijk hele fijne mesjes.
Ik heb nog 2 pakjes liggen nog op het originele kartonnetje geplakt, en die bewaar ik voor mijn verzameling. Misschien wordt het en collectors item hihi

. En ik heb nog 2 losse doosjes hema mesjes die ik wel opmaak.
Als je nog HEMA mesjes(laatste voorraadje wat nog over is in de diverse winkels van de HEMA)vindt zou ik ze meteen allemaal opkopen, want ze zullen niet meer geleverd worden.
Maar ik weet dat de HEMA mesjes eigenlijk personna mesjes zijn(uit Israel) die onder het huismerk van de HEMA werden verkocht. Je hebt in duitsland de ALANDO mesjes(exact dezelfde mesjes als de hema met wit doosje en zwart voorkantje met plaatje van het mesje, maar dan op een kartonnetje van het merk: Alando geplakt) misschien dat deze mesjes nog wel te krijgen zijn (duitse webshops?)