Auteur Topic: Waarom traditioneel scheren?  (gelezen 27261 keer)

Jo...

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Waarom traditioneel scheren?
« Reactie #180 Gepost op: 17 mei 2012, 15:12:54 »
Bedankt voor de tip, Dan.  Ik zie dat ze daar ook Astra mesjes verkopen, en daar ben ik zeer tevreden over.  Als de Astra mesjes de beste blijken nadat ik al mijn andere heb gebruikt, kan ik ze daar misschien kopen.  Ik vond de Astra mesjes in ieder geval al veel beter dan de Derby mesjes. Binnenkort Feather eens proberen :D

GuyS

• Senior Member
  • *
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
« Reactie #181 Gepost op: 17 mei 2012, 15:53:28 »
Eerste keer veranderd van merk mesjes, Personna ipv Derby. Heb het gevoel dat ik de Derby fijner vond... Nouja, deze even opgebruiken en weer door naar het volgende merk uit de doos :)

HGW

• Senior Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #182 Gepost op: 17 mei 2012, 20:16:05 »
Ik heb nu Shark, en Derby geprobeerd. Die laatste is duidelijk beter dan die Shark, ik zal de Astra eens proberen.
Tijd voor wat sprezza in het leven.

dan79

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #183 Gepost op: 17 mei 2012, 22:37:46 »
Ik heb nu Shark, en Derby geprobeerd. Die laatste is duidelijk beter dan die Shark, ik zal de Astra eens proberen.

Over de derby's en Sharks hoor ik veel verschillende geluiden. Ik vind zelf de elios super.... derby's zijn ook prima :) Gillette super silver werken voor mij helaas niet.

Hopeful

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #184 Gepost op: 19 mei 2012, 23:13:39 »
Iemand ervaring met het scheermes en kwast van Acqua di Parma?

dan79

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #185 Gepost op: 20 mei 2012, 00:05:26 »

Heb je daar dan een scheermes van? Of wil je die gaan kopen?

wolf

• Senior Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #186 Gepost op: 20 mei 2012, 13:09:35 »
moet zeggen dat de 22+€ voor 4 mesjes me gister toch even deed slikken...
live and let die

NOBD

• Senior Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #187 Gepost op: 20 mei 2012, 13:38:14 »
Kan me voorstellen. Daar koop je een jas voor, wolf.

wolf

• Senior Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #188 Gepost op: 20 mei 2012, 14:06:09 »
: >)
live and let die

Hopeful

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #189 Gepost op: 20 mei 2012, 17:19:31 »
Heb je daar dan een scheermes van? Of wil je die gaan kopen?

Mooie kwast en scheermes (mach 3) maar is het al dat geld waard?

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #190 Gepost op: 20 mei 2012, 17:33:54 »
mooi maar VEEL te duur voor wat het is denk ik.
Beter Trumpers, Taylors ed kopen

Hopeful

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #191 Gepost op: 20 mei 2012, 18:38:01 »
mooi maar VEEL te duur voor wat het is denk ik.
Beter Trumpers, Taylors ed kopen

Veel te duur is het zeker ja  :-k

GuyS

• Senior Member
  • *
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
« Reactie #192 Gepost op: 20 mei 2012, 20:43:44 »
moet zeggen dat de 22+€ voor 4 mesjes me gister toch even deed slikken...

ach een maand met een tujbo mach3 a 2€ kan ik hebben.

?

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #193 Gepost op: 20 mei 2012, 22:16:15 »
Even een update wat betreft de HEMA-mesjes:

Ik vind ze persoonlijk zeer goed werken. Ze lijken me ietsje scherper dan Derby maar niet zo scherp als Merkur. Aan de andere kant 'glijden' ze beter dan beide merken (en beter dan Timor, maar dat was toch niets voor mij) en heb ik tot nu toe de minste irritatie met deze mesjes.

Een goede vondst dus, voor zolang de voorraad strekt.

dan79

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #194 Gepost op: 20 mei 2012, 23:21:01 »
Mooie kwast en scheermes (mach 3) maar is het al dat geld waard?

Ligt er een beetje aan wat voor een kwast het is en of de houder je bevalt en een betere grip geeft. Zoals je weet gebruik ik die Mach III mesjes al 2 jaar niet meer sinds ik ben overgestapt op de goedkopere enkele dubbelzijdige mesjes met mooi houder :)....maar inderdaad hebben andere merken vaak ook mooie houders voor de Mach III(zoals edwin Jagger)

Als het een verchroomde houder is die wat zwaar aanvoelt is het het geld wel waard. Mijn persoonlijke voorkeur liggen bij een mooi krabber scheermes, maar als ze van andere merken wel mooie handgrepen hebben voor je mach III, dan is dat in ieder geval een betere optie dan de standaard plastic houdertjes die je normaal meegeleverd krijgt.

dan79

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #195 Gepost op: 20 mei 2012, 23:23:52 »
?

Dit was nu net mijn punt waarom ik o.a. van mach III naar een ouderwetse krabber ben overgestapt. Vind Wolf de prijzen voor cartridges nu meevallen of juist tegenvallen? Want dit lijken uitspraken die elkaar tegenspreken. Maar misschien kan hij het toelichten?

dan79

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #196 Gepost op: 20 mei 2012, 23:32:16 »
Even een update wat betreft de HEMA-mesjes:

Ik vind ze persoonlijk zeer goed werken. Ze lijken me ietsje scherper dan Derby maar niet zo scherp als Merkur. Aan de andere kant 'glijden' ze beter dan beide merken (en beter dan Timor, maar dat was toch niets voor mij) en heb ik tot nu toe de minste irritatie met deze mesjes.

Een goede vondst dus, voor zolang de voorraad strekt.

Nou Mad Hatter, slecht nieuws wat betreft de HEMA mesjes, ik kreeg een reactie van de klantenservice(een 2e reactie) waarin men mij liet weten deze HEMA mesjes uit het assortiment te hebben gehaald, ze worden niet meer verkocht door de HEMA. Ik vond het persoonlijk hele fijne mesjes.

Ik heb nog 2 pakjes liggen nog op het originele kartonnetje geplakt, en die bewaar ik voor mijn verzameling. Misschien wordt het en collectors item hihi :wink:. En ik heb nog 2 losse doosjes hema mesjes die ik wel opmaak.

Als je nog HEMA mesjes(laatste voorraadje wat nog over is in de diverse winkels van de HEMA)vindt zou ik ze meteen allemaal opkopen, want ze zullen niet meer geleverd worden.

Maar ik weet dat de HEMA mesjes eigenlijk personna mesjes zijn(uit Israel) die onder het huismerk van de HEMA werden verkocht. Je hebt in duitsland de ALANDO mesjes(exact dezelfde mesjes als de hema met wit doosje en zwart voorkantje met plaatje van het mesje, maar dan op een kartonnetje van het merk: Alando geplakt) misschien dat deze mesjes nog wel te krijgen zijn (duitse webshops?)

dan79

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #197 Gepost op: 20 mei 2012, 23:39:08 »

Over de Derby's hoor ik zeer uiteenlopende dingen. Ik lees ook reviews op o.a. badgerandblade.com. En daar lopen de meningen over de Derby's erg uiteen. Sommigen geven deze mesjes een 9 anderen een 5 of mager zesje.Maar ik neem dan meestal het gemiddelde van die beoordelingen en dan komt de derby op een 7 uit, niet de beste mesjes maar ook niet de slechtste. De feather mesjes uit Japan scoren echter zeer goed, boven gemiddeld, veel negens, achten en tienen voor deze mesjes   :)

Dus wat dat betreft is de keus voor een bepaald mesje erg persoonlijk. En kunnen diverse factoren meespelen waarom de 1 een bepaald merk mesje wel goed vind, en iemand anders datzelfde mesje 3 keer niks vind.

Ik vind de Gillette Super Silver mesjes bijvoorbeeld 3 keer niks(voelen al bot aan als ik het net uit de verpakking heb gehaald) Iemand ervaringen met deze in nederlands vrij makkelijk verkrijgbare gillette super silver mesjes?? De etos verkoopt ze voor rond de 8 euro....persoonlijk vindt ik dat zeer prijzig, daar ik betere mesjes kan krijgen voor minder. Voor 4 euro meer kan je 100 derby mesjes of supermax mesjes op marktplaats vinden.

« Laatst bewerkt op: 20 mei 2012, 23:41:42 door dan79 »

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #198 Gepost op: 20 mei 2012, 23:43:04 »
Dank voor de tip, Dan.
Ik spurt morgen in ieder geval naar het filiaal in Delft. Voor de prijs hoef ik het niet te laten het rekje leeg te halen!

dan79

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #199 Gepost op: 20 mei 2012, 23:49:12 »
Dank voor de tip, Dan.
Ik spurt morgen in ieder geval naar het filiaal in Delft. Voor de prijs hoef ik het niet te laten het rekje leeg te halen!

Als het er heel veel zijn en je er nog een aantal kwijt moet dan neem ik wel een deel van je over, tenzij er zo weinig liggen dat je ze zelf wil houden. Maar als ze er nog 10 hebben hangen dan wil ik er best wel 5 overnemen. Maar ik ben bang dat ze ook daar zijn uitverkocht en de laatste voorraad er doorheen is. Ik ben zelf ook nog op zoek namelijk.(ik ga ook in Den Haag en Leiden kijken bij de HEMA's)

(Delft kom ik wat minder, ik ken het daar wel want ik ben er wel een paar keer geweest(zit op een hoekje deze HEMA en boven zit als ik het goed heb de MAC!)

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #200 Gepost op: 21 mei 2012, 00:00:51 »
Heb ik wat gemist... scheer al jaren met Mach 3 turbo  :-k
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

wolf

• Senior Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #201 Gepost op: 21 mei 2012, 09:39:57 »
Dit was nu net mijn punt waarom ik o.a. van mach III naar een ouderwetse krabber ben overgestapt. Vind Wolf de prijzen voor cartridges nu meevallen of juist tegenvallen? Want dit lijken uitspraken die elkaar tegenspreken. Maar misschien kan hij het toelichten?

abstract 2 euro per maand is toch lekkerder dan 22+€ irl aftikken bij zo'n etosmiep voor zo'n lullig doosje.
live and let die

dan79

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #202 Gepost op: 21 mei 2012, 15:25:41 »
Heb ik wat gemist... scheer al jaren met Mach 3 turbo  :-k

Hoi Jordi.
Het artikel van Charlie is voor mensen die net wat verder willen kijken dan de cartridge scheermessen van gillette die bij de drogisten en supermarkten liggen. Ben je 100% tevreden met je mach III en vind je de kosten aanvaardbaar dan is er voor jou geen enkele reden om over te stappen.

Maar als je op zoek bent naar een betere manier van scheren die goedkoper is en waarbij je je ook nog een heel stijlvol verchroomd scheermes in handen kan hebben die schitterend staat in de badkamer, en waarvan de mesjes 10 keer goedkoper zijn dan de cartridge scheermesjes bij de drogist, dan is dit wat voor jou.

Je zult wel even moeten wennen in het begin en je techniek aan moeten passen(leren scheren) maar je krijgt er uiteindelijk veel voor terug :)

dan79

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #203 Gepost op: 21 mei 2012, 15:27:04 »
abstract 2 euro per maand is toch lekkerder dan 22+€ irl aftikken bij zo'n etosmiep voor zo'n lullig doosje.

Als je het mesje onderhoud kan je ook met je Mach III lang doen.

Helaas is het niet de etos die de prijzen bepaald maar Gillette. Die verdienen er een hoop aan. Ik ben het met je eens dat die 5 voudige cartridges te duur zijn. Ik durf best een discussie aan met zo'n marketingmannetje van Gillette of 5 mesjes inderdaad gladder en beter scheren, ik heb daar zo mijn kanttekeningen bij en heb denk ik een waslijst aan tegenargumenten.

Ik hoop ooit zo'n mannetje tegen te komen...geloof me dat gaat dan een interessant gesprek worden ;).

(ps ik ben ook benieuwd hoever ze gaan met het bijplaatsen van mesjes....zullen ze ooit komen met een cartridge met 10 mesjes :)?? )
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2012, 15:53:51 door dan79 »

DrJkll

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #204 Gepost op: 28 mei 2012, 09:03:53 »
Bevat de Proraso scheercreme veel chemische stoffen?
Ik ben opzoek naar een nieuwe scheercreme en naar aanleiding van alle lovende woorden ben ik benieuwd naar Proraso.

De Vergulde Hand zorgde bij mij voor een enorm rode en gloeiende hals, wat waarschijnlijk te wijten is aan de zeep die het bevat. Dus ik zoek nu iets dat zeepvrij is en mild voor mijn huid.

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #205 Gepost op: 28 mei 2012, 10:37:37 »
dat bevatten ze allemaal wel denk ik.
Heinzelmann of Gido kunnen ons daar goede uitleg over verschaffen (zie parfumtopic).

Je zou ook Taylors of Trumpers kunnen proberen ?

Markx

• Senior Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #206 Gepost op: 28 mei 2012, 10:41:23 »

Dat gevoel heb ik elke keer weer, Wolf.

Mediaman

• Senior Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #207 Gepost op: 28 mei 2012, 11:03:53 »
Over kosten gesproken; hier in Italië kost een tube Proraso € 1,59 Gelijk een paar tubes ingeslagen.

Die Mach zoveel mesjes kan ik dan verder wel lijen.  :D

gusto napolitano

• Senior Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #208 Gepost op: 28 mei 2012, 11:28:30 »
Fijn verblijf daar nog Mediaman.
Min brorson är en moderator...vet bra.

Mediaman

• Senior Member
  • *