Auteur Topic: Broeken  (gelezen 136180 keer)

Offline Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
Broeken - Deel III
« Reactie #990 Gepost op: 18 juni 2008, 11:14:29 »
Mooi Gusto.

Heb je trouwens ook nog andere banden bij je Panerai ? De originele zijn wat 'saai' (moor ook heel mooi hoor ;) )
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel III
« Reactie #991 Gepost op: 18 juni 2008, 17:37:48 »
Citaat van: "Timothy"
Mooi Gusto.

Heb je trouwens ook nog andere banden bij je Panerai ? De originele zijn wat 'saai' (moor ook heel mooi hoor ;) )
Zie horloge Topic .

Offline foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel III
« Reactie #992 Gepost op: 20 juni 2008, 22:23:10 »
Ik heb al eerder gezeurd over het wel of niet versmallen van pijpen. Het probleem is dat ik niet zo maar een reductie van 21 cm naar 19 cm aandurf. De verkopers van Town & Country en Maarten Tijssen adviseerden mij niet over te gaan tot het versmallen. Dit had niet te maken met mijn bouw. Het is volgens mij meer de boodschap die ze aan alle klanten zouden geven.  Ze waren van mening dat het geen recht doet aan de pasvorm van de broek. De proporties zouden wellicht verloren kunnen gaan.

Overigens, bij Town & Country ging het om een slanke Incotex (model 35) met een pijp van 21 cm en bij Maarten Tijssen ging het om een Borrelli jeans met een pijp van 21 cm.

Toch zie ik veel mensen hier die het wel gedaan hebben. Hoe bepalen jullie of het wel of niet kan? Hebben jullie dezelfde ervaring met het negatieve advies van verkopers? Zijn er verkopers (Frans Boone wellicht) die er anders over denken?

Voordat ik overga op het versmallen wil ik toch vrij zeker zijn. Ik vind het zonde om een prachtige broek te verpesten…

Offline InMotion

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel III
« Reactie #993 Gepost op: 20 juni 2008, 23:15:48 »
Ik heb een aardige Turkse kleermaker die mij altijd eerlijk advies heeft gegeven. Aan de hand van zijn advies bepaal ik vaak of ik iets laat doen (en soms laat ik ook wel eens iets doen waar hij tegen adviseerde). Hoe een verkoper erover denkt zou ik niet weten. Bij een katoenen broek die van 21 naar 18 cm ging is het perfect gegaan, morgen kom ik er achter of ook een succes is geworden om een van origine erg wijde broek smaller te laten maken. Volgens mij is het versmallen van een broek van 21 naar 19 cm wel te doen heb ik het idee, mijn kleermaker vertelde me dat deze wijdere broek wat moeilijker zou zijn in vergelijking tot mijn vorige, wat slankere broek. Overigens geef ik hier maar gewoon een ervaring van mij persoonlijk. Om antwoord te geven op één van je vragen, hoe ik bepaal of het wel of niet kan , het hangt voor een groot gedeelte af van wat de kleermaker ervan vindt. Hij vermaakt het immers en weet wat hij kan en niet kan..

Sander

Offline Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel III
« Reactie #994 Gepost op: 21 juni 2008, 00:41:50 »
Mickey en Bogart hebben beide een 620 laten ombouwen, en ze waren beide zeer te spreken over het resultaat. De verkoper van Bogart was er zelfs zo over te spreken dat hij het zelf ook eens wilde proberen. Dus wat is wijsheid? :D
This, madame, is Versailles.

Offline AJM

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel III
« Reactie #995 Gepost op: 21 juni 2008, 20:02:34 »
Ik heb zelf ook twee maal een JC620 laten versmallen naar 19cm. en ik ben er ook zeer tevreden over. Moet je wel een goede kleermaker hebben.

Offline foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel III
« Reactie #996 Gepost op: 21 juni 2008, 20:04:33 »
Citaat van: "AJM"
Ik heb zelf ook twee maal een JC620 laten versmallen naar 19cm. en ik ben er ook zeer tevreden over. Moet je wel een goede kleermaker hebben.

Welk stuk van de gehele broekspijp hebben ze toen versmald?

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel III
« Reactie #997 Gepost op: 21 juni 2008, 20:08:42 »
De Lichtblauwe PTO1 die gisteren per post uit Basel kwam.....

Knopengulp..

Afwerking achterzijde van de knopengulp....

Nogmaals gezegd ondanks dat de pijp 20 cm is draagt en oogt het smaller dan de 20 cm mede doordat de broek erg smal is.

Offline foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel III
« Reactie #998 Gepost op: 21 juni 2008, 20:10:17 »
Sehr schön!

Offline J

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel III
« Reactie #999 Gepost op: 21 juni 2008, 20:31:23 »
Mooi broekje, hoor.

Volgens mij wordt PT01 de nieuwe forumfavoriet, als het dat al niet is.  :wink:

Offline AJM

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel III
« Reactie #1000 Gepost op: 21 juni 2008, 21:44:55 »
Citaat van: "foto010101"
Citaat van: "AJM"

Welk stuk van de gehele broekspijp hebben ze toen versmald?

Vanaf de knie af hebben ze hem versmald, bij de bovenbenen zitten mijn JC broeken al strak genoeg.

ps, mooie kleur die PT01

Offline DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel III
« Reactie #1001 Gepost op: 21 juni 2008, 23:47:52 »
Heel mooi Gusto. Wat minder uitbundig met die knopen. 8)

Offline Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel III
« Reactie #1002 Gepost op: 22 juni 2008, 01:16:29 »
Citaat van: "Rogier"
Mickey en Bogart hebben beide een 620 laten ombouwen, en ze waren beide zeer te spreken over het resultaat. De verkoper van Bogart was er zelfs zo over te spreken dat hij het zelf ook eens wilde proberen. Dus wat is wijsheid? :D

Klopt.
Geen probleem als je een goede kleermaker hebt.
"It is ok for me to have everything I want"

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • nouveau pauvre
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel III
« Reactie #1003 Gepost op: 22 juni 2008, 08:38:25 »
Citaat van: "Rogier"

Citaat van: "foto010101"
Ik heb al eerder gezeurd over het wel of niet versmallen van pijpen. Het probleem is dat ik niet zo maar een reductie van 21 cm naar 19 cm aandurf. De verkopers van Town & Country en Maarten Tijssen adviseerden mij niet over te gaan tot het versmallen. Dit had niet te maken met mijn bouw. Het is volgens mij meer de boodschap die ze aan alle klanten zouden geven.  Ze waren van mening dat het geen recht doet aan de pasvorm van de broek. De proporties zouden wellicht verloren kunnen gaan.
Overigens, bij Town & Country ging het om een slanke Incotex (model 35) met een pijp van 21 cm en bij Maarten Tijssen ging het om een Borrelli jeans met een pijp van 21 cm.

Toch zie ik veel mensen hier die het wel gedaan hebben. Hoe bepalen jullie of het wel of niet kan? Hebben jullie dezelfde ervaring met het negatieve advies van verkopers? Zijn er verkopers (Frans Boone wellicht) die er anders over denken?

Voordat ik overga op het versmallen wil ik toch vrij zeker zijn. Ik vind het zonde om een prachtige broek te verpesten…

Het werd mij ook afgeraden om die JC te versmallen, met dezelfde achterliggende gedachte van de verkoper. Als het om een centimeter of twee aan de voeten gaat, dan is er volgens mij geen probleem. Let wel op, dat er vanaf het punt waar de broek versmalt wordt, een 'rechte' lijn naar beneden getrokken wordt. Wil je de broek dus verbouwen zonder een 'onnatuurlijk model' te creëren, zal je imo een hoger punt dan de knie moeten kiezen, ook al begint de versmalling op dat punt maar met een milimetertje. Bij mij betekende dat, dat de broek vanuit de heup versmalt werd.

Ik moet wel zo eerlijk zijn er bij te zeggen dat ik de broek door Cami heb laten afspelden. Die schijnt er wel een beetje kijk op te hebben.  :wink:
Her dress is up to waterline
Bitch is clearly borderline
Nose as white as Snow White's, in moonlight

Offline pieter!

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel III
« Reactie #1004 Gepost op: 22 juni 2008, 17:56:54 »
Ik heb onlangs een incotex broek aangeschaft, deze ligt nu bij de kleermaker om te versmallen van 21 tot 19 cm aan de voet (voor mij slank genoeg). Dit gebeurt ook vanaf de heup, ben zeer benieuwd naar het resultaat :-)

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel III
« Reactie #1005 Gepost op: 22 juni 2008, 19:48:10 »
Citaat van: "DaanL"
Heel mooi Gusto. Wat minder uitbundig met die knopen. 8)
Hij zit lekker strak dat wel heb hem vandaag even door de wolwas gedaan.

Offline Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel III
« Reactie #1006 Gepost op: 22 juni 2008, 19:51:07 »
Wat kosten die broeken van PT01? Zijn ze nog ergens anders, in Nederland of België, te koop dan in Sluis?
You can never be overdressed. If somebody says you're overdressed, they're underdressed.

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel III
« Reactie #1007 Gepost op: 22 juni 2008, 19:53:51 »
Zou niet weten waar te koop in Nederland buiten sluis.Die van mij waren 230 in Basel daarop kreeg ik nog wat korting.

Offline Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel III
« Reactie #1008 Gepost op: 23 juni 2008, 13:34:03 »
Citaat van: "Mr.Barry"
Wat kosten die broeken van PT01? Zijn ze nog ergens anders, in Nederland of België, te koop dan in Sluis?

Ik had al even zitten google'n en kwam hier uit:

http://www.via-andres.nl/NL/index.html

Op de site wordt beweerd dat ze het verkopen. Ik ken dit niet, misschien iemand anders?
Life is too short to drink bad wine

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • nouveau pauvre
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel III
« Reactie #1009 Gepost op: 23 juni 2008, 13:54:34 »
Als je 'andres' in de zoekfunctie neerzet zijn er wel wat reviews te vinden heur.  :)
Her dress is up to waterline
Bitch is clearly borderline
Nose as white as Snow White's, in moonlight

Offline adelante

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel III
« Reactie #1010 Gepost op: 23 juni 2008, 14:07:23 »

Weet ik ook meteen waar pt01 voor staat als afkorting, die broekjes hebben nog geen eigen topic hier of wel? :)
Lees deze reactie aandachtig, voor je het weet is ie weg.
Distracting older women since 1980

Offline Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel III
« Reactie #1011 Gepost op: 23 juni 2008, 14:14:39 »
Citaat van: "adelante"

Weet ik ook meteen waar pt01 voor staat als afkorting, die broekjes hebben nog geen eigen topic hier of wel? :)

Voor de volledigheid: Pantalone is niet correct Italiaans. Pantaloni is dat wel. Pantaloni Torino is dan ook de volledige merknaam.

Hierop Google'n levert meer op, maar een producent website kan ik niet vinden.

Offline J

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel III
« Reactie #1012 Gepost op: 23 juni 2008, 14:24:11 »
(...)die broekjes hebben nog geen eigen topic hier of wel? :)

:arrow: PT01.

Ik heb even een topic aangemaakt.

Offline Fay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel III
« Reactie #1013 Gepost op: 23 juni 2008, 15:11:09 »
Citaat van: "Gaja"

Voor de volledigheid: Pantalone is niet correct Italiaans. Pantaloni is dat wel. Pantaloni Torino is dan ook de volledige merknaam.

Hierop Google'n levert meer op, maar een producent website kan ik niet vinden.

Is pantaloni niet het meervoud van pantalone???

Pantalone
Venetiaanse koopman, oud, rijk en gierig. Hij is een belangrijke figuur uit de commedia dell'arte. Hij gaat in het rood gekleed. Draagt een lange nauwe broek en is zo de naamgever van de pantalon geworden.

Offline Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel III
« Reactie #1014 Gepost op: 23 juni 2008, 16:36:23 »

Offline Fay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel III
« Reactie #1015 Gepost op: 23 juni 2008, 16:55:01 »
Weer wat geleerd.

Offline Daedalus

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel III
« Reactie #1016 Gepost op: 24 juni 2008, 01:26:18 »
Zijn er hier al hippe vogels met broekjes van Lapo?

Citaat
PANTS
These pants, made in linen and elasticized cotton, are realized using an old handloom.
This model combines the jeans cut with the care of a sartorial item.
It has been given a lot of care on the details, such as the I-I logo on the loops and handmade buttons in horn.
The inspiration of the model’s cut came from the admiration of Steve McQueen’s innate style in his movies.

250 E, enigzins vergelijkbaar met het aanbod van incotex en PT01 dus.

Citaat
PANTS
This model combines the jeans cut with the care of a sartorial item.
The Italia Independent No Season pants are realized in a cloth of cotton and linen, made using a handloom.
It has been given a lot of care on the details, such as the I-I logo on the loops and handmade buttons in horn.

http://www.italiaindependent.com/eng/index.php?p=multi&idCat=8
Jerry, just remember, it's not a lie if you believe it.

Offline Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel III
« Reactie #1017 Gepost op: 24 juni 2008, 01:29:52 »
Dat is wel wat voor mij  8)
Heb je een website met wat meer informatie Daedalus?
edit: Thanks. Binnenkort eens een kijkje nemen bij Verso, hopelijk hebben ze dan ook die broeken.
You can never be overdressed. If somebody says you're overdressed, they're underdressed.

Offline Daedalus

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel III
« Reactie #1018 Gepost op: 24 juni 2008, 01:39:17 »
Citaat van: "Mr.Barry"
Dat is wel wat voor mij  8)
Heb je een website met wat meer informatie Daedalus?
edit: Thanks. Binnenkort eens een kijkje nemen bij Verso, hopelijk hebben ze dan ook die broeken.

Ik lees op de site van I-I dat CARBON DELIGHT, een Nederlandse webwinkel die nog geopend moet worden, deze zaken ook gaat verkopen.

http://www.carbondelight.com/
http://www.denieuwezaak.nl/archief.aspx?id=66
Jerry, just remember, it's not a lie if you believe it.

Offline DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel III
« Reactie #1019 Gepost op: 24 juni 2008, 01:42:07 »
Ik had ze al een tijdje geleden gespot op de site; mooie broeken. Ik wil best de proef op de som nemen, maar ik heb geen idee of deze broeken met onafgewerkte pijpen worden bezorgd.