Auteur Topic: De zonnebril  (gelezen 92748 keer)

HotFudge

• Gast
Re: De zonnebril
« Reactie #90 Gepost op: 20 augustus 2005, 17:59:57 »
ja ik kan de wolken over rotterdam vanuit mijn raam zien ja :P

Offline Dan

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 24 september 2005, 22:31:17 »
Serengeti en Persol hebben goede glazen (Persol zelfs geslepen kristalglas) en kennen wat elegantere klassieke modellen. Veel Serengeti-lenzen zijn photocromatic (weet niet hoe je dit noemt in het Ned); ze kleuren mee met elk verschillend lichtval.
Zonnebrillen van Giorgio Armani vind ik zelf ook erg mooi (elegant en vrij simpel) en niet al te duur vergeleken met zonnebrillen van Persol/Serengeti.
Dit is een leuke website

Offline Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 22 januari 2006, 19:39:09 »
Ik heb zelf echt een enorme blade van Prada, maar vind hem niet altijd kunnen, vooral bij wat nettere kleding past hij vaak matig. Ik zat erover te denken een persol te halen (mooi netjes maar wel zware monturen dat heb ik nodig) of een wayfarerII van ray-ban, dat vind ik persoonlijk een erg stijlvolle klassieker. Iemand duidelijke voorkeur misschien?
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 22 januari 2006, 19:43:44 »
Persol is wel mooi zag er vanmiddag nog een bij ons in rotterdam.

Offline Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: 22 januari 2006, 19:48:06 »
Citaat van: "Jest_one"
Ik heb zelf echt een enorme blade van Prada, maar vind hem niet altijd kunnen, vooral bij wat nettere kleding past hij vaak matig. Ik zat erover te denken een persol te halen (mooi netjes maar wel zware monturen dat heb ik nodig) of een wayfarerII van ray-ban, dat vind ik persoonlijk een erg stijlvolle klassieker. Iemand duidelijke voorkeur misschien?

Persol vind ik de mooiste brillen, maar ze hebben hele lichte kunststof monturen.
size=9]"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner[/size]

Jason

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: 22 januari 2006, 20:06:28 »
Citaat van: "Merlino"

Persol vind ik de mooiste brillen, maar ze hebben hele lichte kunststof monturen.

Is er een alternatief voor kunststof?

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: 22 januari 2006, 20:07:58 »

Is dat voordeel of nadeel.

Offline Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: 22 januari 2006, 20:08:00 »
Hoorn misschien?
Sailing, an expensive way to travel for free"

Offline Marco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
« Reactie #98 Gepost op: 22 januari 2006, 20:08:17 »
ze hebben naast acetaat ook ijzeren frames (vind ik persoonlijk minder; niet zo authentiek)
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

Offline Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: 22 januari 2006, 20:10:36 »
@Jason: Kan er niets over vinden  op http://www.persol.it/, maar wa is er mis met kunststof monturen?

Ik vind het persoonlijk erg prettig, kunststof. Het is lekker licht waardoor je vergeet dat je een bril op hebt en dat vind ik belangrijk.

Jason

• Gast
« Reactie #100 Gepost op: 22 januari 2006, 20:20:30 »
@Jason: Kan er niets over vinden  op http://www.persol.it/, maar wat is er mis met kunststof monturen?

Ik vind het persoonlijk erg prettig, kunststof. Het is lekker licht waardoor je vergeet dat je een bril op hebt en dat vind ik belangrijk.

Nouja het blijft toch kunsstof. Ik hou het alsnog wel uit hoor, met mijn kunststof persol..

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: 22 januari 2006, 20:20:49 »
Is idd wel fijn dragen als die licht is.

Offline Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: 22 januari 2006, 20:22:05 »
Citaat van: "Jason"
@Jason: Kan er niets over vinden  op http://www.persol.it/, maar wat is er mis met kunststof monturen?

Nouja het blijft toch kunsstof. Ik hou het alsnog wel uit hoor, met mijn kunststof persol..

Het enige nadeel van kunststof is dat het montuur niet verstelbaar is. Aangezien mijn oren niet helemaal exact even hoog zitten staat elk kunststof montuur dus een klein beetje schuin op mijn hoofd.

Napoleon

• Gast
« Reactie #103 Gepost op: 22 januari 2006, 20:28:54 »
M2M?!

Offline Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: 22 januari 2006, 20:29:31 »

Het enige nadeel van kunststof is dat het montuur niet verstelbaar is. Aangezien mijn oren niet helemaal exact even hoog zitten staat elk kunststof montuur dus een klein beetje schuin op mijn hoofd.

Kunstof kunnen ze gewoon vormen door 't te verwarmen. Lijkt me geen groot probleem.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Jason

• Gast
« Reactie #105 Gepost op: 22 januari 2006, 20:32:20 »
Citaat van: "Peer Gynt"

Kunstof kunnen ze gewoon vormen door 't te verwarmen. Lijkt me geen groot probleem.

Dat hebben ze voor mij ook gedaan bij die brillenwinkel aan het eind van de kruiskade, de poten versteld en het stukje bij de neus aangepast. Ze waren er 5 minuten mee bezig.

Offline Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: 22 januari 2006, 20:32:32 »
ik denk bij dunnere brilmonturen wel ja, maar als je kijkt naar de bouw van de persol (met die beweegbare stukje aan het begin van 't pootje) heb ik daar niet zoveel vertrouwen in.

Offline Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: 22 januari 2006, 20:35:11 »
Je zal niet de enige zijn met de oren op verschillende hoogte. Ik denk dat er echt toch wel een spreekwoordelijke mouw aan te passen valt.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Jason

• Gast
« Reactie #108 Gepost op: 22 januari 2006, 20:38:07 »
ik denk bij dunnere brilmonturen wel ja, maar als je kijkt naar de bouw van de persol (met die beweegbare stukje aan het begin van 't pootje) heb ik daar niet zoveel vertrouwen in.

Ik heb een persol met dik montuur en beweegbare stukjes, geloof me het kan.

Offline Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: 22 januari 2006, 20:39:11 »
Okee, goed om te horen. Fijn trouwens dat die vrouw van de winkel dan kennelijk gewoon te lui was (aangezien zij me vertelde dat het niet kon).

Jason

• Gast
« Reactie #110 Gepost op: 22 januari 2006, 20:46:09 »
Ik had mn wandelende pinpas ik bedoel moeder :wink:  mee dat scheelt meestal.

Offline Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: 22 januari 2006, 20:48:45 »
Ik laat me normaalgesproken niet zo snel afschepen maar als iemand me zegt dat het technisch gezien niet kan...

Jason

• Gast
« Reactie #112 Gepost op: 22 januari 2006, 20:49:49 »
Ik laat me normaalgesproken niet zo snel afschepen maar als iemand me zegt dat het technisch gezien niet kan...

Apart..

Napoleon

• Gast
« Reactie #113 Gepost op: 22 januari 2006, 21:17:19 »
zijn allemaal mbo'ers met een verkoopopleiding

Offline Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: 23 januari 2006, 01:13:15 »

sorry, ik bedoelde dat ze vrij zwaar zijn niet qua gewicht, maar het zijn geen dunne montuurtjes, dat bedoelde ik meer. maarja dat is ook persoonlijk, met kunststof is het nooit heel erg dun, maar heb ze wel dunner gezien (Y)

Offline Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
« Reactie #115 Gepost op: 28 januari 2006, 18:28:59 »
Ik draag  een rootbeer Oakley fives 2.0 met Snowboarden (als het sneeuwt een Oakley O-frame) en in de zomer ook. Ik zag laatst de nieuwe, de fives 3.0. Is ook een heel mooi exemplaar. De lenzen zijn heel fijn vind ik.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Napoleon

• Gast
« Reactie #116 Gepost op: 29 januari 2006, 11:27:09 »
Heb een vrij groot model persol (niet met van die ijzeren ' pijltjes' aan de zijkant) en een Ray-ban voor het autorijden

Aaron

• Gast
« Reactie #117 Gepost op: 29 januari 2006, 11:49:40 »
Ik heb deze. RB3243 001/83. Dat goudkleurige randje is overigens lang niet zo overduidelijk te zien als op de foto.

Offline Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: 30 januari 2006, 20:06:45 »
ik liep vandeweek nog eventjes bij occhiali binnen - vreselijke zaak, maar wel goede collectie imo - en even wat brilletjes gepast, onder andere een hele foute cartier :lol:

ik denk dat ik voor vandezomer maar eens aan de persol ga, leuke stijlvolle modelletjes in kunststof, en mooie tortoise kleur vind ik ze vaak hebben!
bij stoeltie hebben ze toch ook persol?

Offline Dhr. Lex P

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: 30 januari 2006, 20:54:44 »
Ik heb een plastic Ralph Lauren brilletje, maar ik prefereer dan toch mijn Ray Ban piloten bril. Erg cool...
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]