Dat klopt Heinzelmann. Maar de AO is het origineel (voorzover een model dat op een milspec is gebaseerd 'origineel' kan zijn), zij waren diegenen die de eerste van deze aviators onder militair contract leverden aan de Amerikaanse piloten. Hun bril is ook naar de maan geweest met de Apollo 11 missie. Randolph won het contract pas in de 80s, ik meen ergens te hebben gelezen dat de oprichters van Randolph zelfs oud-AO medewerkers waren.
Meer info:
http://billyschorr.webs.com/sunglasseshgu4p.htm
Ah, zit dat zo!
Kijk aan, zo steekt een mens weer eens wat op, leuk.
Zo pikte ik een tijdje terug een prachtige oude Chino op, "
Made by Eddy Bauer with Cameron 8·2 Army Twill". Dat zei me niks, ik dacht aan een Oostenrijks kledingmagazijn, of een Canadese IJshockeyspeler.
Bleek dat het de eerste en oorspronkelijke leverancier van de U.S. chino's was tijdens WOII...
Trouwens, die bril: zag ik het nou goed dat je zoiets al voor 45
Dollarès Americanos kunt bekomen?
Want dan zal mijn meisje in Texas eens vragen er eentje te sturen. Hier waren ze nog iets van en paar honderd, de laatste keer dat ik keek.
(Amerikaanse bedrijven doen vaak erg lastig en officieel met verzenden. Dat ze alvast de douane gaan mailen dat het er aan komt enzo...

Doorsturen door een particulier gaat altijd goed. Zelfs eten, plantenzaden en stekken nzo, maar ook messen, chemicaliën en andere 'verboden' goederen.)
Toffe bril, veel plezier ermee!