Voor het geval dat jullie deze dragen....Hoe dragen jullie een zegelring met familiewapen?Met de onderkant van het familiewapen naar de nagels toe of naar de pols toe?
Citaat van: "FokLex"Voor het geval dat jullie deze dragen....Hoe dragen jullie een zegelring met familiewapen?Met de onderkant van het familiewapen naar de nagels toe of naar de pols toe?Watches are the only appropriate jewelry for men......
Dat maakt toch helemaal niets uit?Net of iemand ziet waar het wapen naar gericht staat... In ieder geval zal ik hem lekker op het nachtkastje laten liggen want die dingen zijn verschrikkelijk.
of als hij breed genoeg is om je lul
Hoe dragen jullie een zegelring met familiewapen?
Citaat van: "Bonne"Dat maakt toch helemaal niets uit?Net of iemand ziet waar het wapen naar gericht staat... In ieder geval zal ik hem lekker op het nachtkastje laten liggen want die dingen zijn verschrikkelijk.Het gaat om hetzelfde als handgemaakte knoopsgaten(details voor jezelf). maar goed ik weet het al......Vroeger diende die ervoor om een stempel te zetten (een zegel dus). Volgens de oude tradities draag je hem dus met het wapen naar je nagel toe omdat je je hand voorover buigt zodat je ondersteboven een zegel kon zetten. Hierdoor kwam de zegel er op de goede manier te staan (aktes, brieven).Het is voor mij ook geen fashion statement maar op bepaalde familiedagen en dagen rondom de familie wordt het gewaardeerd als ik em draag.
draag m maar hoe en wanneer je wil...zelf heb ik het niet zo op ringen en ik denk niet dat je nu nog brieven gaat verzegelen met dat ding...maar wat maakt het uit! ieder zijn stijl toch.. burgerlijke lullen die alles wat niet alledaags is als fout bestempelen hebben we al genoeg in ons land
ja, voor mij is het ook niet iets wat ik nou dagelijks draag bij casual outfit.
Citaat van: "FokLex"ja, voor mij is het ook niet iets wat ik nou dagelijks draag bij casual outfit. of juist wel...ik zou het iig wel appart vinden iemand te zien in in HRC outfit met jeans sneakers en zo een zegelring..
jij bent niet de eenige HCR drager op deze aardbol...het was meer de tegenstelling HCR-Zegelring (hamburgeretende amerikaan voor de tv-Ridder in kasteel die brief schrijft aan de koning)
Citaat van: "Chris"jij bent niet de eenige HCR drager op deze aardbol...het was meer de tegenstelling HCR-Zegelring (hamburgeretende amerikaan voor de tv-Ridder in kasteel die brief schrijft aan de koning)wat is een HRC of een HCR drager eigenlijk?
Hard Rock Cafe toch??
HRC t-shirts zijn de 'Ultimate Luxury Premium T-Shirts'.
IK zou er 1 dragen met ingebouwde zegelringtoneAu serieux: vind ik iets voor oudere heren, net als pijp roken, gesoigneerde snorren en vlinders....
Citaat van: "FokLex"Voor het geval dat jullie deze dragen....Hoe dragen jullie een zegelring met familiewapen?Met de onderkant van het familiewapen naar de nagels toe of naar de pols toe?M'n pa naar de nagel toe.