Na de schoenen ingelopen te hebben conform bijgesloten booklet, kan ik in ieder geval constateren dat deze eigenzinnige man niet alleen zijn schoenen begraaft of laat rijpen in de zon op het dak van zijn atelier, maar ook zeer goede schoenen maakt.
Ik moet nog wel wennen aan de 'cordovan golven' in het leder van de neus bij de wreef knik, maar ondanks het gebruik van zeer dik en stug leder uiteindelijk toch een voortreffelijk en aangenaam draagcomfort oplevert.
Waar John Lobb met de prestige line hetzelfde comfort geeft door het gebruik van zeer zacht leder, doet Silvano Lattanzi datzelfde met dik leer.
Ik was het inlopen van schoenen al wat ontwend, maar zowel Paolo Scafora als Silvano Lattanzi verlangen dit wel en het resultaat valt in beide gevallen zeker niet tegen, in tegendeel durf ik zelfs te stellen.
PS heeft een grotere wauw factor waar SL het wat minder uitbundig doet met 'mijn' modellen, lijkt SL zich in gebruik wat meer en beter naar de voet te zetten en voelt uitermate comfortabel aan zonder enige stugheid inmiddels.
Ik was eigenlijk op zoek naar onderstaand model zonder de nodige opdrukken in het bruin.

Ondanks mijn voorkeur voor een bruine versie van dit SL model, is het toch een zwarte geworden met een vetergaatje minder.
Mijn PS is tenslotte al bruin, bovendien was een bruine SL niet beschikbaar.
Ik ben ontzettend benieuwd hoe de schoenen zich op termijn gaan houden.
Hieronder nog een aantal mooie en wellicht minder mooie Lattanzi schoenen, met eveneens 'cordovan' plooien in de gedragen monk shoes: