Auteur Topic: Los jasje  (gelezen 115896 keer)

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Los jasje
« Reactie #1230 Gepost op: 17 januari 2012, 10:42:46 »
Heel fraai, meteen kopen.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Offline SergeduTemps

• Gebruiker
  • Zoals het meurt!
    • Bekijk profiel
« Reactie #1231 Gepost op: 17 januari 2012, 10:44:30 »
Zit in de 2012 collectie, dus nog niet te krijgen. Even wachten helaas......
“Looking good and dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not.” - Oscar Wilde

Offline Mediaman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1232 Gepost op: 17 januari 2012, 11:45:52 »
Zit in de 2012 collectie, dus nog niet te krijgen. Even wachten helaas......

Deze heb ik zeer zeker ook in de 2011 S/S campagne gezien.
A lavà ‘a capa ‘o ciuccio se perde acqua e sapone.

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1233 Gepost op: 17 januari 2012, 11:50:08 »
Deze heb ik zeer zeker ook in de 2011 S/S campagne gezien.

Valt onder de basics van Boglioli. Gedeelte van de zomercollectie is ook al binnen bij de belangrijkste verkooppunten.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Offline SergeduTemps

• Gebruiker
  • Zoals het meurt!
    • Bekijk profiel
« Reactie #1234 Gepost op: 17 januari 2012, 13:27:40 »
Mooi, ff op zoek dus.
“Looking good and dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not.” - Oscar Wilde

Offline Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1235 Gepost op: 17 januari 2012, 13:39:01 »
FB had die volgens mij..
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Offline Thom@s

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1236 Gepost op: 29 januari 2012, 21:13:50 »
Heren,

Ik ben voornemens één of twee jasjes aan te schaffen. Nu is dat de eerste keer, zodoende dat ik op zoek ben naar advies. En dan uiteenlopend van iets basaals als kleurcombinatie tot stoffen (patronen), zakken, revers enzovoorts.

De broeken waar ik op het wil dragen hebben de volgende kleuren (donkerblauw, blauwgrijs, beigewit, denimblauw met dank aan Yoox) en zijn allemaal katoen. Andere stoffen zoals wol of flanel zie ik mezelf niet snel kopen op korte termijn, hooguit linnen voor de zomer.

Wat kleuren betreft zat ik aan het volgende te denken (met dank aan SuSu, eerste twee wat meer casual qua stijl dan de derde volgens mij):

Enfin, vragen:
- Wat adviseren jullie voor kleur (gegeven de kleur van de broeken en ik met twee jasjes makkelijk wil kunnen combineren)?
- Waar op te letten bij het jasje (stijl met de broeken is casual natuurlijk, maar ik wil het met een jasje het liefst zo zakelijk mogelijk houden)?
- Welke (instap)merken (< 250,- per jasje)?

Offline WhyAlwaysMe

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1237 Gepost op: 29 januari 2012, 21:19:03 »
Het linkerjasje past qua kleuren het best op broek 1 en 4.
De 2 andere jasjes passen qua kleur het best op de middelste broeken.
Qua fit is het rechtse jasje het beste, omdat het niet overdreven kort is. Daarenboven is de stijl ook het zakelijkst door de klepzakken.
De 2 linkse jasjes zijn heel casual door de opgestikte zakken en ook heel kort, té kort.
Mijn keuze zou het rechtse jasje zijn. En als het echt moet het linkse omdat het qua kleur matcht met de donkerdere broeken.

Qua merk denk ik dat je het zelf al aangeeft: SuSu. Voor dat geld ga je niets beters vinden volgens mij.
Binnen een aantal weken komt de Lente/Zomer-collectie binnen bij SuSu, dus nog even wachten is de boodschap

Voor een leuk patroontje misschien dit?

« Laatst bewerkt op: 29 januari 2012, 21:45:45 door WhyAlwaysMe »

Offline patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1238 Gepost op: 29 januari 2012, 23:24:43 »
Als je twee jasjes aan wilt schaffen en dat zijn voorlopig de enige in je garderobe zou ik oppassen met opvallende patronen, thomas. Anders wordt het al snel "heb je hem weer met dat jasje"

Ik zou sowieso voor een donkerblauw jasje gaan, dat is bijna overal mee te combineren behalve een donkerblauwe katoenen broek. Voor de tweede zou ik dan richting grijs gaan; eventueel met een lichte ruit erin ofzo? Of in een interessante weving?

Je kunt het best wachten tot de zomercollectie in de winkels hangt. Een zomerjasje dat licht draagt kun je in de winter ook nog dragen met een trui eronder; een winterjasje van dikke stof kun je in de zomer niet aan.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Ik doe niet aan mode

Offline Thom@s

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Los jasje
« Reactie #1239 Gepost op: 30 januari 2012, 08:43:09 »
Dank voor de reacties. Even wachten met kopen, (terughoudendheid met) patronen, klepzakken en lengte om mee te nemen naar de (SuSu) winkel dus. Meer tips / meningen altijd welkom natuurlijk.

Offline maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1240 Gepost op: 30 januari 2012, 11:06:02 »
Als eerste jasje zou ik voor donkerblauw/navy gaan qua kleur.
Gezien de broeken die je er onder aan denkt te gaan doen, zou ik wellicht opgestikte zakken kiezen.

En als eerste jasje(s) zou ik niet helemaal los gaan met patronen etc.
De z doet het regelmatig niet....

Offline Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
« Reactie #1241 Gepost op: 30 januari 2012, 11:43:59 »
Donkerblauw is inderdaad het makkelijkst, past (bijna) overal op, en als je kiest voor een niet te glad stofje ziet het er ook nog goed uit. Patronen komen later wel en die klepzakken zou ik ook alleen op een pak doen.
//

Offline SergeduTemps

• Gebruiker
  • Zoals het meurt!
    • Bekijk profiel
« Reactie #1242 Gepost op: 30 januari 2012, 19:03:08 »
Dank voor de reacties. Even wachten met kopen, (terughoudendheid met) patronen, klepzakken en lengte om mee te nemen naar de (SuSu) winkel dus. Meer tips / meningen altijd welkom natuurlijk.

Nog een tip, je kan ook nog wel eens leuke jasjes in de SuSu outlet scoren. Verder eBay in de gaten houden. Staan nu mooie jasjes van L.B.M. 1911 te koop voor weinug! Wel even zoeken via eBay.it of eBay.com.......

Offline Thom@s

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Los jasje
« Reactie #1243 Gepost op: 30 januari 2012, 19:53:41 »
Als eerste jasje zou ik voor donkerblauw/navy gaan qua kleur.
Gezien de broeken die je er onder aan denkt te gaan doen, zou ik wellicht opgestikte zakken kiezen.

Donkerblauw is inderdaad het makkelijkst, past (bijna) overal op, en als je kiest voor een niet te glad stofje ziet het er ook nog goed uit. Patronen komen later wel en die klepzakken zou ik ook alleen op een pak doen.

Kunnen klepzakken echt niet op een casual broek? Los van het feit dat ik het ook nog moet zien, oogde van de voorbeeld jasjes degene met klepzakken wel als het meest zakelijk (straattaal: zag er het strakst uit :) )

Wat kleur betreft: ik neem aan dat blauw op blauw wel kan als de kleuren maar genoeg verschillen (donker / licht)?

Nog een tip, je kan ook nog wel eens leuke jasjes in de SuSu outlet scoren. Verder eBay in de gaten houden. Staan nu mooie jasjes van L.B.M. 1911 te koop voor weinug! Wel even zoeken via eBay.it of eBay.com.......

L.B.M. 1911 is voor mij nieuw. Maar dat is met veel hier. Bekend merk onder de SF'rs?

Nu moet ik met schaamrood op mijn kaken vertellen dat ik niet eens weet wat voor maat jasjes ik heb. Ik zou de labels van mijn "pak"-jasjes er op na moeten speuren. Is het ook niet zo dat vooral bij jasjes er grote verschillen in "interpretatie" van maten is tussen merken ("de ene 50 is de andere niet")? Dat maakt kopen op afstand wel lastig.

Offline Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1244 Gepost op: 30 januari 2012, 20:07:19 »
Is Lubiam.
Aardig.
Zeker is de ene maat 50 niet gelijk aan een maat 50 van een ander merk., je moet ook even naar de drop kijken van het jasje.
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2012, 20:09:01 door Bogart »
"It is ok for me to have everything I want"

Offline Mediaman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1245 Gepost op: 30 januari 2012, 20:31:08 »
Een jasje in navy is altijd goed, verder vind ik een jasje in grijs herringbone erg makkelijk om te combineren.

Offline Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
« Reactie #1246 Gepost op: 30 januari 2012, 21:56:17 »
Kunnen klepzakken echt niet op een casual broek? Los van het feit dat ik het ook nog moet zien, oogde van de voorbeeld jasjes degene met klepzakken wel als het meest zakelijk (straattaal: zag er het strakst uit :) )

Wat kleur betreft: ik neem aan dat blauw op blauw wel kan als de kleuren maar genoeg verschillen (donker / licht)?

L.B.M. 1911 is voor mij nieuw. Maar dat is met veel hier. Bekend merk onder de SF'rs?

Nu moet ik met schaamrood op mijn kaken vertellen dat ik niet eens weet wat voor maat jasjes ik heb. Ik zou de labels van mijn "pak"-jasjes er op na moeten speuren. Is het ook niet zo dat vooral bij jasjes er grote verschillen in "interpretatie" van maten is tussen merken ("de ene 50 is de andere niet")? Dat maakt kopen op afstand wel lastig.

Klepzakken zijn zakelijker dan opgestikte zakken, maar je wil je jasje zo zakelijk mogelijk en je broek casual? Dat gaat niet lekker samen. Of je maakt er een casual geheel van met een redelijk casual jasje, of je gaat totaal voor een pak, wat mij betreft dan. Het moet niet lijken alsof de broek van je pak nog in kast hangt ;)

Blauw op blauw kan in principe als ze echt verschillend zijn, maar kan het niet aanraden, het wordt denk ik al snel een zouteloos of net-niet geheel.

Een eerste jasje online bestellen gaat hem niet worden, no-way dat dat goed gaat zitten. Kan maar één dingen zeggen en dat is passen, passen en passen. Zowel voor de maat als de stof, kijk gewoon wat je aanspreekt.

//

Offline Mediaman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1247 Gepost op: 30 januari 2012, 21:58:14 »
Het moet niet lijken alsof de broek van je pak nog in kast hangt ;)

Dat ligt niet aan de klepzakken, maar aan de stof. Die is verschillend voor een los jasje versus een pak.

Offline Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
« Reactie #1248 Gepost op: 31 januari 2012, 02:33:41 »
Ik heb ook jasjes van stoffen die gewoon een pak hadden kunnen zijn (o.a. navy), maar klepzakken staan dan toch raar en doen me echt denken aan een pak.
//

Offline Mediaman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1249 Gepost op: 31 januari 2012, 06:40:05 »
Ik heb ook jasjes van stoffen die gewoon een pak hadden kunnen zijn (o.a. navy), maar klepzakken staan dan toch raar en doen me echt denken aan een pak.

Dat bedoel ik, de stof geeft dat idee en wellicht de pasvorm. Klepzakken kunnen prima op een los jasje

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
    • This is not the website you are looking for
« Reactie #1250 Gepost op: 31 januari 2012, 08:26:27 »
Dat ligt niet aan de klepzakken, maar aan de stof. Die is verschillend voor een los jasje versus een pak.

Ben het wel met Media eens PB. Hoewel ik opgestikte zakken een leuk casual detail vind, kan ik genoeg leuke losse jasjes verzinnen met klepzakken.
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Offline Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1251 Gepost op: 31 januari 2012, 09:41:03 »
Ik ben het eens met de heren, daarnaast is een klepzak van alle opties voor heupzakken de middelste in mate van formaliteit. Echt formeel is een gepaspeleerde zak zonder klep.
Maar, als we een voorbeeld nemen aan een van de grote stijliconen zoals Edward Vlll a.k.a 'The Duke of Windsor', dan ziet men dat hij zijn tweeds ook droeg met (wel schuin geplaatste) gepaspeleerde zakken.

Om kort te gaan bevestigt dat dus ook dat de opties voor de zakken een bepaald gevoel kunnen accentueren, maar dat het niet bepalend is. De vorm en de stof is dat mijns inziens wel.

Het eerste jasje: Ik zou voor het reeds besproken navy jasje een stof kiezen die een beetje structuur heeft. SuitSupply heeft een tijdje terug geloof ik een navy jasje in de vaste collectie gehad van katoen, of wol met een relatief open weving en lichte knopen. Het deed blazerachtig aan, zonder dat het direct het belegen karakter heeft (en dat van mij!)

Het tweede jasje: Een tweed is ideaal casual te combineren, maar nogal warm en niet in de zomermaanden te gebruiken. Ga dus op zoek naar een jasje in een 'tweedachtige' stof. Een herringbone kan, zoals media al zegt maar een niet te opvallende 'Prince of Wales- ruit' kan ook. De voorwaarde is dat de stof niet te zwaar is indien van wol (zo'n 300 gr/ m² denk ik) of van katoen, eventueel een mixweving. Het ziet er dan dus uit als een tweed maar draagt veel lichter. Eventueel is een halve voering een pre.

Succes!

Offline Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1252 Gepost op: 31 januari 2012, 11:23:57 »
Ik ben het eens met de heren, daarnaast is een klepzak van alle opties voor heupzakken de middelste in mate van formaliteit. Echt formeel is een gepaspeleerde zak zonder klep.
Maar, als we een voorbeeld nemen aan een van de grote stijliconen zoals Edward Vlll a.k.a 'The Duke of Windsor', dan ziet men dat hij zijn tweeds ook droeg met (wel schuin geplaatste) gepaspeleerde zakken.

Om kort te gaan bevestigt dat dus ook dat de opties voor de zakken een bepaald gevoel kunnen accentueren, maar dat het niet bepalend is. De vorm en de stof is dat mijns inziens wel.

Het eerste jasje: Ik zou voor het reeds besproken navy jasje een stof kiezen die een beetje structuur heeft. SuitSupply heeft een tijdje terug geloof ik een navy jasje in de vaste collectie gehad van katoen, of wol met een relatief open weving en lichte knopen. Het deed blazerachtig aan, zonder dat het direct het belegen karakter heeft (en dat van mij!)

Het tweede jasje: Een tweed is ideaal casual te combineren, maar nogal warm en niet in de zomermaanden te gebruiken. Ga dus op zoek naar een jasje in een 'tweedachtige' stof. Een herringbone kan, zoals media al zegt maar een niet te opvallende 'Prince of Wales- ruit' kan ook. De voorwaarde is dat de stof niet te zwaar is indien van wol (zo'n 300 gr/ m² denk ik) of van katoen, eventueel een mixweving. Het ziet er dan dus uit als een tweed maar draagt veel lichter. Eventueel is een halve voering een pre.

Succes!

Goed verhaal!

Als 't mag wil ik daar nog twee observaties aan toevoegen.
Bij dat eerste, blauwe jasje: blazers –of afgeleiden daarvan– van (heel) grove hopsack zijn inderdaad typische 'losse' jasjes en combineren met vrijwel alles. (Ik ken iemand die draagt bijna alleen maar jeans en een blazer, al 30 jaar: hij heeft inmiddels zo'n 20 verschillende, geweldig om dat samen in de kast te zien!)
De blazer wordt in veel collecties trouwens ook weer serieus genomen, de komende tijd! Zit veel moois bij.

Hobbezak, maar dan anders...

Jaha, héél oubollig...

Die tweed/visgraat/PdG-tip onderschrijf ik ook volledig!
Andere 'key elements' van een garderobe of jasjescollectie zijn daarnaast nog de klassieke Burberry(achtige) sports coat, ook zo veelzijdig als 't maar kan, en in vele snits en varianten verkrijgbaar. (Zorg dat er altijd iets van zijde door zit, dat 'hoort' in mijn optiek, of het werkt i.i.g. erg goed bij zulke jasjes. In Duitsland koop je mooie.)

Semi-formeel, maar ook voor a night on the town –schande!–

Daarnaast ook alles met een wat meer uitgesproken patroon of kleur, –waaronder het beige corduroy jasje, niet te vergeten, ook een 'classic', in vele vormen!– en natuurlijk in de zomer de –onderschatte– seersucker jacket, van oorsprong Amerikaans, dus hier niet erg populair. (One of my summer favourites though...)

Lekker stoffie!

Seersucker with a dash of 'Le Look'...

Maar nogmaals: jouw tips gaan voor, de mijne zouden stap 2 kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2012, 11:37:15 door Heinzelmann »
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Offline Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1253 Gepost op: 31 januari 2012, 12:27:30 »
Heinzelmann:
I like the way you're thinking!

Ik zat ook met Hopsack in het hoofd, maar wilde het jargon even niet in de mond nemen. 
Overigens draag ik mijn blazer met messing knoopjes ook bij vele combinaties, zowel grijze broek als, katoen,  Cord Du Roi soms zelfs jeans. Helaas is het geen hopsack, maar een kamgaren serge, ook wel te doen toch?

De jasjes die je aandraagt zijn mooi en zeer klassiek (ontzettend belangrijk!) maar, zoals je zelf al aangeeft denk ik eerder voor een derde of vierde jasje. Of tenminste de seersucker dan en eventueel een jasje met zijde erin. De sportscoat kan dan weer wel altijd. Het is een beetje de richting waarin ik ook dacht.

Cheers!

Offline Mediaman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1254 Gepost op: 31 januari 2012, 13:15:51 »
Messing knopen zijn al snel ouwelijk, bruine knopen vind ik wat beter voor een jonge vent.

Offline Pat

• Gebruiker
  • Don't touch the watch!
    • Bekijk profiel
« Reactie #1255 Gepost op: 13 februari 2012, 21:58:42 »
It's not whether you win or lose, it's how you play the game.

Offline Mediaman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1256 Gepost op: 13 februari 2012, 22:00:34 »
P. Johnson?

Fraai jasje, nogal begeerlijk.

Offline Pat

• Gebruiker
  • Don't touch the watch!
    • Bekijk profiel
« Reactie #1257 Gepost op: 13 februari 2012, 22:02:17 »
It's not whether you win or lose, it's how you play the game.

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
« Reactie #1258 Gepost op: 14 februari 2012, 13:11:28 »
P. Johnson?

Fraai jasje, nogal begeerlijk.

Ik vind de schouderpartij van het jasje nogal massief ogen terwijl het heel "dunnetjes" uitloopt naar onderen. Ik blijf ook geen fan van die openstaande voorpanden.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Offline Mediaman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1259 Gepost op: 14 februari 2012, 13:16:55 »
Ik vind de schouderpartij van het jasje nogal massief ogen terwijl het heel "dunnetjes" uitloopt naar onderen. Ik blijf ook geen fan van die openstaande voorpanden.

Vind er gelijk niks meer aan,.... :lol: