Auteur Topic: 'Geldzaken': portemonnees, kaarthouders, money clips en dergelijke  (gelezen 57279 keer)

gruiter

• Gast
Portemonnee
« Reactie #150 Gepost op: 09 oktober 2007, 19:30:16 »
Ik gebruik zelf de volgende:

Bevalt uitstekend.

Offline Daedalus

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
« Reactie #151 Gepost op: 09 november 2007, 18:51:59 »
Mijn billfold:

Lekker patina niet?

Nog een prachtig exemplaar van Hermès:

Jerry, just remember, it's not a lie if you believe it.

Offline maikel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
« Reactie #152 Gepost op: 21 maart 2008, 20:12:30 »
Wie weet waar ik een beetje mooie/ bijzondere portemonnee kan kopen.
Ik heb al bij de bijenkorf en tassenwinkels gekeken maar wat ze saar verkopen ziet er niet uit naar mijn mening...
Syndroom van Stendhal
"Het Stendhal-syndroom is een psychische aandoening die optreedt als iemand volledig overrompeld wordt door de schoonheid van kunst. Lichamelijke verschijnselen zijn een versnelde hartslag, duizeligheid, verwarring en flauwvallen."

Offline adelante

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
« Reactie #153 Gepost op: 21 maart 2008, 21:01:30 »
wat is in jouw ogen 'n mooie/bijzondere portemonnee? croco, blingbling, spongebob, veel vakjes of juist weinig? wat zoek je ongeveer? 8)
Lees deze reactie aandachtig, voor je het weet is ie weg.
Distracting older women since 1980

Offline Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
« Reactie #154 Gepost op: 21 maart 2008, 21:25:14 »
Zoiets:

of:

Offline Don

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
« Reactie #155 Gepost op: 21 maart 2008, 21:33:32 »
Redenerend vanuit de veronderstelling dat een portemonnee zo plat mogelijk zou moeten zijn én zo weinig mogelijk -liefst geen- (plastic) insteekhoezen zou moeten bevatten hierbij mijn keuze voor Castelijn en Beerens:

Succes!
Don

Offline cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
« Reactie #156 Gepost op: 21 maart 2008, 21:40:56 »
Mooi Don!  :D
Omdat ik ook toe ben aan een nieuwe portemonnee heb ik er drie vragen over:
heb je er zelf (goede) ervaringen mee?
waar zijn ze te koop?
met welke prijs moet ik ongeveer rekenen?

alvast dank voor het antwoord

Offline Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
« Reactie #157 Gepost op: 21 maart 2008, 21:42:53 »
geldclip(Tod's) en een creditcard hier.
"It is ok for me to have everything I want"

Offline Don

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
« Reactie #158 Gepost op: 21 maart 2008, 21:52:08 »
Citaat van: "cypripedium"
Mooi Don!  :D
waar zijn ze te koop?

Dank!

1. Ik heb zelf de voorganger van dit model, het enige verschil is dat de klep van het muntvak iets afgerond is, in plaats van recht afgesneden.
2. In theorie zou je vestigingen moeten kunnen vinden op de site. Bij mij werkt dat helaas niet, maar er staat ook een ouderwets telefoonnummer van C&B.
3. De prijs ben ik al lang vergeten. Dat lijkt me een goed teken, eerlijk gezegd. Als ik zou moeten gissen: zo rond de €30...

Groeten,
Don

PS. De nieuwe rijbewijzen zijn op creditcard-formaat heb ik begrepen. Deze billfold bevat een vak waarin je een oud rijbewijs kwijt kunt.

Offline cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
« Reactie #159 Gepost op: 21 maart 2008, 22:02:48 »
Citaat van: "Don"
Citaat van: "cypripedium"
Mooi Don!  
waar zijn ze te koop?

Dank!

1. Ik heb zelf de voorganger van dit model, het enige verschil is dat de klep van het muntvak iets afgerond is, in plaats van recht afgesneden.
2. In theorie zou je vestigingen moeten kunnen vinden op de site. Bij mij werkt dat helaas niet, maar er staat ook een ouderwets telefoonnummer van C&B.
3. De prijs ben ik al lang vergeten. Dat lijkt me een goed teken, eerlijk gezegd. Als ik zou moeten gissen: zo rond de €30...

Groeten,
Don

PS. De nieuwe rijbewijzen zijn op creditcard-formaat heb ik begrepen. Deze billfold bevat een vak waarin je een oud rijbewijs kwijt kunt.

Bij mij werkt de link op hun site ook niet. Je hebt me wel op weg geholpen. Dank en groet.  :D

Offline maikel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
« Reactie #160 Gepost op: 22 maart 2008, 10:05:59 »
Kroko vind ik persoonlijk erg mooi maar vrijwel nergens te krijgen. Wanneer iemand enig idee heeft hou ik me aanbevolen. Ik kan ze tenminste nergens vinden. Een castelijn en beerens heb ik nu hij is na 8 jaar intensief gebruik :wink: versleten. Hij moet voor de rest inderdaad zo compact mogelijk zijn.
Syndroom van Stendhal
"Het Stendhal-syndroom is een psychische aandoening die optreedt als iemand volledig overrompeld wordt door de schoonheid van kunst. Lichamelijke verschijnselen zijn een versnelde hartslag, duizeligheid, verwarring en flauwvallen."

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Portemonnee
« Reactie #161 Gepost op: 22 maart 2008, 11:31:28 »
Er bestaat al een topic over:

http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=541

Graag daar verder gaan en voortaan de zoekfunctie gebruiken TS.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Offline Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
« Reactie #162 Gepost op: 12 april 2008, 00:26:32 »
April in Paris

Custom made is mogelijk.

Foto van een ander forum geplaatst door Alexander Kabbaz.
You can never be overdressed. If somebody says you're overdressed, they're underdressed.

Offline Daedalus

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
« Reactie #163 Gepost op: 12 april 2008, 21:42:15 »
http://www.styleforum.net/showthread.php?t=29645

Wellicht een idee voor een volgende SF actie? Een door SF'ers zelf ontworpen stijlforum creditcard- of documenthouder. Of een portemonnee misschien? Igor kan alles voor je maken, ook exotische leersoorten zijn mogelijk.

Offline veloS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
« Reactie #164 Gepost op: 13 april 2008, 20:46:00 »
Grappig, al heb ik liever dan een portemonnee met mijn eigen initialen.

Eniewee, zelf heb ik al een jaar of twee een zwart leren portemonnee van H J de Rooy. Kan even geen foto vinden, maar tis een superhandig en mooi dingetjes, al is het wel jammer dat 'ie ondertussen al zo naar mijn rechterbil is gevormd :P

Offline Daedalus

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
« Reactie #165 Gepost op: 13 april 2008, 22:26:57 »
Citaat van: "veloS"
Grappig, al heb ik liever dan een portemonnee met mijn eigen initialen.

Eniewee, zelf heb ik al een jaar of twee een zwart leren portemonnee van H J de Rooy. Kan even geen foto vinden, maar tis een superhandig en mooi dingetjes, al is het wel jammer dat 'ie ondertussen al zo naar mijn rechterbil is gevormd :P

Morgenochtend kun je je leven verbeteren, begin de dag goed door je portemonnee in de binnenzak van je overjas te stoppen.  :idea:

En over initialen gesproken:

Offline veloS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
« Reactie #166 Gepost op: 14 april 2008, 01:33:42 »
Citaat van: "Daedalus"

Morgenochtend kun je je leven verbeteren, begin de dag goed door je portemonnee in de binnenzak van je overjas te stoppen.  :idea:

Heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar helaas heb ik die relatief weinig aan... En de portemonnee vervolgens maar in m'n tas gooien, vind ik veel te onhandig. (Ik pak dat ding veel te vaak!)

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • Le coq non sportif
    • Bekijk profiel
Portemonnee
« Reactie #167 Gepost op: 14 april 2008, 09:32:32 »
Zo'n creditcardhouder is ideaal Daedalus! :)

Ik heb twee jaar geleden in Italië iets vergelijkbaars gekocht. Geschikt voor vier pasjes. Begint er wel gebruikt uit te zien, maar ik zal 's een plaatje schieten vanavond. Meer heb je ook niet nodig, papiergeld en cardhouder los in de kontzak. Nooit een portemonnee...

:)

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • Le coq non sportif
    • Bekijk profiel
Portemonnee
« Reactie #168 Gepost op: 15 april 2008, 10:26:49 »
Na twee jaar intensief gebruik, elke dag de hele dag in je kontzak, gaat een cardhouder er dus ongeveer zo uitzien:

Maar laten we het er maar op houden dat het functioneel is. De houders die hierboven gepost zijn zien er een stuk mooier uit trouwens, alhoewel ik denk dat die net zo zullen vervormen bij vergelijkbaar gebruik. Deze kostte mij een schamele 10 euro ofzo op een marktje. In Nederland eigenlijk nooit iets vergelijkbaars tegengekomen.

Een metalen (alu, rvs, titanium) cardhouder zou natuurlijk ook mooi zijn, maar ik denk niet dat dat comfortabel draagt.

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • Le coq non sportif
    • Bekijk profiel
Re: Portemonnee
« Reactie #169 Gepost op: 21 oktober 2008, 19:44:01 »

Offline Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #170 Gepost op: 21 oktober 2008, 19:48:55 »
Leuke dingetjes, maar ik ben voorlopig nog content met mn kalfsleren variant uit Firenze. 8)
This, madame, is Versailles.

Offline foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #171 Gepost op: 21 oktober 2008, 21:06:05 »
Ettinger (London) maakt zeer goede leren portemonnees:

http://www.ettinger.co.uk/

Offline Fay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #172 Gepost op: 22 oktober 2008, 13:46:35 »
Ik gebruik een portmonee van Bottega Veneta waar alleen een paar pasjes inkunnen en wat briefgeld. Erg dun en praktisch voor in een pak. Zoals jullie van me gewend zijn heb ik er geen foto van en heb ik na enig zoeken op internet er geen plaatje van kunnen vinden...

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
    • This is not the website you are looking for
« Reactie #173 Gepost op: 25 oktober 2008, 19:32:34 »
Ik vroeg mij af trouwens hoe de heren hier aan hun identificatieplicht voldoen. Ik heb zelf wegens het - af en toe - reizen naar buiten Europa een paspoort. Dit maakt het altijd lastig om dit netjes mee te nemen. Heb een tijdje een portemonnee gehad waar deze in kon maar dat was niet bepaald een succes, veel te dik!

Voor de tijden dat ik gewoon de auto pak is dit geen probleem, aan de WID kan immers ook worden voldaan met een rijbewijs. Maar als student zit ik behoorlijk vaak in het OV, dan gaan we natuurlijk geen rijbewijs meenemen. Kan alleen maar kwijt.
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Offline J

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #174 Gepost op: 25 oktober 2008, 19:36:49 »
Maar als student zit ik behoorlijk vaak in het OV, dan gaan we natuurlijk geen rijbewijs meenemen. Kan alleen maar kwijt.

Ik heb eigenlijk altijd mijn rijbewijs bij me, andere identiteitspapieren laat ik wel thuis liggen als ik binnen de landsgrenzen blijf. (En ja, ik ben student en spendeer doorgaans meer tijd in de trein dan in de auto.)

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #175 Gepost op: 25 oktober 2008, 19:50:09 »
Zelden iets bij me. Rijbewijs ook niet.
Zevenhonderdvier

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
    • This is not the website you are looking for
« Reactie #176 Gepost op: 25 oktober 2008, 20:22:56 »
De heren voldoen dus eigenlijk niet aan de identiteitsplicht zie ik haha  :-D. An sich vind ik het ook maar een slappe regel. Ik zit zelf te twijfelen of ik in december niet een ID kaart neem ipv een paspoort. Het ligt een beetje aan wat de gemeente er hier voor durft te vragen, dat gespek van de gemeentekas hoeft van mij niet zo nodig. Moeten ze maar geen risico investeringen doen in IJsland.
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Offline GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
« Reactie #177 Gepost op: 28 oktober 2008, 02:23:33 »
Wat vinden de heren van een creditcardhouder met moneyclip eraan? En weet iemand enkele mooie voorbeelden te laten zien (die op eBay zijn tot nu toe nog geen succes)? Ik leef op dit moment uit een Claudio Ferrici creditcardhouder: Rijbewijs, bankpas, creditcard, donor codicil, zorgverzekeringpas, studentenkaart en strippenkaart aan ene kant, briefgeld in andere kant gepropt. Blijft een zeer manageable pakketje (zeker vergeleken met de idiote alles-bewaren portemonnee die ik hiervoor hanteerde) maar vooral het wegstoppen van briefgeld in een ruimte die voor een pasje bedoeld is gaat toch irriteren - betalen gaat langzaam omdat je niet snel bij het goede briefje kunt. Een losse moneyclip zou dat al een stuk handiger maken, maar heb liever mijn geldzaken in 1 object zitten, vandaar de vraag.

Overigens, binnen Nederland heb ik altijd m'n rijbewijs op zak (ook omdat ik vaak rij) en in het buitenland heb ik m'n paspoort in m'n tas of de binnenzak van het jasje. Dingen zijn zo vervelend groot dat je er niet echt iets anders mee kunt... Ik heb wel op m'n sleutelhanger-USBstick scans van al m'n identificatie en andere pasjes en documenten. Mocht ik dus om een of andere reden niet meer bij m'n spullen kunnen (gejat, hotel afgebrand, thuis vergeten) kan ik bij een internetcafe (of het politiebureau) nog bij m'n nummers om dingen te regelen.
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2008, 02:26:59 door GuyS »

Offline Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
« Reactie #178 Gepost op: 28 oktober 2008, 10:08:33 »
Slim van die USB stick.
Let je op dat je geen magnetische money-clip neemt als je je CreditCards en dergelijken heel wilt houden ?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Offline Lynx

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #179 Gepost op: 28 oktober 2008, 11:59:01 »
Wat vinden de heren van een creditcardhouder met moneyclip eraan? En weet iemand enkele mooie voorbeelden te laten zien (die op eBay zijn tot nu toe nog geen succes)? Ik leef op dit moment uit een Claudio Ferrici creditcardhouder: Rijbewijs, bankpas, creditcard, donor codicil, zorgverzekeringpas, studentenkaart en strippenkaart aan ene kant, briefgeld in andere kant gepropt. Blijft een zeer manageable pakketje (zeker vergeleken met de idiote alles-bewaren portemonnee die ik hiervoor hanteerde) maar vooral het wegstoppen van briefgeld in een ruimte die voor een pasje bedoeld is gaat toch irriteren - betalen gaat langzaam omdat je niet snel bij het goede briefje kunt. Een losse moneyclip zou dat al een stuk handiger maken, maar heb liever mijn geldzaken in 1 object zitten, vandaar de vraag.

Ik zag van de week zoiets als jij bedoeld liggen bij de Boss store in Rotterdam.

Ik gebruik zelf een normale portemonee van Claudio Ferrici met uitklapbaar vakje waaronder nog creditcards kunnen en een muntvak aan de andere kant, maar waarschijnlijk stap ik dit weekend over naar een model met creditcards aan beide kanten, zonder muntvak, om toch een wat slankere beurs te krijgen. Moneyclips en pasjesmapjes vind ik maar niks.