Auteur Topic: [Pakken] Corneliani  (gelezen 40536 keer)

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
« Reactie #150 Gepost op: 25 november 2006, 21:31:10 »
Citaat van: "Vortex"
Citaat van: "mr_prak"

Niet om het een of ander.. maar dat vind ik toch zo'n $#%#&@ shoppie. Ik weet niet, als ik die rekken door kijk zit er echt zoveel zo slecht spul tussen.

Het is ook voor de society, oftewel voor mensen die gewoon een pak moeten hebben. Maakt niet uit wat/hoe het eruit ziet, stof, constructie etc.
Precies wil niet zeggen dat het een slechte zaak is.Het is een zaak waar de gemiddelde forumer niet koopt..........niet meer en niet minder.

Offline ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
« Reactie #151 Gepost op: 25 november 2006, 23:13:42 »
Citaat van: "Vortex"
Citaat van: "mr_prak"

Niet om het een of ander.. maar dat vind ik toch zo'n $#%#&@ shoppie. Ik weet niet, als ik die rekken door kijk zit er echt zoveel zo slecht spul tussen.

Het is ook voor de society, oftewel voor mensen die gewoon een pak moeten hebben. Maakt niet uit wat/hoe het eruit ziet, stof, constructie etc.

denk dat die doelgroep eerder Boss koopt

Offline Marcel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
« Reactie #152 Gepost op: 25 november 2006, 23:48:40 »
Of C&A...
 know that I'm born and I know that I'll die, the in between is mine.

Offline NiekRemmers

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.corneliani.it
[Pakken] Corneliani
« Reactie #153 Gepost op: 29 november 2007, 20:36:16 »
Ik weet niet waar die negativiteit over Corneliani vandaan komt? Maar vergelijk het AUB niet met een Suit Supply pak. Die "dingen" vallen na een jaar intensief dragen van ellende uit elkaar en het vlies dat op het canvas ligt komt na enkele maanden al door de stof heen. Cornelian is een super pak met een hele goede prijs kwaliteit verhouding. Laten we dat AUB voorop stellen.

Offline ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
« Reactie #154 Gepost op: 29 november 2007, 20:49:04 »
Citaat van: "NiekRemmers"
Ik weet niet waar die negativiteit over Corneliani vandaan komt? Maar vergelijk het AUB niet met een Suit Supply pak. Die "dingen" vallen na een jaar intensief dragen van ellende uit elkaar en het vlies dat op het canvas ligt komt na enkele maanden al door de stof heen. Cornelian is een super pak met een hele goede prijs kwaliteit verhouding. Laten we dat AUB voorop stellen.

Eens, mooi merk en hele goede kwaliteit..

Offline Michael Corleone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
« Reactie #155 Gepost op: 29 november 2007, 21:26:29 »
zo negatief word er ook niet gesproken? Corneliani is qua imago, kwaliteit en   comfort gewoon goed en in mijn opinie zeer comfortabel, comfortabeler als bijvoorbeeld caruso. Een dagelijkse pakkendrager wil gewoon een aangenaam licht pak.

Offline Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
« Reactie #156 Gepost op: 29 november 2007, 21:38:56 »
Zou jij dan Corneliani boven Caruso verkiezen?
"It is ok for me to have everything I want"

Offline NiekRemmers

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.corneliani.it
[Pakken] Corneliani
« Reactie #157 Gepost op: 29 november 2007, 22:08:18 »
Corneliani en Caruso zijn twee totaal verschillende pakken.
Mijn voorkeur gaat uit naar een Leader met een dropje 8.
Vindt de Cacuso dan net te amicaal en niet passen zakelijk. Maar heb absoluut niets tegen Caruso, bewonder en geniet van de details.

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
« Reactie #158 Gepost op: 29 november 2007, 22:20:37 »
Hier ook een Corneliani in de kast. Ook een S120, comfortabel, soepel stofje. Goede pakken (en jasjes), wat mij betreft.
Carweau • couturier

Offline Aero

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
« Reactie #159 Gepost op: 29 november 2007, 22:21:53 »
Ik vind Caruso toch net wat mooier, wat voornamelijk door de schouder komt.

Corneliani heeft dit seizoen idd de leader die wat minder gevulde schouder heeft.

Ik draag ze iig beiden met plezier, maar kan MTM niet met RTW gaan vergelijken.

Offline Michael Corleone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
« Reactie #160 Gepost op: 29 november 2007, 22:35:49 »
Citaat van: "Bogart"

ik heb beidden, vind corneliani comfortabeler, maar met caruso vind ik de mogelijkheden qua details ruimer. Maakt mij allebei niet veel uit. ik heb vrienden die beter zijn met cornelian en ook die meer naar caruso neigen..

Offline Michael Corleone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
« Reactie #161 Gepost op: 29 november 2007, 22:37:51 »
Citaat van: "Aero"

Corneliani heeft dit seizoen idd de leader die wat minder gevulde schouder heeft.

wat bedoel je met mtm vergelijken met rtw? Zowel Cor. alsCar. hebben rtw en mtm toch?

Offline Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
« Reactie #162 Gepost op: 30 november 2007, 07:53:37 »
Zal waarschijnlijk alleen RTW hebben??

Huey

• Gast
[Pakken] Corneliani
« Reactie #163 Gepost op: 30 november 2007, 09:49:54 »
Citaat van: "Michael Corleone"

ik heb beidden, vind corneliani comfortabeler, maar met caruso vind ik de mogelijkheden qua details ruimer. Maakt mij allebei niet veel uit. ik heb vrienden die beter zijn met cornelian en ook die meer naar caruso neigen..

Ik neig naar de Stones, maar sommige van mijn vrienden vinden de Beatles beter.

Onbegrijpelijk  :roll:

Offline Michael Corleone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
« Reactie #164 Gepost op: 30 november 2007, 10:40:22 »
Citaat van: "Huey"

Sorry meneer Huey, ik probeer alleen maar iets uit te leggen en niet iedereen is zo adrem als de gemiddelde hagenees :lol: Ik wil dus alleen maar zeggen dat het kwalitatief niet veel uitmaakt en dat iedereen zijn voorkeur heeft. Zoals Niek al opmerkte is corneliani wat ingetogener en caruso wat extravert met zijn manica camicia en vaak meer uitgesproken dessins. Aangezien ik een lichte mate van schizofrenie heb wil ik soms een heel rustig pak aan en de dag daarop wil ik een geruit caruso pak met manica camicia, sjaal ipv das enz enz

verder heb ik er ook geen verstand van, maar begrijp je nu beter wat ik bedoel? :wink:

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
« Reactie #165 Gepost op: 30 november 2007, 10:46:02 »

Mac - pc, BMW - Mercedes, Puma - Adidas (in the old days), Nikon - Canon,  Roger Moore - Sean Connery, C&J - Santoni...
Carweau • couturier

Offline giuliano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
« Reactie #166 Gepost op: 30 november 2007, 16:49:33 »
Citaat van: "Carwo"

Mac - pc, BMW - Mercedes, Puma - Adidas (in the old days), Nikon - Canon,  Roger Moore - Sean Connery, C&J - Santoni...

Sean Connery dan ;-)

Ik heb heel wat Corneliani's in de kast en ben er erg tevreden over.
Moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik zelden de volle mep (900 - 1200) heb betaald, meestal rond de E 600 - 700
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

Offline Pietro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
« Reactie #167 Gepost op: 30 november 2007, 16:57:02 »
Mijn ervaring met Corneliani ten opzichte van Caruso is dat de RTW pakken van Caruso iets slanker zijn gesneden. De shirts van Corneliani vind ook aan de ruime kant, trouwens.

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
« Reactie #168 Gepost op: 30 november 2007, 17:57:57 »
Citaat van: "Pietro"
Mijn ervaring met Corneliani ten opzichte van Caruso is dat de RTW pakken van Caruso iets slanker zijn gesneden. De shirts van Corneliani vind ook aan de ruime kant, trouwens.

Ik vind de kwaliteit van de shirts van Corneliani (plastic knopen) minder dan van de pakken en de jasjes.
Carweau • couturier

Offline Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
« Reactie #169 Gepost op: 30 november 2007, 22:21:05 »

Sorry meneer Huey, ik probeer alleen maar iets uit te leggen en niet iedereen is zo adrem als de gemiddelde hagenees :lol: Ik wil dus alleen maar zeggen dat het kwalitatief niet veel uitmaakt en dat iedereen zijn voorkeur heeft. Zoals Niek al opmerkte is corneliani wat ingetogener en caruso wat extravert met zijn manica camicia en vaak meer uitgesproken dessins. Aangezien ik een lichte mate van schizofrenie heb wil ik soms een heel rustig pak aan en de dag daarop wil ik een geruit caruso pak met manica camicia, sjaal ipv das enz enz

verder heb ik er ook geen verstand van, maar begrijp je nu beter wat ik bedoel? :wink:

Geen verstand. :roll:  :oops:
Wie wel dan?

Offline Michael Corleone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
« Reactie #170 Gepost op: 01 december 2007, 11:50:11 »
niek, weet vlgs mij nog veel meer wbt corneliani :wink:

Offline J

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
« Reactie #171 Gepost op: 01 december 2007, 11:55:09 »

Altijd baas boven baas, maar de gemiddelde landgenoot zou vragen of je manica camicia kunt eten.  :wink:

Offline Michael Corleone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
« Reactie #172 Gepost op: 01 december 2007, 12:01:24 »
Citaat van: "Jesper"

Altijd baas boven baas, maar de gemiddelde landgenoot zou vragen of je manica camicia kunt eten.  :wink:

gemiddelde landgenoten zijn hier niet toch :?:

Offline Aero

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
« Reactie #173 Gepost op: 01 december 2007, 12:10:35 »

wat bedoel je met mtm vergelijken met rtw? Zowel Cor. alsCar. hebben rtw en mtm toch?

Mijn Corneliani is RTW en mijn Caruso MTM, kan het dus niet qua pasvorm vergelijken met elkaar of qua stof

Offline lovezilli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
« Reactie #174 Gepost op: 01 december 2007, 12:18:59 »
dit pak heb je op ebay gekocht toch, voor hoeveel pcies?
The system of yesterday in a market of today is 'chapter eleven' tomorrow

Offline Michael Corleone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
« Reactie #175 Gepost op: 01 december 2007, 12:43:52 »

Mijn Corneliani is RTW en mijn Caruso MTM, kan het dus niet qua pasvorm vergelijken met elkaar of qua stof

das idd niet zo handig :wink:

Offline Carel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
« Reactie #176 Gepost op: 01 december 2007, 17:54:05 »
in het bezit van een corneliani mtm s150, s120 en mtm caruso flannel beide heel comfortabel.. corneliani s150 in donkerblauw die echt heel fijn draagt goede kwaliteit stof en vind de keuze aan stoffen bij corneliani ook wel heel groot  waar je bij caruso stoffen kunt kiezen van ariston heeft corneliani eigen stoffen die kwalitatief [denk ik] zeker in de buurt komen..
Tribula

Offline Michael Corleone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
« Reactie #177 Gepost op: 01 december 2007, 18:14:26 »
Citaat van: "Carel"
in het bezit van een corneliani mtm s150, s120 en mtm caruso flannel beide heel comfortabel.. corneliani s150 in donkerblauw die echt heel fijn draagt goede kwaliteit stof en vind de keuze aan stoffen bij corneliani ook wel heel groot  waar je bij caruso stoffen kunt kiezen van ariston heeft corneliani eigen stoffen die kwalitatief [denk ik] zeker in de buurt komen..

de corneliani stoffen komen ook van de bekende wevers, zelf weven doen ze niet. Wel zijn er enkele dessins, die worden dan enkel voor Cor. geweven, iedere betere fabricant heeft dat wel

Offline Carel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Pakken] Corneliani
« Reactie #178 Gepost op: 01 december 2007, 18:15:55 »
ok ja wat ik zag dat corneliani dan gewoon eigen stalenkaarten heeft en bij caruso kijk je gewoon in het stalenboek van ariston
Tribula

Napoleon

• Gast
[Pakken] Corneliani
« Reactie #179 Gepost op: 24 maart 2008, 12:04:39 »
even een kick

afgelopen weekend was ik bij society in den bosch voor een 2-tal corneliani pakken, niet voor mijzelf overigens. het eerste pak betrof een RTW (corneliani lijn, super 150 blend) en het tweede pak een MTM (eveneens super 150 blend)
Degene die ons heeft geholpen daar had veel kennis van zaken. Het eerste pak (RTW) was dan ook snel uitgezocht (zomergrijs). Toen gingen we over tot het MTM pak. Een paar dingen vielen mij op. Er werd niet gemeten. Moet zeggen dat het RTW pak eigenlijk perfect paste, maar er werd niet eens iets nagemeten. De verkoper verklaarde dat de keuze voor MTM vooral ligt in de stoffenkeuze en opties, niet voor een 'betere' pasvorm, voor zover dat uiteraard mogelijk is. Er werd niet gevraagd naar (niet omdat ik daar zelf zoveel van weet maar omdat ik het hier vaker ben tegengekomen); doorgepitte revers, knopengulp, omslag, kissing-buttons, rollende revers, schouderinzet, bandplooien.  Het pak wordt exact hetzelfde gemaakt als het eerdere RTW pak (qua opties).

Is dit gebruikelijk??

Overigens ook apart dat een MTM pak maar 200e duurder is dan een rtw (1200). Maar gezien de manier waarop het pak wordt verkocht niet eens 200e extra waard, zij het dat je een keer een leuk ander stofje hebt.