even een kick
afgelopen weekend was ik bij society in den bosch voor een 2-tal corneliani pakken, niet voor mijzelf overigens. het eerste pak betrof een RTW (corneliani lijn, super 150 blend) en het tweede pak een MTM (eveneens super 150 blend)
Degene die ons heeft geholpen daar had veel kennis van zaken. Het eerste pak (RTW) was dan ook snel uitgezocht (zomergrijs). Toen gingen we over tot het MTM pak. Een paar dingen vielen mij op. Er werd niet gemeten. Moet zeggen dat het RTW pak eigenlijk perfect paste, maar er werd niet eens iets nagemeten. De verkoper verklaarde dat de keuze voor MTM vooral ligt in de stoffenkeuze en opties, niet voor een 'betere' pasvorm, voor zover dat uiteraard mogelijk is. Er werd niet gevraagd naar (niet omdat ik daar zelf zoveel van weet maar omdat ik het hier vaker ben tegengekomen); doorgepitte revers, knopengulp, omslag, kissing-buttons, rollende revers, schouderinzet, bandplooien. Het pak wordt exact hetzelfde gemaakt als het eerdere RTW pak (qua opties).
Is dit gebruikelijk??
Overigens ook apart dat een MTM pak maar 200e duurder is dan een rtw (1200). Maar gezien de manier waarop het pak wordt verkocht niet eens 200e extra waard, zij het dat je een keer een leuk ander stofje hebt.