Mijn complimenten voor dit forum en haar medewerkers, had het enige tijd geleden ook al eens bezocht maar door drukte niet frequent. Het is gezellig druk geworden!
ontopic:
Zijn er hier mensen met maatschoenen? En voor de mensen die dit niet hebben, waar zouden jullie je eerste paar laten maken?
Maak een afspraak met Hermans in Utrecht voor de eerst volgende maatsessie van Edward Green, luidt mijn advies.
Green levert fantastische kwaliteit, zelf vind ik het prima vergelijkbaar met oa John Lobb en Laslo Vass waar ik ook schoenen van bezit. Informeer naar de data van zo'n maatsessie en ga er gewoon een kijkje nemen, kijk rustig rond en vraag wat je wil weten.
Prijzen durf ik me niet over uit te laten, ik ben wel van mening dat je gewoon voor het geen moet kiezen wat je het mooist vindt en wat het meest bij je personal style past.
Wat wil je met die maatschoenen gaan doen? Moeten het duurzame schoenen worden die bij een eventuele moeilijke voet passen? of moet het verschrikkelijk mooie en opvallende plain oxfords worden voor een speciale gelegenheid, in bv de stijl van Berluti...
Iedere schoenwerkplaats heeft immers zijn eigen specialiteit, laat je verder ook niet teveel door een naam verleiden, John Lobb doet dan als enige alles nog met de hand. Maar misschien is dat proces juist inefficiënt, ik ben van mening dat je leer prima met een machine kan snijden, ook als is het dan niet meer 100% handwerk.
ben benieuwd wat je uiteindelijke keuze wordt!