Een shirt van Japanse makelij: Ring Jacket (RTW) via de webshop van The Armoury in Hong Kong. De stof is een redelijk fijne oxford, opvallend genoeg niet hagelwit maar nét off-white (en weer te licht om ecru te noemen). Ook verkrijgbaar in effen blauw en roze, helaas niet in streepjes of ruitjes.
Wel behoorlijk kreukgevoelig: strijken vergt concentratie!
Omgerekend kostte het shirt zo’n 130 euro, incl. verzendkosten. De prijs-kwaliteitverhouding is wat mij betreft goed.
Redelijk stevige, bescheiden widespread boord met losse plastic baleinen, volledig ongeplakt (hou ik van):

Met kruissteek aangezette parelmoeren knopen, helaas wel van het flinterdunne soort:

Single needle stitching (ook in dit shirt geen handwerk), afwerking voor- en achterpand:

Mooi gevormde afgeronde manchetten voor de man met slanke polsen, ook ongeplakt en een crime om te strijken:

Ook netjes, apart ingezette mouwen (zie je veelal bij het duurdere shirt, Finamore bijvoorbeeld

):

Rugpand geplooid op de schouderbladen:

Lekker veel steekjes per centimeter:

Al met al een zeer goed afgewerkt shirt (ook nergens losse draadjes te bekennen) in een behoorlijke stof voor deze prijs; ik heb ze al vaak duurder en slordiger gezien. De pasvorm – die ik nu even niet kan demonstreren – is nogal slank, zoals misschien te verwachten valt van een Japans kledingstuk. De mouwopening is voor mij zelfs aan de krappe kant, maar niet in een te hinderlijke mate (behalve bij erg warm weer). De body heeft gelukkig een fatsoenlijke lengte, niks van dat modieuze/zuinige korte.
Bij het kiezen van mijn maat en navraag naar details ben ik trouwens zeer uitgebreid voorgelicht door Ethan van The Armoury, de communicatie daar is dik in orde.
Samengevat kan ik deze shirts wel aanraden, al moet je daar natuurlijk altijd mee uitkijken.
Mij bevalt het shirt in ieder geval goed; voor deze prijs was ik erg onder de indruk van het eindproduct.