Zondag besteld, vandaag ontvangen: het meest klassieke
Turnbull & Asser shirt dat er in de webwinkel te vinden was.
Het betreft 'The Classic White Plain Shirt' voor 135 GBP.
-100% Cotton - Poplin 2 Fold 100
-Full Fit - Generous Cut
-Classic T&A Collar
-2 Collar Stays Included
-Mother of Pearl Buttons
-Button Shanks Individually Wrapped and Thermally Fused
-Made in England by Turnbull & Asser
Detailfoto's

Fitfoto
(Excuus, de foto is meer indicatief dan dat het een goed beeld vormt. Zoals u ziet: vers uit de doos.)Eerste indrukIndrukwekkend. Het shirt is
totaal anders dan mijn andere shirts van Vanita, Suitsupply, Ettemadis en Menco Nieuwenhuis. De shirtboord is erg dik en solide, zonder aan te voelen als karton. Het voelt best lekker, alsof het staat als een huis. Het stikwerk is, in tegenstelling tot Suitsupply, Ettemadis en volgens mij ook Menco Nieuwenhuis, single needle i.p.v. double. Tot nu heb ik geen foute steken kunnen vinden, wat ik nog niet heb gezien bij ready-to-wear. De knoopsgaten zijn volgens mij machinaal, maar best netjes. De knoopjes zijn paarlemoer, maar erg dun zoals te zien. Dunste. Knoop. Ever. Ook het manchet is eigenaardig: drie knopen op een rij? Wie verzint zoiets? De stof is net zoals het boord: iets dikker dan ik gewend ben en volgens mij oerdegelijk. Het is zacht, maar niet het zachtste wat ik huis heb. Bovendien is de fit voor mij zo uit de doos helemaal niet slecht, best wel goed mag ik zeggen. We doen het shirt in de was en zien wat het wordt!