Uit het shirt by hand topic, maar wellicht ook hier relevant.
Dat is de prijs voor Caclini maar hebben ze ook niet een goedkopere huislijn?
Niet meer. De prijs was in het begin inderdaad 119 euro, daarna is dat 129 geworden. Hemden uit het Canclini-boek waren toen 159 euro en zijn nu 169 euro. De stoffen uit de "huisselectie" tot 159 euro waren voornamelijk stoffen uit de basisrange van Tessitura Monti. Door recente prijsstijgingen van katoen zijn deze echter veel duurder geworden maar is de kwaliteit hetzelfde gebleven. Aangezien de heren van Vanità deze stoffen ook al enkele jaren verkocht voordat Vanità open ging hebben ze redelijk wat ervaring met de kwaliteit opgedaan. Deze stoffen bleken echter toch wat sneller te slijten dan zij prettig vonden. Dat gecombineerd met de forse prijsverhogingen heeft hun doen besluiten deze basislijn niet meer te voeren.
Hoe kijken jullie hier tegen aan. Ik vind de shirts van Vanità erg mooi en de Canclini stoffen zijn prachtig. Voorheen had ik echter nog de keus voor een stof van 119/129 euro, terwijl ik nu dieper in de buidel moet tasten. De gedacht er achter begrijp ik, maar voor een krapper budget is het wel minder.