Auteur Topic: APC Jeans  (gelezen 10458 keer)

Offline Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: APC Jeans
« Reactie #120 Gepost op: 03 september 2010, 10:50:00 »
Dus ik betaal iemand om met zijn ongewassen klabanus mijn broek te voorzien van slijtage?
Dus jij vraagt in de winkel ook altijd om een broek die nog niet gepast is? :mrgreen:
This, madame, is Versailles.

Offline MMorley

• Gebruiker
  • Lokale held
    • Bekijk profiel
« Reactie #121 Gepost op: 03 september 2010, 13:03:51 »
Zit nogal een verschil tussen een broek die al eens is aangetrokken en een broek die helemaal is verkleurd van de plakzak.

Offline Tevere

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #122 Gepost op: 21 oktober 2010, 20:32:50 »
Ik heb laatst een petit standard gepast, zat flink strak bij de bovenbenen dat ding. Was een maat 31 (heb normaal 32/33), ervan uitgaande dat hij nog wel uitrekt. Deze zaak had helaas geen New Standard in voorraad.

Het gekke, of verwarrende, is dat zowel allerlei forums en een vriend die mee was (zelf in bezit van een new standard) me vertellen dat ik een maat of twee kleiner moet nemen in verband met het rekken, terwijl de verkoper(s!) mij vertelden dat het rekken maar weinig is.

Ik ben een beetje het spoor bijster, en weet niet of ik nou de Petit standard in 31 of mijn eigen maat te nemen, of beter verder moet kijken hoe een New Standard zit. Please gents, enlighten me!

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: 21 oktober 2010, 22:25:51 »
Bij mij vertelde de verkoopster hetzelfde (bij een New Standard). Ik heb dus dezelfde maat genomen als m'n andere spijkerbroeken. Het enige probleem is de taille: die is erg ruim (holle rug), maar verder zit die prima. Ik probeer misschien hooguit nog een keer één maat kleiner, en anders moet ik toch weer verder gaan zoeken. Maar je leest veel en veel vaker dat je inderdaad twee maten kleiner moet nemen; ik ben dus in de minderheid.
Carweau • couturier

Offline Tevere

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #124 Gepost op: 21 oktober 2010, 23:20:18 »
Hmm okay, dan maar een petit standard kopen als experiment? :lol:
Overigens, hoe wijd is de pijp van een New Standard? Petit is volgens mij 18,5 cm, verkoper zei me dat "de andere" pasvorm 20 was. Of die andere pasvorm dan de New Standard is zei hij niet.

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #125 Gepost op: 22 oktober 2010, 00:00:14 »
Carweau • couturier

Offline MMorley

• Gebruiker
  • Lokale held
    • Bekijk profiel
« Reactie #126 Gepost op: 22 oktober 2010, 09:06:13 »
Ik heb destijds wel een maat kleiner gekocht en die bleef erg strak zitten rond de bovenbenen. Ik zou zeggen: probeer deze mee te nemen naar een degelijke kleermaker die hem in de band iets kan innemen. Ik heb dit probleem namelijk ook met twee Diesel jeans die ik heb gekocht.

Offline Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
« Reactie #127 Gepost op: 22 oktober 2010, 10:09:25 »
Jeans zijn trouwens niet uit te leggen in de taille toch ?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Offline MMorley

• Gebruiker
  • Lokale held
    • Bekijk profiel
« Reactie #128 Gepost op: 22 oktober 2010, 10:10:53 »
Volgens mij heb je gelijk en is er geen extra stof bij jeans zoals dat wel bij andere broeken is.

Offline Clay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #129 Gepost op: 22 oktober 2010, 10:18:04 »
Ik heb laatst een petit standard gepast, zat flink strak bij de bovenbenen dat ding. Was een maat 31 (heb normaal 32/33), ervan uitgaande dat hij nog wel uitrekt. Deze zaak had helaas geen New Standard in voorraad.

Het gekke, of verwarrende, is dat zowel allerlei forums en een vriend die mee was (zelf in bezit van een new standard) me vertellen dat ik een maat of twee kleiner moet nemen in verband met het rekken, terwijl de verkoper(s!) mij vertelden dat het rekken maar weinig is.

Ik ben een beetje het spoor bijster, en weet niet of ik nou de Petit standard in 31 of mijn eigen maat te nemen, of beter verder moet kijken hoe een New Standard zit. Please gents, enlighten me!

N.S. rekken zeker uit. Bij het kopen moet je de bovenste knoop nèt dicht kunnen krijgen.

Offline MMorley

• Gebruiker
  • Lokale held
    • Bekijk profiel
« Reactie #130 Gepost op: 22 oktober 2010, 10:19:13 »
Hij rekt wel uit in de taille, maar niet zo erg rond de bovenbenen. Als hij daar strak zit zou ik zeker geen maten kleiner nemen.

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #131 Gepost op: 22 oktober 2010, 10:23:28 »
Hij rekt wel uit in de taille, maar niet zo erg rond de bovenbenen.

Dat is ook mijn ervaring/probleem.
Carweau • couturier

Offline MMorley

• Gebruiker
  • Lokale held
    • Bekijk profiel
« Reactie #132 Gepost op: 22 oktober 2010, 10:34:21 »
Zitten we mooi in hetzelfde schuitje. Ik heb dat probleem met nagenoeg alle jeans :neutral:

Offline Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #133 Gepost op: 22 oktober 2010, 10:37:33 »
Kopen op de bovenbenen, na enige tijd innemen in de taille. Probleem opgelost

Offline Tevere

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #134 Gepost op: 22 oktober 2010, 11:43:00 »
Ligt aan de maat:

Ah, dat plaatje laadde bij mij niet op de vorige pagina's, danku!

N.S. rekken zeker uit. Bij het kopen moet je de bovenste knoop nèt dicht kunnen krijgen.

Rekt ie alleen in de taille alleen of ook in de bovenbenen?

Offline MMorley

• Gebruiker
  • Lokale held
    • Bekijk profiel
« Reactie #135 Gepost op: 22 oktober 2010, 11:54:56 »
Zie post van Carwo en mij.

Offline Tevere

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #136 Gepost op: 22 oktober 2010, 11:59:55 »
Zie post van Carwo en mij.

Ja, ik had het gezien en twijfel niet aan de juistheid ervan, maar ik vraag me af of Clay hetzelfde ervaart. Ik ken namelijk iemand bij wie de bovenbenen wel zijn uitgerekt, en niet zo'n klein beetje ook.

Offline Clay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #137 Gepost op: 22 oktober 2010, 12:02:16 »
Taille rekt veel uit, bovenbenen weinig inderdaad.

Offline Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #138 Gepost op: 24 januari 2011, 19:42:48 »
Net een Rescue binnengekregen. Dezelfde maat als waar ik de New Standard in heb (31) maar deze is toch wel een stuk ruimer. Dus niet alleen de onderbenen, maar ook bij de bovenbenen en taille. Dat laatste had ik niet verwacht.

Eerst maar eens de krimp in de was afwachten en dan weer vergelijken met de N.S.

Offline Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #139 Gepost op: 25 januari 2011, 19:12:26 »
Begrijp ik nou dat er maar één fysiek verkooppunt in NL is?

Ook bij Precinct 5, singel 459, 020. (Effe zoeken: 1e etage oude politiebureau.)
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Offline Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #140 Gepost op: 25 januari 2011, 22:46:41 »
dank voor je antwoord :-)

Offline Chris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #141 Gepost op: 25 januari 2011, 22:56:23 »
Amsterdam
http://290sqm.com/
http://www.margrietnannings.com/shops.html

Utrecht
Cris (maar ze hebben dit seizoen geen APC ingekocht)
Zola Manonla ? (ken ik zelf niet)

Maastricht
Traders Pop

Offline OIRH

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #142 Gepost op: 26 februari 2011, 22:46:25 »
Even dit topic weer nieuw leven inblazen, vandaag naar Margriet Nannings geweest en daar een APC Petit Standard gekocht in de standaard indigo kleur.

Had eerst een New Standard aan maar bij mij zag dat er niet echt jofel uit, de voorkant sloot niet echt mooi aan en zat dus goed te balen omdat ik dacht dat de Petit Standard een soort skinny jeans was. Bleek dus enorm mee te vallen en hij zit dan ook echt super. Achterkant is wel laag gesneden, dus elke keer als ik zit zakt hij nog wat naar beneden en bij het opstaan dus altijd even weer goed rechttrekken.

Ben overigens ook bij 290sqm geweest, daar zag ik nog meer (red) selvage jeans van o.a. Levi's liggen. Ga daar wel nog een keer kijken om ook die varianten te passen, ik had helemaal niet het idee dat er nog meer jeansmerken waren die selvage aanbieden voor een leuke prijs (ca. 150,-). Nog veel te leren dus maar so far super blij met de Petit!

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #143 Gepost op: 20 augustus 2011, 17:10:31 »
Een kersverse en een oude, verwassen APC NS:

En een nieuw adresje in Arnhem. (Ook online te bestellen.)

De nieuwe is trouwens één maat kleiner.
Carweau • couturier

Offline GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
« Reactie #144 Gepost op: 20 augustus 2011, 17:36:13 »
*blink* zag die verwassen NS er hetzelfde uit als de nieuwe toen je hem kocht? Ik wist niet dat de kleur zoveel veranderde over de levensduur van de broek...

Offline MMorley

• Gebruiker
  • Lokale held
    • Bekijk profiel
« Reactie #145 Gepost op: 20 augustus 2011, 17:41:20 »
Machtig C. Ziet er echt heel erg mooi uit. Krijg zelf ook weer zin in zo'n broek als ik dit zie.

Hoe zat het ook alweer met de maat?

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #146 Gepost op: 20 augustus 2011, 17:42:49 »
*blink* zag die verwassen NS er hetzelfde uit als de nieuwe toen je hem kocht? Ik wist niet dat de kleur zoveel veranderde over de levensduur van de broek...

Exact hetzelfde. Je moet voor het kleurverschil trouwens naar de eerste twee foto's kijken. De andere heb ik los gefotografeerd (en met verschillende instellingen – amateur...).
Carweau • couturier

Offline GuillaumeM

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #147 Gepost op: 20 augustus 2011, 17:44:30 »
Idd wel een groot verschil nieuw/oud...Ziet er erg goed uit trouwens!

Weet iemand toevallig welke APC het meest gelijkt op Nudie Average Joe?
En kan ik dan ook gewoon W33 L32 nemen of zit er veel verschil op?

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #148 Gepost op: 20 augustus 2011, 17:48:55 »
Machtig C. Ziet er echt heel erg mooi uit. Krijg zelf ook weer zin in zo'n broek als ik dit zie.

Hoe zat het ook alweer met de maat?

Ik had bij de oude mijn gewone jeansmaat (32) genomen. Die zat overal redelijk tot goed, maar de taille was behoorlijk veel te ruim (je kunt het volgens mij zien aan de middelste riemlus achter die altijd omhoog getrokken is door de riem, om de broek een beetje strak om het middel te krijgen). Vandaar dat ik nu een 31 heb geprobeerd. Die maat heb ik de vorige keer niet kunnen passen, maar wel een 30 die veel te strak was.

De meeste mensen gaan geloof ik 2 of zelfs 3 maten omlaag, maar dat werkt dus niet bij mij.
Carweau • couturier

Offline MMorley

• Gebruiker
  • Lokale held
    • Bekijk profiel
« Reactie #149 Gepost op: 20 augustus 2011, 17:56:32 »
Blijft altijd lastig inderdaad. Jeans rekt altijd zo veel uit. Misschien toch maar (weer) een keertje passen.