Auteur Topic: Suitsupply-schoenen  (gelezen 24598 keer)

Online Bill Splates

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Suitsupply-schoenen
« Reactie #300 Gepost op: 19 oktober 2011, 13:29:49 »
Waarom zou je perse bij Suit Supply schoenen willen kopen, wanneer de doorsnee betere schoenzaak je van een passende maat kan voorzien?

Suitsupply = schoenen-summum. Zou je moeten weten.

Offline ebosch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #301 Gepost op: 19 oktober 2011, 14:07:26 »
Waarom zou je perse bij Suit Supply schoenen willen kopen, wanneer de doorsnee betere schoenzaak je van een passende maat kan voorzien?

Ik heb zelf ook kleine voeten maat 39 voor schoenen en voor Santoni's zelfs een 5. Uit eigen ervaring kan ik melden dat kleine schoenen vaak zeer degelijk worden gemaakt, de standaard brogues etc. Dus voor mij is het ook positief nieuws dat Suitsupply voor een normale prijs schoenen kan bestellen in mijn kleine maat.

Offline ebosch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #302 Gepost op: 19 oktober 2011, 14:08:39 »
Bij nader inzien moet ik je gelijk geven en is je vraag volkomen terecht, ik zie er eigenlijk niet heel veel moois tussen staan op de zwart suede dubbele monk na.

Offline Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
« Reactie #303 Gepost op: 19 oktober 2011, 14:36:50 »
Suitsupply = schoenen-summum. Zou je moeten weten.
oops. :oops:
Dat is het; ik wist wel dat ik iets vergeten was :wink:
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2011, 14:38:34 door Leone »
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2009 - Sneaker John Lobb
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2011 - Oxford Paolo Scafora

Offline Egon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #304 Gepost op: 19 oktober 2011, 20:14:26 »

Waarheid, ik heb ook niks gekocht. Maar voor hen die daar wel schoenen zouden willen kopen is het nuttig te weten.

Offline Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
« Reactie #305 Gepost op: 20 oktober 2011, 12:50:20 »

Van Edward Green. Nu nog een paar blauwe vinden.

In Maastricht is een Van Lier winkel...  Daar heb ik een vergelijkbaar als bovenstaand model wel in verschillende kleuren suede gezien, waaronder blauw!

http://www.vanlier.nl/nl/collectie/style/11/673#673
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2011, 12:52:43 door Migliore »
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2012 - Oxford: Corthay Bucy

Pierre Corthay on Blogspot

Offline ebosch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #306 Gepost op: 20 oktober 2011, 13:19:55 »
Als merk niet uitmaakt, ik heb zo'n vergelijkbaar paar maar dan van Berkelmans voor slechts 139 euro.. De Van Liers hebben een hele nare lederen lining langs de "chucka" rand of hoe je het wilt noemen.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Excuses voor de bewogen slechte foto's

Offline drawa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #307 Gepost op: 23 oktober 2011, 15:23:47 »
Vandaag in de suit supply even een chukka gepast. Een goodyear welted versie die niet op de site staat. Deze had onderaan in het midden een soort elastiek stukje wat de instap vergemakkelijkt.
Normaal gesproken ben ik geen fan van dit soort dingen, maar hier was het goed uitgewerkt.

Verder was het een mooie spitse schoen.

Offline Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #308 Gepost op: 27 oktober 2011, 09:08:16 »
Als merk niet uitmaakt, ik heb zo'n vergelijkbaar paar maar dan van Berkelmans voor slechts 139 euro..

...

Hoewel het leuke schoenen zijn om te zien, vind ik Berkelmans toch van mindere kwaliteit dan Van Lier of zelfs de PaVo-schoenen. Dit heeft niet zozeer te maken met het gebruikte leer, maar wel met de constructie. Berkelmans gebruikt namelijk een gezwikte (gelijmde) constructie, welke voor de zeer lichtvoetigen onder ons wellicht geen probleem zal opleveren. Echter is een Blake of Goodyear natuurlijk veel duurzamer.
Ik heb wel eens gezien hoe schoenmaker Nobel de nieuwe zolen van een Berkelmans op speciaal verzoek had doorgenaaid, via de Blake maakwijze zo gezegd. Het is jammer dat deze constructie niet standaard is bij dit merk.

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • Le coq non sportif
    • Bekijk profiel
« Reactie #309 Gepost op: 27 oktober 2011, 09:24:21 »
Berkelmans gebruikt namelijk een gezwikte (gelijmde) constructie, welke voor de zeer lichtvoetigen onder ons wellicht geen probleem zal opleveren.

Ik kan dit bevestigen. Ik heb een jaar of vijf geleden een Santoni-like chukka van dit merk gekocht, die er best gelikt uitzag, maar met name de zool biedt geen enkele ondersteuning voor de voetboog. Als ik er een dag lang op loop krijg ik last van mijn rug.

Offline ebosch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #310 Gepost op: 27 oktober 2011, 10:37:25 »
Een reactie op beiden reacties, ik krijg na er een dag op te staan last van mijn scheenspier(of hoe die ook mag heten). Dus er klopt inderdaad iets niet.

Dan de reactie over de heer Nobel, het is absoluut waar dat de zolen zijn geplakt daar is de prijs ook naar 139E is toch geen geld. Echter dat doornaaiverhaal is een beetje een raar verhaal, daar de heer Nobel geen stikmachine heeft. Dit is ook de reden waarom ik nu mijn schoenen laat vermaken door Schoenhersteller waarover ik volgende week een verhaaltje zal posten.

Offline Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #311 Gepost op: 27 oktober 2011, 12:03:13 »
Dat klopt ebosch. Nobel heeft zelf geen doornaaier staan in zijn werkplaats. Echter heeft hij zijn 'Nobel's Choice' schoenen tegenwoordig ook bij andere schoenherstellers te koop staan. Zo was hij dus toevallig bij een collega in -ik meen Maastricht- en kon hij deze reparatie dus toch uitvoeren.

Het is frappant dat de gezwikte zolen ook echt minder steun bieden. Ikzelf kan daar -lichtvoetig als ik blijkbaar ben- moeilijk een oordeel over vellen. Hoewel ik wel altijd heb aangevoeld dat een schoen met een degelijke constructie vaak meer 'solide' om de voet zit.

Offline ebosch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #312 Gepost op: 27 oktober 2011, 12:39:12 »
Dat klopt ebosch. Nobel heeft zelf geen doornaaier staan in zijn werkplaats. Echter heeft hij zijn 'Nobel's Choice' schoenen tegenwoordig ook bij andere schoenherstellers te koop staan. Zo was hij dus toevallig bij een collega in -ik meen Maastricht- en kon hij deze reparatie dus toch uitvoeren.

Haha klinkt als een mooi Nobel verhaal, ik zal er nog eens een mooie vertellen:

"Wist je dat Gaastra helemaal niet leeft van de verkoop in westerse landen? Deze vormen slechts een klein deel van de omzet, het grootste deel van de omzet wordt geboekt in Turkije en Aziatische landen waar de zogenaamde nep kleding wordt verkocht. Deze kleding wordt geproduceerd door Gaastra en is dus precies hetzelfde. Echter wordt hier een veel grotere omzet op geboekt door de lage prijs hierdoor ontstaat er dus tevens een grotere winst. Tevens draagt deze kleding bij aan de verkoop van de zogenaamde westerse Gaastra kleding daar de nep kleding kan worden gezien als een reclamebord."

Yeah Right!

Offline Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #313 Gepost op: 27 oktober 2011, 12:49:49 »
Haha, dat is inderdaad een sterk verhaal zeg.

Dat de schoen uiteindelijk van een doorgenaaide zool voorzien was kan ik overigens wel bevestigen hoor, hij liet het me zien. Maar het is natuurlijk wel apart dat hij dat even in die andere werkplaats doet. Blijkbaar was de andere schoenhersteller ook net bezig. Zelf noemde hij het "een wedstrijdje schoenherstellen".
 :P

Offline Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #314 Gepost op: 27 oktober 2011, 13:38:23 »
Dat zijn allemaal mooie, sterke verhalen en zullen ongetwijfeld een kern van waarheid bevatten, maar laten we wel wezen voor bedragen waarvoor de Nobels en Suit Supply schoenen over de toonbank gaan kunnen we geen echt goede schoenen verwachten.
Wellicht daarom iets minder klagen hierover en gewoon iets betere schoenen aanschaffen? :wink:

Offline ebosch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Suitsupply-schoenen
« Reactie #315 Gepost op: 27 oktober 2011, 16:24:10 »
Dat is absoluut een volledige waarheid, en laten we in dit topic weer verder gaan over suitsupply schoenen.

Offline GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
« Reactie #316 Gepost op: 27 februari 2012, 18:05:42 »
Deze kwam net voorbij op tumblr, hadden ze deze double monk al eerder in het assortiment? Vind hem zo op pics er best aardig uitzien voor het geld:

http://www.suitsupply.com/shop/8.FW116/SHOE

Offline carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #317 Gepost op: 27 februari 2012, 19:16:20 »
Deze kwam net voorbij op tumblr, hadden ze deze double monk al eerder in het assortiment? Vind hem zo op pics er best aardig uitzien voor het geld:

http://www.suitsupply.com/shop/8.FW116/SHOE
Irl zien ze er nogal dunnetjes uit, beetje cheapo. Bovendien is iemand nogal met een kleurverzadiger beziggeweest voor t plaatje
When you buy the best, you only cry once.

Online Bill Splates

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #318 Gepost op: 27 februari 2012, 19:53:43 »
Heb dit model (of iig een doublemonk) een tweetal jaar geleden aangehad. Vond het leer maar dun aanvoelen en al in de winkel plooien.
Lekker laten staan.

Online Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #319 Gepost op: 27 februari 2012, 19:58:51 »
Wegwerpschoenen, 1x dragen en daarna weggooien.
En hopen dat het niet regent.
"It is ok for me to have everything I want"

Offline GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #320 Gepost op: 27 februari 2012, 21:35:58 »
Check, bedankt heren :)

Offline Zeneize

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #321 Gepost op: 28 februari 2012, 12:07:02 »
Heb dit model (of iig een doublemonk) een tweetal jaar geleden aangehad. Vond het leer maar dun aanvoelen en al in de winkel plooien.
Lekker laten staan.

Kan ik beamen. Heb zelf in september een paar monks gekocht en het leer is erg dunnetjes en het comfort is om te janken.
"One should either be a work of art, or wear a work of art."

Offline Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
« Reactie #322 Gepost op: 28 februari 2012, 12:41:38 »
Volgens de Suit Supply Tumblr  is dit een Goodyear modelletje... wellicht dat dat uitmaakt ?
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2012, 13:32:42 door Timothy »
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Offline Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #323 Gepost op: 28 februari 2012, 12:51:44 »
Daar wordt het leer niet dikker van en het comfort ook niet, vaak wel duurder.

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • Le coq non sportif
    • Bekijk profiel
« Reactie #324 Gepost op: 28 februari 2012, 13:03:51 »
Daar wordt het leer niet dikker van en het comfort ook niet, vaak wel duurder.

Volgens de Suit Supply is dit een Goodyear modelletje... wellicht dat dat uitmaakt ?

Mijn boots van hun zijn Goodyears en die zijn wel van dikker, maar ook stugger leer gemaakt. Staat verder natuurlijk los van de maakwijze, maar ik heb daarmee sterk de indruk dat ze uit een andere fabriek komen.

Ik heb net als de rest bepaald geen hoge pet op van de meeste, vooral lage, blake/rapid-modellen, maar over de prijs-/kwaliteitverhouding van mijn boots ben ik nog wel zeer te spreken. Ik twijfel trouwens of dit monkje wel een goodyear is. :-k

Offline Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Blog
« Reactie #325 Gepost op: 28 februari 2012, 13:04:30 »
Rare naaldhakjes.

Offline GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #326 Gepost op: 28 februari 2012, 13:07:38 »
Ik twijfel trouwens of dit monkje wel een goodyear is. :-k

Van hun tumblr:

Online Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #327 Gepost op: 28 februari 2012, 13:10:25 »
De verkopers weten naar eigen zeggen ook erg weinig van de schoenen en kunnen je niet goed assisteren bij het vinden van een goed passend paar.

Jammer, een aantal schoenen zien er interessant uit.

Online Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #328 Gepost op: 28 februari 2012, 13:45:30 »
Ze zien er interessant uit omdat ze zijn gekopieerd van de welbekende merken. (C&J, Santoni, etc etc)

Als een zool nu al krom staat ben ik er een beetje klaar mee.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Offline Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
« Reactie #329 Gepost op: 28 februari 2012, 13:46:44 »
Als een zool nu al krom staat ben ik er een beetje klaar mee.

+1
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra