Auteur Topic: Opvallende boorden, kleurige knopen en dergelijke: actueel, maar ook stijlvol?  (gelezen 28756 keer)

Offline Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Opvallende boorden, kleurige knopen en dergelijke: actueel, maar ook stijlvol?
« Reactie #270 Gepost op: 26 juni 2010, 20:02:45 »
"verzamel ze allemaal!"

leuk shirt Swann; beetje jaren zestig-zeventig :mrgreen:

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Opvallende boorden, kleurige knopen en dergelijke: actueel, maar ook stijlvo
« Reactie #271 Gepost op: 26 juni 2010, 21:35:12 »
Sst dat zou je niet zeggen dennisbal!
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Offline Ruben Bakker

• Gebruiker
  • Bespoke Shirtmaker and Tailor's Apprentice
    • Bekijk profiel
    • Ruben Bakker - Bespoke Shirtmaker
Re: Opvallende boorden, kleurige knopen en dergelijke: actueel, maar ook stijlvol?
« Reactie #272 Gepost op: 30 juni 2010, 15:00:44 »
 :r ](*,)
Besproken - een blog over mijn werk, passie, en de weg naar het meester-kleermakersschap http://www.rubenbakker.nl/

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #273 Gepost op: 30 juni 2010, 22:21:53 »
Nooit geprobeerd om er zo een met 3 knoops kraagje zelf te maken Ruben?  ;-)
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Offline Ruben Bakker

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #274 Gepost op: 01 juli 2010, 01:34:15 »
nooit, en zal het ook nooit doen. mag dan wel bespoke shirts maken maar die optie is uitgesloten bij mij ;) dit soort ongein hoort niet in een kleermakersatelier thuis.

maarja, stoere henkie loopt erin he. en dan krijg je dit soort dingen. 1 verzint het, het word een rage, 20.000 anderen kopieren het en maken het alleen nog maar vreselijker.

mag dan wel geld inzitten, ik pass.

kijk een "hoger boordje" is 1 ding. 1 a 2 cm erbij omdat meneer een nogal lange nek heeft. maar een driedubbele boord? de meest idiote contraststoffen? of contrasterende knoopsgaten dan. Men neme een grijs shirt, wit stiksel of grijs stiksel. that's it. dat mag, dat kan. maar Rood op wit bv? wtf? Alle gekkigheidjes kunnen het geheel een leuk accent geven mits je het allemaal gewoon elegant houd. Donker shirt lichte knoopjes, ook niks mis mee. contrastboorden a la wall street, niks mis mee. Maar ik denk dat we dat hier ook wel weten.

dus om antwoord te geven op de titel: actueel ja. stijlvol, absoluut niet.

zie soms wel eens van die gasten die al haast geen nek hebben, en dan lopen ze met een boord van 8 cm rond.

Nee ik bedank.  =;
Besproken - een blog over mijn werk, passie, en de weg naar het meester-kleermakersschap http://www.rubenbakker.nl/

Offline Ruben Bakker

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #275 Gepost op: 01 juli 2010, 01:45:37 »
Paul Smith vind ik verder een goed voorbeeld van hoe het wel kan.

Een echte brit met britse humor en dat zie je terug in zijn kleding. een shirt met allemaal verschillende kleuren knopen. of een leuk traditioneel bloemetjesmotief ergens in verwerkt.

verder heb je natuurlijk ook ozwald boateng, edward sexton (van Tommy Nutter) en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen die niet het vooraf uitgestippelde pad bewandelen. Maar het is wel elegant, en stijlvol.

In british style genius part 2, "A cut above, The Tailored look" zie je wat fragmentjes van edward sexton en paul smith. Staat hier ergens op het forum.

Online Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #276 Gepost op: 01 juli 2010, 09:22:46 »
zie soms wel eens van die gasten die al haast geen nek hebben, en dan lopen ze met een boord van 8 cm rond.

Zit je nou Koeman te bashen?
Zevenhonderdvier

Offline Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #277 Gepost op: 01 juli 2010, 11:38:09 »
lol
60 percent of the time, it works every time.

Offline RijkBoerma

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Opvallende boorden, kleurige knopen en dergelijke: actueel, maar ook stijlvo
« Reactie #278 Gepost op: 01 juli 2010, 16:21:22 »
Dat weet ik niet soms zijn die shirts best duur
kan het nog een shirt voor paupers zijn, of zie ik dit verkeerd?
''You Should always spend alot of money on a bed and on shoes, because if you're not in one you're in the other.''

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #279 Gepost op: 01 juli 2010, 17:30:43 »
kan het nog een shirt voor paupers zijn, of zie ik dit verkeerd?

ja, want anders is het een arren shirt  :lol: ;-)

Offline Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #280 Gepost op: 26 juli 2010, 18:28:23 »
Mijn eerste shirt met opvallend boord en manchet.
Van Daks en boterzacht.
Er uit zien als een cowboy en zich voelen als een ....

Schieten maar.
Het is maar hoe je het bekijkt..

Offline Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Blog
« Reactie #281 Gepost op: 26 juli 2010, 18:37:28 »
Zich voelen als een cowboy en eruit zien als een clown.

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #282 Gepost op: 26 juli 2010, 19:10:16 »
Een clownboy?

Offline anthony

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #283 Gepost op: 27 juli 2010, 15:15:16 »
Een clownboy?
of een cowclown?

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #284 Gepost op: 28 juli 2010, 02:04:30 »
Als het shirt te ruim gesneden is wel ja

Offline Sartoriale

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #285 Gepost op: 29 juli 2010, 14:02:10 »
Helemaal mee eens!!

Even het volgende;

Ik en andere collega´s worden de laatste tijd bestookt met de (naar onze smaak welteverstaan ) meest smakeloze shirts... Ik kom ze al een tijdje tegen, het ene boord nog hoger dan het andere, liefst met 4 gekleurde knoopjes, 2 boorden over elkaar gemonteerd, waarvan het liefst nog eentje met bloemetjes... Prachtig gemaakt in het dorpje Italie ergens in China (?) Meestal zijn de boorden zo hoog dat ze verkeersgevaarlijk zijn, iemand die zo'n shirt draagt kijkt als ie omkijkt in zijn eigen boord, dus eigenlijk moet er bij die shirts een dode hoek spiegel geleverd worden. Laatst was er zelfs een leverancier van dit soort zaken die verkoopgarantie beloofde. Benieuwd als ik er 20.000 bestel...

Gelukkig zijn er andere manieren om in onze opinie leuke shirts te dragen, Artu Napoli bijvoorbeeld wordt wel echt verkocht en gemaakt in Italie, ik heb nu weer een paar serie's ontvangen, hier wordt iets leuks gedaan, het is echt een style vol feestje...

Offline Pat

• Gebruiker
  • Don't touch the watch!
    • Bekijk profiel
« Reactie #286 Gepost op: 29 juli 2010, 14:11:19 »
Welkom, jezelf voorstellen kan hier.

Zelf ben ik niet zo onder de indruk van Artu Napoli.
It's not whether you win or lose, it's how you play the game.

Offline Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #287 Gepost op: 29 juli 2010, 14:11:34 »
Reclame? :mrgreen:
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • Le coq non sportif
    • Bekijk profiel
« Reactie #288 Gepost op: 29 juli 2010, 14:40:32 »
KOOPT ALLEN ARTU NAPOLI!!!!!!!!!!!

Offline GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
« Reactie #289 Gepost op: 29 juli 2010, 14:45:21 »
het is echt een style vol feestje...

De communicatiewetenschapper in mij huilt.

Offline Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Blog
« Reactie #290 Gepost op: 29 juli 2010, 14:46:19 »
Oh, OK. Maar waar kan ik ze kopen dan die Artu Napoli?

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
    • This is not the website you are looking for
« Reactie #291 Gepost op: 29 juli 2010, 14:53:36 »
De communicatiewetenschapper in mij huilt.
De analfabeet in mij lacht.
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Offline J

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #292 Gepost op: 29 juli 2010, 14:54:07 »
Ik kan niet zeggen dat dit shirt hier niet thuishoort:

Ja, de maker is Artu Napoli.

Offline Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #293 Gepost op: 29 juli 2010, 15:09:59 »
Ik kan niet zeggen dat dit shirt hier niet thuishoort:

"foto"

Ja, de maker is Artu Napoli.

Ja, die mis ik nog op mijn laatste shirt.
Opgenaaide flappen ter bescherming van mijn triceps.
En de kleur wit vind ik ook wel grappig.
Het is maar hoe je het bekijkt..

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
« Reactie #294 Gepost op: 29 juli 2010, 15:52:41 »
Gelukkig zijn er andere manieren om in onze opinie leuke shirts te dragen, Artu Napoli bijvoorbeeld wordt wel echt verkocht en gemaakt in Italie, ik heb nu weer een paar serie's ontvangen, hier wordt iets leuks gedaan, het is echt een style vol feestje...

Dat is dan weer gewoon de reinste onzin, komt gewoon uit Nederland namelijk.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Offline Sartoriale

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #295 Gepost op: 29 juli 2010, 15:55:36 »
Gelukkig maar, dat er nog fabriekanten in nederland zijn die mooie shirts maken!!

Muhahah wake up little boy

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #296 Gepost op: 29 juli 2010, 15:58:08 »
Ik bedoel niet dat het in Nederland gemaakt wordt, overigens zijn die fabrikanten er weldegelijk, maar dat het absoluut geen Italiaans merk is. Het is een in Nederland uitgevonden merk dat mogelijk in Italie wordt gemaakt.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
    • This is not the website you are looking for
« Reactie #297 Gepost op: 29 juli 2010, 15:59:08 »
Gelukkig maar, dat er nog fabriekanten in nederland zijn die mooie shirts maken!!

Muhahah wake up little boy
Zeg eens, curieuze aambeienfantast, wat dacht je er van als je een eindje verderop ging spelen.
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Offline Sartoriale

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #298 Gepost op: 29 juli 2010, 16:05:11 »
Als je geen verstand van kleding hebt MMorley.. wat doe je nog dan hier..

Sergio: Je kan gelijk hebben.. weet het niet!! Wat ik alleen wil zeggen dat het een mooi merk is.

We mogen toch trots op zijn als Nederlanders dat we ook mooie dingen kunnen ontwerpen of maken;)

Scotch ans Soda, G-star etc.....

Offline Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
« Reactie #299 Gepost op: 29 juli 2010, 16:50:13 »
Zeg eens, curieuze aambeienfantast, wat dacht je er van als je een eindje verderop ging spelen.

Proest! :mrgreen:
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.