Auteur Topic: [Shirts] SuitSupply  (gelezen 60251 keer)

Offline Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanitą - modern tailors
Re: [Shirts] Suit Supply
« Reactie #90 Gepost op: 08 april 2009, 08:18:57 »
En wat een boorden. Eigenlijk moet je als winkel dit niet wķllen verkopen, hoogstens zonder label. O:)

*drops a penny in your hat*

Moeten ze gewoon bij de meer trendy winkels als Cavallaro ophangen.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Offline Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 08 april 2009, 10:02:25 »
Christenzielen, wat een goedkope lelijkheid. Ik heb me nog ingehouden bij de clowneske Borgieolies van Topdude en de onsmakelijke Santonies van carpe diem (zie elders op dit forum) maar ik kan me nu even niet meer koest houden, pardon.

Wat heeft dit alles nog met sartoriale fijnproeverij te maken?!

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
    • This is not the website you are looking for
« Reactie #92 Gepost op: 08 april 2009, 10:50:42 »
Overigens wat heeft dit te maken met christenzielen.
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Offline Avvocato

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 08 april 2009, 11:04:01 »
Van Dale geeft uitleg:

christene zielen
chris·te·ne zie·len

/krIst«n«zil«/, /XrIst«n«zil«/
tussenw.

1· uitroep van verbazing, ontsteltenis, schrik
vormvariant: christenzielen

1· christene zielen, wat is dat hier voor een rommel!
The man with style, is the man who can smile

Offline Mr. X

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: 08 april 2009, 11:30:39 »
Het is erg typisch dat op dit forum mijn smaak niet zozeer gewaardeerd wordt, terwijl juist mijn omgeving dit leuke, speelse shirts vindt. No hard feelings, maar met een conservatiever overhemd zou ik lang niet de (positieve) reacties krijgen die ik nu in ontvangst mag nemen. Uiteraard zal nu gezegd worden dat al mijn vrienden casu quo kennissen helemaal niets van stijl afweten maar dat neem ik voor lief.

Stijl komt niet overnacht, en het bestellen van een overhemd met alleen een mager voorbeeld stofje vond ik voor de eerste keer niet makkelijk. Wellicht was het niet zo slim er 6 tegelijk te bestellen. Echter, ik zit hier om te leren en advies te krijgen over wat wel en wat niet kan, niet om mijn spullen uitgemaakt te zien worden voor 'goedkope lelijkheid'.
Dank u wel.
Hoog water.. Want we wonen niet voor niets in Nederland.

Offline Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: 08 april 2009, 11:38:17 »
Keep your head up, Mr. X! Mensen geven hier enkel en alleen een eigen mening, over het algemeen mensen die ook wat verder in dit wereldje zijn (niet alleen qua leeftijd gok ik). Ten eerste: Je koopt het naar waarschijnlijkheid voor jezelf, niet voor een ander, hoogstens omdat je meisje het goed vindt staan. Ten tweede: Je draagt het voor jezelf, en dus niet voor andere SF-ers.

Risico met foto's op het forum posten is dat het meerendeel er een mening/reactie over heeft. Even dat dikkere huidje kweken, je moet het allemaal niet te persoonlijk nemen, want zo is het ook niet bedoeld.

Voorwaarts!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

Offline Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: 08 april 2009, 11:41:05 »
Ontsteltenis, dat is het woord Avvocato.

Ik besef goed dat mijn uitbarsting buiten iedere definitie van 'opbouwende kritiek' valt, maar ik bedoel het niet als persoonlijke aanval. Er zijn de afgelopen dagen alleen wel erg smakeloze dingen voorbijgekomen op het forum en hoewel ik nooit echt heb geloofd dat 'het niveau' hier aan het dalen is, begin ik nu serieuze twijfels te krijgen.

Offline Mr. X

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: 08 april 2009, 11:47:13 »
Er zullen door het rasse aantal aanmeldingen heus wat personen tussen zitten waarbij al het gevoel van stijl ontbreekt. Niet iedereen zal ook bereid zijn open te staan voor meningen en goed genoeg gebekt te zijn een discussie te voeren.
Echter, laten we dan niet degene die wel voor advies openstaat gelijk de grond in bonjouren.
Ik kan heus wel tegen een stootje, laat dat stootje dan wel met argumenten onderbouwt zijn zodat we er allemaal iets van leren!

Ik moet me even verontschuldigen van mijn uitbarsting, helaas wat spanning in de relationele sfeer. Het niet bedoeld als weder aanval!
« Laatst bewerkt op: 08 april 2009, 11:48:46 door Mr. X »

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
    • This is not the website you are looking for
« Reactie #98 Gepost op: 08 april 2009, 11:50:01 »
Van Dale geeft uitleg:

christene zielen
chris·te·ne zie·len

/krIst«n«zil«/, /XrIst«n«zil«/
tussenw.

1· uitroep van verbazing, ontsteltenis, schrik
vormvariant: christenzielen

1· christene zielen, wat is dat hier voor een rommel!
+1.
Weer wat geleerd.
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Offline Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: 08 april 2009, 12:02:49 »
En wat een boorden. Eigenlijk moet je als winkel dit niet wķllen verkopen, hoogstens zonder label. O:)

Mee eens.
Pasvorm houdt ook niet over.

Verder ook eens met Velponi.
Ik heb RTW shirts die beter zitten.

« Laatst bewerkt op: 08 april 2009, 12:04:34 door Bogart »
"It is ok for me to have everything I want"

Offline Sinned06

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #100 Gepost op: 08 april 2009, 12:08:08 »
Ik zal dan eens proberen wat opbouwende kritiek te geven....

Op de eerste plaats; je zegt zelf al dat je "lerende" bent en nog weinig kennis hebt (ik ook trouwens). Probeer het dan rustig te houden. Leer eerst de basis van een goed shirt en daarna pas verder te gaan kijken naar bijzondere patronen, kleuren etc. Waarschijnlijk heb je tegen die tijd ook meer kennis over hoe alles te combineren.

Verder vind ik, als ik kijk naar de foto's, dat de hemden nogal ruim zitten, misschien is dat je eigen keuze, maar ik vind dat er eigenlijk overal wat vanaf kan, zowel bij de borst, je taille en ook bij de armen. Ik denk dat als de schouders wat minder breed waren de lengte v.d. mouwen overigens wel goed zou zijn.

Ook lijkt het alsof de pasvorm van de hemden niet helemaal gelijk is, maar dan kan aan mij liggen of de manier waarop je staat is verschillend.

Hoop dat je hier wat mee kunt....
« Laatst bewerkt op: 08 april 2009, 13:38:58 door Sinned06 »

Offline roen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: 08 april 2009, 12:15:33 »
De pasvorm kan ik niet zo goed beoordelen, maar het lijkt wel iets beter te kunnen. Verder: waarom heb je deze hemden zo gekozen, bijvoorbeeld in het zwart en met drie rode boordknopen bijvoorbeeld? Los van of het je smaak is of niet (zeg ik maar even voorzichtig): ben je niet bang dat het snel gaat vervelen? En waarom heb je voor dubbele manchetten gekozen, m.i. past dat niet zo bij dit soort informele shirts.

Offline InMotion

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: 08 april 2009, 12:17:43 »
Volgens mij gaat het ook voor een aardig deel om de gekozen opties. Daarmee bedoel ik shirts met drieknoops boorden, andere voering/stof aan de binnenkant van de boorden en gekleurde knoopjes en knoopsgaten. Ik vind het zelf niet mooi en ik ben wat betreft kleding absoluut geen conservatieve klootzak (woord van Daedalus). ;)

Een tip/goede opmerking staat hier:

Ik zal dan eens proberen wat opbouwende kritiek te geven....

Op de eerste plaats; je zegt zelf al dat je "lerende" bent en nog weinig kennis hebt (ik ook trouwens). Probeer het dan rustig te houden. Leer eerst de basis van een goed shirt en daarna pas verder te gaan kijken naar bijzondere patronen, kleuren etc. Waarschijnlijk heb je tegen die tijd ook meer kennis over hoe alles te combineren.
Hoop dat je hier wat mee kunt....

Verder ben ik het ook wel eens dat de dubbele manchetten niet een topkeuze zijn bij dit soort shirts.

Offline Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: 08 april 2009, 12:34:43 »
Wat was je gewenste pasvorm? Ik vind ze persoonlijk te ruim op de taille, borst en armen.

Welk filiaal komen ze vandaan?

Offline Mr. X

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: 08 april 2009, 12:38:39 »
Mijns inziens waren de overhemden inderdaad aan de ruime kant. Graag heb ik ze zelf erg strak gesneden en daar laten deze shirts nog wel wat te wensen over. Nu heb ik ook verder geen vergelijkingsmateriaal vandaar mijn bezoek hier.
Ik denk ook dat de hemden ieder een eigen pasvorm hebben. Dat wil zeggen dat ze niet allemaal op dezelfde plaats gemaakt zijn en zeker niet door dezelfde persoon :wink:.

Het zwarte overhemd was eigenlijk puur een riskante gok die ik, voor de sporadische keer dat ik uitga, wilde gaan gebruiken. Het witte overhemd met de drie knoopjes zal ook nooit formeel gedragen worden. Deze heb ik gekozen om te dragen zonder colbert.
De witte (niet op de foto te zien) heeft een wide-cut boord met wat blauwe accenten maar die ziet men niet als deze met een stropdas gedragen wordt. Deze, alsook de rest van de overhemden (roze/wit, rood/wit, blauw/wit en blauw) zullen toch echt in combinatie met een pak gedragen worden. Vandaar de keus voor dubbel manchet aangezien dit het colbert beter opvult.
Ik zat op de HvA en daar kunnen deze combinaties wel, juist omdat het lekker opzichtig is. Begrijp me niet verkeerd, op een formele aangelegenheid zou ik de helft van deze overhemden niet eens durven dragen. :wink:

Achteraf gezien draag ik het liefst het roze/wit, blauw/wit, wit/blauw onder mijn pak. De rest is wat.. aanwezig.

Ze komen van de SuitSupply vestiging Antwerpen (Frankrijklei).
Wellicht ga ik vandaag, als het weer het toe laat, even in Den Bosch langs om te praten over het vermaken van de shirts.

Offline roen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: 08 april 2009, 12:54:43 »
Ik denk ook dat de hemden ieder een eigen pasvorm hebben.

Shirts gemaakt op basis van dezelfde maten kunnen bij Suit Supply inderdaad totaal anders uitvallen, is ook mijn ervaring. De eerste bestelling die ik er plaatste was naar mijn smaak meteen perfect, van de volgende (uitgaand van dezelfde maten) deugde weinig - veel te strak. Vervolgens hebben ze de shirts nog een keer laten maken. Deze vielen weer te ruim uit. De komende tijd ga ik dus maar eens wat andere shirtmakers proberen.

Offline Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: 08 april 2009, 12:56:49 »
Door dit soort voorvallen ga ik dus niet naar SuitSupply...

Offline Mr. X

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: 08 april 2009, 13:17:25 »
Ikzelf begin ook mijn twijfels te krijgen of mijn volgende bezoek daar wel zal zijn voor een overhemd.
Laten we wel eerlijk wezen, welke andere zaak biedt overhemden aan voor dit geld met een betere afwerking?
In de actie, twee overhemden voor 149 euro. Ook al moet je dan eens terug om iets te laten vermaken, dat is nog altijd verdomde goedkoop!

Wat zijn de concurrenten van Suit Supply zijn als het hier op aan komt?
Voor een onbeperkt budget zijn er zonder meer betere overhemden op de markt, maar prijs kwaliteit liggen deze hemden erg sterk. Of vergis ik me daarin?

Offline Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: 08 april 2009, 13:20:08 »
In deze is goedkoop duurkoop.
Liever een perfect duur overhemd, dan goedkope "rommel".
Als het stofje lekker zacht is kan het altijd nog een goed alternatief leven leiden als poetsdoek. ;)
"It is ok for me to have everything I want"

Offline J

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: 08 april 2009, 13:34:51 »
Door dit soort voorvallen ga ik dus niet naar SuitSupply...

Ik hoorde van een studiegenoot ook al zoiets vreemds over Suitsupply (Groningen). Hij had een rtw-shirt gekocht en deze wat laten aanpassen. Dit was slordig en verkeerd gedaan, waarna er nog verschillende aanpassingen gedaan moesten worden en uiteindelijk had het shirt zo'n rare pasvorm dat het weggegooid kon worden en er een nieuw hemd verbouwd moest worden. Het nieuwe aangepaste hemd zag er gelukkig wel netjes uit, maar zo'n opeenstapeling van fouten mag gewoon niet voorkomen.

Offline roen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: 08 april 2009, 13:36:29 »
Ik moet nog wel even aantekenen dat het met al mijn Suitsupply-shirts uiteindelijk ook goed is gekomen. Over het resultaat ben ik dus tevreden, alleen het proces was me te moeizaam.

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • Le coq non sportif
    • Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: 08 april 2009, 16:45:29 »
FYI, ook Mikey heeft gebruik gemaakt van de Suit Supply actie.

Ik kan alleen melden dat ik meer dan tevreden ben over de pasvorm, zeker daar het een eerste shirt is. Sterker nog, voor een eerste shirt (eerste twee) is er geen andere leverancier geweest die mij zo goed heeft opgemeten. Het zal dus erg per filiaal en zelfs per medewerker verschillen. Iemand de maat nemen blijft mensenwerk en gezien de omvang van de keten kan je m.i. onmogelijk tot een eenduidig oordeel over de genomen maten komen en zodoende een oordeel doen over de keten an sich.

Bovendien speelt de ervaring van de klant ook een rol bij het aanmeten van het shirt. Als je zelf wat kennis hebt van de materie zal het resultaat ook beter zijn.

Ook de stoffenkeuze vind ik erg goed te noemen trouwens, echter weet ik niet of die bij elke vestiging identiek is. In Rotterdam is deze dik in orde.

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: 08 april 2009, 17:32:08 »
Goed te horen dat je eerste twee hemden naar wens zijn.Je heb wel een punt dat het per filiaal kan verschillen.

GSA

• Gast
« Reactie #113 Gepost op: 08 april 2009, 18:40:41 »
Rotterdam is top! Je moet er alleen goed aangeven wat je wilt, ook is het fijn dat ze het ter plekke voor je kunnen vermaken. Al met al kwalitatief goede shirts, mooie doeken en dito afwerking

Offline Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: 08 april 2009, 20:18:35 »
Ook de stoffenkeuze vind ik erg goed te noemen trouwens, echter weet ik niet of die bij elke vestiging identiek is. In Rotterdam is deze dik in orde.

Ik krijg hier het idee dat het aan Rotterdam ligt (positief gezien dat is), eerder al Oger, en nu SuitSupply.

Offline Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: 08 april 2009, 20:33:05 »
De kerel die mij bij Suit Supply in Amsterdam had geholpen was ook top. Eerste pasvorm was ook beste van verscheidene shirtmakers die ik heb uitgeprobeerd. Filiaal en maatnemer (eigenlijk alleen deze) zijn denk ik de beslissende factoren in deze.

Bij Suit Supply doen ze overigens nooit moeilijk over aanpassen e.d. en desnoods bestellen ze iets nieuws. Zou dus zeker teruggaan.

Offline Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: 08 april 2009, 21:10:14 »
Zoals een tijdje geleden beloofd foto's van zes nieuwe shirts van me, gehaald bij Suitsupply. Allen zijn conservatief van stijl, met dubbele manchetten.

Excuses voor de matige kwaliteit foto's.

Hieronder zie je de hemden uit mijn bescheiden collectie.

Vragen en/of opmerkingen hoor ik graag.
Style is never out of fashion

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • Le coq non sportif
    • Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: 08 april 2009, 21:15:37 »
Zoals een tijdje geleden beloofd foto's van zes nieuwe shirts van me, gehaald bij Suitsupply. Allen zijn conservatief van stijl, met dubbele manchetten.

Vragen en/of opmerkingen hoor ik graag.

Okee.  :-)

Ik zou alleen het witte shirt als conservatief willen bestempelen. De contrasterende, dan wel gekleurde stiksels vind ik een beetje jammer.

Offline Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: 08 april 2009, 21:19:27 »
Zie ik het nu goed dat er een verschil zit in de boorden? Extreme cut aways?

Offline Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: 08 april 2009, 21:26:12 »
Dank voor de feedback tot nu toe!

Klopt, Dragoon, de witte en effen lichtblauwe hebben een cutaway-boord, terwijl de andere hemden een klassiek cq. standaardboord hebben. Dit was een bewuste keuze om, aangezien ik al wat effen witte hemden heb, wat variatie aan te brengen.
Style is never out of fashion