Mijns inziens waren de overhemden inderdaad aan de ruime kant. Graag heb ik ze zelf erg strak gesneden en daar laten deze shirts nog wel wat te wensen over. Nu heb ik ook verder geen vergelijkingsmateriaal vandaar mijn bezoek hier.
Ik denk ook dat de hemden ieder een eigen pasvorm hebben. Dat wil zeggen dat ze niet allemaal op dezelfde plaats gemaakt zijn en zeker niet door dezelfde persoon

.
Het zwarte overhemd was eigenlijk puur een riskante gok die ik, voor de sporadische keer dat ik uitga, wilde gaan gebruiken. Het witte overhemd met de drie knoopjes zal ook nooit formeel gedragen worden. Deze heb ik gekozen om te dragen zonder colbert.
De witte (niet op de foto te zien) heeft een wide-cut boord met wat blauwe accenten maar die ziet men niet als deze met een stropdas gedragen wordt. Deze, alsook de rest van de overhemden (roze/wit, rood/wit, blauw/wit en blauw) zullen toch echt in combinatie met een pak gedragen worden. Vandaar de keus voor dubbel manchet aangezien dit het colbert beter opvult.
Ik zat op de HvA en daar kunnen deze combinaties wel, juist omdat het lekker opzichtig is. Begrijp me niet verkeerd, op een formele aangelegenheid zou ik de helft van deze overhemden niet eens durven dragen.

Achteraf gezien draag ik het liefst het roze/wit, blauw/wit, wit/blauw onder mijn pak. De rest is wat.. aanwezig.
Ze komen van de SuitSupply vestiging Antwerpen (Frankrijklei).
Wellicht ga ik vandaag, als het weer het toe laat, even in Den Bosch langs om te praten over het vermaken van de shirts.