Auteur Topic: [Shirts] SuitSupply  (gelezen 60251 keer)

Offline Cesare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] SuitSupply
« Reactie #750 Gepost op: 03 januari 2012, 20:16:10 »
Klinkt ook als een adequate (tevens enige juiste) oplossing door SuitSupply.
Ben benieuwd of er nu iets moois uitkomt. Wanneer zou het klaar zijn?
Live like you will die tomorrow, learn like you will live forever. (Nelson Mandela)

Offline drieduizend

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #751 Gepost op: 03 januari 2012, 20:40:04 »
@ Cesare; Ik hoop er het beste van. Het atelier was volgens Rob in verband met nieuwjaar gesloten, vandaar dat het een week langer als gebruikelijk zou (kunnen) duren. Verwachting is eind januari.

Offline Egon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Shirts] SuitSupply
« Reactie #752 Gepost op: 04 januari 2012, 20:32:40 »
Klinkt ook als een adequate (tevens enige juiste) oplossing door SuitSupply.
Ben benieuwd of er nu iets moois uitkomt. Wanneer zou het klaar zijn?

Mee eens, ben benieuwd waar ze dan nu als alternatief mee gaan komen. Want ik mag aannemen dat ze nu extra hun best gaan doen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Online Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
« Reactie #753 Gepost op: 05 januari 2012, 10:56:19 »
Valt me op dat ze steeds sneller zijn met shirts. 8 december besteld en vandaag klaar (precies 4 weken). Ze waarschuwden me nog voor een langere levertijd i.v.m. kerst en oud en nieuw, maar dat valt dus wel mee. Benieuwd wanneer m'n pak en jasje nu klaar zijn...
//

Offline WhyAlwaysMe

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #754 Gepost op: 05 januari 2012, 12:52:01 »
Valt me op dat ze steeds sneller zijn met shirts. 8 december besteld en vandaag klaar (precies 4 weken). Ze waarschuwden me nog voor een langere levertijd i.v.m. kerst en oud en nieuw, maar dat valt dus wel mee. Benieuwd wanneer m'n pak en jasje nu klaar zijn...
Foto's por favor

Online Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
« Reactie #755 Gepost op: 05 januari 2012, 13:12:58 »
Foto's por favor

Nog niet opgehaald, werd gebeld ;) Maar het gaat om deze.
//

Offline Charlie

• Gebruiker
  • Britse kwaliteit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #756 Gepost op: 05 januari 2012, 15:17:19 »
Tja 3000, dat shirt van Suit Supply ziet er natuurlijk niet uit. Het trekt als een tierelier bij de borst en de mouwen zijn ook nog eens te lang.

Ik snap niet wat er nu zo speciaal aan een strak gesneden shirt is, werkelijk... een shirt of wat voor kleding dan ook moet op de eerste plaats comfortabel zitten. Fit komt op de tweede plaats. Uiteraard moet het wel ietwat getailleerd zijn, maar kleding waar je jezelf niet in kunt bewegen is geen kleding, dat is in mijn ogen gewoon paspop-meuk.
"A man should look as if he had bought his clothes with intelligence;
put them on with care and then forgotten all about them."

.
- Sir Hardy Amies (1909-2003)

Offline floriss

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #757 Gepost op: 05 januari 2012, 15:57:47 »
Tja 3000, dat shirt van Suit Supply ziet er natuurlijk niet uit. Het trekt als een tierelier bij de borst en de mouwen zijn ook nog eens te lang.

Ik snap niet wat er nu zo speciaal aan een strak gesneden shirt is, werkelijk... een shirt of wat voor kleding dan ook moet op de eerste plaats comfortabel zitten. Fit komt op de tweede plaats. Uiteraard moet het wel ietwat getailleerd zijn, maar kleding waar je jezelf niet in kunt bewegen is geen kleding, dat is in mijn ogen gewoon paspop-meuk.

Conclusie: het shirt wordt vervangen door een nog te fabriceren shirt. Dit wetende heb ik Rob een aantal verdere (kleine) aanpassingen laten doorvoeren aan de hand van eigen bevindingen/wensen, alswel de tips genoemd door anderen in dit topic. Waarvoor dank. Het resultaat hoop ik over een aantal weken te kunnen tonen.

Spuit 11.

Online RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #758 Gepost op: 05 januari 2012, 16:06:29 »
een shirt of wat voor kleding dan ook moet op de eerste plaats comfortabel zitten. Fit komt op de tweede plaats.

Moet, moet. Volgens mij is dat meer een kwestie van willen hoor.

Offline floriss

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #759 Gepost op: 05 januari 2012, 16:07:52 »
Moet, moet. Volgens mij is dat meer een kwestie van willen hoor.

Nee het moet. Zo staat het immers in de boekjes.

Offline Charlie

• Gebruiker
  • Britse kwaliteit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #760 Gepost op: 05 januari 2012, 17:00:28 »
Ach, ik heb het altijd bij het juiste eind. Het is zo consistent dat het mij doet verbazen.

.

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • Le coq non sportif
    • Bekijk profiel
« Reactie #761 Gepost op: 05 januari 2012, 17:02:52 »
Ach, ik heb het altijd bij het juiste eind.

Niet. Alleen als ik zeg dat je gelijk hebt. :lol:

Offline Charlie

• Gebruiker
  • Britse kwaliteit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #762 Gepost op: 05 januari 2012, 17:43:07 »
Shh, MF.

:P

.

Offline Mediaman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #763 Gepost op: 05 januari 2012, 22:44:34 »
Wat ben je de laatste tijd van de boude uitspraken Charlie.
« Laatst bewerkt op: 05 januari 2012, 23:12:25 door Mediaman »
A lavà ‘a capa ‘o ciuccio se perde acqua e sapone.

Offline Charlie

• Gebruiker
  • Britse kwaliteit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #764 Gepost op: 06 januari 2012, 14:18:27 »
Dank je, MM.

.

Offline Donz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #765 Gepost op: 10 januari 2012, 11:19:16 »
Mijn maatshirt van Suit Supply opgehaald. Prachtig geworden, maar heb het gevoel dat deze bij de borst iets te strak zit. Heb even geen foto paraat om deze hier te posten en jullie mening te peilen. Over twee weken heb ik een afspraak om mijn trouwpak op te laten meten, ik zal het shirt dan aantrekken. Ga er vanuit dat expert Marcel mijn mening deelt, en met dezelfde oplossing zal komen als ik hier bij 3000 las.

Offline MR

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #766 Gepost op: 10 januari 2012, 11:23:48 »
Grappig, ik heb hetzelfde bij mijn shirt, ook bij Marcel.

Offline Charlie

• Gebruiker
  • Britse kwaliteit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #767 Gepost op: 10 januari 2012, 13:52:19 »
Laatst had ik het met Sergio erover toen ik mijn nieuwe shirt bij Vanita heb laten aanmeten. Hij zei dat het meestal zo is dat je eerste shirt of schoen of pak of what dan ook niet helemaal perfect zit. Het tweede is dan beter, maar uiteindelijk pas bij het derde is het helemaal perfect. Niet altijd overigens, maar over het algemeen wel.

Daar moet ik hem wel gelijk in geven. Het is een beetje trial-and-error de eerste paar keer, want uiteindelijk vind je een fit die geheel voldoet aan jouw eisen en daarop moet je dan voort gaan borduren.

.

Offline Donz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #768 Gepost op: 11 januari 2012, 10:55:22 »
Laatst had ik het met Sergio erover toen ik mijn nieuwe shirt bij Vanita heb laten aanmeten. Hij zei dat het meestal zo is dat je eerste shirt of schoen of pak of what dan ook niet helemaal perfect zit. Het tweede is dan beter, maar uiteindelijk pas bij het derde is het helemaal perfect. Niet altijd overigens, maar over het algemeen wel.

Het is een beetje trial-and-error de eerste paar keer, want uiteindelijk vind je een fit die geheel voldoet aan jouw eisen en daarop moet je dan voort gaan borduren.

Precies dit is de reden waarom ik een shirt heb laten aanmeten voordat ik aan mijn huwelijksoutfit begin. Trial-and-error. Ook voor mij. Al blijf ik vinden dat dit niet zo hoort, maar dat is een geheel andere discussie.

Online Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
« Reactie #769 Gepost op: 11 januari 2012, 11:38:45 »
Maar je pak is belangrijker dan je shirt, dus heb je ook een test pak dan? ;)
//

Offline Charlie

• Gebruiker
  • Britse kwaliteit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #770 Gepost op: 11 januari 2012, 12:04:18 »
Precies dit is de reden waarom ik een shirt heb laten aanmeten voordat ik aan mijn huwelijksoutfit begin. Trial-and-error. Ook voor mij. Al blijf ik vinden dat dit niet zo hoort, maar dat is een geheel andere discussie.

Niet zo hoort, dat ben ik niet geheel met je eens. Het gaat hier even niet om shirts die totaal niet zitten en helemaal fout zijn. Het gaat hier om dat jij bepaalde eisen heb aan je shirt; bijvoorbeeld hoe strak de boord zit of hoe lang de mouwen zijn. Als je de eerste keer bij de kleermaker komt dan weetje niet geheel exact wat je moet verwachten en waar je op moet letten en wat je eisen zijn. Uiteindelijk laat je dan je eerste shirt maken en zie je bij het tweede shirt al weer dat je wat verbeteringen wilt doorvoeren (i.e. iets meer ruimte bij de taille e.d.). Vervolgens laat je een derde shirt maken en dit shirt is over het algemeen precies goed omdat je dus nu weet wat je wensen zijn. Hiermee wordt nog niet bedoeld dat je eerste twee shirts verkloot zijn, deze zijn gewoon inderdaad een soort try-outs maar kunnen ook nog gewoon gedragen worden. Hetzelfde geldt dus voor pakkies of schoenen, vind ik.
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2012, 12:06:01 door Charlie »

.

Offline Pat

• Gebruiker
  • Don't touch the watch!
    • Bekijk profiel
« Reactie #771 Gepost op: 11 januari 2012, 13:27:07 »
Ben het met Charlie eens. Mijn eerste pak van Vanita zat al best goed, echter vorige week toch samen de nodige punten gevonden en aangepast. We zijn dus hopelijk weer een stapje verder.

Ik ben nu een ongeveer twee jaar met maatwerk bezig en de resultaten blijven verbeteren. Ik heb nu mooiere pakken en shirts dan een jaar geleden.
It's not whether you win or lose, it's how you play the game.

Offline Donz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #772 Gepost op: 12 januari 2012, 15:21:23 »
We zitten allen op dezelfde lijn hoor. Natuurlijk ontwikkel ik me naarmate de tijd vordert, en ik meer ervaringen rijker ben. Steeds specifieker zal ik kunnen uitleggen wat mijn wensen zijn, en steeds beter weet ik waar op te letten. Waar ik op doel met mijn opmerking "dat dit niet zo hoort" is dat er toch verkopers zijn die je met kleding naar buiten sturen die simpelweg niet van de kwaliteit zijn die je er van verwachten mag. Zie de vorige pagina, de schouders van het shirt van 3000. Zo ook met mijn shirt, hoe langer ik er naar keek, des te meer werd mij duidelijk dat het shirt bij de borst niet optimaal past. Als leek zag ik dat in de winkel niet, ondanks heel nauwkeurig kijken. De verkoper heeft dit zonder twijfel wel gezien, het is immers zijn vak. Dát hoort niet.

Overigens hierover gebeld met Suit Supply. Ik neem het shirt bij de opmeetsessie van mijn pak mee. Zit het idd te krap, meten ze me opnieuw op en krijg ik een nieuw. Netjes.

Offline Charlie

• Gebruiker
  • Britse kwaliteit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #773 Gepost op: 12 januari 2012, 15:39:27 »
Waar ik op doel met mijn opmerking "dat dit niet zo hoort" is dat er toch verkopers zijn die je met kleding naar buiten sturen die simpelweg niet van de kwaliteit zijn die je er van verwachten mag.

Dat hoort inderdaad niet en daarom is het zo ontzettend belangrijk om een goede kleermaker te hebben. Suit Supply (of Oger) is in mijn optiek geen kleermaker, louter een pakken en shirtverkoper waar wat aanpassingen bij kunnen worden gemaakt. Onderzoek naar de kunde (of wellicht onkunde) van kleermakers o.i.d. is daarom ook noodzakelijk en in dat opzicht ben ik ook blij dat ik op SF zit om juist die ervaringen te kunnen delen of informatie te kunnen verkrijgen.

.

Offline Lucas

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #774 Gepost op: 19 januari 2012, 21:29:56 »
Ik meen hier eerder te hebben gelezen dat SuitSupply MTM shirts maakt. Moet ik hieronder verstaan dat je gewoon een RTW shirt koopt dat daarna wordt aangepast?

Offline SergeduTemps

• Gebruiker
  • Zoals het meurt!
    • Bekijk profiel
« Reactie #775 Gepost op: 19 januari 2012, 21:41:02 »
Ik meen hier eerder te hebben gelezen dat SuitSupply MTM shirts maakt. Moet ik hieronder verstaan dat je gewoon een RTW shirt koopt dat daarna wordt aangepast?

Nee, op basis van een shirt worden je maten genomen en een bestaand patroon aangepast. Voor meer info; http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,377.0.html

Je hebt verder de mogelijkheid om zelf de stof, de knopen te kiezen, boord, manchet etc.
“Looking good and dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not.” - Oscar Wilde

Offline Charlie

• Gebruiker
  • Britse kwaliteit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #776 Gepost op: 19 januari 2012, 22:17:52 »
Nee, op basis van een shirt worden je maten genomen en een bestaand patroon aangepast. Voor meer info; http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,377.0.html

Dat valt bij mij toch echt onder het mom van shirtje uit het rek en wat hier en daar aanpassen.

.

Offline floriss

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #777 Gepost op: 19 januari 2012, 22:20:51 »
Dat valt bij mij toch echt onder het mom van shirtje uit het rek en wat hier en daar aanpassen.

Hoe is MTM van SuSu dan anders dan bijvoorbeeld MTM van Vanita?

Offline Charlie

• Gebruiker
  • Britse kwaliteit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #778 Gepost op: 19 januari 2012, 22:24:44 »
Als ik het goed heb wordt er bij Vanita helemaal niet een standaard patroon genomen om het vervolgens hier en daar aan te passen. Bij mij werd alles opgemeten en hier wordt dan een patroon van gemaakt. Sergio kan dit wellicht wat beter uitleggen, ik ben immers geen kleermaker.

.

Offline Bill Splates

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #779 Gepost op: 19 januari 2012, 22:26:14 »

Maar is wel degelijk wat anders dan een RTW kopen en daarna dat exemplaar aanpassen. Dat was de initiële vraag.