Als ik zo vrij mag zijn ,wil ik de uitdaging aangaan, zonder foto's, duidelijk te maken wat Paul heeft getoond. Velponi, als het je te veel wordt: lees niet verder!

Het probleem bij het pak van Velponi was dat de kraag ongeveer een centimeter te laag zat. De kleermaker heeft dit proberen te veranderen, maar is daar niet in geslaagd, zo wist Paul te vertellen. Probleem wat ontstaat is dat het achterpand wat gaat "zweven", wat alleen maar erger wordt met de jaren.
De kraag hoger zetten kan door te knijpen, maar daar is de ruimte niet voor. De gehele schouderpartij zou verzet moeten worden, wat weer tot gevolg kan hebben dat er een vouw ontstaat schuin over de schouder ten gevolge van de iets vooroverstaande positie van Velponis schouders.
Daarnaast merkte Paul op dat het pak in de taille kneep; de welbekende X op de knoop. Een aantal aanwezigen vonden dat geen probleem, daar de "sf-norm" een strak gesneden pak is. Paul heeft vervolgens halverwege de revers aan beide kanten het pak ongeveer 1,5 cm opgetrokken en vastgespeld. De taille in het pak, de drop, bleef mooi natuurlijk zitten, maar het knijpende effect was zo goed als verdwenen. Het was echt bizar om te zien, hoe met een kleine actie een dergelijk resultaat werd gehaald.
Tot slot, nognaams, Velponi: ik denk dat ik in jou geval ook zou besluiten niks meer aan het pak te laten doen. Het zit gewoon prachtig en was je gister niet bij Paul geweest, had je immer nog de overtuiging dat het
perfect op maat gemaakt is. Alleen om de borstpartij al is het pak een plaatje...