In mijn eigen bescheiden dassencollectie heb ik 2 exemplaren van het eerder beschreven merk Altea.
Ik ben over de kwaliteit best tevreden, zeker gezien de prijs die ik er toen voor betaald heb. De voering is erg licht en de dikte wordt dus voor het grootste gedeelte bepaald door de stof zelf. Dit knoopt wel prettig, maar bij één van de twee zou wel wat meer gewicht wenselijk zijn, zodat de das beter 'hangt'. Het geheel is wel aardig los in elkaar genaaid, dus ook dat zou goed moeten zijn. Overigens zijn ze niet helemaal meer volgens mijn huidige smaak: Het betreft een brandweer-rode met paisleymotief (misschien nog eens voor de Kerst) en een roze met bloemen erop

Om even in te haken op het verhaal van ML en Dantès:
Persoonlijk vind ik het wel mooi om, met name bij een pak en in mindere mate bij een combinatie, een beetje te breken met het geheel door een iets opvallendere das. Volgens mij is dat ook vrij Brits: Ik zie wel eens Britse heren keurig in het pak, zwarte oxfords eronder, wit hemd... en een vrij knallende das. Ik vind het persoonlijk wel een leuke twist, mits met beleid uitgevoerd.