Auteur Topic: Rok/Smoking  (gelezen 45497 keer)

Offline Zeneize

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Rok/Smoking
« Reactie #480 Gepost op: 04 december 2011, 19:11:46 »
Z'n pochet zit zo lullig op foto 4,5 en 8..
Maar applaus voor de post! =D>
"One should either be a work of art, or wear a work of art."

Offline Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #481 Gepost op: 05 december 2011, 00:00:52 »
Een horloge icm een smoking/feest?  :neutral:

En zo te zien een nogal glimmende ook...
60 percent of the time, it works every time.

Offline Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
« Reactie #482 Gepost op: 05 december 2011, 12:16:20 »
Cartier Santos is dat, op armband ook nog ;) Als hij een zwart lederen bandje er aan had gedaan was het al een stuk acceptabeler geweest...
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Offline Lord of Sealand

• Gebruiker
  • E mare, libertas!
    • Bekijk profiel
    • persoonlijke website
Re: George Hamilton is Evel Knievel ;-)
« Reactie #483 Gepost op: 05 december 2011, 13:40:33 »
... en voor de jeugdigen onder ons (myself not included) here's the man himself: http://www.youtube.com/watch?v=yfETBRnhHt0
Liberae sunt nostrae cogitationes!

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
« Reactie #484 Gepost op: 07 december 2011, 12:48:23 »
Al draagt een aap een gouden(pink)ring...
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Offline droogstoppel

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #485 Gepost op: 14 december 2011, 16:13:53 »
Droogstoppel, er zijn verschillende websites waar je eenvoudig collar studs of shirt studs kunt bestellen.

http://www.darcyclothing.com/shop/accessories.html

De manier die jij beschrijft om het vest te sluiten lijkt mij de meest praktische. Zo heb ik het laats ook nog gedaan. Je zou die parelmoeren knoojes dan vast kunnen zetten met twee grote veiligheidspelden. Die bevestig je dan achter het vest, zodat ze beiden door twee oogjes van de knopen gaan. De losse prikpennetjes te vinden welke er eigenlijk bij horen lijkt me namelijk niet eenvoudig zonder een setje nieuwe knopen te kopen.

Hmm, dacht ik bij Darcy Clothing lekker goedkoop een setje dress studs te kunnen kopen, blijkt bij het afrekenen dat de prijs inclusief verzendkosten en belasting van nog geen 6 euro naar ruim 18 euro gaat :( . Niet echt superduur, maar toch jammer dat de prijs verdrievoudigd. Dan kijk ik eerst nog wel even rond in Leiden...

Offline pi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #486 Gepost op: 20 december 2011, 20:17:08 »
Iemand enig idee waar een zelfstrikker te vinden is in Groningen? Kom alleen maar uit bij de suitable, maar die is als nog verstelbaar...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
« Reactie #487 Gepost op: 21 december 2011, 15:28:28 »
Suit Supply?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Offline Thibault

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #488 Gepost op: 10 februari 2012, 16:18:08 »
Iemand enig idee welk merk mooie smokings aanbiedt? Bij SuitSupply val ik net tussen de maten, wat betekent dat ik een heleboel retouches heb, ofwel een maatpak moet aanschaffen. Uiteindelijk zit ik daar ook aan 400-500€, en dat vind ik redelijk veel voor SuitSupply.
Ik ben tevens gaan kijken bij Hackett (een merk dat mee zeer goed past, en kwalitatief vind ik dat echt top), waar op het prijskaartje 500€ stond...tot ik de broek moest passen die ook 270€ is! Gelukkig moesten ze mijn maat bestellen, dus kon ik nog even over nadenken...

Prijsrange waar ik naar zoek: 500-600€, of denken jullie dat het beter is om meteen voor iets deftig (rond de 800€) te gaan?

Offline wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #489 Gepost op: 10 februari 2012, 16:38:17 »
Ligt eraan. Als je een carriere in de horeca ambieert zou ik meteen een goeie kopen.
Bij 1 keer per jaar op een dronken huwelijksfeest zou ik er niet te veel aan spenden.

Offline Toms

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #490 Gepost op: 10 februari 2012, 18:57:56 »
SuitSupply zit met een maatpak onder je budget, wat is daar mis mee dan?

Offline Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #491 Gepost op: 11 februari 2012, 02:05:50 »
Even een algemene vraag: is een 'cummerbund' (of waistcoat) tegenwoordig nog een must bij een smoking, of kan het ook zonder?
60 percent of the time, it works every time.

Offline Nicollo Machiavelli

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #492 Gepost op: 11 februari 2012, 02:32:20 »
Sowieso zonder Ramone.
Een persoon kan op om twee redenen worden aangevallen: ten eerste omdat men hem wil onderwerpen, en ten tweede omdat men bang is door hem onderworpen te worden.
(uit "Discorsi")

Offline Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #493 Gepost op: 11 februari 2012, 09:18:34 »
Even een algemene vraag: is een 'cummerbund' (of waistcoat) tegenwoordig nog een must bij een smoking, of kan het ook zonder?

Zelfs formal wear is –in Nederland– nooit ècht formeel, maar meestal een 'motje' of verkleedpartijtje.
Met alle gevolgen van dien, zoals de nicotine-gele Tux –hey, smoking!– met brokaten vest of cummerbund, liefst met 'bijpassende' strikdas (meestal zelfbinder trouwens) en mosgroene lakschoenen.
(Dit verzin ik niet: zie de foto op het dressoir in menig Vinexwijk, of kijk eens bij 'smoking' op Marktplaats....)

Daarnaast, en in weerwil van de bewering dat er in de Klassieke Herenkleding niet aan 'mode' wordt gedaan, zijn er bovendien weldegelijk periodieke stijlvoorkeuren en trends te bespeuren.

Volgens hen-die-het-kunnen-weten 'kan' de cummerbund al een tijdje niet meer.
(Zelf vind ik van wel, maar dan slechts op het Afrikaanse en Aziatische continent, waar de smoking dan eventueel ook wit mag zijn. Oorspronkelijk is de cummerbund een op lokale dracht gebaseerd alternatief voor het vest. Zie bijvoorbeeld Les Légionnairs, die ook niet aan mode doen.)

Het zijn vechtmachines, het blijven Fransen...

Een mooie, veelgedragen 'uit-het-rek' smoking –in je budget bovendien– is die van Dolce&Gabbana. Verkrijgbaar met normale- en met shawlkraag.
Met dat laatste zou ik ook voorzichtig zijn, zeker als je niet kunt goochelen en/of minder dan 1.90 lang bent.
Ook verkrijgbaar in het aanbevelenswaardige night blue, diepdonkerblauw, dat nog zwarter toont dan zwart zelf.

Goeie lakschoenen voor eronder vind je overal voor niet te veel, hoewel goedgepoetste zwarte oxfords ook niet fout zijn. Alles anders is dat wèl, inclusief fluweel.

Oh, en zwarte kniekousen verplicht, natuurlijk. (Sowieso nooit verkeerd om te dragen.)

Eigenlijk is de smoking een 'neutraal uniform' waarvoor geldt 'less is more', of 'kiss'.
De snit, de makelij en het doek zijn het belangrijkst, gevolgd door je haar: ga 5 tot7 dagen eerder naar de kapper.

En haal je handen uit je zakken!
(Plus andere overbodige troep, zoals je foon, beurs en sleutelbos.)
Pak gerust geregeld een drankje –Champangne, een Martini of Manhattan, nóóit bier– Maar Drink Daar Niet Van!
I mean really.
Niets is zo pijnlijk als een aangeschoten niet-ervaren smokingdrager die 'eindelijk op zijn gemak' is.
Sta opgeprikt, zuip elders, later.
(Om over 'James Bond-gebaren' nog maar te zwijgen, maar dat spreekt vanzelf...*ehhh*  :-^)

Have a ball! :twisted:
« Laatst bewerkt op: 11 februari 2012, 09:32:02 door Heinzelmann »
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
    • This is not the website you are looking for
« Reactie #494 Gepost op: 11 februari 2012, 11:04:31 »
Als je het zo zegt, Heinz, lijkt me er geen vliegende fuck aan.
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Offline Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #495 Gepost op: 11 februari 2012, 11:26:15 »
Als je het zo zegt, Heinz, lijkt me er geen vliegende fuck aan.

Klopt.
Maar da's met alles waarbij je een uniform dient te dragen... :?
« Laatst bewerkt op: 11 februari 2012, 11:28:16 door Heinzelmann »
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Offline PatrickRB

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #496 Gepost op: 16 februari 2012, 14:13:38 »
Laatst naar Jeeves & Wooster zitten kijken, zo'n waistcoat ziet er wel erg mooi uit. Toch maar eens kijken of ik er 1 kan vinden die bij mijn Masterhand Smoking van Tip de Bruin past. Wat is beter, een volledig vest, of 1 zonder achterkant?

Offline Pat

• Gebruiker
  • Don't touch the watch!
    • Bekijk profiel
« Reactie #497 Gepost op: 23 februari 2012, 14:54:10 »
Marlon Brando

It's not whether you win or lose, it's how you play the game.