Auteur Topic: Santoni  (gelezen 558473 keer)

Offline Chris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
« Reactie #150 Gepost op: 17 februari 2005, 22:30:04 »
geen idee....bij pauw heb ik maar bij 1 model naar de prijs gevraagd. bij smits beginnen ze bij 350, maar die vind ik niet heel mooi...andere maakwijze lijkt wel. :roll:

die hoge zandkleurige suede bijv...wat kost zo iets? is een beetje standaard model heb ik begrepen?

Offline Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
« Reactie #151 Gepost op: 17 februari 2005, 22:34:12 »
hoi mensen ben nieuw hier, heb vandaag een paar santoni's gekocht, inclusief spanners. Iemand tips voor onderhoud voordat ik ze ga dragen?

'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Offline Chris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
« Reactie #152 Gepost op: 17 februari 2005, 22:37:44 »
Welkom hier!

dat zijn bijna dezelfde als ik heb gekocht vorige week!!!
Ik zal die van mij posten zodra het rolletje vol is :?
Ik moets ze nu met LCA. wit op de neus en donkerbruin op de rest van de schoen. mar onderhoud voor je gaat dragen? weet ik niet :roll:
Ik krijg nu wel nare gleuven in mijn zool van de pedalen van mijn fiets :?

waar heb je die gekocht? Erg mooie Schoen!!!!

Offline Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
« Reactie #153 Gepost op: 17 februari 2005, 22:47:26 »
Heb ze gekocht bij Hermans in Utrecht met 50% korting. Dus nu waren ze 239,50 dat is toch geen geld voor zo'n paar schoenen.

Ben benieuwd naar jouw schoenen. Laat maar weten wanneer je foto hebt.
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
« Reactie #154 Gepost op: 17 februari 2005, 22:55:00 »
Mooie schoenen nog van harte..........ik zou zeggen draag ze.

Offline Solitarias

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Santoni - Deel I
« Reactie #155 Gepost op: 17 februari 2005, 23:49:07 »
Tres bien! \:D/

Hoe zit de andere kant eruit?

En welkom nog!
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Offline Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
« Reactie #156 Gepost op: 18 februari 2005, 00:01:58 »
hierbij de andere kant

Offline Nexus

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
« Reactie #157 Gepost op: 18 februari 2005, 08:41:26 »
Welkom FokLex :)

Mooie Santoni's!

Qua onderhoud kan ik ook LCA (La Cordonnerie Anglaise) aanbevelen. Te koop bij oa Oger voor ca 5 EUR per potje. Als je de neutrale variant pakt ben je er zeker van dat je dat mooie kleurverloop/patina niet aantast.

Hadden ze trouwens nog meer moois in de uitverkoop (Santoni mt. 8.5-9 bijv)? Misschien dat ik er dan snel eens langs ga.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Offline Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
    • http://www.menconieuwenhuis.com
Santoni - Deel I
« Reactie #158 Gepost op: 18 februari 2005, 11:54:40 »
=D>  =D> =D> =D> =D> heerlijke schoentjes!
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Offline Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
« Reactie #159 Gepost op: 18 februari 2005, 11:56:07 »
Is LCA ook te koop bij Hermans, of ergens anders in Utrecht? Mochten ze dat daar verkopen dan loop ik er vanmiddag even langs en zal ik meteen kijken voor jou maat Nexus. Wat voor soort schoenen zoek je?

p.s: mag ook ander merk schoenpoets zijn, als het maar goed is :wink:

Offline Chris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
« Reactie #160 Gepost op: 18 februari 2005, 13:00:11 »
ik zorg er wel voro dat het rolletje snel volkomt...ik heb die in het derby zegmaar....heb ik wel meer dan het dubbele van wat jij hebt betaald voor voor betaald :?  hebben ze nog veel bij hermans?

Offline Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
« Reactie #161 Gepost op: 18 februari 2005, 13:04:44 »
mwah in mijn maat hadden ze 3 paar mooie santoni's maar verder veel "lompe" schoenen, waarmee ik voornamelijk dikke zolen en dikke neuzen bedoel. Hou zelf meer van spitse neuzen met een dunne zool.

Bij de nieuwe collectie zat ook 1 paar Santoni om van te kwijlen. Maarja die pas volgende maand aan de beurt, helaas!

Offline Chris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
« Reactie #162 Gepost op: 18 februari 2005, 13:09:59 »
Als ik nog iets leuks tegen kom moet het niet al te veel kosten namelijk...ik ga komend jaar studeren en dan heb ik mijn geld hard genoeg nodig. Die van mij waren niet in de aanbieding.....mocht ik echter in de uitverkoop nog tegen iets aanlopen.... :lol:

Vielen die van jou ook al zo groot? normaal draag ik een maat 9 (andere merken) en deze santoni's waren 7.5 :roll:

Offline Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
« Reactie #163 Gepost op: 18 februari 2005, 13:15:25 »
ik heb ook 7,5 gehaald, maar mijn probleem is dat mijn linkervoet goed zat maar mijn rechter eigenlijk ietsjes te los. Maar normaal heb ik maat 42 van schoenen dus komt redelijk overeen.

Volgens de verkoper valt dit model inderdaad iets groter (halve maat) want schoenspanners maat 42 passen er net in.

Vraagje: is dit op te lossen door bijv. iets dikkere sokken of desnoods een zooltje, of is dat een doodszonde :wink: ? Hiermee bedoel ik dus het probleem met de rechtervoet

Offline Bonne

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
« Reactie #164 Gepost op: 18 februari 2005, 13:29:36 »
Erg mooie schoenen. Vooral die lichte kleur neus is er erg tof.

Offline Chris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
« Reactie #165 Gepost op: 18 februari 2005, 13:36:53 »
Mijn schoenspanners 42 passen er idd ook net in, maar ik gebruik ze wel.

Mijn boeren verstand zegt "gewoon een inleg zool gebruiken"
Liever dat dan een cshoen die niet lekker zit toch?

Ik wilde die van mij vandaag verder inlopen maar toen ik ze aanhad waren mijn voeten het er niet mee eens :evil:

Offline Nexus

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
« Reactie #166 Gepost op: 18 februari 2005, 14:06:02 »
Citaat van: "FokLex"
Is LCA ook te koop bij Hermans, of ergens anders in Utrecht? Mochten ze dat daar verkopen dan loop ik er vanmiddag even langs en zal ik meteen kijken voor jou maat Nexus. Wat voor soort schoenen zoek je?

p.s: mag ook ander merk schoenpoets zijn, als het maar goed is :wink:

Thanks!

Weet niet waar LCA verder in Utrecht te verkrijgen is; wellicht weet iemand anders dit?

Qua schoenen die ik zoek: wil iig de suede Santoni monkstrap (met gesp)  hebben en zoek eigenlijk nog een slanke zwarte plain oxford.

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
« Reactie #167 Gepost op: 18 februari 2005, 14:37:53 »
Met santoni is het altijd eerst goed passen,heb zelf maat41 maar kan bij santoni ook in een maat 40 dit is alleen bij santoni zo....althans bij mij.

Offline Nexus

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
« Reactie #168 Gepost op: 18 februari 2005, 14:48:59 »
Jep.. heb normaal 9.5, maar bij de meeste Santoni's een 8.5je...

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
« Reactie #169 Gepost op: 18 februari 2005, 14:51:34 »
Ja je moet echt even passen als je eigenlijke maat niet past is mijn ervaring bij santoni.Een halve maat groter of kleiner is bij mij een hele maat.Blijft wel apart die santoni schoenen :lol:

Offline Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
« Reactie #170 Gepost op: 18 februari 2005, 16:39:37 »
Ik heb even gekeken voor je Nexus, maar ik was te laat om je post nog te lezen. Wat ik zag was een redelijk vol rek, maar ik wist je smaak niet . Dus ik heb de schoenen op mijn smaak bekeken en ik zag alleen mijn model nog in maat 9 a 10. Maar mocht je meer willen weten zou ik even bellen want de uitverkoop duurt maar tot zaterdag.

Maar zijn er meer mensen die een zooltje een goed plan vinden? Of prefereren jullie toch de iets stevigere sokken?

Ik heb overigens Collonil interpolish creme de luxe meegekregen, want hij behandelt ze zelf als de glans of kleur vervaagt, vanwege de neus. Dit lijkt me goed......?

Offline Nexus

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
« Reactie #171 Gepost op: 18 februari 2005, 16:43:26 »
Ik heb even gekeken voor je Nexus, maar ik was te laat om je post nog te lezen. Wat ik zag was een redelijk vol rek, maar ik wist je smaak niet . Dus ik heb de schoenen op mijn smaak bekeken en ik zag alleen mijn model nog in maat 9 a 10. Maar mocht je meer willen weten zou ik even bellen want de uitverkoop duurt maar tot zaterdag.

Thanks!!

Misschien morgen maar een dagje randstad doen dan.

V.w.b. Collonil: volgens mij bevat deze oplosmiddelen, waardoor hij niet echt aan te raden is (na verloop van tijd aangekoekte laag op het leer). Maar ik kan me vergissen. Denk dat Solitarias je hier beter over kan informeren.

Offline Chris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
« Reactie #172 Gepost op: 18 februari 2005, 17:01:50 »
Collinol wordt idd afgeraden, ik denk niet vanwege aankoeking evt, maar vanwege het effect van de oplosmiddelen op het leer. kleine scheurtjes krijg je dan. Ik heb zelf die FvB's die ik eerder postte in het "berluti" topic gepoetst met collonil; het effect is dat ze zeker gaan glimmen (meer dan bij LCA), maar ook dat er na verloop van tijd scheurtjes komen in het leer.

kijk enders op de site van dany http://www.theroyaltreatment.nl

Offline Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
« Reactie #173 Gepost op: 18 februari 2005, 17:33:44 »
Mensen ik begin last te krijgen van cognitieve dissonantie. Ik heb ze net gepast terwijl ik mijn eigen sokken aan had en geen warme en opgezwollen voeten had van het winkelen. Nu kom ik erachter dat ik aan de achterkant echt teveel ruimte heb (dit viel in winkel redelijk mee).

Nu heb ik 2 opties:

- Proberen in te ruilen (als dat mogelijk is) en een ander model kopen dat ik zag uit de nieuwe collectie
- Het er gewoon op proberen met het risico dat ze niet goed bevallen en ik dus met te ruime schoenen zit

wat is wijsheid?

Offline Bonne

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
« Reactie #174 Gepost op: 18 februari 2005, 17:48:01 »
Mensen ik begin last te krijgen van cognitieve dissonantie. Ik heb ze net gepast terwijl ik mijn eigen sokken aan had en geen warme en opgezwollen voeten had van het winkelen. Nu kom ik erachter dat ik aan de achterkant echt teveel ruimte heb (dit viel in winkel redelijk mee).

Nu heb ik 2 opties:

- Proberen in te ruilen (als dat mogelijk is) en een ander model kopen dat ik zag uit de nieuwe collectie
- Het er gewoon op proberen met het risico dat ze niet goed bevallen en ik dus met te ruime schoenen zit

wat is wijsheid?

Proberen te ruilen (hoewel ik denk dat, dat vrij moelijk wordt aangezien het uitverkoop was). Met te grote schoenen lopen is natuurlijk een ramp voor je voeten en het loopt echt voor geen meter.

Offline Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
« Reactie #175 Gepost op: 18 februari 2005, 17:55:08 »
Citaat van: "Bonne"

Nu heb ik 2 opties:

wat is wijsheid?

Proberen te ruilen (hoewel ik denk dat, dat vrij moelijk wordt aangezien het uitverkoop was). Met te grote schoenen lopen is natuurlijk een ramp voor je voeten en het loopt echt voor geen meter.

Bedankt voor je reactie, ik heb ze gebeld en morgen gaan ze ernaar kijken. Is er niks aan te doen dan mag ik ze komen ruilen omdat ik er nog niet op gelopen heb.

Overigens sorry voor de vervuiling van dit topic :wink:

Offline Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
« Reactie #176 Gepost op: 18 februari 2005, 18:04:00 »
Citaat van: "Bonne"

Nu heb ik 2 opties:

wat is wijsheid?

Mja.. als hij een nieuwe collectie schoen terugkoopt zal dat geen probleem zijn hoor ;)
Sailing, an expensive way to travel for free"

FFW

• Gast
Santoni - Deel I
« Reactie #177 Gepost op: 18 februari 2005, 18:55:31 »
hmm te groot, daar heb ik nog nooit last van gehad. Ik koop ze altijd te klein, en een beetje extra ruimte vind ik altijd wel lekker.

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
« Reactie #178 Gepost op: 18 februari 2005, 18:59:11 »
Citaat van: "FFW"
hmm te groot, daar heb ik nog nooit last van gehad. Ik koop ze altijd te klein, en een beetje extra ruimte vind ik altijd wel lekker.
Te klein en extra ruimte :roll:

FFW

• Gast
Santoni - Deel I
« Reactie #179 Gepost op: 18 februari 2005, 19:16:56 »
Ik koop ze vaak te klein, en heel soms ga ik voor schoenen die in het begin te groot lijken. Van de "te grote" schoenen heb ik over het algemeen het meeste plezier.
Ze zeggen namelijk in de winkel altijd dat ze nog wel wat uitlopen, nou ga daar maar niet van uit. Bijdewee, je kan altijd dikkere kwalitiet sokken aandoen en minder dan blote voet wordt lastig.