Auteur Topic: PT01  (gelezen 25679 keer)

Offline Fredd

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: PT01
« Reactie #270 Gepost op: 30 augustus 2010, 15:06:30 »
kleding bewust 5 maten te groot bestellen lijkt me onzinning.  Als je toch op yoox gaat bestellen;

Latest News
AN EXTRA 15% OFF ON SELECTED DREAM BOX PRODUCTS
WITH THE CODE DESIGNDREAMBOX
UNTIL THE 1ST OF SEPTEMBER

Offline Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #271 Gepost op: 30 augustus 2010, 15:14:55 »
Die logica ontgaat me volledig. Bestel gewoon eentje die het dichtst bij je maat in de buurt komt en verbouw die. Verbouwen gaat best een beetje, maar 5 maten te groot bestellen en dan 5 maten naar beneden verbouwen gaat nooit iets fraais opleveren. 2 cents.
This, madame, is Versailles.

Offline Lauwe

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #272 Gepost op: 30 augustus 2010, 15:17:55 »
5 maten was ik ook niet van plan, heb van mezelf maat 47 (lees: meer 48 dan 46) en heb een maat 50 op het oog. Ik lees net dat PT01 klein valt dus wellicht kan ik zonder verbouwing af. Heb voetballers benen dus misschien doe ik er zelfs verstandig aan om voor een maatje meer te gaan.

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #273 Gepost op: 10 september 2010, 11:21:16 »
Je kan er ook gewoon een in de winkel kopen die wel past, verbouwen wordt nooit zo mooi als het origineel
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Offline Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #274 Gepost op: 10 september 2010, 13:51:09 »
 :idea:

Lijkt me inderdaad beter, zeker als je nog nooit een PT01 hebt gehad. Gun de nederlandse middenstander z'n marge, heb jij een broek die goed zit, en als 'ie bevalt bestel je je volgende broeken alsnog lekker online :mrgreen:

Offline RoelJewel

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #275 Gepost op: 11 mei 2011, 15:47:47 »
Weet iemand waar PT01 in Parijs te krijgen is? Google helpt me nog niet op weg...

Offline Samuel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #276 Gepost op: 12 mei 2011, 21:23:59 »
Je kan er ook gewoon een in de winkel kopen die wel past, verbouwen wordt nooit zo mooi als het origineel

Dit ben ik niet met je eens. Zo goed als al mijn broeken laat ik verbouwen. Als je de pijp toch laat versmallen kun je ook best de waist (minimaal) meenemen.

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #277 Gepost op: 12 mei 2011, 21:30:35 »
Dit ben ik niet met je eens. Zo goed als al mijn broeken laat ik verbouwen. Als je de pijp toch laat versmallen kun je ook best de waist (minimaal) meenemen.

Is wel een heel oude post waar je op reageert samuel, maar goed. Je.kunt best een broek laten vermaken, doe ik ook wel eens, maar je kunt hem geen maten kleiner gaan maken, raakt de hele onderlinge afstand van zakken etc. uit balans.
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Offline Samuel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #278 Gepost op: 12 mei 2011, 21:31:55 »
Excuus, niet gezien. En mee eens. Van een klein maatje 50 naar een 48 moet geen probleem zijn.

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #279 Gepost op: 12 mei 2011, 21:35:18 »
Excuus, niet gezien. En mee eens. Van een klein maatje 50 naar een 48 moet geen probleem zijn.

Precies : )

Offline Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
« Reactie #280 Gepost op: 13 mei 2011, 10:54:18 »
Zit nog een flink verschil tussen een 48 en 50. 48 kreeg ik met geen mogelijkheid dicht, scheelde een paar centimeter bij de knopen en maat 50 zit precies goed.
//

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #281 Gepost op: 13 mei 2011, 11:49:41 »
Zit nog een flink verschil tussen een 48 en 50. 48 kreeg ik met geen mogelijkheid dicht, scheelde een paar centimeter bij de knopen en maat 50 zit precies goed.

Dat kan ook maat zo lijken omdat een grotere maat ook op een ander punt in je taille valt.

Offline Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
« Reactie #282 Gepost op: 30 mei 2011, 12:45:58 »
Weet niet of het al bekend was, maar voor PT05 kunnen we in Maastricht ook bij Laurier Bomme terecht. Zag ze afgelopen weekend in de etalage hangen!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2012 - Oxford: Corthay Bucy

Pierre Corthay on Blogspot

Offline Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
« Reactie #283 Gepost op: 30 mei 2011, 18:05:18 »

Iemand een idee waar PT01 online te koop is (naast Yoox)? Kan weinig vinden eigenlijk.
Heb de middelste al, maar de blauwe en de lichte zou ik er ook graag bij hebben. Winkel waar ik hem vandaan had kan hem helaas niet bestellen... en heb geen zin alle mogelijke winkels af te gaan.
//

Offline TomR

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #284 Gepost op: 30 mei 2011, 18:15:44 »
Paar keer al in dit draadje geweest maar weinig aandacht gegeven. Nu wat serieuzer bekeken en zijn wel echt mooie broeken zeg! Zijn in meerdere stoffen te krijgen voor winterse en zomerse temperaturen? Vinden jullie ze alleen geschikt voor broek-overhemd casual combinatie of ook voor losse broek en los jasje combinatie?

Woon in Delft. Dichtsbijzijnde verkoper zal voor mijn in Rotterdam of Den Haag zitten denk ik.

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #285 Gepost op: 30 mei 2011, 18:50:23 »
Zijn mooie broeken inderdaad, er bestaan verschillende lijnen die onderling weer iets anders vallen in bijvoorbeeld taille en pijpwijdte. Draag ze graag met een jasje erboven, 's zomers en 's winters. In Den Haag kocht ik ze bij Via Andres en Hoogewegen/Rouwers, helaas verkoopt Andres ze niet meer. In Rotterdam kun je er bij Kool voor terecht.

Offline Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
« Reactie #286 Gepost op: 30 mei 2011, 20:23:36 »
Maar Kool heeft moeite met een broekje korter maken ;) Oger heeft ze ook toch?
//

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #287 Gepost op: 30 mei 2011, 20:25:28 »
Maar Kool heeft moeite met een broekje korter maken ;) Oger heeft ze ook toch?

Volgens mij heeft Oger ze niet. Over broeken korter maken door Kool weet ik niets, ik kan dat zelf.

Offline Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
« Reactie #288 Gepost op: 30 mei 2011, 20:30:03 »
Heb inmiddels ook m'n eigen adresje, maar vandaar dat ik ze eigenlijk online zoek. Scheelt praktisch de helft, alleen net niet het juiste model... Iemand nog een webshop?
//

Offline Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #289 Gepost op: 31 mei 2011, 01:07:50 »
You can never be overdressed. If somebody says you're overdressed, they're underdressed.

Offline Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #290 Gepost op: 31 mei 2011, 08:24:26 »
Volgens mij heeft Oger ze niet.

Ze gaan ze wel verkopen. Volgend seizoen.

Offline Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
« Reactie #291 Gepost op: 31 mei 2011, 08:36:13 »
Stonden toch al eerder in de boekjes dacht ik?
//

Offline Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #292 Gepost op: 31 mei 2011, 09:34:11 »
Zou kunnen, weet in ieder geval dat ze er ook mee zouden beginnen.
Reden voor sommige winkeliers om weer op zoek te gaan naar een nieuw merk, dat nog geen bekendheid geniet in Nederland.

Offline MMorley

• Gebruiker
  • Lokale held
    • Bekijk profiel
« Reactie #293 Gepost op: 14 juli 2011, 08:35:14 »
Weet iemand hoe het nou precies zit met de lijnen van PT01? Zou iemand mij kunnen uitleggen welke 'modellen' er nou precies zijn? Ik heb namelijk een 'silverchino' gekocht en een 'britchino'. Ze zijn allebei erg mooi en de stof is ook uitstekend. Er zit wel een verschil in de fit. De 'britchino' lijkt lager en ruimer rond de taille te zijn. Ik heb die taille dus ook nog wat meer moeten laten innemen, maar daardoor valt de broek maar net goed rond het zitvlak. Met de 'silverchino' dus geen last van.

Overduidelijk een verschil in fit. Het liefst zou ik nog veel meer broeken hebben met de fit van die
'silverchino', maar dan moet ik wel een beetje weten waar ik op moet letten. Ik zie mezelf niet in de winkel staan en zeggen: "Jonguh, je weet toch dat ik de fit wil hebben als bij die silverchino!"

Offline Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #294 Gepost op: 14 juli 2011, 08:46:18 »
Tuluk kan da jonguh gewoon ff vraguh weet je

Staat het trouwens niet ergens in de broek?
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Offline MMorley

• Gebruiker
  • Lokale held
    • Bekijk profiel
« Reactie #295 Gepost op: 14 juli 2011, 09:26:08 »
Net eventjes gekeken, maar er staat niets in de broeken. Alleen de maat. Meerdere malen zelfs.

Offline Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
« Reactie #296 Gepost op: 14 juli 2011, 09:28:20 »
Lastig verhaal volgens mij. Heb het ook al in meerdere winkels gevraagd, maar niemand heeft een helder antwoord. Ik heb nu drie PT01 Palm Beach modellen, die mij perfect zitten. Nu blijken dit zomerbroeken te zijn en de rest van het jaar dus niet leverbaar. Ben dus ook op zoek naar een ander model met dezelfde fit, maar nog niet gevonden. Als je op Yoox kijkt word je helemaal duizelig van het aantal varianten.
Hoop dat iemand er hier iets meer over weet?
//

Offline Mediaman

• Gebruiker
  • Houd SF schoon.
    • Bekijk profiel
« Reactie #297 Gepost op: 14 juli 2011, 10:06:30 »
Net eventjes gekeken, maar er staat niets in de broeken. Alleen de maat. Meerdere malen zelfs.

Op de site staat onder PT01, onder 'welcome to the collection' een foto overzicht waar je een redelijke indruk krijgt vd pasvormen: http://www.pt01.it/pt01-scheda-en.html
A lavà ‘a capa ‘o ciuccio se perde acqua e sapone

Offline Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #298 Gepost op: 14 juli 2011, 10:08:54 »
Welke lijn zijn de leggings?

Trouwens staat het niet in de riemlus MMorley?
« Laatst bewerkt op: 14 juli 2011, 10:11:17 door Orno »
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Offline MMorley

• Gebruiker
  • Lokale held
    • Bekijk profiel
« Reactie #299 Gepost op: 14 juli 2011, 10:13:26 »
Lastig verhaal volgens mij. Heb het ook al in meerdere winkels gevraagd, maar niemand heeft een helder antwoord. Ik heb nu drie PT01 Palm Beach modellen, die mij perfect zitten. Nu blijken dit zomerbroeken te zijn en de rest van het jaar dus niet leverbaar. Ben dus ook op zoek naar een ander model met dezelfde fit, maar nog niet gevonden. Als je op Yoox kijkt word je helemaal duizelig van het aantal varianten.
Hoop dat iemand er hier iets meer over weet?

Ah, dus ik ben niet alleen in deze! Ik vind het ook erg lastig. Yoox lijkt zo verleidelijk met die prijzen, maar het moet wel zitten.

Op de site staat onder PT01, onder 'welcome to the collection' een foto overzicht waar je een redelijke indruk krijgt vd pasvormen: http://www.pt01.it/pt01-scheda-en.html

Thanks Media. Ik heb net een beetje zitten kijken, maar ik kan het nog niet zo goed zien. Zijn dit alle modellen die ze dit seizoen voerde? Ik meende bij KOOL meer modellen te hebben gezien.

Trouwens staat het niet in de riemlus MMorley?

Daar staat alleen dat het gaat om een 'SILVERCHINO' en een 'BRITCHINO'. Daar word ik niet veel wijzer van, tenzij deze broeken allebei een uniek model hebben!