Auteur Topic: Helmen  (gelezen 3053 keer)

Offline DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Helmen
« Reactie #30 Gepost op: 06 maart 2009, 22:10:24 »
https://www.proidee.nl/shop/SID_0123456789_02_NL/F=produkt_formular/P=02_NL_HPN360941/K=02_NL_2442
http://www.reinveenendaal.nl/pages/index.php?3 (even scrollen naar beneden.....)
http://www.casavespa.com/level_1/prod_opzet.swf (5e van links, bovenste rij)

google doet wonderen......(soms) :)
Heel erg bedankt, oxfordstreet, heb er wel opgezocht. maar zoals misschien al bekend is is googelen niet mijn sterkste punt.

Offline oxfordstreet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
« Reactie #31 Gepost op: 07 maart 2009, 01:08:22 »
geen probleem.....[zweefmodus aan] we zijn er voor elkaar....[zweefmodus uit]  O:)
"Style is not fashion, it's something we have inside"

Offline Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
« Reactie #32 Gepost op: 07 maart 2009, 10:18:11 »
Plusje voor Oxfordstreet  :lol:

Sorry, ben nogal gecharmeerd van de Fashion Helmet(s), en spotte toevallig dat zij, naast Napels, ook huisvesten in 't Amsterdamse, op de Albert Cuypstraat, nummer 27 (zegge: zevenentwintig) om precies te zijn!

www.fashionhelmet.com
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Offline Nightwatch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 07 maart 2009, 10:28:38 »
Ben daar wel eens binnengelopen: leuke winkel, aardige eigenaren.
Je kunt zelfs je eigen (leren) helm samenstellen ontwerpen, kost geloof ik iets van 10% extra.

Offline Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 07 maart 2009, 10:30:02 »
Ben daar wel eens binnengelopen: leuke winkel, aardige eigenaren.
Je kunt zelfs je eigen (leren) helm samenstellen ontwerpen, kost geloof ik iets van 10% extra.

Interessant! Tell me, 10% van welke (gemiddelde) prijs is dat?
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

Offline Nightwatch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 07 maart 2009, 11:10:16 »

Het is alweer een tijdje geleden, maar volgens mij iets van 250/300 euro.

Offline Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 07 maart 2009, 11:14:14 »
Het is alweer een tijdje geleden, maar volgens mij iets van 250/300 euro.

Mwah 'redelijk' in evenwicht met de overige fashionable helmen op de markt; maar het blijft een hoop geld! ;)

Offline Pom sedar S. Marela

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 08 maart 2009, 22:07:59 »
onthoud wel dat het een stuk minder veilig is dan een integraal helm. toen ik zelf een helm kocht (heb nu een nolan integraalhelm) heb ik me erin verdiept: de kans dat je op je kin valt is ongeveer 2% van alle vallen waarbij je schade oploopt. het jammere is alleen dat áls je schade oploopt je dan geen gezicht meer hebt, het klinkt cru maar zo is het wel. je verliest serieus je hele kin en toebehoren als je met je bakkes over het asfalt schuurt.
dat daargelaten vind ik jethelmen ook veel mooier, vooral met leer. de winkel 'being there' in delft verkoopt ze ook, maar daar moet je niet heen gaan want die man is behoorlijk gestoord.

Offline flipster

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 26 maart 2009, 12:39:34 »
Ik vind een Jet helm 10x zo mooi als een integraal; maar wat dragen jullie hierbij? Een zonnebril?
you will forget the price. But never the quality

Offline Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 26 maart 2009, 19:16:36 »
Uiteraard Flipster, uiteraard. Ook op minder zonnige dagen, voor de wind; of je wilt met traanoogjes rondtuffen.

Offline InMotion

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 26 maart 2009, 19:29:57 »
Ik vind integraalhelmen mooier Ik zou wel altijd een zonnebril danwel je visier dicht dragen voordat je een vlieg in je oog krijgt en ergens tegenaan rijdt of van je apparaat valt  :)

Online GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 26 maart 2009, 23:11:10 »
onthoud wel dat het een stuk minder veilig is dan een integraal helm. toen ik zelf een helm kocht (heb nu een nolan integraalhelm) heb ik me erin verdiept: de kans dat je op je kin valt is ongeveer 2% van alle vallen waarbij je schade oploopt. het jammere is alleen dat áls je schade oploopt je dan geen gezicht meer hebt

Een collega van m'n pa (arts) is zelf ook motorrijder en die vertelde mij zo'n 12 jaar geleden dat uit de cijfers bleek dat je met een integraal helm eerder je nek breekt, omdat de kin en kaak een natuurlijke schokbreker zijn voor de schedel... Weet er verder niks van (geen motorrijder), maar dat is me altijd bijgebleven.

Offline Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 26 maart 2009, 23:17:12 »
Opmerkelijk Guy! Dus het is in principe beter om met je poffertjes-porrem op de straatstenen te landen... :mrgreen:

Offline maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 27 maart 2009, 09:41:22 »
Een collega van m'n pa (arts) is zelf ook motorrijder en die vertelde mij zo'n 12 jaar geleden dat uit de cijfers bleek dat je met een integraal helm eerder je nek breekt, omdat de kin en kaak een natuurlijke schokbreker zijn voor de schedel... Weet er verder niks van (geen motorrijder), maar dat is me altijd bijgebleven.
Het probleem is denk ik meer dat je als geraspte kaas tevoorschijn komt als je met 180 km/u tegen het asfalt gaat. Daar doet een helm dan niet zo veel meer aan :-)
De z doet het regelmatig niet....

Offline Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 27 maart 2009, 09:42:30 »
Het probleem is denk ik meer dat je als geraspte kaas tevoorschijn komt als je met 180 km/u tegen het asfalt gaat. Daar doet een helm dan niet zo veel meer aan :-)

Ach, als je haar maar goed zit.  8)

Offline Pom sedar S. Marela

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 27 maart 2009, 11:05:36 »
ja lastige keuze, je nek breken of je gezicht kwijt zijn.
kwam er van de week achter dat de meeste gebroken nekken na ongelukken komen door enhousiaste omstanders die willen 'helpen' en je helm van je kop trekken.
als ik brommer zou rijden ipv motor zou ik denk ik voor een jethelm gaan, maar nu vind ik een integraalhelm toch iets veiliger.

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • Le coq non sportif
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 27 maart 2009, 11:09:22 »
Hier uiteraard een jethelm bij de Vespa. Al ziet die er niet meer zo mooi uit. Rijd er nauwelijks snelweg mee en neem dan ook maar het gecalculeerde risico van een face plant.

Offline Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 27 maart 2009, 11:14:01 »
ja lastige keuze, je nek breken of je gezicht kwijt zijn.
kwam er van de week achter dat de meeste gebroken nekken na ongelukken komen door enhousiaste omstanders die willen 'helpen' en je helm van je kop trekken.
als ik brommer zou rijden ipv motor zou ik denk ik voor een jethelm gaan, maar nu vind ik een integraalhelm toch iets veiliger.

Dat geloof ik graag, nu je het zegt. Dat is het eerste wat de omstanders eigenlijk altijd doen, helaas.
Helaas had ik dat al geleerd voordat ik een ongeluk kreeg, ik stortte ter aarde vanwege de enorme klap. Toen hield ik mijn helm op, maar meneer schreeuwde dat we verderop moesten praten (zijn mama mocht niet zien dat hij een ongeluk had veroorzaakt en het was voor zijn huis..  :roll:). Vervolgens reed hij snel weg, waarop ik erachteraan wilde boeken, had tenslotte nog mijn helm op. Gevolg: ik pakte mijn redelijk zware schakel op en brak mijn sleutelbeen op twee plaatsen.  #-o

Motor zou ik sowieso altijd voor een integraal kiezen, dat ligt ook net even anders. Een scooter/brommer/etc rijd je meer voor de gemakkelijkheid en doe je veelal geen leren outfit aan. Bij een motor juist weer wel (tenzij je de daredevils hebt die met korte broek gaan rijden), en een motortochtje plan je meestal en is niet even vlug, als we de snelheid buiten beschouwing laten dat is :lol:

Online GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 03 mei 2009, 22:42:29 »

http://www.style.com/trendsshopping/accessoryreport/F2009RTW/slideshow?iphoto=253

Want, obviously, iedereen moet wel een vakje in het tweed (!?!) omhulsel hebben van je helm voor je iPod.

Offline Marien

• Gebruiker
  • Kiitos, Hyvaa!
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 04 mei 2009, 01:40:42 »
ik ben al weer hard op zoek naar een opvolger

Ben erg van deze gecharmeerd, maar het wordt gewoon maar eens langs de verschillende zaken rijden om wat te passen :) Loopt altijd anders :)

wie zegt dat een integraal niet stylish kan zijn (A)

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 04 mei 2009, 10:00:49 »
Eh. Childish?
Zevenhonderdvier

Offline InMotion

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 04 mei 2009, 13:08:53 »
De RX7 Corsair, misschien wel de beste helm die er is. Overigens kost hij wel tegen de 900€ mocht je nog niet rond hebben gekeken..

Offline J

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 04 mei 2009, 13:36:58 »
Eh. Childish?

Stylish kan ik deze helm ook niet vinden. Dit exemplaar doet mij denken aan een crossmotorhelm.

Offline Marien

• Gebruiker
  • Kiitos, Hyvaa!
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 04 mei 2009, 20:49:19 »
De RX7 Corsair, misschien wel de beste helm die er is. Overigens kost hij wel tegen de 900€ mocht je nog niet rond hebben gekeken..

Klopt, dit is trouwens de RX-7 GP, het is dat hopper niet meer in de MotoGP mee rijdt, maar dat terzijde  :mrgreen:

Offline Marien

• Gebruiker
  • Kiitos, Hyvaa!
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 04 mei 2009, 20:54:35 »
Eh. Childish?

potjes helm dragen op een plastic scooter is niet childish dan ?   :wink:

smaken verschillen natuurlijk, ik gebruik de helm voor het echte werk  \:D/

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 04 mei 2009, 21:33:08 »
Op twee wielen rijden is überhaupt eh... nee, laat ik die zin maar niet afmaken.

Maar ik bedoel vooral dat grafische geweld op die helm. Waarom niet gewoon effen?
Zevenhonderdvier

Offline Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 04 mei 2009, 21:37:38 »
Op twee wielen rijden is überhaupt eh... nee, laat ik die zin maar niet afmaken.

Maar ik bedoel vooral dat grafische geweld op die helm. Waarom niet gewoon effen?

je kan ook met een helm in auto zitten ;)
ben het met carwo eens, die graphics zijn naar mijn idee een beetje te.

Offline Marien

• Gebruiker
  • Kiitos, Hyvaa!
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 05 mei 2009, 00:04:52 »
Ik zal hoogstwaarschijnlijk wel weer voor een matte helm gaan. Op een of andere manier vind ik dat een stuk chiquer.

Offline Mr. X

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 08 mei 2009, 23:51:17 »
Voor het echte exclusieve werk moet men toch een beetje out of the box denken. Carbon-Fiber, uiteraard met HANS systeem.

€ 3000,-

€3300,-

En als klap op de vuurpijl:

Een F1 goedgekeurde helm á € 4200,-

Prachtig.

Zelf heb ik een hele tijd op motorcross gezeten. Altijd erg leuk om de gezichtsuitdrukkingen te zien als ik dat zeg. Niemand verwacht het ooit. Dat daargelaten, zelf had ik een Arai. Kan zo 1, 2, 3 geen goede foto vinden en heb er zelf ook geen op dit moment op de computer staan. Hij lijkt enigszins op deze:
.
De mijne was nog iets scherper van model. Persoonlijk vind ik mijn oude model een stuk mooier dan de nieuwere.
Hiermee ook altijd op de scooters en brommers gereden die ik had. Eens, na wat stuntwerk op een schakelbrommer, met ongeveer 100 km/h gelanceerd vanaf het zadel en na een voorwaartse koprol vol op mijn hoofd gevallen. Ook al kostte die helm toentertijd meer dan € 1500,- heeft hij de klap opgevangen en had niet eens last van het hoofd de dag zelf of de dag erna.

Voegt totaal niets aan dit topic toe. Toch wilde ik het even delen met jullie  :).

Bovenstaande helmen zijn allemaa stuk voor stuk prachtig, maar vergeet nooit:
Een mooie helm vangt de klap niet op, een goede helm wel. Veiligheid voor alles. Een leven is niet te koop.
Hoog water.. Want we wonen niet voor niets in Nederland.