Auteur Topic: Ermenegildo Zegna  (gelezen 16398 keer)

Offline Mediaman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Ermenegildo Zegna
« Reactie #90 Gepost op: 09 augustus 2010, 16:07:01 »
Ben je in de gelegenheid om naar Vanita in Den Haag te gaan?
A lavà ‘a capa ‘o ciuccio se perde acqua e sapone.

Offline Pat

• Gebruiker
  • Don't touch the watch!
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 09 augustus 2010, 16:13:35 »
Volgens mij is dat inderdaad de ZZegna lijn, al twijfel ik of dat zo vermeld staat op de labels.

Het staat soms zelfs op de knopen KLIK!

Zelf nooit een compleet pak gehad van Zegna. Tussen de stoffen van maatwerk Suit Supply zitten ook moderne en tijdloze patronen.

Mediaman heeft ook een goed punt, Vanita kan je ook heel goed helpen.
It's not whether you win or lose, it's how you play the game.

Offline Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 10 augustus 2010, 01:58:17 »
Ik vind persoonlijk het meeste Armani- en Zzegna-spul van de Bijenkorf om te huilen. Zzegna is dan wel duidelijk beter dan Armani, maar voor 800-900 kun je iets zoveel mooiers krijgen... Rtw van Oger (zeker in de sale), MTM van verschillende bedrijven, noem maar op.
60 percent of the time, it works every time.

Offline Mannetje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 10 augustus 2010, 11:03:44 »
Ik vind persoonlijk het meeste Armani- en Zzegna-spul van de Bijenkorf om te huilen. Zzegna is dan wel duidelijk beter dan Armani, maar voor 800-900 kun je iets zoveel mooiers krijgen... Rtw van Oger (zeker in de sale), MTM van verschillende bedrijven, noem maar op.

Ik ben ook afgelopen week ook bij Oger geweest, veel RTW pakken afgeprijst tot 750,- (van prijzen tussen de 950 en 1200)

Pasvorm en stoffen zijn over het algemeen inderdaad prima. Pasvorm is soms net iets beter dan ZZegna maar soms ook niet. Ook viel me op dat bij de afwerking (bv. v/d voering) van enkele pakken wat minder aandacht leek te zijn besteed dan bij ZZegna het geval is. Dus om te zeggen dat het ZZegna spul om te huilen is lijkt mij dan zwaar overdreven. Prijsstelling van het ZZegna spul lijkt me dan ook wel gerechtvaardigd.

Het Oger Red spul (als ik de naam goed heb) vond ik daarentegen niet echt geweldig, mar goed daar is de prijs dan ook naar.   
« Laatst bewerkt op: 10 augustus 2010, 17:06:37 door Mannetje »

Offline Avvocato

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: 10 augustus 2010, 11:24:59 »
Bij ZZenga is de voering er lekker strak in gelijmd inderdaad :mrgreen:
The man with style, is the man who can smile

Offline Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: 10 augustus 2010, 12:14:49 »
Ik heb zelf nog nooits iets van ZZegna gezien dat de prijs ook maar bijna waard was (althans bij de Bijenkorf - bij Kool hebben ze ook Zzegna maar dan iets mooier en beter geprijsd). Zoals Avvocato al zegt, ze zijn er erg vaardig met het lijmpistool en dat voel je. Stofjes vind ik vaak ook matig, dan is Oger Red al een stuk beter (hoewel ook geplakt). Maar ik spendeer niet veel tijd meer in de Bijenkorf, dus misschien dat er tegenwoordig hier en daar een aardig pakje tussen hangt. En wat bedoel je precies met 'aandacht besteden aan de voering'?

Offline Mannetje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: 10 augustus 2010, 20:55:25 »
Ik heb zelf nog nooits iets van ZZegna gezien dat de prijs ook maar bijna waard was (althans bij de Bijenkorf - bij Kool hebben ze ook Zzegna maar dan iets mooier en beter geprijsd). Zoals Avvocato al zegt, ze zijn er erg vaardig met het lijmpistool en dat voel je. Stofjes vind ik vaak ook matig, dan is Oger Red al een stuk beter (hoewel ook geplakt). Maar ik spendeer niet veel tijd meer in de Bijenkorf, dus misschien dat er tegenwoordig hier en daar een aardig pakje tussen hangt. En wat bedoel je precies met 'aandacht besteden aan de voering'?

Ja, ze zijn inderdaad wel gelijmd. Ten opzichte v/d prijs die Oger vraagt voor enkele RTW pakken vind ik het in verhouding redelijk. Maar goed, het maakt mij ook niet zoveel uit, ik heb zelf destijds voor beide pakken ook niet de volle prijs betaald.
En Oger Red is echt niet beter. Wellicht wordt je mening deels gevormd door het feit dat het ene pak bij Oger en het andere bij de Bijenkorf hangt.

Afwerking v/d stof rond de zakken, aansluiting met de boord, stofgebruik in de voering etc. Ik vond het bij sommige pakken wat tegenvallen; wat sjofeltjes voor pakken van 1K.

Offline The Gent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: 11 augustus 2010, 09:58:08 »
Binnenkort kunnen we weer naar de PC voor Zegna:

http://www.fashionunited.nl/Nieuws/Columns/Zegna_opent_nieuwe_flagship_in_Amsterdam_2010080930911/
Zegna opent nieuwe flagship in Amsterdam   
maandag 09 augustus 2010 
Ermenegildo Zegna opent half oktober een nieuwe flagship store aan de P.C. Hooftstraat in Amsterdam. In tegenstelling tot de vorige Zegna-winkel die tien jaar lang door Oger Fashion in dezelfde straat werd geëxploiteerd, heeft het Italiaanse herenmerk deze nieuwe winkel in eigen beheer. Het merk wordt in Nederland verder alleen bij de Bijenkorf in Amsterdam verkocht.
De voormalige Zegna-winkel op nummer 70 werd eind juni gesloten, in september zal Oger hier een Corneliani-winkel openen. Op nummer 76 waar de nieuwe Zegna-winkel komt, is nu het sportieve Berghen (bekend van Sebago, Docksides, Berghen, Aigle, Allen Edmonds en Caterpillar) gevestigd.

Ermenegildo Zegna werd in 1910 opgericht. Het bedrijf verkoopt maatpakken voor heren, maar biedt ook sportievere kleding onder de merknaam Z Zegna. Het familiebedrijf wordt inmiddels geleid door de vierde generatie Zegna's: Ermenegildo als CEO, Paolo als Chairman, Anna als Image Director, Benedetta als Talent Manager, Laura als hoofd van Oasi Zegna en Renata als lid van de Raad van Bestuur van de groep. Het merk is wereldwijd verkrijgbaar.

Offline Mediaman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: 11 augustus 2010, 12:40:08 »
Is het openen van een Corneliani-shop een F*ck You-actie van Oger tegen Zegna?

Offline Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
« Reactie #99 Gepost op: 11 augustus 2010, 12:48:44 »
Is het openen van een Corneliani-shop een F*ck You-actie van Oger tegen Zegna?

Wellicht is het eerder een FU actie van Zegna ;)
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Offline Mediaman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #100 Gepost op: 11 augustus 2010, 13:08:40 »
Wellicht is het eerder een FU actie van Zegna ;)

Cut out the middle man.

Offline The Gent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: 11 augustus 2010, 13:20:54 »
Na eerst de kat uit de boom te hebben gekeken, via Oger.

Offline Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
« Reactie #102 Gepost op: 11 augustus 2010, 15:12:23 »
My thoughts exactly.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Offline Mediaman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: 11 augustus 2010, 16:15:12 »
Binnenkort dan een eigen Corneliani-shop in de PC.  :lol:

Offline Pat

• Gebruiker
  • Don't touch the watch!
    • Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: 11 augustus 2010, 16:45:08 »
Ja ben benieuwd. Met hopelijk geen gladde ballen verkopers.

Offline Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: 11 augustus 2010, 16:48:09 »
Binnenkort dan een eigen Corneliani-shop in de PC.  :lol:

Ben ik ook wel benieuwd naar, ga ik zeker een keer kijken.
Always have a better answer.

Offline Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: 11 augustus 2010, 23:19:47 »
Cut out the middle man.

Zou toch enig prijsvoordeel voor de consument moeten opleveren... waarom verwacht ik dat dit niet het geval zal zijn?  :mrgreen:

Offline Mediaman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: 12 augustus 2010, 09:20:16 »
Zou toch enig prijsvoordeel voor de consument moeten opleveren... waarom verwacht ik dat dit niet het geval zal zijn?  :mrgreen:

Capitalism is a bitch.  :mrgreen:

Offline Pat

• Gebruiker
  • Don't touch the watch!
    • Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: 11 september 2010, 16:09:33 »
Vandaag de nieuwe winkel bekeken in de PC. Erg mooi geworden en prima personeel.

Offline Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: 11 september 2010, 18:14:07 »
Vandaag de nieuwe winkel bekeken in de PC. Erg mooi geworden en prima personeel.

Ik wil er begin volgende week even langs, is het alleen Ermenegildo Zegna of ook ZZegna? Waar moet ik bij die eerste aan denken qua prijs voor een pak? Is de Oger Corneliani store trouwens al open?

edit; elders lees ik dat de Zegna winkel pas 14 oktober zou openen :?: De Oger winkel - die nu dus geen Zegna meer voert maar Corneliani - is wel open, heb je het misschien daarover?
« Laatst bewerkt op: 11 september 2010, 18:24:23 door Janus »

Offline Pat

• Gebruiker
  • Don't touch the watch!
    • Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: 11 september 2010, 19:00:36 »
Ze hebben enkel Zegna. Voor ZZegna zou je naar de Bijenkorf kunnen.

De Corneliani store is nog in verbouwing en dus nog niet open inderdaad. Dat was eerder de Zegna winkel van Oger.

Offline Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: 11 september 2010, 20:16:28 »
Wat een verwarring allemaal, zeg :P Ik snap er nu niets meer van. Even voor de goede orde: op nr. 70 zat Oger Zegna; daar is danwel komt Oger Corneliani. Op 76 zat iets, en zit danwel komt de Zegna Flaship winkel. Volgens Oger zelf zou hun (Corneliani) winkel op nr. 70 afgelopen woensdag open zijn gegaan. Volgens diverse websites zou de Zegna Flagship winkel pas halverwege oktober de deuren openen, maar als ik jou goed begrijp is die nu al open en is Oger Corneliani nog niet open.

Offline Pat

• Gebruiker
  • Don't touch the watch!
    • Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: 11 september 2010, 20:22:35 »
Klopt helemaal. Er komt nog wel een officiële opening van de Zegna winkel. Wellicht is dat half oktober.

Offline Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: 11 september 2010, 21:24:22 »
Ik ben er net zonder jouw antwoord af te wachten meteen even langsgelopen, en de Zegna winkel zag er inderdaad uit alsof ze in bedrijf waren. Bij Oger Corneliani waren ze nog niet klaar met de werkzaamheden; er waren (rond 20.30, 21.00) een aantal mensen aanwezig en één van hen (bedrijfsleider?) zei dat er inderdaad problemen waren geweest bij de verbouwing en dat hij verwachtte dat ze volgende week zaterdag open konden.

Offline Pat

• Gebruiker
  • Don't touch the watch!
    • Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: 11 september 2010, 21:28:07 »
de Zegna winkel zag er inderdaad uit alsof ze in bedrijf waren.

Ik vertel geen bullshit hoor Janus.  :lol:

Offline Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: 11 september 2010, 21:32:31 »
Ik vertel geen bullshit hoor Janus.  :lol:

Haha, dacht ik ook niet hoor, maar het is toch maar vijf minuten lopen en het is lekker weer ;)

Offline HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: 11 september 2010, 21:36:27 »
Haha, dacht ik ook niet hoor, maar het is toch maar vijf minuten lopen en het is lekker weer ;)

Dan moet jij mooi wonen.  :mrgreen:

Offline Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: 11 september 2010, 21:53:06 »
Dan moet jij mooi wonen.  :mrgreen:

Ik mag niet klagen :P Maar niet iedereen in Oud Zuid is rijk hoor ;)

Offline HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: 11 september 2010, 21:55:37 »
Ik mag niet klagen :P Maar niet iedereen in Oud Zuid is rijk hoor ;)

Ik zeg ook niet dat je rijk bent. Ik heb een klant gehad met een aantal panden in de van Eeghen en een bezoek daar beviel me prima (afgezien van de parkeer kosten).

Offline Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: 11 september 2010, 22:17:41 »
Ik zeg ook niet dat je rijk bent. Ik heb een klant gehad met een aantal panden in de van Eeghen en een bezoek daar beviel me prima (afgezien van de parkeer kosten).

Staan een paar leuke kasten aan het Vondelpark daar ja, heb er nog gedebatteerd bij de studentendebatvereniging. Helaas roept Oud Zuid bij veel mensen eerder de associatie op met nouveau riche, Regilio Tuur die op z'n scooter heen en weer rijdt door de PC en natuurlijk de welbekende PC Hoofttractor - rijkelui en nog opzichtig ook. Vandaar dat ik dacht dat ik het er maar beter bij kon zetten ;) Maar genoeg daarover. Morgen ga ik eens langs bij Zegna op een tijdstip dat ze écht open zijn.