Ik ben nu aan het afstuderen (technische bedrijfskunde) en zal als het goed gaat begin februari tijdens een presentatie de verdediging moeten doen van mijn adviesrapport. Tijd voor mijn eerste pak dus

. Ik heb afgelopen jaar een deel van de stagevergoeding opzij gezet voor een pak. Ik spaar liever wat langer zodat ik wat gelijk wat moois kan kopen. Vanwege het tijdsbestek waarin ik het pak nodig heb ben ik gaan kijken voor RTW, MTM of bespoke komt later wel.
Ik ben afgelopen dinsdag naar harvie in Groningen geweest om te kijken wat ze daar hadden. Ik kreeg eerst een aantal corneliani's aan om te kijken welke maat ik nodig had. Dit zag er al goed uit, kosten ~850 euro. Maar ik wist al ongeveer wat ik wilde hebben door hier op het forum veel mee te lezen en kijken. Ik vond de mouw aanzet van de corneliani niet zo en vroeg of hij niet eentje had met een shirt mouwaanzet. "De camicia zij hij? ja de spalla camicia wil ik"

. Maar dat had ie niet in de corneliani lijn, dan moest het een borrelli worden. Ik in gedachten "ai dat zal wel wat gaan kosten" aangezien ik het merk wel ken, maar die wilde ik wel even aan proberen. Zo gezegd zo gedaan. Kreeg een erg mooi grijs pak aan van borrelli om te kijken hoe het stond en dat smaakte naar meer. Hand aangezette mouw met plooitjes etc, maar dat prijskaartje van 2100 euro was toch wel iets te veel van het goede voor mijn spaarvarkentje. Tevens vonden mijn "adviseurs" de grijze kleur niet zo mooi bij mij staan.
Toen kwam de verkoper met een effen blauwe borrelli aan om te proberen. Deze bleek in de opruiming te zitten met wel 50% korting

. Schouders en mouwen zaten gelijk goed, verder wel wat vermaak werk nodig aangezien ik lang maar niet breed ben. Vermaak kosten zouden +/- 100 euro zijn, wat mij allerzins mee viel. Bij een pak niet in de opruiming is het vermaken trouwens gratis. Enige details die ik me nog kan herinneren: Spalla camicia mouw met plooitjes(handwerk), 4 werkende kissing buttons op de mouwen, weinig/geen schoudervulling, mooie rollende revers gepit, 2 knoops jasje, broek met gepitte gulp etc. Zal nog wel een boel vergeten zijn maar dat zat wel goed bij een merk als borrelli

. Het blauw staat erg mooi bij mijn bruine santoni's en is makkelijk te combineren met andere kledingsstukken als eerste pak. Dit is hem dus geworden. Gelijk helemaal laten afspelden voor het op maat maken. Het pak zal half januari pas klaar zijn dus nog geen foto's.
Verder nog drie dassen in de opruiming gescoord voor 90 euro totaal. Een borrelli, zegna en een barba. Ik werd wel een beetje gematst want normaal krijg je twee voor 100 euro en dan niet de duurdere merken zoals borrelli, die zijn 70 per stuk in de opruiming. Het lukte ze niet helemaal om de drie voor 100 op de bon te zetten dus kreeg ik ze voor 90 mee

. Daarnaast nog een zegna jeans en bruine riem voor bij mijn santoni's meegenomen.
Ben erg goed geholpen in de winkel en zeer aardig personeel. Lekker paar bakjes koffie gehad bij de openhaard. Echt een aanrader om te gaan kijken, zeker met de kortingen op dit moment.