Auteur Topic: Pakken algemeen  (gelezen 61017 keer)

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • Le coq non sportif
    • Bekijk profiel
Re: Pakken algemeen
« Reactie #150 Gepost op: 29 december 2008, 09:44:34 »
Hoe ben je nou uiteindelijk gegaan Duco?

Persoonlijk vind ik een pak zonder das vlees noch vis. Je probeert een formele outfit minder formeel te laten lijken door de das achterwege te laten.  [-(

Online Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #151 Gepost op: 29 december 2008, 09:47:13 »
Ik ben zo'n rebel without a tie.
Zevenhonderdvier

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
    • This is not the website you are looking for
« Reactie #152 Gepost op: 29 december 2008, 09:48:32 »
Ik ben zo'n rebel without a tie.
Tegenwoordig nauwelijks meer rebel te noemen.
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Online Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #153 Gepost op: 29 december 2008, 09:58:36 »
Ik ben zo'n figuur zonder das.
Zevenhonderdvier

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • Le coq non sportif
    • Bekijk profiel
« Reactie #154 Gepost op: 29 december 2008, 10:05:09 »
Ik ben zo'n figuur zonder das.

Maar jouw pakken zijn dan ook ietwat 'informeel' van stof.  ;) (En dan nog zie ik het liever mét das. :P )

Online Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #155 Gepost op: 29 december 2008, 10:09:15 »
Maar jouw pakken zijn dan ook ietwat 'informeel' van stof.  ;) (En dan nog zie ik het liever mét das. :P )

Op één na, wel ja. Of is een midgrijze flanel met krijtstreep ook formeel? (Dat is niet erg.)
Zevenhonderdvier

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • Le coq non sportif
    • Bekijk profiel
« Reactie #156 Gepost op: 29 december 2008, 10:14:53 »
Op één na, wel ja. Of is een midgrijze flanel met krijtstreep ook formeel? (Dat is niet erg.)

Iets formeler weer dan een middelgrove visgraat imo.  :-)

Offline DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #157 Gepost op: 29 december 2008, 10:48:45 »

Persoonlijk vind ik een pak zonder das vlees noch vis. Je probeert een formele outfit minder formeel te laten lijken door de das achterwege te laten.  [-(

Ik ben in pak gegaan. Met een wit pochet in mijn borstzak. Foto's zullen vast nog een keer komen maar niet van die dag want er zijn geen foto's genomen. Op nieuwjaarsdag doe ik misschien wel een stropdas, maar denk dat ik dan veels en veels te overdressed ben./

Offline maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #158 Gepost op: 29 december 2008, 16:39:22 »

Hangt vind ik wel wat van de gelegenheid af, maar met een leuke pochet is het al snel heel aardig vind ik. Zeker bij een informeel etentje is een das al snel overkill. (maar wel erg mooi :-))
De z doet het regelmatig niet....

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • Le coq non sportif
    • Bekijk profiel
« Reactie #159 Gepost op: 29 december 2008, 17:02:06 »
Als je dan informeel netjes gekleed wil gaan, combineer dan een nette katoenen of wollen broek met een los jasje. Dat ziet er imo zonder das een stuk beter uit dan een pak zonder das. Van iemand die met een pak maar zonder das naar een etentje komt zou ik me afvragen of diegene de moeite heeft genomen zich netjes te kleden, of dat hij zo van kantoor komt en voor het gemak zijn das maar afgedaan heeft.  ;)

Edit: kleinigheidje
« Laatst bewerkt op: 29 december 2008, 17:06:05 door Mikey Fuoco »

Offline maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #160 Gepost op: 29 december 2008, 17:05:19 »
Als je dan informeel netjes gekleed wil gaan, combineer dan een nette katoenen of wollen broek met een los jasje. Dat ziet er imo zonder das een stuk beter uit dan een pak zonder das. Van iemand die met een pak maar zonder das naar een etentje komt zou ik me afvragen of diegene de moeite heeft genomen zich netjes te kleden, of dat hij zo van kantoor komt en voor het gemak zijn das maar afgedaan heeft.  ;)

Ik snap wat je zegt...maar ben het niet met je eens. Ik zou inderdaad zelf ook kiezen voor een combinatie (zoals je'm beschrijft)  inderdaad, maar... een pak zonder das kan wat mij betreft wel. Moet natuurlijk wel goed gecombineerd zijn

-edit : kleine verbetering
« Laatst bewerkt op: 29 december 2008, 17:16:39 door maboc »

Offline Rutger

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #161 Gepost op: 02 januari 2009, 22:20:35 »
Ik ben nu aan het afstuderen (technische bedrijfskunde) en zal als het goed gaat begin februari tijdens een presentatie de verdediging moeten doen van mijn adviesrapport. Tijd voor mijn eerste pak dus :-D. Ik heb afgelopen jaar een deel van de stagevergoeding opzij gezet voor een pak. Ik spaar liever wat langer zodat ik wat gelijk wat moois kan kopen. Vanwege het tijdsbestek waarin ik het pak nodig heb ben ik gaan kijken voor RTW, MTM of bespoke komt later wel.

Ik ben afgelopen dinsdag naar harvie in Groningen geweest om te kijken wat ze daar hadden. Ik kreeg eerst een aantal corneliani's aan om te kijken welke maat ik nodig had. Dit zag er al goed uit, kosten ~850 euro. Maar ik wist al ongeveer wat ik wilde hebben door hier op het forum veel mee te lezen en kijken. Ik vond de mouw aanzet van de corneliani niet zo en vroeg of hij niet eentje had met een shirt mouwaanzet. "De camicia zij hij? ja de spalla camicia wil ik" :mrgreen:. Maar dat had ie niet in de corneliani lijn, dan moest het een borrelli worden. Ik in gedachten "ai dat zal wel wat gaan kosten" aangezien ik het merk wel ken, maar die wilde ik wel even aan proberen. Zo gezegd zo gedaan. Kreeg een erg mooi grijs pak aan van borrelli om te kijken hoe het stond en dat smaakte naar meer. Hand aangezette mouw met plooitjes etc, maar dat prijskaartje van 2100 euro was toch wel iets te veel van het goede voor mijn spaarvarkentje. Tevens vonden mijn "adviseurs" de grijze kleur niet zo mooi bij mij staan.

Toen kwam de verkoper met een effen blauwe borrelli aan om te proberen. Deze bleek in de opruiming te zitten met wel 50% korting :shock:. Schouders en mouwen zaten gelijk goed, verder wel wat vermaak werk nodig aangezien ik lang maar niet breed ben. Vermaak kosten zouden +/- 100 euro zijn, wat mij allerzins mee viel. Bij een pak niet in de opruiming is het vermaken trouwens gratis. Enige details die ik me nog kan herinneren: Spalla camicia mouw met plooitjes(handwerk), 4 werkende kissing buttons op de mouwen, weinig/geen schoudervulling, mooie rollende revers gepit, 2 knoops jasje, broek met gepitte gulp etc. Zal nog wel een boel vergeten zijn maar dat zat wel goed bij een merk als borrelli :-({|=. Het blauw staat erg mooi bij mijn bruine santoni's en is makkelijk te combineren met andere kledingsstukken als eerste pak. Dit is hem dus geworden. Gelijk helemaal laten afspelden voor het op maat maken. Het pak zal half januari pas klaar zijn dus nog geen foto's.

Verder nog drie dassen in de opruiming gescoord voor 90 euro totaal. Een borrelli, zegna en een barba. Ik werd wel een beetje gematst want normaal krijg je twee voor 100 euro en dan niet de duurdere merken zoals borrelli, die zijn 70 per stuk in de opruiming. Het lukte ze niet helemaal om de drie voor 100 op de bon te zetten dus kreeg ik ze voor 90 mee =D>. Daarnaast nog een zegna jeans en bruine riem voor bij mijn santoni's meegenomen.

Ben erg goed geholpen in de winkel en zeer aardig personeel. Lekker paar bakjes koffie gehad bij de openhaard. Echt een aanrader om te gaan kijken, zeker met de kortingen op dit moment.

Offline Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #162 Gepost op: 02 januari 2009, 22:36:27 »
Goeie verkoper.

Offline Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #163 Gepost op: 02 januari 2009, 22:46:54 »
Klinkt goed Rutger, ben benieuwd naar de foto's!
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

Offline Evan_S

• Gebruiker
  • When in doubt, overdress!
    • Bekijk profiel
« Reactie #164 Gepost op: 02 januari 2009, 23:44:10 »
Ben erg goed geholpen in de winkel en zeer aardig personeel. Lekker paar bakjes koffie gehad bij de openhaard. Echt een aanrader om te gaan kijken, zeker met de kortingen op dit moment.

Goede sfeer hangt er altijd in die winkel, en prettig personeel inderdaad. Jammer dat de collectie een beetje klein is, althans de laatste tijd dat ik er kom..

Ik vraag me al een tijdje af, bestaat er RtW Borrelli maat 46 of 44? Ik kom het nooit tegen nl.. Meestal vanaf maat 48..
"Suits are full of joy. They are the sartorial equivalent of a baby’s smile."  -Barney

Offline lovezilli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #165 Gepost op: 02 januari 2009, 23:59:47 »
Doe je goed, eerste pak een Borrelli. Je weet nu wel dat je nooit meer genoegen gaat nemen met minder :wink:
Veel draagplezier!!!
The system of yesterday in a market of today is 'chapter eleven' tomorrow

Offline Vodro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #166 Gepost op: 13 februari 2009, 09:19:04 »
Klein schopje voor een vraag waarop ik niet zo 1,2,3 een antwoord kan vinden met de zoekfunctie. Ik heb geprobeerd het een en ander te verduidelijken met een plaatje. Vaak als ik een RTW jasje pas zit hij op de bovenkant van de schouder (2) prima, gewoon strak zonder plooien en dergelijke. Maar bij de overgang van de schouder naar de arm (1) blijft er vaak nog wat ruimte over, wat met name te zien is als je je arm zijwaarts omhoog beweegt. Persoonlijk vind ik het niet echt mooi moet ik eerlijk zeggen, maar betekent dit ook per definitie dat het pak niet past of is dit niet te vermijden met RTW?
Hetzelfde geldt eigenlijk voor de taillering op de rug. Het mooist vind ik het wanneer het pak met de holling van de rug meevalt, maar laatst zag ik een verkoper bij de Oger bij wie het rugdeel wat losser viel, wat rechter naar beneden zeg maar. Is dit toelaatbaar of is het echt een vereiste dat de vorm van de rug goed te zien is?

Offline Pom sedar S. Marela

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #167 Gepost op: 13 februari 2009, 11:44:35 »
ik heb zelf een tamelijk billig rtw pak van suitsupply, en die heeft beide problemen niet (te weten: zit goed bij de schouders en is ingenomen op de rug). het is helemaal recht van het rek, niets vermaakt. en mijn lichaamstype is zo'n beetje "dwangarbeider". dus ligt denk ik aan de pasvorm van het pak, die niet aansluit op jouw lichaamstype. als je er minder waarde aan hecht, of gewoon een bepaald pak wil hebben kun je er vrede mee hebben denk ik

Offline Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #168 Gepost op: 13 februari 2009, 11:47:45 »
Niet vermaakt en toch ingenomen op de rug ;)
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

Offline Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #169 Gepost op: 13 februari 2009, 13:31:42 »
Klein schopje voor een vraag waarop ik niet zo 1,2,3 een antwoord kan vinden met de zoekfunctie. Ik heb geprobeerd het een en ander te verduidelijken met een plaatje. Vaak als ik een RTW jasje pas zit hij op de bovenkant van de schouder (2) prima, gewoon strak zonder plooien en dergelijke. Maar bij de overgang van de schouder naar de arm (1) blijft er vaak nog wat ruimte over, wat met name te zien is als je je arm zijwaarts omhoog beweegt. Persoonlijk vind ik het niet echt mooi moet ik eerlijk zeggen, maar betekent dit ook per definitie dat het pak niet past of is dit niet te vermijden met RTW?
Hetzelfde geldt eigenlijk voor de taillering op de rug. Het mooist vind ik het wanneer het pak met de holling van de rug meevalt, maar laatst zag ik een verkoper bij de Oger bij wie het rugdeel wat losser viel, wat rechter naar beneden zeg maar. Is dit toelaatbaar of is het echt een vereiste dat de vorm van de rug goed te zien is?

Het is zaak pasvorm en silhouet niet door elkaar te halen. Een 'extended shoulder' betekent niet per se een slechte pasvorm, en een jasje dat wat rechter naar beneden valt evenmin. Zie ook dit artikel, waarin e.e.a. beter wordt verwoord dan mij nu lukt:

http://permanentstyle.blogspot.com/2008/04/silhouette-and-fit-know-difference.html

Offline Vodro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #170 Gepost op: 13 februari 2009, 20:04:13 »
Ok dat verduidelijkt al het een en ander, al lijkt een slecht silhouet me ook niet een nastreefbaar iets. Misschien is het handig om een foto van twee RTW Suit Supply jasjes die de 'gebreken' enigszins vertonen (de onderste iets meer dan de bovenste). Over de mouwen twijfel ik ook een beetje op de foto, maar goed. Ja of nee?

Oh, en het shirt is bagger en staat op de nominatie om binnenkort als poetsdoek gebruikt te worden, maar het was de eerste die ik tegenkwam.

http://img11.imageshack.us/img11/8421/img0352cc5.jpg

http://img27.imageshack.us/img27/54/img0001ft8.png
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2009, 20:06:35 door Vodro »

Offline Sinned06

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #171 Gepost op: 15 februari 2009, 17:11:55 »
In de nieuwe elsevier mannenmode van dit voorjaar:

"Handleiding: pak kopen voor beginners en gevorderden. Waar moet moeten we op letten en wat schuilt er achter de fraaie buitenzijde?"

Misschien nog een aantal nuttige tips  8)

Offline Vodro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #172 Gepost op: 18 februari 2009, 00:45:57 »
Als die editie uit is ga ik hem zeker aanschaffen, bedankt voor de tip.

Heeft iemand misschien nog commentaar op de twee foto's, ook als het negatief is? Ik word liever hier afgezeken dan dat ik voor joker loop. :)

Offline WA van Buren

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #173 Gepost op: 01 maart 2009, 12:44:49 »
Hallo forumleden,

ik heb sinds kort een antracietkleurig pak en vroeg mij af wat hier het beste bij zou passen aangaande shirt, das en schoenen.

Zelf zat ik te denken aan donkerbruin suede schoenen met een wit overhemd en donkerbruine das.

Het is geen pak dat iedere dag word gedragen, maar puur bij (feestelijke) gelegenheden. Welke kleuren overhemd zou hieronder kunnen, zelf dacht ik aan de wat veiligiere kleuren lichtblauw en wit, maar misschien ook licht/zachtgeel? En kwa schoenen donkerbruin suede is dat wat of maakt het dat te casual/vrijetijds?

Graag zie ik uw reacties tegemoet.

Offline Diverander

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #174 Gepost op: 01 maart 2009, 12:50:58 »
Hallo forumleden,

ik heb sinds kort een antracietkleurig pak en vroeg mij af wat hier het beste bij zou passen aangaande shirt, das en schoenen.

Zelf zat ik te denken aan donkerbruin suede schoenen met een wit overhemd en donkerbruine das.

Het is geen pak dat iedere dag word gedragen, maar puur bij (feestelijke) gelegenheden. Welke kleuren overhemd zou hieronder kunnen, zelf dacht ik aan de wat veiligiere kleuren lichtblauw en wit, maar misschien ook licht/zachtgeel? En kwa schoenen donkerbruin suede is dat wat of maakt het dat te casual/vrijetijds?

Schoenen lijken mij ok, maar dan wel gelijke riem.

Als shirt kun je bij antreciet alle kanten op: roze, licht blauw, wit.
Persoonlijk vind ik geel niet echt mooi.

"Het bezit van de zaak, is het einde van het vermaak"

Offline WA van Buren

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #175 Gepost op: 01 maart 2009, 13:29:38 »
Hallo Diverander,

goed om te horen dat schoenen ok zijn. Zwart zou denk ik ook nog kunnen maar oogt dan denk ik al gauw iets te ouwelijk en te donker. Een mooie riem had ik nog niet aan gedacht, bedankt.

Roze lijkt me niet zo eigenlijk, en hoe zit het met motiefjes? Streepjes, of ruitjes bijvoorbeeld. Kan dit of is dit meer iets voor de doorgewinterde pakkendrager?

Nog stropdas opties?

Offline Diverander

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #176 Gepost op: 01 maart 2009, 13:33:08 »
Streepjes en ruitjes moeten gewoon kunnen, echter moet het wel passen bij je strop.
"Het bezit van de zaak, is het einde van het vermaak"

Offline J

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #177 Gepost op: 01 maart 2009, 13:49:13 »
Donkerbruine suède schoenen moeten in principe wel kunnen, lijkt me. (Zou niet voor derby's gaan.) Zorg ervoor dat de patronen van het hemd en de das bij elkaar passen, dus in beginsel niet een druk gestreept of geruit shirt combineren met een das met een druk patroon. Omdat je zegt dat je het pak voornamelijk bij niet bijzonder formele gelegenheden zult dragen, moet een gestreept of geruit shirt wat mij betreft zeker kunnen. Draag er dan een rustige, bijvoorbeeld effen, das bij. Andersom kan natuurlijk ook: een gestreepte of anderszins opgevrolijkte das met een effen wit of lichtblauw hemd. Ik ben zelf niet zo'n fan van lichtgele shirts, hoewel ik af en toe wel een mooi geel - vrijwel altijd Brits - hemd tegenkom. Als je er niet zeker genoeg over bent, kun je het beter vermijden. De donkerbruine kleur die je in gedachten hebt voor de das, kan mijns inziens goed. Donkerblauw kan ook vrijwel overal mee. Zelf ben ik wel een liefhebber van polka dots.

Edit: Zinsconstructie.
« Laatst bewerkt op: 01 maart 2009, 13:53:14 door Jesper »

Offline maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #178 Gepost op: 01 maart 2009, 13:56:44 »
Hallo forumleden,

Zie wat Jesper zegt.

Maar heb je al een paar keer voor de spiegel gestaan. Combineer maar eens wat. Uiteindelijk moet jij het in orde vinden. Dat wij (SF) het ook mooi of stijlvol vinden is natuurlijk secundair.

Ik zou zeggen probeer eens wat (de spiegel vertelt het toch niet verder).
If you feel lucky....post some bodyshots. dan kunnen we gericht schieten :-)

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
« Reactie #179 Gepost op: 01 maart 2009, 14:01:10 »
Alleen dan wel liever in het topic Kleurencombinaties.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors