Ik heb mijn jasje laten tailleren en twijfel of ik hem nog verder moet laten tailleren.
Verder moeten m'n mouwen overigens nog ingekort worden en draag nooit polo onder mn colbert, maar moest even snel passen.
plaatje
Als ik een overjas koop die ik over een pak wil dragen, dan ga ik naar de winkel in een pak, om zo de overjas te passen. Dan kan ik aan de hand van het beeld in de spiegel bepalen of het is wat ik zoek.
In jouw geval zou ik onder dat jasje aantrekken wat je eronder wilt dragen. Dan naar de kleer(ver)maker en vertellen wat je wilt (een-plaatje-duizend-woorden-principe).
Verder is het voor tips alhier niet heel praktisch om dat stuk karton aan de sluitknoop te laten hangen en je shirt buiten je broeksband te dragen. Voor een 'werkend' geheel is het namelijk ook van belang om te zien hoe hoog de broeksband komt. Verder helpt het om niet op de foto te gaan staan alsof je een broekstok draagt, maar gewoon een ontspannen houding aanneemt, voor zover je dat hier niet doet.
PS. Als je dit shirt eronder wilt dragen zonder dat bij de broeksband in te stoppen, dan heb ik niets gezegd. Mutatis mutandis geldt hetzelfde voor de broekstok. Carry on.