Auteur Topic: Het zomerpak  (gelezen 21776 keer)

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • Le coq non sportif
    • Bekijk profiel
Het Zomerpak
« Reactie #90 Gepost op: 12 april 2008, 16:24:44 »
Ik mis de reden van jouw adoratie van iammatt volledig D.

Wat vind je hier dan precies zo mooi aan?

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het Zomerpak
« Reactie #91 Gepost op: 12 april 2008, 18:07:45 »
Het is idd een heel mooi pak maar om nu te zeggen"beter zal het volgens mij niet worden" is wel erg overdreven.Wellicht is er ergens op de wereld een nog mooier zomerpak waarvan wij het bestaan niet weten.Let wel ik heb niets tegen de pakken van Ian Matt.

Offline DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het Zomerpak
« Reactie #92 Gepost op: 12 april 2008, 18:14:31 »
Zou er meer zomers uit zien met loafers, linnen shirt en een lichte das (te informeel waarschijnlijk.)

Desalniettemin een mooi pak!

Offline Daedalus

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het Zomerpak
« Reactie #93 Gepost op: 12 april 2008, 18:17:16 »
Citaat van: "Mikey Fuoco"

De verhoudingen kloppen precies, het silhouette is prachtig, zo hoort een pak te passen. Verder zijn alle keuzes omtrent details consistent, tijdloos... tsja, waarom probeer ik het uit te leggen....

Dit benadert wat mij betreft perfectie Mikey, dat zie je niet iedere dag.  :wink:
Jerry, just remember, it's not a lie if you believe it.

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • Le coq non sportif
    • Bekijk profiel
Het Zomerpak
« Reactie #94 Gepost op: 12 april 2008, 18:23:32 »
Dat ben ik dan niet geheel met je eens, maar misschien heeft pasvorm ook wel met postuur te maken. Ben je wat slanker van lichaamsbouw, dan kan je het wat slanker dragen denk ik.

In dit specifieke plaatje vind ik de das dan totaal niets met een zomerpak te maken hebben. (Eigenlijk is deze das imo niet mooi). Evenmin zo de matchende pochet.

Offline Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het Zomerpak
« Reactie #95 Gepost op: 13 april 2008, 21:30:23 »
Citaat van: "Daedalus"

De verhoudingen kloppen precies, het silhouette is prachtig, zo hoort een pak te passen. Verder zijn alle keuzes omtrent details consistent, tijdloos... tsja, waarom probeer ik het uit te leggen....

Dit benadert wat mij betreft perfectie Mikey, dat zie je niet iedere dag.  :wink:

Oneens.
"It is ok for me to have everything I want"

Offline Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het Zomerpak
« Reactie #96 Gepost op: 13 april 2008, 21:39:49 »
Citaat van: "Bogart"
Citaat van: "Daedalus"

Oneens.

Eens, vooral de schouders vind ik niet heel mooi zitten. Verder oogt het geheel toch niet heel zomers.
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

Offline marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het Zomerpak
« Reactie #97 Gepost op: 13 april 2008, 22:03:01 »
Of het een zomerpak is weet ik niet, maar ik vind het prachtig. Het volgt het lichaam mooi maar met genoeg marge om er nog wat nuttigs in te kunnen doen. Wat mij aanspreekt is dat het geen opvallend pak is. Wat ik hier nog wel eens zie is dat maatwerk er ook echt als maatwerk uit moet zien door het retestrak te maken. Ook mooi om te zien hoor, maar mij iets te showerig. Spreekt dit mij meer aan.

Offline Daedalus

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het Zomerpak
« Reactie #98 Gepost op: 13 april 2008, 22:29:17 »
Ik wil van de gelegenheid gebruik maken om u erop te wijzen dat marcos gelijk heeft.  :P  En zo ziet een 'natuurlijke', ongevulde schouder er nu eenmaal uit als je niet aan intensieve krachttraining doet...

Offline ibookje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het Zomerpak
« Reactie #99 Gepost op: 13 april 2008, 23:34:48 »
hmm... vind het maar een saai geheel...

Offline veloS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het Zomerpak
« Reactie #100 Gepost op: 14 april 2008, 01:45:23 »
Ik vind het ook niet opwindend, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen juist die subtiliteit waarderen. Aangezien ik qua kleding toch zelf altijd wel redelijk aandachtsgeil ben, mag een pak bij mij wel iets flashier/opvallender, maar bovenstaande foto is zeker niet verkeerd.

Wellicht dat alles net iets een tikkeltje strakker mag (ik vind het nu redelijk Amerikaans, om een of andere reden) maar over 't algemeen erg netjes, ja.

Offline Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het Zomerpak
« Reactie #101 Gepost op: 14 april 2008, 02:02:39 »
Citaat van: "veloS"

Wellicht dat alles net iets een tikkeltje strakker mag (ik vind het nu redelijk Amerikaans, om een of andere reden) maar over 't algemeen erg netjes, ja.

Amerikaans is echt een term die je mijn inziens niet mag gebruiken als je dit pak beschrijft. Dit is gewoon de Neapolitaanse stijl en dat heeft niets te maken met wat volgens mij gezien wordt als 'Amerikaans'.
You can never be overdressed. If somebody says you're overdressed, they're underdressed.

Offline veloS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het Zomerpak
« Reactie #102 Gepost op: 14 april 2008, 02:06:34 »
Ik bedoelde niet per se het pak zelf, hoor. :) Het kwam wellicht erg bot over, maar een van die Amerikanen die hier op 't kantoor vaak langs kwam, droeg vaak op soortgelijke wijze een pak. Die foto deed me er gewoon aan denken.

Offline DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het Zomerpak
« Reactie #103 Gepost op: 14 april 2008, 10:14:48 »
Citaat van: "Mr.Barry"
Citaat van: "veloS"

Amerikaans is echt een term die je mijn inziens niet mag gebruiken als je dit pak beschrijft. Dit is gewoon de Neapolitaanse stijl en dat heeft niets te maken met wat volgens mij gezien wordt als 'Amerikaans'.

Eensch! :wink:

Offline Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het Zomerpak
« Reactie #104 Gepost op: 07 mei 2008, 17:01:04 »
Mooie pakken! Zelf ben ik ook van plan een zomers pak aan te schaffen.

Heeft iemand al een linnen pak gekocht bij SuitSupply? Ik ben erg benieuwd hoe ze voelen. Kreuken deze veel?

Als iemand mij hiermee kan helpen, graag. De laatste tijd heb ik geen kans gezien om even bij Suitsupply langs te gaan.
Style is never out of fashion

Offline Fay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het Zomerpak
« Reactie #105 Gepost op: 07 mei 2008, 17:58:56 »
Ooit wel eens linnen kledingstukken gezien die niet kreuken?

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Het Zomerpak
« Reactie #106 Gepost op: 07 mei 2008, 18:01:10 »
Citaat van: "Fay"

Zeer hoge kwaliteit linnen of linnen en zijde kreukt uitzonderlijk veel minder ;-) Daarnaast kreuken de wat zwaardere kwaliteit ook niet zoveel. Ik hou er altijd rekening mee.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Offline Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het Zomerpak
« Reactie #107 Gepost op: 07 mei 2008, 18:04:40 »
Dus liever een S110 dan een S140, of mag ik dat niet zeggen?
Style is never out of fashion

Offline Aero

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het Zomerpak
« Reactie #108 Gepost op: 07 mei 2008, 18:13:51 »
Citaat van: "Humphrey"

? Qua slijtage ja, qua 'luchtigheid' nee.

S140 voelt veel lekkerder aan als het warm is dan S110. Moet zeggen dat van alle pakken en jasjes die ik heb (van S100 naar S140 en Linnen, Mohair etc.) Mohair het fijnste is als het erg warm is.

Kreukels bij linnen moet je voorlief nemen, het heeft wel wat, als het weer zoals vandaag is en je een mooi slank linnen pak aan hebt.

Offline DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het Zomerpak
« Reactie #109 Gepost op: 07 mei 2008, 18:15:57 »
Citaat van: "Aero"
Citaat van: "Humphrey"

? Qua slijtage ja, qua 'luchtigheid' nee.

S140 voelt veel lekkerder aan als het warm is dan S110. Moet zeggen dat van alle pakken en jasjes die ik heb (van S100 naar S140 en Linnen, Mohair etc.) Mohair het fijnste is als het erg warm is.

Kreukels bij linnen moet je voorlief nemen, het heeft wel wat, als het weer zoals vandaag is en je een mooi slank linnen pak aan hebt.

Charme van de stof. :wink:

Offline Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het Zomerpak
« Reactie #110 Gepost op: 07 mei 2008, 18:59:14 »

Ja, ik heb zelf twee linnen jasjes die amper kreuken, en een linnen broek die ook erg kreukvast is. Dus. :wink:
This, madame, is Versailles.

Offline Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het Zomerpak
« Reactie #111 Gepost op: 07 mei 2008, 23:26:12 »
Ik krijg ook het idee dat met het wat warme weer een iets minder strakke outfit (lees: licht gekreukt linnen pak, blote enkels boven de schoenen, etc...) meer wordt geaccepteerd en ook voor het eigen gevoel sneller kunnen, dan anders.
Kortom; in de zomer mag het iets losser???
Life is too short to drink bad wine

Offline Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het Zomerpak
« Reactie #112 Gepost op: 07 mei 2008, 23:44:54 »
Citaat van: "Gaja"
Ik krijg ook het idee dat met het wat warme weer een iets minder strakke outfit (lees: licht gekreukt linnen pak, blote enkels boven de schoenen, etc...) meer wordt geaccepteerd en ook voor het eigen gevoel sneller kunnen, dan anders.

Ik zal vrijdag is in Londen kijken wat de gemiddelde investment banker daarvan vindt, ik ga in ieder geval gewoon op 'zeker' want dat doen zij vast en zeker ook.
Wat ik wil zeggen; het ligt altijd aan de omgeving waarin je je bevindt.
In veel branches is het gebruikelijk om tijdens de warmere maanden een wat meer casual outfit toe te staan.
You can never be overdressed. If somebody says you're overdressed, they're underdressed.

Offline Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het Zomerpak
« Reactie #113 Gepost op: 07 mei 2008, 23:47:39 »
Citaat van: "Gaja"

Ik zal vrijdag is in Londen kijken wat de gemiddelde investment banker daarvan vindt, ik ga in ieder geval gewoon op 'zeker' want dat doen zij vast en zeker ook.
Wat ik wil zeggen; het ligt altijd aan de omgeving waarin je je bevindt.
In veel branches is het gebruikelijk om tijdens de warmere maanden een wat meer casual outfit toe te staan.

Tsja, investment bankers en London; de bakermat van klassiek ongeveer. Lastig in je licht gekreukt linnen pak aankomen inderdaad...
Life is too short to drink bad wine

Offline paulbrussel

• Gebruiker
  • Raymond Roussel
    • Bekijk profiel
Het Zomerpak
« Reactie #114 Gepost op: 08 mei 2008, 00:17:20 »
Dat laatste ken ik niet: óf ik zit in de goede, óf in de verkeerde branche. Maar casual ben ik nooit in mijn branche.
L'incurie de la toilette est un suicide moral (Honoré de Balzac, in: Le traité de la vie élégante).

Offline Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het Zomerpak
« Reactie #115 Gepost op: 08 mei 2008, 00:23:20 »

Een investment banker die op zeker gaat verdient niet die naam.

Offline maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het Zomerpak
« Reactie #116 Gepost op: 08 mei 2008, 06:50:05 »
Citaat van: "Dantès"

Een investmant banker die op zeker gaat verdient niet die naam.

:)
De z doet het regelmatig niet....

Offline Fay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het Zomerpak
« Reactie #117 Gepost op: 08 mei 2008, 12:50:30 »
Citaat van: "Rogier"

Ja, ik heb zelf twee linnen jasjes die amper kreuken, en een linnen broek die ook erg kreukvast is. Dus. :wink:

Ze kreuken nog wel. Dus  8)

Offline Daedalus

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het Zomerpak
« Reactie #118 Gepost op: 25 juni 2008, 00:27:54 »

Dit blijft ook een prachtig pak voor de zomer. Die kleur en de piekrevers, ik krijg er geen genoeg van.  :D

Offline DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het Zomerpak
« Reactie #119 Gepost op: 25 juni 2008, 07:27:27 »
Fraai! Leuk om te zien hoe het door de jaren is gedragen (aan de verschillende lengtes haar te zien.)