Auteur Topic: Aansluiten hak  (gelezen 6109 keer)

Offline cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
« Reactie #60 Gepost op: 11 januari 2008, 17:43:08 »
Citaat van: "Puccini"
Ik heb gister twee C&J gehaald in de uitverkoop bij Zwartjes,  een Aldwuch in burgundy

Heb jij die laatste gekocht? Maat 9, toch?
Supermooie schoen, Puccini!

Offline foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
« Reactie #61 Gepost op: 11 januari 2008, 18:03:18 »
Citaat van: "cypripedium"
Ik heb gister twee C&J gehaald in de uitverkoop bij Zwartjes,  een Aldwuch in burgundy

Heb jij die laatste gekocht? Maat 9, toch?
Supermooie schoen, Puccini!

Aldwych, erg mooi moet ik zeggen. Zeer klassiek ook.

http://item.rakuten.co.jp/tutti/cro_013/

Offline Puccini

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
« Reactie #62 Gepost op: 12 januari 2008, 02:09:39 »
was 9 1/2 cypripedium,
maar die zwarte op t plaatje heeft een andere zool en t lijkt een iets bredere en plattere neus, maar dat zal wel aan de foto liggen. (mijn zool is helemaal int bruin.

bedankt, ik kan wel wat positief commentaar gebruiken, het was een fikse hap uit de bankrekening :P
ch möchte mir oft alle mein Federn ausropfen, wenn ich bedenke, dass Papageno noch keine Papagena hat.

Offline Storm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
« Reactie #63 Gepost op: 13 januari 2008, 06:17:50 »
Niels ben je nog steeds van plan hem op te sturen?
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

Online Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
« Reactie #64 Gepost op: 13 januari 2008, 10:31:12 »
was 9 1/2 cypripedium,
maar die zwarte op t plaatje heeft een andere zool en t lijkt een iets bredere en plattere neus, maar dat zal wel aan de foto liggen. (mijn zool is helemaal int bruin.

bedankt, ik kan wel wat positief commentaar gebruiken, het was een fikse hap uit de bankrekening :P

Mooie schoenen, Puccini.
Zevenhonderdvier

Offline Niels

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
« Reactie #65 Gepost op: 13 januari 2008, 14:50:46 »
Citaat van: "Storm"
Niels ben je nog steeds van plan hem op te sturen?

Al 3 dagen weg  :wink:

Offline Niels

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
« Reactie #66 Gepost op: 24 januari 2008, 00:28:06 »
Inmiddels al weer bijna 2 weken weg. Pediwear reageert niet meer op emails, heb ook geen idee waar het pakket is gebleven.  :roll:

Al met al heb ik de hoop op gegeven dat ze uberhaupt nog terug komen!

Mocht ik binnenkort toch nog wat te horen krijgen post ik het uiteraard! :wink:

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Aansluiten hak
« Reactie #67 Gepost op: 24 januari 2008, 00:37:11 »
Citaat van: "Niels"
Inmiddels al weer bijna 2 weken weg. Pediwear reageert niet meer op emails, heb ook geen idee waar het pakket is gebleven.  :roll:

Je hebt het pakket dus terug gezonden, je hebt neem ik aan dan toch wel een tracking nummer gekregen?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Offline Niels

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
« Reactie #68 Gepost op: 24 januari 2008, 10:13:57 »
Citaat van: "Sergio"

Je hebt het pakket dus terug gezonden, je hebt neem ik aan dan toch wel een tracking nummer gekregen?

Nee, via normale post. Maar er is 'nieuws'; ik bekeek zojuist mijn online gegevens van mijn mastercard, en wat blijkt, er is geld gestort (9,19 euro) vanuit Pediwear Halifax.

Mag dus aannemen dat ze, ook al reageren ze niet, mijn pakket hebben ontvangen daar dit bedrag gelijk staat aan mijn verzendkosten.

Binnenkort meer..... 8)

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
« Reactie #69 Gepost op: 24 januari 2008, 11:13:59 »
Je moet het maar durven zoiets versturen zonder trackingnumber...

Vanità - modern tailors

Offline Niels

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
« Reactie #70 Gepost op: 14 februari 2008, 20:56:37 »
Vandaag toch maar eens gebeld met Pediwear, na 8 mails te hebben gestuurd, gedreigd te hebben met een kort geding e.d. hadden ze namelijk nog niet gereageerd.

Kreeg ik een of ander vrouwtje aan de lijn welke er geen reet van geloofde dat 'Pediwear' niet had gereageerd op een email. En hoe dom ik kon zijn niet te begrijpen dat wanneer Pediwear de verzendkosten op mijn cc had teruggestort het allemaal wel goed zou komen....

Waarna ik, na enkele verbaasde opmerkingen, werd doorverbonden met het hoofdkantoor.

Wederom een vrouwtje welke het een vreemde zaak vond maar toch maar even ging rondvragen.

.....10 minuten later.....

Mevrouw kon mij melden dat mijn schoenen bij C&J in de fabriek lagen en "Inderdaad niet goed in balans waren, dit een fout van C&J was en C&J nu nieuwe hakken eronder had, gezet welke dus wel in balans waren"

1000 maal excuses voor het niet reageren op mijn 8 emails, en de schoenen zouden met spoed naar mij toegestuurd worden.....

:roll:  :roll:  :roll:

Offline Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
« Reactie #71 Gepost op: 14 februari 2008, 21:44:48 »
Nooit meer zaken doen met die toko.
Ze kregen de kans om het goed op te lossen, proberen je vervolgens af te wimpelen.

Doe maar een belletje naar de ombudsman :D
Cameraploeg helpt ook vaak, ga ik trouwens zelf ook binnenkort doen  :twisted:

Succes!

Offline Clay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
« Reactie #72 Gepost op: 15 februari 2008, 12:35:24 »
Citaat van: "Bachelor"
Nooit meer zaken doen met die toko.
Ze kregen de kans om het goed op te lossen, proberen je vervolgens af te wimpelen.

Doe maar een belletje naar de ombudsman :D
Cameraploeg helpt ook vaak, ga ik trouwens zelf ook binnenkort doen  :twisted:

Succes!

Zijn wel meer bedrijven met wisselende service.. Tot nu toe ben ik tevreden over pediwear, reageren meestal snel op mails en de prijzen zijn uitstekend.

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
« Reactie #73 Gepost op: 15 februari 2008, 17:52:43 »
Vind als buitenlander dreigen met een kortgeding overigens niet heel sterk overkomen. Je had ook gewoon de betaling van je CC kunnen laten terugbroeken als pressiemiddel. Werkt meestal prima.

Vanità - modern tailors

Offline Wouter Moll

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
« Reactie #74 Gepost op: 15 februari 2008, 19:01:01 »
Mijn cordwainer schoenen hebben een halve centimeter speling, maar in hoeverre is dit eigenlijk erg?

Offline Niels

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
« Reactie #75 Gepost op: 15 februari 2008, 19:30:22 »
Vind als buitenlander dreigen met een kortgeding overigens niet heel sterk overkomen. Je had ook gewoon de betaling van je CC kunnen laten terugbroeken als pressiemiddel. Werkt meestal prima.

Waarom niet? Ooit gehoord van een het inschakelen van een lokaal kantoor? Is hier in Nederland dagelijkse kost!

CC terugboeken kon niet. Heb daarover zowel met Mastercard als de ABN over gebeld. Is namelijk een geldige overeenkomst tot stand gekomen.... (had ik moeten weten als jurist)

Offline Storm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
« Reactie #76 Gepost op: 22 februari 2008, 17:27:19 »
@ Niels: Heb net mijn Lowndes binnen. Ik heb echter geen problemen met de hak. Zoals je weet heb ik dit paar ook via Pediwear bestelt.
-Oscar Wilde-

Offline Niels

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
« Reactie #77 Gepost op: 25 februari 2008, 18:19:03 »
Citaat van: "Storm"
@ Niels: Heb net mijn Lowndes binnen. Ik heb echter geen problemen met de hak. Zoals je weet heb ik dit paar ook via Pediwear bestelt.

Hoop dat het 'storm'achtige weer boven het kanaal mijn retour ontvangst niet langer gaat uitstellen...

Offline Storm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
« Reactie #78 Gepost op: 27 februari 2008, 17:10:40 »
Zal Thor aan de ketting leggen!
-Oscar Wilde-

Offline Niels

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
« Reactie #79 Gepost op: 27 februari 2008, 18:40:31 »
Aangezien ik maar niks hoorde, en al helemaal niks mocht ontvangen de afgelopen 2 weken, heb ik gisteren gemailt met Pediwear.

Kreeg vandaag (ja, wonderbaarlijk, ze reageren eindelijk op een email) een antwoord. Ze hadden gebeld met C&J, de schoenen zouden ieder moment bij Pediwear moeten worden afgeleverd, waarna ze met spoed deze kant op zouden worden gestuurd....

Hoop jullie komende week een keer te kunnen berichten dat alles na 2,5 maand eindelijk is afgehandeld! :lol:

Offline Sean Connery

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
« Reactie #80 Gepost op: 01 maart 2008, 15:37:52 »
Conclusie: Dit blijkt wel degelijk correct te zijn. Let wel, het verschilt per model en per merk. De verschillende (kleuren) Lowndes die daar stonden hadden een even groot verschil als die van mij.

S&S: "Dit komt omdat je bij het lopen een half ronde beweging maakt, en dus eerst met de achterkant van de hak de grond raakt en vervolgens de voorkant van de hak en de zool."

Vandaag iemand van de fabriek van C&J gesproken en die zegt dat het bij hun schoenen express is vanwege de constructie van de schoen. De zijkant van de schoen ná de hak (dus richting de tenen) wordt strakgetrokken zodra je er voet in de schoen zit en je er gewicht op plaatst doordat je de hak dan tegen de ondergrond aan drukt. Waarom veel handgrade modellen dit niet hebben is me niet helemaal duidelijk geworden. Het was voornamelijk bij de benchgrade modellen.

Vandaag heb ik gesproken met iemand uit de Crockett & Jones winkel op 69 Jermyn Street in Londen over dit fenomeen. Volgens de man waarmee ik sprak is het normaal dat de hak de grond niet volledig raakt. Hij vertelde dat Crockett & Jones de hak maken met een 'pitch', oftewel een helling, zodat de voet inderdaad mooi kan afrollen tijdens het lopen.

Het blijft toch een apart verhaal. Als dit zou kloppen, waarom worden de schoenen van Niels dan toch gerepareerd in verband met een verkeerde balans?

Offline Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
Aansluiten hak
« Reactie #81 Gepost op: 01 maart 2008, 15:58:14 »
Citaat van: "Sean Connery"

Het blijft toch een apart verhaal. Als dit zou kloppen, waarom worden de schoenen van Niels dan toch gerepareerd in verband met een verkeerde balans?

Omdat hij er niet blij mee is en ze bij de desbetreffende shop niet weten wat de functie is van de 'pitch' ?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Offline Sean Connery

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
« Reactie #82 Gepost op: 01 maart 2008, 16:08:54 »
Citaat van: "Timothy"

Omdat hij er niet blij mee is en ze bij de desbetreffende shop niet weten wat de functie is van de 'pitch' ?

Het lijkt me dat de fabriek wel weet hoe het hoort en wat de functie is van de 'pitch'. Als ze een schoen terugkrijgen die volgens hen normaal is, is het vreemd om vervolgens de hak heel anders op te bouwen. Ze zouden de schoen in dat geval gewoon kunnen terugsturen met de vermelding dat het zo nu eenmaal hoort.

Kortom het blijven tegenstrijdige berichten. Enerzijds wordt er gesteld dat de hak de grond niet volledig moet raken om goed te kunnen afrollen en ervoor te zorgen dat de zijkant mooi strak trekt, anderzijds wordt de schoen wel gerepareerd in de fabriek. Ben erg benieuwd hoe het resultaat eruit ziet.

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
« Reactie #83 Gepost op: 01 maart 2008, 23:57:19 »
Laat ik er dan nog aan toevoegen dat ik bij bespoke schoenen nooit zwevende hakken zie, die sluiten altijd keurig aan.

Vanità - modern tailors

Offline Niels

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
« Reactie #84 Gepost op: 02 maart 2008, 11:55:21 »
Ben ook erg benieuwd naar het resultaat.

Heb zelf het gevoel dat het gewoon niet hoort, maar door de massa productie van C&J tegenwoordig (tijdsdruk) de schoenen gewoon niet fatsoenlijk worden uitgebalanceerd.

Er zal geen één winkel zijn die C&J verkoopt en dit verhaal zal onderstrepen.....

Hoop ze komende week terug te hebben, zal uiteraard direct foto's posten!

Offline Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Aansluiten hak
« Reactie #85 Gepost op: 02 maart 2008, 12:15:39 »
Conclusie: Dit blijkt wel degelijk correct te zijn. Let wel, het verschilt per model en per merk. De verschillende (kleuren) Lowndes die daar stonden hadden een even groot verschil als die van mij.

S&S: "Dit komt omdat je bij het lopen een half ronde beweging maakt, en dus eerst met de achterkant van de hak de grond raakt en vervolgens de voorkant van de hak en de zool."

Vandaag iemand van de fabriek van C&J gesproken en die zegt dat het bij hun schoenen express is vanwege de constructie van de schoen. De zijkant van de schoen ná de hak (dus richting de tenen) wordt strakgetrokken zodra je er voet in de schoen zit en je er gewicht op plaatst doordat je de hak dan tegen de ondergrond aan drukt. Waarom veel handgrade modellen dit niet hebben is me niet helemaal duidelijk geworden. Het was voornamelijk bij de benchgrade modellen.

Vandaag heb ik gesproken met iemand uit de Crockett & Jones winkel op 69 Jermyn Street in Londen over dit fenomeen. Volgens de man waarmee ik sprak is het normaal dat de hak de grond niet volledig raakt. Hij vertelde dat Crockett & Jones de hak maken met een 'pitch', oftewel een helling, zodat de voet inderdaad mooi kan afrollen tijdens het lopen.

Dit pitch verhaal vertellen ze ook bij S&S. Echter niet bij al mijn schoenen komt het voor?!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2012 - Oxford: Corthay Bucy

Pierre Corthay on Blogspot

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
« Reactie #86 Gepost op: 02 maart 2008, 22:43:06 »
Daarom twijfel ik er ook aan, het is nie consistent met veel van hun schoenen. Aangezien de écht handgemaakte schoenen altijd een perfecte hak hebben hou ik het op tijdgebrek bij veel fabrikanten. Het maken van een goede stabiele en rechte hak is gewoon veel hand- en vakwerk. Je mag het ze niet eens écht kwalijk nemen anders zouden de schoenen gewoon duurder worden. Het is tijdens het lopen natuurlijk niet echt een probleem.

Vanità - modern tailors

Offline Niels

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
« Reactie #87 Gepost op: 04 maart 2008, 12:57:00 »
Zojuist mn schoenen mogen ontvangen.

Zien er prima uit. Lijkt zelfs alsof er niets aan is gedaan, zie namelijk geen reparatiesporen.

Balans is nog niet 100% maar nu verwaarloosbaar. Ofwel ben tevreden.

Komende week dan toch maar de belgraves bestellen. :lol:

Offline Sean Connery

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
« Reactie #88 Gepost op: 07 maart 2008, 20:31:36 »
Bij mijn nieuwe Westbourne's heb ik hetzelfde probleem geconstateerd; de hakken raken alleen de grond aan de voorzijde. Een paar dagen geleden heb ik daarom een mailtje gestuurd naar Crockett and Jones om te vragen of dit een probleem is of dat dit opzetelijk door Crockett and Jones wordt gedaan. Vandaag kreeg ik onderstaande reactie die vrij duidelijk is over deze kwestie.

Citaat
Dear .....,

Thank you for your e-mail concerning the standing of the heels on a pair of Westbourne's that you have bought, where you say that when placed on a flat surface, the back end of the heel is approx. 4 mm. above the surface.

Some manufacturers like to make shoes with a small gap at the back, say 1 mm., with the theory that when weight is put on the foot, this small drop at the back of the heel, pulls the throat (entry into the shoe) tighter, and it restricts any heel slip.  We ourselves, however, believe that the heel should be just about flat to the ground.

If you would like to take your shoes back to the store which supplied them to you, they could send them back to us, so that we can check them.

We apologise that you have had this problem.

Kind regards,
Robin Guinness,
Export Sales Director

Mijn Westbourne's gaan dus terug naar de fabriek.