Auteur Topic: Jeans  (gelezen 228370 keer)

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Jeans
« Reactie #2070 Gepost op: 08 april 2012, 03:53:38 »
Ik zie nu trouwens dat ik ook niet bepaald anoniem ben op dat forum ](*,)

Tja, heb jij weer! New kid, gekkenhuis, paniek op 't forum en Everybody's talking 'bout ebosch met z'n bleekreetdieseltje, en 'bout waar z'n kledingkast woont.
Zo rollen die spijkerboys, want they care
*Yeah right*

Maar wat waren nou de antwoorden en adviezen daar?
Oplossingen, tips, hints, antwoorden, methodes, werkwijzen, voorbeelden, referenties, materialen, technieken?

(Wacht, en laat me raden: inmiddels draag je de broek gewoon en was je 'probleem' meer een praatje voor de vaak, om te laten weten dat je een nieuwe broek hebt, en om te suggereren dat je 'er mee bezig bent', en zei bovendien je moeder dat het "prima  kon" en "dat je 'm maar draagt omdat het een dure broek was"? )

Corrigeer me als ik het mis heb.
(Pics or it didn't happen...)
« Laatst bewerkt op: 08 april 2012, 03:58:07 door Heinzelmann »
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Emilio

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #2071 Gepost op: 08 april 2012, 08:31:45 »
Haha Heinz ik zie je reactie nu pas, maar volgens mij heb je iets te diep in het glaasje gekeken;) Ik post normaliter nooit mijn aanwinsten.

Maar nu inhoudelijk:

Het lijkt me een erg riskante behandeling, ik heb het gevoel dat je de lichte plekken dan juist te donker maakt.

Ik heb zelf geprobeerd om met een sopje het al aanwezige blauw te verspreiden( great succes:)....... Not)

Ik heb zelf geprobeerd om de broek te laten weken en zo het blauw te verspreiden( great succes:)....... Not)

Over mijn moeder gesproken: Die gaat hem zeker niet mooi vinden, scheelt dat ik niet meer thuis woon..

Over mijn anonimiteit gesproken: de grap van een forum is dat je anoniem bent, dit is door in te loggen met Facebook dus niet zo. Als ik vervolgens PB's krijg van mensen van dit forum met betrekking tot mijn studie vind ik dat raar..

Persoonlijk vind ik hem dus te licht, maar ik denk dat ik dit bij 25 graden plus met een zonnetje minder erg vind dan dat ik het nu vind. En hem dan dus wel zal dragen, iets wat ik tot op heden niet heb gedaan..

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #2072 Gepost op: 10 april 2012, 03:20:13 »
Haha Heinz ik zie je reactie nu pas, maar volgens mij heb je iets te diep in het glaasje gekeken;) Ik post normaliter nooit mijn aanwinsten.

Maar nu inhoudelijk:

Het lijkt me een erg riskante behandeling, ik heb het gevoel dat je de lichte plekken dan juist te donker maakt.

Ik heb zelf geprobeerd om met een sopje het al aanwezige blauw te verspreiden( great succes:)....... Not)

Ik heb zelf geprobeerd om de broek te laten weken en zo het blauw te verspreiden( great succes:)....... Not)

Over mijn moeder gesproken: Die gaat hem zeker niet mooi vinden, scheelt dat ik niet meer thuis woon..

Over mijn anonimiteit gesproken: de grap van een forum is dat je anoniem bent, dit is door in te loggen met Facebook dus niet zo. Als ik vervolgens PB's krijg van mensen van dit forum met betrekking tot mijn studie vind ik dat raar..

Persoonlijk vind ik hem dus te licht, maar ik denk dat ik dit bij 25 graden plus met een zonnetje minder erg vind dan dat ik het nu vind. En hem dan dus wel zal dragen, iets wat ik tot op heden niet heb gedaan..

Ok, 't juiste antwoord.  :-#

(En inderdaad had ik een slokje op; normaal zou ik 't anders geformuleerd hebben. Wat niet wegneemt... :mrgreen: En dank voor je begrip.)

Maar –onafhankelijk van tijdelijke intoxicatie– vond ik je 'probleem' interessant genoeg om me er in te verdiepen en er navraag over te doen.

Ook niet geheel gespeend van eigenbelang, hoewel nauwelijks vergelijkbaar met jouw 'upfading' (euh, zelf gesmede term; dat je niet denkt dat...), wilde ik zelf al jàren iets dergelijks uitzoeken en proberen, maar dan anders: op een oud, verbleekt denim jacket de indruk wekken dat er colors –opnaaiers– op gezeten hebben.

Of badges, patches, maar in elk geval het –weliswaar zeer plaatselijk– 'ontslijten', terugbrengen naar 'raw' of 'rinsed' van verbleekt, versleten denim, in een specifieke vorm, met een sjabloon of masker o.i.d.

(Colors: super-listig, I know! Mid-'80 had ik met Zumo een collectie jeans (geen jackets: broeken!) met in rode letters op een witte boog geborduurde 'Zumo & Sons MC' op de reet.
De eerste de beste winkel die ze in de etalage zette –Episode in DH– kreeg de Big Red 81 over de vloer: "gauw weg ermee, en stoppen met die onzin, of anders een brandbom."
Ironisch genoeg kwam ik enige jaren later –op een geheel andere manier– in contact met De Broeders, in het bijzonder het kader, waaronder toenmalig president Big Willem. En laat die nu later in ongenade zijn gevallen en al zijn kleuren hebben moeten inleveren! Dat...

Ik ben dan ook –nogmaals– oprecht geïnteresseerd in de eventuele voortgang met 'verdonkeren' van denim, of reacties elders, zo die er zijn.

So yeah, that's the fool I am. Maar ik draag ook nog steeds uitrustingsstukken uit mijn tijd als Marinier. Weliswaar echter ook zonder distinctieven –zo die er op zaten, hoewel tegenwoordig zelfs het ondergoed* van regimentstekenen is voorzien : kingetje weer rond?)

*) Aanbevelenswaardig spul voor de discerning gentleman die verder komt dan file en kantoortuin pik je voordelig op bij Wimpiestinkie, een ouwe bokkeslinger in Scheveningen Scheveningen Scheveningen Godverdomme, die ook een 'webshop' heeft.
(Nou nee: een rukke website, een zijkamer vol zooi en relaties met iedereen die er toe doet en wat heeft, weet of kan 'organiseren'. Maar een Mariniersmentaliteit, dus fluks geregeld. Zoniet via het gehaktballennet, dan toch op mariniers-webshop.nl)

Qua Patet Orbis
Semper Penis...   8-[
« Laatst bewerkt op: 10 april 2012, 03:28:39 door Heinzelmann »
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Emilio

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #2073 Gepost op: 11 april 2012, 08:51:40 »
Ha Heinz weer een normale reactie zoals ik ze van je gewend ben, niet teveel drinken he :wink:

Ik ben momenteel bezig met mijn laatste tentamen voor mijn bachelor vandaar mijn late reacties.

Ik denk dat voor het doeleinde dat jij voor ogen hebt het plaatselijk bijkleuren van een jeans jasje prima te doen is, ik weet alleen niet hoe dat voor een jeans is.

Nou had ik wel nog 1 manier in gedachte, het koken van een lappie gekleurde jeans. Hierdoor krijg ik hopelijk lichtblauw water waar ik vervolgens mijn gehele bleke diesel in zou kunnen laten weken. Natuurlijk zal dan het blauw blauwer worden. Echter hoop ik dat het wit ook blauwer wordt, waardoor het wit in ieder geval niet meer wit is. Zou dit een idee kunnen zijn Heinz?

Al Capone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #2074 Gepost op: 26 april 2012, 23:59:43 »
Zo vandaag een naked and famous 22oz. Broek binnengekregen... Is wel wat anders dan een standaard jeans zeg wat een gewicht :p kan de broeken van dit merk wel aanraden zitten getailleerd en zijn er in mooie stoffen te krijgen!

Chris

• Global Moderator
  • Senior Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2075 Gepost op: 27 april 2012, 01:00:21 »
Haha dat is idd wel wat anders ja; dat wordt zeker wennen. Welk model heb je? Ze hebben bij TdN ook een weird guy (geloof ik) hangen in 32oz  :shock:

Na 4 mnd zit trouwens het eerste gat in mijn sugarcanes; I'm not amused :evil:
Blijkbaar was te rise toch iets te laag waardoor er teveel frictie ontstond. Grr.

Al Capone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #2076 Gepost op: 27 april 2012, 11:40:55 »
Heb een weird guy ;) 32oz. vind ik teveel van het goede zowel qua prijs (€465) als qua gewicht.. Wel balen van die sugarcane ;) kan die nog gerepareerd worden?

Chris

• Global Moderator
  • Senior Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2077 Gepost op: 02 mei 2012, 08:40:52 »
Dat die 32oz teveel van het goede is kan ik me voorstellen van wat ik zag  :mrgreen:
Ja mijn canes gaan gerepareerd worden. Slijtplekken horen er wat mij betreft nou eenmaal bij maar binnen 4 maanden vind ik wat vroeg  :-(
Er is overigens net een nieuwe tapered JB x Momo uit die me van wat ik zie meer aanspreekt qua maten dan de 0701 die ik heb; meer ruimte in de bovenbenen.
http://blueowl.us/scripts/psp/VB_Bridge3.dll?VBPROG=\bin\shop.prodt.detail&SKU=7929001

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #2078 Gepost op: 02 mei 2012, 09:41:05 »
Dat is een serieus cool broekje! En redelijk betaalbaar. Ben er alleen nog niet in geslaagd om een verkooppunt in NY te vinden.

The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #2079 Gepost op: 09 mei 2012, 01:07:57 »
Heb toch een Naked & Famous Weird Guy aangeschaft. Lekker broekje!
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

GuyS

• Senior Member
  • *
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
« Reactie #2080 Gepost op: 09 mei 2012, 01:54:21 »
Kwam dit net op een van de blogs tegen:

3 X 1
http://3x1.us/

Jeanswinkel met eigen atelier aangebouwd, 130 rollen selvage denim in huis. Je kunt voor een volledig bespoke jeans gaan voor slechts $1200 ;)

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #2081 Gepost op: 09 mei 2012, 04:59:43 »
Erg cool. Ben er vandaag vlakbij geweest. NY vind ik qua mode over het algemeen of tegenvallen of erg aan de prijs dus deze zaak past er wel in.

drawa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #2082 Gepost op: 30 mei 2012, 10:59:19 »
Kwam dit tegen op een forum. Wist niet dat dit mogelijk was.

Citaat
Amazing work by the Denim Doc. After a year of wear, my giant balls blew the crotch out of my jeans -

I sent them away to the Doc, £25 and 1 week later I get this -

drawa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #2083 Gepost op: 30 mei 2012, 11:01:56 »
Is er in Rotterdam eigenlijk een goede winkel waar ze raw denim jeans verkopen? Wil het ook wel eens proberen.

Emilio

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #2084 Gepost op: 30 mei 2012, 11:05:44 »
Om je eerste onrust weg te halen, die is er :wink:

Waar? Dat staat ergens in dit topic, maar Heinzelmann weet het vast ook..

drawa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #2085 Gepost op: 30 mei 2012, 11:12:15 »
Het stond zelfs al in een post van Heinz:

http://www.bendorff.nl/stores/
« Laatst bewerkt op: 30 mei 2012, 11:14:03 door drawa »

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #2086 Gepost op: 30 mei 2012, 11:14:35 »
Kwam dit tegen op een forum. Wist niet dat dit mogelijk was.

Zelf ook laten doen bij een broek waarvan ik geen afscheid kon nemen.
Wel iets eerder laten doen, bij mij waren de gaten iets kleiner  :-D
Ik doe niet aan mode

Timothy

• Senior Member
  • *
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
« Reactie #2087 Gepost op: 30 mei 2012, 13:01:03 »
Zelf ook laten doen bij een broek waarvan ik geen afscheid kon nemen.
Wel iets eerder laten doen, bij mij waren de gaten iets kleiner  :-D

Tja, het bijschrift zegt genoeg ;)
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

427

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #2088 Gepost op: 30 mei 2012, 13:45:19 »
Is er in Rotterdam eigenlijk een goede winkel waar ze raw denim jeans verkopen? Wil het ook wel eens proberen.

Nen Xavier in de Van Oldenbarneveltstraat verkoopt APC.

Chris

• Global Moderator
  • Senior Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2089 Gepost op: 25 juni 2012, 09:55:34 »
2 paar jeans laten innemen bij de Meetlat op de Elandsgracht in A'dam; een van de weinige plekken in Nederland waar ze dit met de kettingsteek kunnen doen. Het resultaat ben ik erg tevreden mee.

floriss

• Senior Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2090 Gepost op: 25 juni 2012, 09:56:04 »
Dat ziet er strak uit ja.
Rain Man / [img width=800]

Bill Splates

• Board Moderator
  • Senior Member
  • *
  • Slothmod
    • Bekijk profiel
« Reactie #2091 Gepost op: 25 juni 2012, 10:00:06 »
Heb je die bovenste broek al een tijd geleden laten innemen?
"Live Slow, Die Whenever"

Chris

• Global Moderator
  • Senior Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2092 Gepost op: 25 juni 2012, 10:02:31 »
Nee, veel gedragen met een omslag naar binnen omdat ik niet wist hoeveel die zou krimpen na de eerste wasbeurt. De bovenste is niet voorgekrompen en de onderste wel.

Bogart

• Senior Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2093 Gepost op: 25 juni 2012, 10:03:17 »
Doet Montulet en Paul jacobs ook.
Of dat uniek te noemen is??
"Goedkoop is duurkoop"

Chris

• Global Moderator
  • Senior Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2094 Gepost op: 25 juni 2012, 10:07:13 »
Ja? Welke machine hebben hebben zij? Ook een union special? Heb je foto's?
In zo ver ik wist hebben alleen de Meetlat, Benzak en het Jeans paleis machines die de kettingsteek kunnen. Altijd leuk om te leren dat er meer winkels zijn die extra moeite doen om een klein detail te verzorgen zoals het hoort :)
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2012, 11:07:43 door Chris »

Chris

• Global Moderator
  • Senior Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2095 Gepost op: 25 juni 2012, 12:50:16 »
B.?

Clay

• Board Moderator
  • Senior Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2096 Gepost op: 25 juni 2012, 13:02:44 »
B.?

Je zou ze ff kunnen bellen ?

Bogart

• Senior Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2097 Gepost op: 25 juni 2012, 15:31:19 »
Geen idee, besteden het ook uit.
Zal het navragen voor je.
"Goedkoop is duurkoop"

Chris

• Global Moderator
  • Senior Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2098 Gepost op: 26 juni 2012, 13:40:22 »
Cool, dank voor je moeite alvast.
Voor de zekerheid; het gaat mij dus om de chain stitch (rechts) en niet de lock stitch (links).

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #2099 Gepost op: 26 juni 2012, 13:59:22 »
wat is het grote verschil met de twee stiksels behalve het visuele?
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten