Haha Heinz ik zie je reactie nu pas, maar volgens mij heb je iets te diep in het glaasje gekeken;) Ik post normaliter nooit mijn aanwinsten.
Maar nu inhoudelijk:
Het lijkt me een erg riskante behandeling, ik heb het gevoel dat je de lichte plekken dan juist te donker maakt.
Ik heb zelf geprobeerd om met een sopje het al aanwezige blauw te verspreiden( great succes:)....... Not)
Ik heb zelf geprobeerd om de broek te laten weken en zo het blauw te verspreiden( great succes:)....... Not)
Over mijn moeder gesproken: Die gaat hem zeker niet mooi vinden, scheelt dat ik niet meer thuis woon..
Over mijn anonimiteit gesproken: de grap van een forum is dat je anoniem bent, dit is door in te loggen met Facebook dus niet zo. Als ik vervolgens PB's krijg van mensen van dit forum met betrekking tot mijn studie vind ik dat raar..
Persoonlijk vind ik hem dus te licht, maar ik denk dat ik dit bij 25 graden plus met een zonnetje minder erg vind dan dat ik het nu vind. En hem dan dus wel zal dragen, iets wat ik tot op heden niet heb gedaan..
Ok, 't juiste antwoord.

(En inderdaad had ik een slokje op; normaal zou ik 't anders geformuleerd hebben.
Wat niet wegneemt... 
En dank voor je begrip.)
Maar –onafhankelijk van tijdelijke intoxicatie– vond ik je 'probleem' interessant genoeg om me er in te verdiepen en er navraag over te doen.
Ook niet geheel gespeend van eigenbelang, hoewel nauwelijks vergelijkbaar met jouw 'upfading' (euh, zelf gesmede term; dat je niet denkt
dat...), wilde ik zelf al jàren iets dergelijks uitzoeken en proberen, maar dan anders: op een oud, verbleekt denim jacket
de indruk wekken dat er
colors –opnaaiers– op gezeten hebben.
Of badges, patches, maar in elk geval het –weliswaar zeer plaatselijk– 'ontslijten', terugbrengen naar 'raw' of 'rinsed' van verbleekt, versleten denim, in een specifieke vorm, met een sjabloon of masker o.i.d.
(Colors: super-listig,
I know! Mid-'80 had ik met
Zumo een collectie jeans (geen jackets: broeken!) met in rode letters op een witte boog geborduurde 'Zumo & Sons MC' op de reet.
De eerste de beste winkel die ze in de etalage zette –
Episode in DH– kreeg de
Big Red 81 over de vloer: "gauw weg ermee, en stoppen met die onzin, of anders een brandbom."
Ironisch genoeg kwam ik enige jaren later –op een geheel andere manier– in contact met De Broeders, in het bijzonder het kader, waaronder toenmalig president Big Willem. En laat die nu later in ongenade zijn gevallen en al zijn kleuren hebben moeten inleveren! Dat...
Ik ben dan ook –nogmaals– oprecht geïnteresseerd in de eventuele voortgang met 'verdonkeren' van denim, of reacties elders, zo die er zijn.
So yeah, that's the fool I am. Maar ik draag ook nog steeds uitrustingsstukken uit mijn tijd als Marinier. Weliswaar echter ook
zonder distinctieven –zo die er op zaten, hoewel tegenwoordig zelfs het
ondergoed* van regimentstekenen is voorzien : kingetje weer rond?)
*) Aanbevelenswaardig spul voor de
discerning gentleman die verder komt dan file en kantoortuin pik je voordelig op bij
Wimpiestinkie, een ouwe bokkeslinger in
Scheveningen Scheveningen Scheveningen Godverdomme, die ook een
'webshop' heeft.
(Nou nee: een rukke website, een zijkamer vol zooi en relaties met iedereen die er toe doet en wat heeft, weet of kan 'organiseren'. Maar een Mariniersmentaliteit, dus fluks geregeld. Zoniet via het gehaktballennet, dan toch op
mariniers-webshop.nl)
Qua Patet OrbisSemper Penis...