Auteur Topic: Jeans  (gelezen 187956 keer)

Offline patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Jeans
« Reactie #1890 Gepost op: 01 februari 2012, 12:25:18 »
Atelier La Durance

Ben ik heel erg tevreden over!
Jaar of 4 terug een gekocht en de eerste twee jaar bijna non-stop gedragen. Hele fijne broek! Draag hem ook nu nog regelmatig maar is intussen bijna versleten.
Ik doe niet aan mode

Offline Chris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1891 Gepost op: 01 februari 2012, 13:53:56 »
Ik heb net mijn Japan Blue x Momotaro 0701 "tight straight" binnen.
Dit is een 'budget' Momotaro (160.- ipv 290.-) collab. zonder hun gebruikelijke detaillering gericht een groter publiek (Lees: niet de denimheads)
Voor iets meer dan je voor APC neerlegt krijg je beduidend betere kwaliteit. De stof is bijvoorbeeld een stuk dikker; 14.8 oz vs 12oz selfedge.
Een nadeel vind ik wel dat de opening van de zakken vrij klein is. Het model is slim, maar niet skinny. Wijder bijvoorbeeld dan mijn APC Petit Standard.

Voor mensen die een APC New Standard overwegen zou dit een goed (beter) alternatief kunnen zijn.
Heb zelf nog geen pics genomen dus maar even deze gejat.

-edit

Fitpic, niet van mij.
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2012, 15:27:35 door Chris »

Offline Pve

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1892 Gepost op: 01 februari 2012, 13:58:49 »
Ah super, dank voor jullie reacties! :)

Nudies heb ik als jonge knul ook gehad. Waar ik toen woonde kon ik de kleine maten niet vinden (wist tot dit topic niet dat ze die hadden), maar ik herinner me dat de kwaliteit erg goed is. Met een kleinere maat en goede kleermaker heb ik daar wel goede hoop in.

Morgenvroeg ga ik gelijk die lijst nabellen om te kijken waar L30 verkocht wordt.

Ik zie dat Bendorff ook in Amsterdam zit dus ik zal ook daar even informeren naar de Atelier La Durance en Lee101 broeken. Resultaten zal ik hier melden..

Online Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1893 Gepost op: 01 februari 2012, 14:01:54 »
Interessant, Chris. Die Atelier La Durance ook trouwens.

Waar koop je die Momotaro? Hoe is de ruimte op de dijen en hoe breed zijn de pijpen onderaan?
Zevenhonderdvier

Online Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1894 Gepost op: 01 februari 2012, 14:02:51 »
Blue Owl?
Zevenhonderdvier

Offline Chris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1895 Gepost op: 01 februari 2012, 14:19:41 »
Mijn 31' heeft de volgende afmetingen:

Pijpen       20cm  (volgens de blue owl website 7.8' = 19.8cm)
Dijen    +-30cm  (volgens de blue owl website 11'  =  28 cm.)

O.a. te koop bij Blue Owl idd.
Maar ook http://supra-quintessence.com/ uit Belgie.

Tenue de Nimes op de Elandsgracht heeft (of had) overigens hetzelfde model (0701) uit de Momotaro Vintage lijn. Meer details, natuurlijke indigo kleuring en een hogere prijs.
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2012, 14:21:26 door Chris »

Offline Chris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1896 Gepost op: 01 februari 2012, 14:29:39 »
Doek en pigment van Lee zijn stukken beter dan van Levi's. Een 101 gaat makkelijk 6 jaar mee, (of 10, 15) en dat lukt je niet met een Levi's 501.

(Met een Levi's 505 weer wel, die zijn ook veel beter gesneden dan de 501, dus misschien in jouw maat ook het proberen waard.)

Hier ga je wat te kort door de bocht. De ene Levi's is de andere niet en de ene 501 is de andere niet. (Zo is de 501 uit 1947 veel meer fitted dan zijn tegenhanger uit 1955)
LVC maakt wel degelijk goede jeans, veel beter dan de standaard Levi's red tabs.

Hier bijvoorbeeld verschillende 501's van LVC
http://www.levisvintageclothing.com/501_story.php

-edit-
Hier een link met wat leuke info over de maakwijze van jeans.
http://knol.google.com/k/blue-jeans-construction-cost-comparison-of-denim-jeans#

« Laatst bewerkt op: 01 februari 2012, 22:39:51 door Chris »

Offline Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1897 Gepost op: 02 februari 2012, 10:11:16 »
Hier ga je wat te kort door de bocht. De ene Levi's is de andere niet en de ene 501 is de andere niet. (Zo is de 501 uit 1947 veel meer fitted dan zijn tegenhanger uit 1955)
LVC maakt wel degelijk goede jeans, veel beter dan de standaard Levi's red tabs.

Hier bijvoorbeeld verschillende 501's van LVC
http://www.levisvintageclothing.com/501_story.php

-edit-
Hier een link met wat leuke info over de maakwijze van jeans.
http://knol.google.com/k/blue-jeans-construction-cost-comparison-of-denim-jeans#

Klopt helemaal, maar ik had het over de 'standaard' winkelcollectie, wat er nu als standaard uit de fabriek komt zeg maar. Er zijn grote kwaliteitsverschillen binnen een merk of zelfs model, door de historie, en ook in diverse sub-collecties, da's waar. Maar Lee is van origine meer <i>hard wearing</i> en ze hebben altijd met een mix van indigo čn chroom geverfd. Hun doek (en verouderingspatina) is standaard onveranderd goed, in de 101 serie althans.

(Ik bezit zelf een poederblauwe 501 –full blast bleached, een heel zeldzame finish–  uit 1983, US made, met een nogal slanke pasvorm. Denk 'Urban Cowboy'. En dat ding wil niet slijten, werkelijk. Terwijl de 501's uit 1986 zó beroerd waren dat Levi's –in paniek– de gescheurde knieën tot mode heeft laten uitroepen door van hun model Mark Kamen een tijdelijk popsterretje te maken. Die dingen waren al na een maand of drie helemaal door! En alle bezitters waren maar wŕt blij dat ze hun kapotte, dure broek konden blijven dragen! :lol: Maar er zijn inderdaad ook heule goeie Levi's.)

There Ain't No Room 'Round Here for a Guitar Man!  :-^
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2012, 10:12:54 door Heinzelmann »
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Offline Pve

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1898 Gepost op: 02 februari 2012, 10:50:34 »
Er zijn aardig wat winkels in Utrecht die zoveel Nudie hebben dat ze ze willen ruilen voor euro's.
http://www.nudiejeans.com/stores/#/lon=5.1169537&lat=52.0906796&location=Steenweg%2060,%20Utrecht
Ik draag het zelf graag, succes!

Morgenvroeg ga ik gelijk die lijst nabellen om te kijken waar L30 verkocht wordt.

Ik zie dat Bendorff ook in Amsterdam zit dus ik zal ook daar even informeren naar de Atelier La Durance en Lee101 broeken. Resultaten zal ik hier melden..

Dat viel tegen. Geen winkel in Utrecht waar Nudie of andere merken in L30 worden verkocht. Bendorff Amsterdam verkoopt ook niets kleiner dan 32  :? Zuur, in Berlijn heb ik afgelopen jaar ook al lange tijd gezocht naar goed passende broeken zonder succes.

Dus nogmaals: mannen met broeken in lengtemaat 30 of kleiner, laat van je horen ;)

(Ik pas een broek graag dus een Nudie op de gok bestellen doe ik liever niet. Verstellen is geen probleem, maar een 32 verstellen naar <30 vergroot het risico op een verknipt model - helaas uit ervaring wijzer geworden)

Offline ebosch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1899 Gepost op: 02 februari 2012, 10:53:59 »
PVE bij inkorten moet je tevens de pijpen iets laten innemen(althans dat is wat ik altijd doe) als je dit laat afspelden door Hassan zijn vrouw gaat dit zelden fout, en zie je meteen hoe het wordt.

Offline michelp

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1900 Gepost op: 02 februari 2012, 11:05:40 »
Dat viel tegen. Geen winkel in Utrecht waar Nudie of andere merken in L30 worden verkocht. Bendorff Amsterdam verkoopt ook niets kleiner dan 32  :? Zuur, in Berlijn heb ik afgelopen jaar ook al lange tijd gezocht naar goed passende broeken zonder succes.

Dus nogmaals: mannen met broeken in lengtemaat 30 of kleiner, laat van je horen ;)

(Ik pas een broek graag dus een Nudie op de gok bestellen doe ik liever niet. Verstellen is geen probleem, maar een 32 verstellen naar <30 vergroot het risico op een verknipt model - helaas uit ervaring wijzer geworden)

Ik heb officieel ook lengte maat 30, maar koop altijd 32 en laat het innemen. Dat moet met een goede kleermaker gewoon lukken hoor.

Offline Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1901 Gepost op: 02 februari 2012, 11:26:28 »
Of een mailtje naar de diverse merken, met de vraag via welke detaillist je hun spul kunt kopen.

(De Werkman in Den Haag heeft altijd volledige maatseries Levi's, Lee, Wrangler e.d., dus ook extreem kort en lang, dik en dun...)
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Offline Pve

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1902 Gepost op: 02 februari 2012, 11:59:00 »
Goed punt, ik heb Nudie gemaild. Mocht dat niets opleveren dan probeer ik gewoon maat 32, kijk ik hoe de fit is, en vervolgens bestel ik 30 online als dat bij dat model mogelijk is.

En als dat niet lukt dan ga ik met mr. Iffet aan de slag om een 32 netjes in te nemen, goed te weten dat daar goede ervaringen mee zijn.

Edit. reactie van Nudie:

Citaat
Beste Paul,

Ik heb jou mail doorgekregen van ons hoofdkantoor in Zweden. In Nederland verkoopt niemand lengte maat 30.
Het is zeker geen vreemde maat maar onze klanten laten ze liever korter maken bij de kleermaker.

Ik zelf draag ook lengt maat 30, maar bestel deze ook gewoon op de site van Nudie Jeans.

Het verschil is 2,50 cm ( 1inch) in lengte.

Dus ik ga vanavond even de modellen waar een 30 in te krijgen is in 32 passen om te kijken hoe het model en de waist zit, om dan via de site inderdaad een 30 te bestellen. Daarna eventueel nog netjes in laten maken.

« Laatst bewerkt op: 02 februari 2012, 15:35:05 door Pve »

Offline Chris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1903 Gepost op: 04 februari 2012, 17:47:42 »
De witte patch op mijn nieuwe jeans vond ik niet zo mooi, dus

->

Offline Mediaman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1904 Gepost op: 04 februari 2012, 17:50:51 »
Heb je netjes gedaan.
A lavŕ ‘a capa ‘o ciuccio se perde acqua e sapone.

Offline floriss

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1905 Gepost op: 04 februari 2012, 17:51:43 »
Slim gedaan Chris, ziet er een stuk beter uit zo.

Offline maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1906 Gepost op: 04 februari 2012, 17:55:04 »
Errug goed.

Ik zou dan denken :"lelijke patch....die koop ik dus niet"

Goed om te zien dat je net wat verder denkt.
(Hoewel ik me wel zou ergeren, geloof ik, aan het idee dat ik aan een gloednieuwe aankoop meteen zou moeten gaan sleutelen.)
De z doet het regelmatig niet....

Offline paulbrussel

• Gebruiker
  • Raymond Roussel
    • Bekijk profiel
« Reactie #1907 Gepost op: 04 februari 2012, 18:12:08 »
Met een riem er overheen zie je daar toch sowieso vrijwel niets van? En als je, zoals ik vandaag, ook nog een trui aan hebt, zie je het merkje al helemaal niet.
Maar wel mooi gedaan, Chris!
L'incurie de la toilette est un suicide moral (Honoré de Balzac, in: Le traité de la vie élégante).

Offline Chris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1908 Gepost op: 04 februari 2012, 18:23:25 »
Met een riem er overheen zie je daar toch sowieso vrijwel niets van? En als je, zoals ik vandaag, ook nog een trui aan hebt, zie je het merkje al helemaal niet.
Maar wel mooi gedaan, Chris!

Klopt wat je zegt.
Ze moeten het wel heel bont maken wil de patch voor mij een beslissende rol spelen in de aanschaf van een spijkerbroek.
Deze vond ik ook niet heel lelijk maar ik was brak vandaag en had niets te doen. Aangezien ik een verbetering aan kon brengen heb ik dat maar gedaan  :)

Offline paulbrussel

• Gebruiker
  • Raymond Roussel
    • Bekijk profiel
« Reactie #1909 Gepost op: 04 februari 2012, 18:26:48 »
Overigens heb ik überhaupt een hekel aan het zichtbaar zijn van merkjes. Vroeger haalde ik die er standaard vanaf, maar tegenwoordig neem ik zelfs die moeite niet meer. Maar de meeste zitten tegenwoordig gelukkig ook aande binnenkant van mijn kleding, bij pakken, hemden, jassen, enz.
L'incurie de la toilette est un suicide moral (Honoré de Balzac, in: Le traité de la vie élégante).

Offline GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
« Reactie #1910 Gepost op: 04 februari 2012, 18:30:20 »
ik was brak vandaag en had niets te doen.

Altijd de beste reden voor kleding DIY werk! :D

Online Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1911 Gepost op: 04 februari 2012, 19:30:51 »
Ha, goed gedaan. Ik had hem eraf gehaald, maar dit is leuker.
Zevenhonderdvier

Offline ebosch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1912 Gepost op: 07 februari 2012, 18:21:23 »
Zojuist zat ik op facebook een beetje rond te klikken en kwam ik op de volgende site :http://www.benzakdenimdevelopers.com/. Is iemand bekend met dit merk? Het is volgens mij nederlands?

Offline Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1913 Gepost op: 07 februari 2012, 18:25:34 »
Vraag Menco eens?  :mrgreen:
"It is ok for me to have everything I want"

Online Michaël Leonard

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1914 Gepost op: 07 februari 2012, 18:34:41 »
Prima broeken, heb ze al eens eerder geplugd. Ik heb er 3 (2 via MN en 1 via Benzaks site), allemaal goed -behalve dan dat die knopen van MN's exemplaren er afvielen; maar ja, die worden toch niet meer verkocht. In deze prijsklasse veel bang for your buck.

Offline Chris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1915 Gepost op: 08 februari 2012, 08:30:41 »
Het lijken me ook goede broeken, zeker voor dat geld.  Left hand twill is ook leuk, zie je niet veel.
Zelf heb ik het idee dat de kontzakken wat aan de grote kant zijn en vind ik het donkere stikel (kontzakken en belt loops) niet helemaal top.
Maar dat zijn slechts details.
Benzak zit in Amsterdam inderdaad, je kan evt een afspraak maken met hem om te passen.
Hier meer http://supertalk.superfuture.com/index.php?/topic/79092-benzak-denim-developers/

edit-

Pic
« Laatst bewerkt op: 08 februari 2012, 08:40:43 door Chris »

Offline Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1916 Gepost op: 08 februari 2012, 09:07:09 »
Heb er ook een, gaat goed mee prima prijs/kwaliteit. Alleen de knopen van Menco.. tsja
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Online Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1917 Gepost op: 08 februari 2012, 09:10:20 »
Bij die van mij zijn de achterzakken ook erg (te) groot/lang. Verder prima broek, doet me aan mijn oude Levi's denken.
Zevenhonderdvier

Offline Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Blog
« Reactie #1918 Gepost op: 08 februari 2012, 09:19:17 »
(...) http://supertalk.superfuture.com/index.php?/topic/79092-benzak-denim-developers/
(...)

Wat een grappig forum. Is het wat, Chris? I.e. Kan ik daar een beetje op de hoogte raken van de huidige subculturen etc.?

Offline Chris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1919 Gepost op: 08 februari 2012, 13:54:48 »
Ja hoor, heel informatief wat betreft spijkerbroeken en andere casual stuff.