Auteur Topic: Jeans  (gelezen 187956 keer)

Offline Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Jeans
« Reactie #1470 Gepost op: 06 april 2009, 22:46:38 »
heb je nou de katoenen broek of de jeans-variant?

Katoenen broek, Clay. Mag ik hieruit opmaken dat er ook een jeans-variant is?!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1471 Gepost op: 06 april 2009, 22:54:11 »
Daar ging het toch oorspronkelijk over?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Offline Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1472 Gepost op: 06 april 2009, 22:55:58 »
Daar ging het toch oorspronkelijk over?

Scherp, maar ik zag verder geen witte broeken, danwel jeans.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

Offline Clay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1473 Gepost op: 06 april 2009, 23:00:26 »
Mijne is van een jeans-achtige stof, doorschijnen heb ik niet echt last van..

Offline Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1474 Gepost op: 06 april 2009, 23:04:11 »
Mijne is van een jeans-achtige stof, doorschijnen heb ik niet echt last van..

Wat staat er in jouw labeltje? 99% katoen en 1% elastan?

Offline Mr. X

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1475 Gepost op: 06 april 2009, 23:14:36 »
Ach, als iedereen hem koopt kan ik niet achter blijven  :lol:
Heb een beetje gek gedaan en drie broeken meegenomen. Waarom is dat gek? Nou twee kleuren zijn nieuw voor mijn kledingkast en ga eens bekijken of ik dat wil dragen en of ik dat kan combineren met mijn kleding(stijl). Tsja, voor 19 euro kan je die gok wel wagen. Kan hem altijd nog wegknikkeren, dat zou ik met een rode JC natuurlijk niet kunnen :lol:
Ontzettend geluk gehad omdat ze nog maar één witte (jeans) maat 32 H&M broek hadden. Tevens nog een groene jeans variant meegenomen en een rode katoenen broek.

Binnenkort (morgen met een beetje geluk) even foto's maken. Ze zitten eigenlijk goed, wellicht iets te smal om mijn bovenbenen en mocht wat korter. Dat laatste is sowieso te verhelpen. Ze moeten alleen niet gaan krimpen in de was want dan wordt het me té 'skinny'.

Heb zelf niet gezien dat de witte 'see through' zou zijn. Bij de katoenen variant kan ik dat wel geloven maar de jeans vond ik redelijk dik.

Nu nog paars schoeisel kopen, dit gaat óf heel leuk staan óf ik loop erbij als een clown. hehe  \:D/

*edit
Ik zie dat op het labeltje van de jeans-achtige broek 98% katoen en 2% elastan staat
De katoenen variant heeft uiteraard 100% katoen op het label staan.
« Laatst bewerkt op: 06 april 2009, 23:19:39 door Mr. X »
Hoog water.. Want we wonen niet voor niets in Nederland.

Offline Clay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1476 Gepost op: 06 april 2009, 23:15:36 »
Wat staat er in jouw labeltje? 99% katoen en 1% elastan?

98/2

Offline Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1477 Gepost op: 06 april 2009, 23:17:58 »
98/2

Het is in ieder geval bij beide opgeteld 100, maar daar sta ik niet van te kijken...

Offline Marien

• Gebruiker
  • Kiitos, Hyvaa!
    • Bekijk profiel
« Reactie #1478 Gepost op: 06 april 2009, 23:19:44 »
Ach, als iedereen hem koopt kan ik niet achter blijven  :lol:
Heb een beetje gek gedaan en drie broeken meegenomen. Waarom is dat gek? Nou twee kleuren zijn nieuw voor mijn kledingkast en ga eens bekijken of ik dat wil dragen en of ik dat kan combineren met mijn kleding(stijl). Tsja, voor 19 euro kan je die gok wel wagen. Kan hem altijd nog wegknikkeren, dat zou ik met een rode JC natuurlijk niet kunnen :lol:.
Ontzettend geluk gehad omdat ze nog maar één witte (jeans) maat 32 H&M broek hadden. Tevens nog een groene jeans variant meegenomen en een rode katoenen broek.

Binnenkort (morgen met een beetje geluk) even foto's maken. Ze zitten eigenlijk goed, wellicht iets te smal om mijn bovenbenen en mocht wat korter. Dat laatste is sowieso te verhelpen. Ze moeten alleen niet gaan krimpen in de was want dan wordt het me té 'skinny'.

Heb zelf niet gezien dat de witte 'see through' zou zijn. Bij de katoenen variant kan ik dat wel geloven maar de jeans vond ik redelijk dik.

Nu nog paars schoeisel kopen, dit gaat óf heel leuk staan óf ik loop erbij als een clown. hehe  \:D/

*edit
Ik zie dat op het labeltje van de jeans-achtige broek 98% katoen en 2% elastan staat
De katoenen variant heeft uiteraard 100% katoen op het label staan

zag niks doorschijnends en ik heb een zwarte boxer aan.

ik heb iig een witte en een grijze on the way.

gaat wel 3 maanden duren voor ik ze kan proberen en gaan dragen  :roll:

morgen in budapest eens zien wat ze daar hebben.

Online Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
« Reactie #1479 Gepost op: 07 april 2009, 12:21:38 »
Welke vestiging in Amsterdam?

Die in de Kalvertoren. Het ging om het model 99% katoen 1% elastan...
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Offline Mediaman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1480 Gepost op: 10 april 2009, 18:16:12 »
Dan gaat hij bij mij ook linea recta terug!  :lol:

En linea recta zurück!!! :lol:

Wat een slechte maatvoering, normaliter heb ik de maat 33 a 34, dit leek wel een witte panty!
A lavà ‘a capa ‘o ciuccio se perde acqua e sapone.

Offline Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1481 Gepost op: 10 april 2009, 20:38:20 »
Vind het wel meevallen. Zit wel vrij strak bij mij, dus moet hem niet wassen. Het is overigens van het "Divided" brand van H&M. Maakt het wat makkelijker zoeken, chaotische winkels zijn het toch.

Offline Marien

• Gebruiker
  • Kiitos, Hyvaa!
    • Bekijk profiel
« Reactie #1482 Gepost op: 10 april 2009, 21:18:23 »
Vind het wel meevallen. Zit wel vrij strak bij mij, dus moet hem niet wassen. Het is overigens van het "Divided" brand van H&M. Maakt het wat makkelijker zoeken, chaotische winkels zijn het toch.

klopt.

irritant van h&m

Offline Imperatore

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1483 Gepost op: 10 april 2009, 21:56:39 »
Ben ik voor niets speciaal naar de H&M in Tilburg gegaan vandaag. (in Breda zit geen herenafdeling) Ze hebben die witte panty dus niet. Wat raden de heren hier aan: hoeveel maten groter moet je de 'SF-broek' kopen? Normaal heb ik 30, ik denk dat ik nu wel aan 34 zit.

Toch maar eens online bestellen, als ie niet goed is, gaat hij ook bij mij weer direct terug. [Cruijff modus] Maar da's logisch[/Cruijff modus]

Offline Marien

• Gebruiker
  • Kiitos, Hyvaa!
    • Bekijk profiel
« Reactie #1484 Gepost op: 10 april 2009, 22:17:55 »
Ben ik voor niets speciaal naar de H&M in Tilburg gegaan vandaag. (in Breda zit geen herenafdeling) Ze hebben die witte panty dus niet. Wat raden de heren hier aan: hoeveel maten groter moet je de 'SF-broek' kopen? Normaal heb ik 30, ik denk dat ik nu wel aan 34 zit.

Toch maar eens online bestellen, als ie niet goed is, gaat hij ook bij mij weer direct terug. [Cruijff modus] Maar da's logisch[/Cruijff modus]

idd gewoon terug sturen die hap.

bestel gewoon meerdere maten, ben je gelijk klaar.

Online Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1485 Gepost op: 11 april 2009, 01:04:05 »
De lengte leek mij dan wel weer overeen te komen met gebruikelijke maten. Dat betekent dat je dus met vermaakkosten zit. Korter maken, en - als er een flink stuk af moet - misschien zelfs de pijpen van onder versmallen. En in mijn geval zou er flink wat van de band afmoeten als ik twee maten te groot neem. Allemaal prima te doen voor een mooie Incotex, maar voor een broek van de H&M heb ik dat persoonlijk niet over - die moet meteen goed zitten (voor zover ik normaal broeken bij de H&M koop dan, maar hetzelfde geldt voor bijv. Levi's).
60 percent of the time, it works every time.

Offline Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1486 Gepost op: 11 april 2009, 08:13:17 »
Heb je gelijk in, Ramone. Het is ook gewoon een leuke broek voor erbij, zal jouw en mijn status niet verhogen. Voor lief nemen dat de maatvoering niet zo specifiek en correct is als de duurdere broeken, is het credo.

Offline Clay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1487 Gepost op: 11 april 2009, 13:27:58 »
Ben ik voor niets speciaal naar de H&M in Tilburg gegaan vandaag. (in Breda zit geen herenafdeling) Ze hebben die witte panty dus niet. Wat raden de heren hier aan: hoeveel maten groter moet je de 'SF-broek' kopen?

Heb hem zelf wel in Tilburg gehaald. Draag normaal 29/30 breedte-maat en in deze broek ook 30.

Online RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1488 Gepost op: 12 april 2009, 10:40:15 »
Weet iemand hier hoe een Levi's 511 valt? Is dat slim of echt skinny?

Edit: spelling.

Online Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
« Reactie #1489 Gepost op: 12 april 2009, 11:54:45 »
Weet iemand hier hoe een Levi's 511 valt? Is dat slim of echt skinny?

Edit: spelling.

Volgens mij skinny. 504 slim.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Offline Wesley

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1490 Gepost op: 12 april 2009, 16:21:24 »
Ik heb een Levi's 511 Slim, die slim valt. Volgens mij is de 513 skinny.

Offline Jaspert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1491 Gepost op: 14 april 2009, 22:30:13 »
Ik kan het volgende melden op grond van bezit (504) en passessies:

504 - Straight: 2 in bezit (zeer donkere indigo en een off-white). In mijn ogen de broek zoals deze qua slankheid op dit forum gewaardeerd wordt. Beschikbaar in wassingen en kleuren die je kan dragen zonder er uit te zien als een dwaas met ritsfratsen op je achterwerk.
511 - Slim: heb ik aan gehad in 30 (net als recentelijk een 504 in 30 die perfect paste), en was echt pijnlijk strak en slank. Het kan strakker maar ziet er wel degelijk uit als skinny. Een 511 in 31 zou me misschien wel goed passen, maar die had men niet. Overigens vind ik dat er eigenlijk geen mooie 511 broeken in de winkels legen, veel fratsen erop.
513 - Skinny/Super Slim: waag ik me niet aan op grond van bovenstaande.

Offline GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
« Reactie #1492 Gepost op: 19 april 2009, 02:21:18 »
Vandaag ook de SF-HM-broek in R'dam gepast. Slimfit model dus. En ik kan je vertellen dat hij extreem 'slim' valt!

Inderdaad, ze menen het echt wanneer ze Very Slim op het etiket zetten. Vandaag in Amersfoort de H&M getrotseerd en de SF broek (of in ieder geval de 99/1 variant, aangezien niemand blijkbaar meer zeker weet welke witte broek de SF broek nou precies is) in 30 gekocht. Ik pas er nog net in... Maat 31 was wat relaxter, maar begon de broek op de verkeerde plekken baggy te worden (lees: ik kreeg er een grote kont van).

Offline maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1493 Gepost op: 19 april 2009, 07:31:44 »
Inderdaad, ze menen het echt wanneer ze Very Slim op het etiket zetten. Vandaag in Amersfoort de H&M getrotseerd en de SF broek (of in ieder geval de 99/1 variant, aangezien niemand blijkbaar meer zeker weet welke witte broek de SF broek nou precies is) in 30 gekocht. Ik pas er nog net in... Maat 31 was wat relaxter, maar begon de broek op de verkeerde plekken baggy te worden (lees: ik kreeg er een grote kont van).

Zoals ik altijd tegen vrouwlief zeg: "Die broek geeft je geen dikke kont....die heb je zelf" :D
De z doet het regelmatig niet....

Offline GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1494 Gepost op: 19 april 2009, 10:15:54 »
Zoals ik altijd tegen vrouwlief zeg: "Die broek geeft je geen dikke kont....die heb je zelf" :D
True, maar daar hoeven de kleren me niet aan te herinneren ;)

Offline Clay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1495 Gepost op: 23 april 2009, 10:00:10 »

Als met dé SF broek die uit mijn WDDHV post is dan is het een 98/2 mix met een denim-achtige stof. Heb ook nog een andere katoenen witte broek van de H&M gezien maar die was redelijk doorschijnend.

Offline GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1496 Gepost op: 23 april 2009, 13:48:51 »
Als met dé SF broek die uit mijn WDDHV post is dan is het een 98/2 mix met een denim-achtige stof. Heb ook nog een andere katoenen witte broek van de H&M gezien maar die was redelijk doorschijnend.

Ah, die 98/2 heb ik nog even naar gezocht maar die kon ik op dat moment in Amersfoort niet vinden...

Online RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1497 Gepost op: 23 april 2009, 13:55:27 »
Dank voor alle info over de 511, er stond er eentje op marktplaats voor 25 euro dus heb hem maar gekocht. Hij valt slim maar niet skinny, pijpen zijn 19 cm als ik het goed onthouden heb. Er zitten overigens geen frutsels op, hij is gewoon donker dus ik ben er wel blij mee :)

Offline Daedalus

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1498 Gepost op: 28 april 2009, 12:58:26 »
Jerry, just remember, it's not a lie if you believe it.

Offline Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1499 Gepost op: 28 april 2009, 14:17:50 »
Daar zitten mooie broeken tussen Daedalus. Begrijp alleen dat ze alleen in de VS verkocht worden en niet online?
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."