Auteur Topic: Circle of Tailors - Su Misura 1911  (gelezen 9249 keer)

Offline Clay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Circle of Tailors - Su Misura 1911
« Reactie #90 Gepost op: 24 april 2009, 11:06:05 »
Goed om te horen dat jullie er positief over zijn. Hoe zit het trouwens met de extra's, zit alles bij de prijs inbegrepen?
Welke lijn prefereren jullie? Zit er wat betreft kwaliteit van de stoffen veel verschil in? Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?

(sorry voor de vele vragen, maar ik wil graag goed voorbereid zijn en ik hoor zulke dingen liever van mensen die er ervaring mee hebben dan van een verkoper)

ik heb twee redelijk uitgebreide reviews geplaatst, daar staat wel alle info in eigenlijk denk ik, maar om toch kort antwoord te geven op je vragen:

bij de Friendship lijn is de all-in prijs 119,- ongeacht de stofkeuze en gekozen opties (zoals contrastboorden, zampa etc.) De prijs in de Family lijn is afhankelijk van welke stof er wordt gekozen.

De stoffen van de Friendship lijn zijn vergelijkbaar met die van andere aanbieders zoals Menco, de duurdere lijn is alles van Albini of Mason.

(edit: zie dat Dragoon me voor was)

Offline erikdegier

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 24 april 2009, 12:21:36 »
Ik heb een half jaar terug een shirt laten maken uit de Friendship lijn voor mijn afstuderen. Het is mijn eerste maatshirt en ik ben er erg tevreden over. Omdat het mijn enige maatshirt kan ik echter geen vergelijking maken met andere aanbieders.

Ik ben overigens ook geholpen door Dennis, de oprichter. Hij was erg vriendelijk en kwam zeer kundig op me over. Ik ga er zeker nog eens op bezoek voor een shirt :)

Offline Arjan Etemadi

• Gebruiker
  • Ettemadis.blogspot.com
    • Bekijk profiel
    • ETTEMADIS
« Reactie #92 Gepost op: 24 april 2009, 18:21:21 »
Vraag me altijd af hoe de taille bijvoorbeeld wordt ingenomen mocht deze nog te wijd zijn. waist darts?
If money is your hope for independence you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience, and ability.

Offline Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 24 april 2009, 20:38:42 »
Vragen naar de bekende weg? ;)
« Laatst bewerkt op: 24 april 2009, 20:40:29 door Bogart »
"It is ok for me to have everything I want"

Offline Joltcan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: 24 april 2009, 22:23:47 »
Goed om te horen dat jullie er positief over zijn. Hoe zit het trouwens met de extra's, zit alles bij de prijs inbegrepen?

Dennis is heel erg to-the-point wat prijzen betreft. De prijs die hij noemt is altijd inclusief alles. Ook is hij erg kritisch. Voor een vriend van mij heeft hij heel wat dingen gedaan waarvan ik al dacht 'daar moet je eigenlijk extra voor rekenen'. Maar goed, iedereen die ik ken blijft dan ook wel trouw aan hem.
highly caffeinated

Offline Alliata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: 24 april 2009, 23:41:20 »
Goed om te lezen dat de reacties zo positief zijn. Binnenkort dan maar eens een afspraak maken.

Ik hou jullie op de hoogte
"There are three choices in life: be good, get good or give up."
House MD

Tumblr

Offline Arjan Etemadi

• Gebruiker
  • Ettemadis.blogspot.com
    • Bekijk profiel
    • ETTEMADIS
« Reactie #96 Gepost op: 25 april 2009, 00:49:06 »
Vragen naar de bekende weg? ;)

Vraag het me gewoon af of de kleermaker die dat dan verandert dat met waist darts doet of het shirt open haalt

Cheers
If money is your hope for independence you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience, and ability.

Offline Clay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: 25 april 2009, 12:19:55 »

Vraag het me gewoon af of de kleermaker die dat dan verandert dat met waist darts doet of het shirt open haalt

Ze werken met een atelier (net als de meeste MTM-aanbieders) dus voor kleine aanpassingen zullen ze het naar een kleermaker in NL brengen en niet terugsturen naar het atelier.

Niet iedere shirtboer maakt alles helemaal zelf zoals jouw vader ;)

Offline Arjan Etemadi

• Gebruiker
  • Ettemadis.blogspot.com
    • Bekijk profiel
    • ETTEMADIS
« Reactie #98 Gepost op: 26 april 2009, 01:27:00 »
Wat jullie denk ik niet weten is dat als je de zijkanten van een shirt open moet maken (dus netjes alle stiksels) en dan weer aftekenen, en naaien, de moeite zeeeeeer groot is.

Ik wil de shirts van circle of tailors beslist niet omlaag halen. Het gaat mij dan ook niet om COT maar over het algemeen. Waist darts verpest voor mijn gevoel je "maathemd" definitie. Vroeg me enkel wat de kleermakers doen, of waist darts, of echt openmaken.

Ciao.

Offline Cambiare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: 26 april 2009, 09:32:21 »
Aha, Arjan, ik ben blij dit te horen, want zelfs bij maatshirts heb ik uiteindelijk lichte waist darts
nodig door een redelijk holle rug, waardoor in het midden van de rug bijna altijd de stof wat blijft
zweven terwijl de rest van het shirt perfect zit. Dan bedoel ik wel MTM-shirts in de prijsklasse
Menco green label of wat lager niveau Suit Supply, dus niet black label shirts of bespoke.

Ik loop nog niet zo lang mee in de wereld van de maatkleding, maar heb wel genoeg ervaring om
onderhand gezond te twijfelen of men niet gewoon goedkoop uit wil zijn, twee waist darts heeft
een kledingmaker zo gezet en openhalen is een ander verhaal.

Denk dat ik maar eens zo'n shirt naar mijn kledingmaker breng en als proef laat openmaken.
(mijn kledingmaker is tot nu toe TipTop-kledingmaker in Den Haag, hij heeft jaren gewerkt
voor Oger Amsterdam, maar was die Oger-stress beu en is lekker voor zichzelf begonnen)

Offline Alliata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #100 Gepost op: 26 april 2009, 16:17:07 »
zelfs bij maatshirts heb ik uiteindelijk lichte waist darts nodig door een redelijk holle rug

Ik vraag me af of je een shirt helemaal kan laten "meelopen" met een holle rug dvm van de zijnaad aan te passen? Lijkt me met waist darts juist beter te doen, maar goed ik heb er eigenlijk geen verstand van.
House MD

Tumblr

Offline Cambiare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: 26 april 2009, 16:35:38 »
Vind het zelf ook moeilijk om over te oordelen. Men vertelde mij bij Suit Supply dat als
ze aan de zijnaden zouden innemen, dat het dan aan de voorkant zou gaan trekken.

Overigens hebben ze het bij Menco keurig laten doen hoor, mooie geleidelijke lijn aan
laten brengen, shirt zit nu perfect. Bij Suit Supply moest het een keer over, doordat
ze het op het oog deden en niet netjes afspelden, shirts zitten nu goed, maar net niet
zo perfect als bij Menco, dus wellicht dat ik zo'n Suit Supply-shirt eens aan de zijkant laat doen.

Offline Arjan Etemadi

• Gebruiker
  • Ettemadis.blogspot.com
    • Bekijk profiel
    • ETTEMADIS
« Reactie #102 Gepost op: 26 april 2009, 19:11:02 »
Als je de zijkanten doet is het mogelijk om meer van de rugpand weg te halen en daardoor het trekken van de voorkant te voorkomen. Hoe precies weet ik niet, maar ik weet dat het geen makkelijke operatie is en de kosten best hoog kunnen oplopen om het te laten doen

Offline Cambiare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: 26 april 2009, 20:40:51 »
Hmmm ... :-k ... eens even nadenken, vind de discussies op dit forum bijzonder verhelderend.

Dus ... als een shirt daarmee veel duurder wordt, dan is het verstandiger om de shirts van nu
te laten zoals het is (nog steeds erg mooi) en volgende keer eens op niet-machinaal niveau een
shirt te laten maken, waar dan wel hiermee rekening gehouden kan worden. Bij een machinaal in
elkaar gezet shirt kan men namelijk niet hiermee rekening houden, bij handwerk kan dat wel,
heeft men mij gezegd.

Ik stop nu hier met discusseren over dit topic, want ik besef mij dat ik algemene dingen zit te
bespreken in een specifiek op CoT gericht topic. Dank voor de antwoorden.

Offline Alliata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: 26 april 2009, 21:04:09 »
Ik stop nu hier met discusseren over dit topic, want ik besef mij dat ik algemene dingen zit te
bespreken in een specifiek op CoT gericht topic. Dank voor de antwoorden.

Wat een wijsheid :D maar je hebt wel gelijk.

Om toch nog even de vraag van Arjan te beantwoorden over hoe ze het precies bij CoT doen:
Het staat in een review (ik geloof van clay) ergens een pagina hiervoor.
Ze lossen het in eerste instantie op dmv waist darts, maar passen wel je maten aan voor een eventuele volgende keer. Dus dan zou het daarna gewoon moeten kloppen.
House MD

Tumblr

Online Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: 26 april 2009, 22:24:23 »
[...] op niet-machinaal niveau een shirt te laten maken, waar dan wel hiermee rekening gehouden kan worden. Bij een machinaal in elkaar gezet shirt kan men namelijk niet hiermee rekening houden, bij handwerk kan dat wel, heeft men mij gezegd [...]

Volgens mij heeft dat niets te maken met machinaal of handwerk, maar met mtm of een echt eigen patroon. In dat laatste geval kun je met de machine ook alle gewenste pasvormen bereiken.
Zevenhonderdvier

Offline Cambiare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: 08 mei 2009, 11:55:57 »

Kopje koffie bij Paul Verschragen gedronken en alles doorgenomen, ook even deze vraag gesteld:
Een holle rug los je op door het achterpand in te nemen en niet gewoon de zijkanten in te nemen
of de goedkope oplossing 'waist darts' te kiezen. (dan is de vraag of je een machine zo in kunt stellen).
Dan ga ik nu over naar het topic van Paul Verschragen, ga daar waarschijnlijk een shirt laten maken.

Offline Amir

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: 08 mei 2009, 18:12:38 »
Ik zou graag wat informatie willen toevoegen aan het onderwerp waist dart.

Nadat de maten worden opgenomen , wordt het patroon wat een kleermaker gebruikt voor een overhemd aangepast aan de klant(dit wat betreft MTM). Voor bespoke geldt dat de kleermaker niet werkt met eigen patroon maar een geheel eigen patroon maakt voor de klant.

Wat betreft de waist dart: bij zowel de MTM als bespoke neemt de kleermaker de maten van de taille op( hier bevinden zich namelijk de wais dart) en hij zal zijn jouw stof dus zo moeten knippen dat het om jouw taille sluit, zonder waist dart.

Een overhemd heeft meerdere patronen: bij een holle rug zal een kleermaker meer van het patroon van het rug moeten knippen op dit op te lossen(dit is dat het technische gedeelte, wat minder makkelijk te begrijpen is voor een ieder die nooit patronen heeft gezien)

Waarom wordt er waist dart gebruikt bij (meerdere)winkels die maathemden aanbieden? Dit heeft puur te maken met risico's die het maken van een maathemd meebrengt:

1. Stel je besteld een overhemd dat voor jouw te strak is in de taille als eindresultaat ? wat te doen ? Een overhemd kan niet wijder worden gemaakt in de taille. Een geheel nieuw overhemd moet dan worden bestelt. Je kan je wel voorstellen dat dit een risico is, en economisch niet voordelig voor winkels die als tussenpersoon werken. Zij kunnen het overhemd gewoon weggooien.

NU: Indien er wel waist darts aanwezig zijn, kunnen die bij een strakke overhemd worden opengemaakt, waardoor er extra stof vrij komt. Het kan dan alsnog aan jouw lichaam worden aangepast. Er worden dan opnieuw waist darts ingenomen of indien niet nodig niet.

2. Hoe op te lossen als het overhemd te wijd is? De meeste aanbieders in Nederland doen het niet zelf. Zij kunnen niet jouw patronen gaan aanpassen als een overhemd niet geheel naar wens is.  Een ander alternatief dan waist dart is er dan niet ook niet voor hen.

3. Wat betreft de plaatselijke kleermaker.Die za al ten eerste, als hij het kan niet investeren in een naaimachine die daarvoor nodig is( is niet zomaar een naaimachine). En ook vergt dit te veel tijd en moeite waardoor de kosten die het meebrengt duurder zijn, dan het maken van een shirt zelf in de lage lonen landen, zoals Polen, Italië etc. Een waist-dart is een makkelijke oplossing, voor zowel de kleermaker als de overhemdaanbieder. Zij dragen immers kosten van het vermaken van jouw overhemd
« Laatst bewerkt op: 08 mei 2009, 18:17:42 door Amir »
www.ettemadis.blogspot.com

,,Amir in de bocht