Auteur Topic: Veelgestelde vragen over kleding  (gelezen 11124 keer)

Offline patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Veelgestelde vragen over kleding
« Reactie #90 Gepost op: 04 mei 2011, 22:59:38 »
Dat van C&A is inderdaad een inside-joke. Dat eerste is wel serieus bedoelt.

Overigens ben ik persoonlijk van mening dat, als je in een keer een grote omslag in je garderobe wilt maken, je gerust een boel basis stukken kunt gaan halen bij de h&m (shirts en broeken vooral). De kwaliteit is redelijk en je kunt zo goedkoop een flinke verandering aanbrengen. Daarna zul je het in kwaliteit uit moeten gaan bouwen, hoe je dat doet kun je hier op het forum overal vinden. Stel daarvoor ook gerust vragen in de desbetreffende topics.
Ik doe niet aan mode

Offline Lexcoaster

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 06 juli 2011, 10:26:29 »
De beste hemden komen overigens van Angelo Litrico.

Tja, de prijs/kwaliteit verhouding is wel goed.   :wink:
Men kan nooit in alles falen, want falen in alles is nog een prestatie op zich.

Offline kalkje

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 30 september 2011, 17:28:48 »
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen custom fit en tailored fit als het om de pasvorm gaat? Ik moet deze termen nl. vertalen. Tot nu toe vertaalde ik deze termen allebei steeds met smalle pasvorm, maar schijnbaar is er toch een verschil.
Anne-Marie

Offline Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 30 september 2011, 19:39:21 »
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen custom fit en tailored fit als het om de pasvorm gaat? Ik moet deze termen nl. vertalen. Tot nu toe vertaalde ik deze termen allebei steeds met smalle pasvorm, maar schijnbaar is er toch een verschil.
Anne-Marie

In mijn oren zijn het lege marketing termen.

Maar ik krijg het vermoeden dat jij iets studeert wat dieper op de zaak ingaat.
Hou ons op de hoogte..
Het is maar hoe je het bekijkt..

Offline Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Blog
« Reactie #94 Gepost op: 30 september 2011, 19:42:49 »
Anne-Marie

Tailord fit = smalle pasvorm
Custom fit = normale pasvorm

'Tailored' is een superlatief van 'custom' in elk geval (qua smalheid). Succes!
« Laatst bewerkt op: 30 september 2011, 19:44:21 door Swann »

Offline kalkje

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: 03 oktober 2011, 15:22:30 »
Bedankt voor de reacties. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Navraag bij de opdrachtgever leidde tot het antwoord: laat het maar onvertaald, zonder nadere toelichting. Ik ging er overigens tot nu toe van uit dat 'normal fit' gewone/normale pasvorm is (ongetailleerd), custom fit en tailored fit smalle pasvorm, getailleerd. Aangezien beide laatste termen nu apart vermeld werden, dacht ik dat er verschil moet zijn.
Omdat ik bij mijn vertaalwerk voor deze klant (normaal vertaal ik alleen Frans-Nederlands, voor deze klant Engels-Nederlands) wel vaker op dit soort probleempjes ben gestuit, kwam ik een aantal keren op dit forum terecht en vond hier ook het antwoord of op zijn minst een clou.
Tot de volgende keer dus maar!