Waz, een niet geplakt pak voor die prijs is lastig te vinden in Nederland.
Ik weet niet wat jouw eisen zijn en waar je deze eisen op baseert, maar ik heb het idee dat je je eisen deels baseert op wat er op dit forum gezegd wordt. Echter, vergeet niet dat een flink deel van de mensen die hier veel over pakken posten over een ruime ervaring met verschillende pakken, (mtm-)pakkenleveranciers en soms zelfs kleermakers beschikt. Hun eisen zijn hoger, hun kennis van pakken is groter, en de bedragen die soms worden neergelegd voor een pak zijn een factor van wat 95% van de Nederlanders (waaronder ikzelf) bereid is voor een pak te betalen.
Wellicht moet je je keuze afstemmen op de gelegenheden waar je het wil dragen en de eigenschappen die het pak moet hebben. Een pak waarin je presentaties houdt zit in een andere prijscategorie dan een bierpak, en je stelt andere eisen aan de stof, de robuustheid en het model. Een pak voor speciale gelegenheden is waarschijnlijk dunner dan een pak waarin je op de fiets naar je werk gaat. En aan een zomerpak stel je andere eisen dan aan een herfstpak.
Nu ik toch bezig ben: let ook op de kleur van je haar en je huid en het contrast daartussen, en de combinaties die je er mee kunt maken (met effen kan je veel meer combinaties maken dan met een krijtstreep bijvoorbeeld). De prijs van een pak is voor geen van deze verschillende eigenschappen een graadmeter van de kwaliteit.
Een voorbeeldje: ik kwam een keer bij een kledingzaak en daar stond naast een beteuterde heer een kwade vrouw zich luidkeels te beklagen over een duur pak dat veel te snel versleten was. Nogal wiedes, het was een hele dunne (en dure) stof en de beste man fietste er twee keer per week in naar zijn werk. Mevrouw stelde zich op het standpunt dat een hoge prijs garant moest staan voor een langere levensduur. Quod non in casu.