Het borstpand en de schouders lijken op de foto iets te ruim, en zoals eerder geconstateerd wijkt je kraag. Is die kraag een van de meegenomen punten bij je volgende pak?
Schouders zijn daar smaller van. Borst weet ik niet zeker.
Dat lijkt me vrij sterk. 1x ademhalen en je knalt uit je shirt, afgaande op de foto's heeft je taille zo'n 10/14 cm ruimte. (ik hou zelf 7 aan, en da's goed strak)
ws. meten we anders. Nog eens gemeten met een beter meettuig dan een mini stalen rolmaat die op het werk.
Borst: 8 cm (meet de plooi op die je kunt nemen voor het geheel strak staat)
Taille: 8 cm
Heup: 7 cm
Bovenarm: 6cm
Onderarm: 5cm
Jas is wat lastig op te menten, voor zo ver de nauwkeurigheid gaat
Onder en bovenarm ca 5cm. Armgat begint ca 7 a 8cm onder de oksel.
Tussen het borstpand en de borst zit ca 9 cm. Bij de middelste knoop zit ca 5cm ruimte.
Als je de jas aantrekt en netjes hangt sluit de kraak netjes aan de zijkanten aan op het boord en de hals. (Zchter kan ik niet bepalen). Als je wat rond loopt en doet zakken de schouders wat af en komt er ca 1cm speling tussen de kraag aan beide kanten. Als je hem weer netjes trekt en aan de voorkant de kraag op zijn plaats houdt met een hand, lijkt er achter op tussen boord en kraag een speling te zijn van ca 3 cm.
Mij lijkt:
- schouders kunnen 1,5 tot 2cm smaller
- kraag 2cm a 3cm knijpen
- borstpand 4cm minder ruimte
Ik denk dat de plooien bij de middelste knoop ontstaan door de over ruimte in de bartpanden. Daardoor komen ze daar waar minder ruimte is te leunen / lubberen.