Auteur Topic: New Tailor  (gelezen 67815 keer)

Offline Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
« Reactie #630 Gepost op: 18 januari 2011, 22:43:50 »
Zomaar een idee hoor, maar heeft iemand al tegen je gezegd dat ze misschien de kraag een beetje moeten knijpen?

Velponi schijnt daar een negotie in te hebben!

Offline tnimble

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #631 Gepost op: 18 januari 2011, 23:26:47 »
Het borstpand en de schouders lijken op de foto iets te ruim, en zoals eerder geconstateerd wijkt je kraag. Is die kraag een van de meegenomen punten bij je volgende pak?
Schouders zijn daar smaller van. Borst weet ik niet zeker.
Citaat
Dat lijkt me vrij sterk. 1x ademhalen en je knalt uit je shirt, afgaande op de foto's heeft je taille zo'n 10/14 cm ruimte. (ik hou zelf 7 aan, en da's goed strak)
ws. meten we anders. Nog eens gemeten met een beter meettuig dan een mini stalen rolmaat die op het werk.
Borst: 8 cm (meet de plooi op die je kunt nemen voor het geheel strak staat)
Taille: 8 cm
Heup: 7 cm
Bovenarm: 6cm
Onderarm: 5cm

Jas is wat lastig op te menten, voor zo ver de nauwkeurigheid gaat
Onder en bovenarm ca 5cm. Armgat begint ca 7 a 8cm onder de oksel.
Tussen het borstpand en de borst zit ca 9 cm. Bij de middelste knoop zit ca 5cm ruimte.

Als je de jas aantrekt en netjes hangt sluit de kraak netjes aan de zijkanten aan op het boord en de hals. (Zchter kan ik niet bepalen). Als je wat rond loopt en doet zakken de schouders wat af en komt er ca 1cm speling tussen de kraag aan beide kanten. Als je hem weer netjes trekt en aan de voorkant de kraag op zijn plaats houdt met een hand, lijkt er achter op tussen boord en kraag een speling te zijn van ca 3 cm.

Mij lijkt:
- schouders kunnen 1,5 tot 2cm smaller
- kraag 2cm a 3cm knijpen
- borstpand 4cm minder ruimte

Ik denk dat de plooien bij de middelste knoop ontstaan door de over ruimte in de bartpanden. Daardoor komen ze daar waar minder ruimte is te leunen / lubberen.
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2011, 23:29:20 door tnimble »

Offline Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #632 Gepost op: 18 januari 2011, 23:30:53 »
Schouders zijn daar smaller van. Borst weet ik niet zeker.ws. meten we anders. Nog eens gemeten met een beter meettuig dan een mini stalen rolmaat die op het werk.
Borst: 8 cm (meet de plooi op die je kunt nemen voor het geheel strak staat)
Taille: 8 cm
Heup: 7 cm
Bovenarm: 6cm
Onderarm: 5cm

Jas is wat lastig op te menten, voor zo ver de nauwkeurigheid gaat
Onder en bovenarm ca 5cm. Armgat begint ca 7 a 8cm onder de oksel.
Tussen het borstpand en de borst zit ca 9 cm. Bij de middelste knoop zit ca 5cm ruimte.

Als je de jas aantrekt en netjes hangt sluit de kraak netjes aan de zijkanten aan op het boord en de hals. (Zchter kan ik niet bepalen). Als je wat rond loopt en doet zakken de schouders wat af en komt er ca 1cm speling tussen de kraag aan beide kanten. Als je hem weer netjes trekt en aan de voorkant de kraag op zijn plaats houdt met een hand, lijkt er achter op tussen boord en kraag een speling te zijn van ca 3 cm.

Mij lijkt:
- schouders kunnen 1,5 tot 2cm smaller
- kraag 2cm a 3cm knijpen
- borstpand 4cm minder ruimte

Ik denk dat de plooien bij de middelste knoop ontstaan door de over ruimte in de bartpanden. Daardoor komen ze daar waar minder ruimte is te leunen / lubberen.

Theorie is mooi maar ik zou gewoon teruggaan, foto's eventueel uitprinten om te laten zien waar je vindt dat het aan schort en dan goed laten afspelden en innemen.

Offline dennisbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #633 Gepost op: 19 januari 2011, 09:54:59 »
Je hebt enkelnaats gemeten neem ik aan. want 8 cm op je borst is echt strak, idem voor taille.
"I'm A man of simple tastes, only the best will do"

Offline tnimble

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #634 Gepost op: 19 januari 2011, 10:08:01 »
Je hebt enkelnaats gemeten neem ik aan. want 8 cm op je borst is echt strak, idem voor taille.
Voor alle lengtes behalve voor de jas de borstpand ruimte, de lengte van de stof die je bij elkaar kunt pakken vanaf de naad.

De ruimte tussen het borstpak is aantal cm ruimte direct gemeten. Als je dit bij het hemd schat ik zo op iets meer dan 10cm.

Offline Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #635 Gepost op: 19 januari 2011, 18:26:33 »
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2011, 18:28:34 door Orno »
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Offline tnimble

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #636 Gepost op: 11 februari 2011, 23:01:22 »
Van morgen bij NT langs geweest voor een fit. Ik vind het altijd zeer spannend om iets wat je uitgezocht, samengesteld danwel bedacht hebt, voor het eerst in het echt te zien als geheel. De gekozen blauwe stof zit er op het lijf zeer goed uit en ook de combi van de voering kleur is helemaal geslaagd. Hier en daar wordt nog een beetje ingenome. Can't wait for the result. Het hier eerder bekritiseerde jasje is achter gebleven.

Zoals gewoonlijk ook lekkere koffie en vriendelijke ontvangst. Nog een tijdje met de heer Wolbrink gebabbeld onder andere over het artikel in De Pers, fotograven, reporters, (verschillen in) smaak, sijl en public opinion. Hij had ook nog een 'experimenteel' jasje van een rekbare/flexibele stof waar hij mee in de weer was toen ik aan kwam (was wat aan de late kant, Amsterdam was weer eens lekker druk, nog net geen 20 minuten in de rij voor de verkeerslichten bij de kruising met de Overtoom. Waarschijnlijk door een opbreking bij de Tweede Hugo de Grootstraat). Ben wel benieuwd hoe die stof uitpakt.

Foto's volgen zodra het af is.

14Skillz

• Gast
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2011, 01:12:20 door 14Skillz »

Offline Charlie

• Gebruiker
  • Britse kwaliteit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #638 Gepost op: 25 maart 2011, 12:21:23 »
Oeloeloe, Timur... wat een merk.
"A man should look as if he had bought his clothes with intelligence;