Auteur Topic: Stoffen  (369181 keer gelezen)

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Stoffen
Reactie #165 Gepost op: 30 maart 2009 - 14:20:40
Chapeau Velponi!

Cursus gedaan in het verleden? :-)
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #166 Gepost op: 30 maart 2009 - 14:33:23
Pfff, in Italië hebben ze het marketingpraatje ook ontdekt.  :mrgreen:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #167 Gepost op: 30 maart 2009 - 14:44:16
'Mag ik u begroeten?' :lol:

Schitterend, dank je. Reden te meer om geen Italiaans te gaan leren; als je weet wat die prachtige ratels daadwerkelijk betekenen...

Citaat
@Carwo: Solaro is iets anders, zie hier.

Ook hiervoor bedankt. Het lijkt wel een beetje hetzelfde idee: dat de onderkant van de stof door de bovenkant heen schijnt (in dit geval de ene kleur blauw door de andere), maar het is een 'beschermde' naam van Smith & Co., begrijp ik. (Van het voorbeeld word ik trouwens niet vrolijk, maar het effect van de door mij gekozen stof is gelukkig heel anders.)

Mr. X

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #168 Gepost op: 11 april 2009 - 16:25:46
Um, iets minder letterlijk maar volgens mij wel een betere vertaling van de twee teksten:

Bovenste: 'kostbare vruchten van de zomer / voor wie het genoegen wil proeven / van een klassieke en getransformeerde luxe'.

Onderste: 'katoen in het nieuw gestoken / om u mee in het nieuw te steken / van natuurlijke oorsprong / de levendigheid van een immer eigentijdse vezel'.

Een goede vriendin van me woont al een jaar in Italië. Heb haar even om verduidelijking gevraagd.

Op de bovenste had ze de aanvulling:

"Gezien dat getransformeerde in het italiaans trasformato is, en trasformista meestal een term is voor een bepaald soort stroming, zoals comunista (communistische) zou ik het vertalen als: Voor wie het genoegen wil proeven / van een klassieke en vernieuwende luxe"

De onderste vertaling kan zo blijven.

Gegroet!

Hoog water.. Want we wonen niet voor niets in Nederland.

Michael Corleone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #169 Gepost op: 11 april 2009 - 17:17:50
Um, iets minder letterlijk maar volgens mij wel een betere vertaling van de twee teksten:

Bovenste: 'kostbare vruchten van de zomer / voor wie het genoegen wil proeven / van een klassieke en getransformeerde luxe'.

Onderste: 'katoen in het nieuw gestoken / om u mee in het nieuw te steken / van natuurlijke oorsprong / de levendigheid van een immer eigentijdse vezel'.

die blauwe is weldegelijk ook een solaro velponi, de linnen zijde niet natuurlijk, maar de katoen wel.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #170 Gepost op: 13 april 2009 - 08:23:21
Dat wil ik best aannemen MC, maar hoe zit het dan met de bewering dat Solaro een 'trademarked weave of Smith and Co (Woollens)' is (zie artikel waarnaar ik heb gelinkt)? Klopt dat niet?

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #171 Gepost op: 13 april 2009 - 08:25:00
Een goede vriendin van me woont al een jaar in Italië. Heb haar even om verduidelijking gevraagd.

Op de bovenste had ze de aanvulling:

"Gezien dat getransformeerde in het italiaans trasformato is, en trasformista meestal een term is voor een bepaald soort stroming, zoals comunista (communistische) zou ik het vertalen als: Voor wie het genoegen wil proeven / van een klassieke en vernieuwende luxe"

Dank voor de aanvulling, had het kunnen weten aangezien lusso mannelijk is.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #172 Gepost op: 18 april 2009 - 12:15:24

Citaat
Super 150’s and 22 carat gold.

In line with its tradition of luxury and exclusivity, Scabal has developed Gold Treasure, a fabric made from 22 carat gold and fine count Super 150’s, from a rare bale of 15.5 micron Australian Merino wool. It represents not only the finest English craftsmanship, but is a genuine treasure trove, as its only decoration is 22 carat gold.

www.scabal.com

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #173 Gepost op: 18 april 2009 - 13:19:33
Wat kost een pakje van die stof? 10K?

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #174 Gepost op: 18 april 2009 - 13:33:52
Ik ken de prijzen niet, maar zo'n bedrag zit er zeker in.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #175 Gepost op: 18 april 2009 - 19:31:29
Heel los geweven blend van linnen, wol en zijde (van een voorjaarssjaal):

T4phage

• Board Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #176 Gepost op: 09 mei 2009 - 18:53:33
single width handwoven tweed: 75cm eg:

full width tweed and other machine made: 150cm eg: huntsman house tweed

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #177 Gepost op: 09 mei 2009 - 19:22:59
Thanks, T4phage. Laat maar komen die stoffen. (Labeltjes en dergelijke zijn ook altijd interessant.)

T4phage

• Board Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #178 Gepost op: 09 mei 2009 - 20:36:47
^^
die twee donegals zijn van W.Bill
De andere 'windowpane' tweeds zijn voor mij gemaakt volgens mijn specificaties door een tweed wever in Schotland (hij maakt ook de 'house tweeds' van Anderson and Shepards).

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #179 Gepost op: 09 mei 2009 - 21:44:52
^^
die twee donegals zijn van W.Bill
De andere 'windowpane' tweeds zijn voor mij gemaakt volgens mijn specificaties door een tweed wever in Schotland (hij maakt ook de 'house tweeds' van Anderson and Shepards).

Als je zoiets laat weven, moet je dan een minimale hoeveelheid stof afnemen? En kan iedereen dat laten doen of heb je daar connecties voor nodig?