Dat is een fraai schoentje Charlie! Persoonlijk vind ik een tassel nog fraaier in suède, maar er zitten mooie lijnen in. Heb je er spanners op de leest bij van Foster&Son?
Nee, is gewoon een standaard spanner. Geloof dat ze wel op de leest spanners maken, maar die zijn duurder en worden eigenlijk alleen bij bespoke schoenen geleverd.
Wat ik me even inhoudelijk afvraag over loafers -daar jij hier vast meer ervaring mee hebt- is of jij deze het hele jaar draagt? Persoonlijk heb ik ze altijd gezien als schoenen die bij uitstek geschikt zijn voor de zomer, maar die visie begint langzaamaan te veranderen. Maar is dat wel terecht?
Loafers begin ik steeds prettiger te vinden, temeer omdat ze erg gemakkelijk aan- en uitgaan en comfortabel zitten. Het dragen van loafers buiten de lente en de zomer zie je niet vaak, maar ik zie zelf eigenlijk niet waarom het niet zou kunnen. Suède loafers roepen naar mijn idee weer een wat zomers gevoel op dan leren loafers. Als er echt een pak sneeuw ligt dan zouden loafers niet ideaal kunnen zijn omdat de sluiting dus daarvoor te laag ligt. Als er echter geen sneeuw ligt, dan zie ik het probleem niet. In de herfst kun je naar mijn idee loafers prima dragen.
Laat ik voorop stellen dat je moet dragen wat je zelf prettig vindt. Ik vind loafers gewoon erg lekker zitten en daar gaat het om. Als het winter is wil ik ze overigens ook nog wel eens dragen, alleen dan gewoon met dikkere sokken, niets mis mee want een broek valt gewoon over de lage sluiting heen en het merendeel van de tijd zit ik toch binnen.