Ziet er goed uit! En geen geld voor deze specs. Waarom ben je voor dit horloge gegaan en niet voor de andere genoemde merken? Alleen prijs? Wat verwacht je van de afwerking? Ben benieuwd hoe het horloge in het echt bevalt!
Voornamelijk prijs ja, vooral als je naar prijs/kwaliteit verhouding kijkt. Hoewel ik het een prachtig ontwerp vind, heb ik er wat moeite mee om een bedrag van ong 800 euro uit te geven voor een horloge op basis van een 6498. Dat is zo ongeveer het simpelste mechanische uurwerk dat nu nog gebruikt wordt, zo simpel dat een Chinese versie van 2 tientjes het echt niet slechter doet dan een Zwitserse. Ze worden veel mooier afgewerkt met het logo van Stowa of Steinhart erin gegraveerd - Archimede overigens niet - en een swan neck regulator - Archimede wederom niet - maar veel meer boven een standaard 6498 is het ook niet. Ik heb ook al een hoop horloges met 6497/6498 uurwerken gehad, dus het voelt op dat gebied ook niet nieuw.
Daarnaast heeft Kemmner, vooral op de Duitse horlogefora, een vrij goede naam. Het schijnt dat zijn kasten niet heel veel onderdoen voor wat hij eerder bij Fricker bouwde. En de Stowa Marine heeft een Fricker kast... Het verschil zal hem dan voornamelijk zitten in de details van de wijzerplaat en wijzers. Archimede en Steinhart falen hier imho al snel door hun dubieuze fontkeuzes voor de wijzerplaat. De Stowa heeft de mooiste plaat en de elegantste echt geblauwde wijzers. De Kemmner zal waarschijnlijk voor die prijs blauw geverfde handen hebben en ik kan me voorstellen dat de wijzerplaat op details minder netjes afgewerkt is (hoewel ik dat dus nog in real life moet zien).
Gegeven de keuze dan tussen een Stowa MO voor 840 of een Kemmner voor 250 euro... ben ik dan toch die schrale student die de goedkope optie kiest. Niet populair op SF, ik weet het, maar toch. Mocht het ontwerp van de Kemmner zeer goed bevallen en ik de upgrade willen maken naar een Stowa MO kan dat in de toekomst altijd nog. Dit is ook een vrij veilige manier om het model te 'testen'.
Al hoop ik dat ik over een paar jaar gewoon het budget heb voor een Dornblüth