Op andere fora waar ik kom zijn de kenners het er redelijk over eens dat Rolex qua prijs/kwaliteitsverhouding uitstekend scoort. Een kwalitatief zeer goed eigen kaliber, zeer solide in elkaar gezet, en misschien wel het meest waardevast van alle klokken die er te krijgen zijn. Panerai's hebben of een ETA uurwerk zonder bijzondere complicaties waardoor de prijs IMO in geen verhouding staat tot het gebodene, of een JLC uurwerk die al helemaal een godsvermogen kosten. Het uurwerk van een PAM50 van 5k is vrijwel identiek aan mijn Tissot van 1k. Hoewel Panerai niet uniek is in het verwerken van ETA uurwerken vind ik het toch wel jammer. En de kwaliteit is prima, maar niet wereldschokkend, en kan niet op tegen Rolex, so I've been told. En met Panerai, hoe mooi sommige versies ook zijn, heb ik toch een beetje het gevoel dat het merk na tig jaar dood en begraven te zijn weer onder het stof vandaan gehaald is en in de hype van steeds groter wordende klokken goed geboerd hebben. Dan heeft Rolex IMO meer heritage, maar dat is volstrekt persoonlijk.
Zie mijn link.
Die Seiko ziet er vreemd uit met die steentjes... Afwerking valt me ook wat tegen... Welk type/referentie is het?
Afmetingen zijn een 'state of mind'. Ik draag zowel 35 mm als ook 43 mm...
Vandaag een titanium Panerai met een zeebaars ABP band
En daarom hoop ik deze week een LeCoultre Futurematic te ontvangen (hopelijk een wat nettere dan op onderstaand web-gestolen plaatje)
Even een (serieuze) vraag; Waarom vragen horlogefreaks elkaar om wristshots?
Even een (serieuze) vraag; Waarom vragen horlogefreaks elkaar om wristshots? Zelf kan ik mij niet voorstellen dat je zo'n horloge liever ziet om een harig stuk mannenvlees dan gewoon los, maar ik ben dan ook geen horlogefreak. Freak is overigens niet negatief bedoeld.
Waarom wordt in WDDHV altijd om een shot van gedragen kleding gevraagd, en wordt een foto van een losse collectie kleren op een bed afgeschoten?Daarom dus
Leuk! Heb je daar ook wristshots van? Ben erg benieuwd hoe dat zeebaars staat. En hoe je dat combineert met kleding, eigenlijk.
Gefeliciteerd, Jeroen. Eindelijk heb je hem. Staal of goud? Waar komt ie vandaan?
(...) maar voor de zomer bij een (...) bierflessegroene polo gaat het prima.
LeCoultre dus (zoals de meeste) verguld. Komt uit Frankrijk (als alles goed gaat).
Die Titus vind ik errug mooi!
Ik vind dat een beetje appels met peren vergelijken. Bij een wristshot zie je niks anders dan een vaak harig stuk vlees, maar waarschijnlijk is dat meer mijn perverse beeldvorming. Bovendien zijn dimensies ook maar moeilijk in te schatten als je niet de omtrek van iemands pols kent.
dat er daadwerkelijk freaks zijn die zich in een duikboot of straaljager wanen, en die er een paar duizend euro voor overhebben om deze waan kracht bij te zetten.
Aaaahhh! Je doet het weer!
De Kemmner Marine is trouwens binnen. Heb 'm tijdelijk op een Steinhart bandje gezet, aangezien ik geen andere 22mm in huis heb. Beauty shots volgen als er een meer passend leer voor gekocht is, for now even uit de crappy iPhone:*wristshot verwijderd*