Auteur Topic: Horloges  (gelezen 741012 keer)

Offline PvO

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
« Reactie #9420 Gepost op: 11 augustus 2010, 01:04:05 »
Vroeger legde ik nog wel eens een gulden op de rails dan werd hij ook groter  :mrgreen:
ben niet echt opzoek naar iets maar was uit nieuwsgierigheid wat rond aan het kijken....mocht ik echt iets moois zien wie weet  :roll:

Offline acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9421 Gepost op: 11 augustus 2010, 16:10:24 »
Die Seiko ziet er vreemd uit met die steentjes... Afwerking valt me ook wat tegen... Welk type/referentie is het?

Die omega en UN('s) zijn prachtig en de Omega zeker het servicen en oppoetsen waard. Ik zou de plaat nooit opnieuw laten opmaken overigens. Afmetingen zijn een 'state of mind'. Ik draag zowel 35 mm als ook 43 mm...

Offline acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9422 Gepost op: 11 augustus 2010, 16:13:19 »
@PvO, die grotere UN's zijn vaak marriages, een zakhorlogeuurwerk en plaat in een (nieuwe) grote polshorlogekast... Niet origineel in de strikte zin, wel redelijk imposant en draagbaar naar huidige maatstaven...

Offline GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
« Reactie #9423 Gepost op: 11 augustus 2010, 16:56:06 »
(Uit het Cafe)
Op andere fora waar ik kom zijn de kenners het er redelijk over eens dat Rolex qua prijs/kwaliteitsverhouding uitstekend scoort. Een kwalitatief zeer goed eigen kaliber, zeer solide in elkaar gezet, en misschien wel het meest waardevast van alle klokken die er te krijgen zijn.

Panerai's hebben of een ETA uurwerk zonder bijzondere complicaties waardoor de prijs IMO in geen verhouding staat tot het gebodene, of een JLC uurwerk die al helemaal een godsvermogen kosten. Het uurwerk van een PAM50 van 5k is vrijwel identiek aan mijn Tissot van 1k. Hoewel Panerai niet uniek is in het verwerken van ETA uurwerken vind ik het toch wel jammer. En de kwaliteit is prima, maar niet wereldschokkend, en kan niet op tegen Rolex, so I've been told.

En met Panerai, hoe mooi sommige versies ook zijn, heb ik toch een beetje het gevoel dat het merk na tig jaar dood en begraven te zijn weer onder het stof vandaan gehaald is en in de hype van steeds groter wordende klokken goed geboerd hebben. Dan heeft Rolex IMO meer heritage, maar dat is volstrekt persoonlijk.

Panerai heeft tegenwoordig ook manufactuur uurwerken, floriss. Of het heel goed is weet ik niet, want zo diep ben ik nieuwe Panerai niet ingedoken, maar het is niet meer zo dat je al die duizenden euro's neerlegt voor wat in principe een standaard ETA 6497 uurwerk met een andere plaat erop is.

Offline Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9424 Gepost op: 11 augustus 2010, 16:58:27 »
Zie mijn link. ;)
"It is ok for me to have everything I want"

Offline GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9425 Gepost op: 11 augustus 2010, 17:01:23 »
Zie mijn link. ;)

Whoops  ](*,) spuit 11 :)

Offline Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9426 Gepost op: 11 augustus 2010, 17:18:45 »
Spuit 11. Toen jij nog in de luiers poepte etc... :mrgreen:
"It is ok for me to have everything I want"

Online Laurens

• Gebruiker
  • I am part of all that I have met.
    • Bekijk profiel
« Reactie #9427 Gepost op: 11 augustus 2010, 18:36:12 »
Die Seiko ziet er vreemd uit met die steentjes... Afwerking valt me ook wat tegen... Welk type/referentie is het?

SEIKO Sportura SND861P1 Calliber 7t92 quartz
Hij is ook veel subtieler in het echt dan in zo'n enorme close-up.
Maar ik draag hem alleen casual en tijdens het sporten vandaar dat de kast al een beetje gehavend is. En ik kon hem toendertijd voor een hele lage prijs kopen bij Seiko center in A'dam omdat hij uit de collectie ging.

Offline acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9428 Gepost op: 12 augustus 2010, 08:34:49 »
Close-up vertekent inderdaad flink! Op wrist-shot heel wat subtieler, hoewel nog steeds niet echt mijn smaak (sorry)...

Vandaag een titanium Panerai met een zeebaars ABP band

Offline acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9429 Gepost op: 12 augustus 2010, 08:47:04 »
Afmetingen zijn een 'state of mind'. Ik draag zowel 35 mm als ook 43 mm...

En daarom hoop ik deze week een LeCoultre Futurematic te ontvangen (hopelijk een wat nettere dan op onderstaand web-gestolen plaatje):

Offline GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9430 Gepost op: 12 augustus 2010, 10:16:34 »
Vandaag een titanium Panerai met een zeebaars ABP band

Leuk! Heb je daar ook wristshots van? Ben erg benieuwd hoe dat zeebaars staat. En hoe je dat combineert met kleding, eigenlijk.

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • nouveau pauvre
    • Bekijk profiel
« Reactie #9431 Gepost op: 12 augustus 2010, 10:21:56 »
Even een (serieuze) vraag; Waarom vragen horlogefreaks elkaar om wristshots? Zelf kan ik mij niet voorstellen dat je zo'n horloge liever ziet om een harig stuk mannenvlees dan gewoon los, maar ik ben dan ook geen horlogefreak. Freak is overigens niet negatief bedoeld.
Her dress is up to waterline
Bitch is clearly borderline
Nose as white as Snow White's, in moonlight

Offline Pat

• Gebruiker
  • Don't touch the watch!
    • Bekijk profiel
« Reactie #9432 Gepost op: 12 augustus 2010, 10:31:43 »
Het beeld van de klok en hoe deze overkomt op jezelf als hij om de pols zit komt zo veel beter over. Zelf kijk ik altijd naar wrist shots.

Ook geeft een dergelijk shot een beeld van de diameter hoewel dit wel kan vertekenen met je eigen pols natuurlijk.

Offline Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9433 Gepost op: 12 augustus 2010, 10:41:22 »
En daarom hoop ik deze week een LeCoultre Futurematic te ontvangen (hopelijk een wat nettere dan op onderstaand web-gestolen plaatje)

Gefeliciteerd, Jeroen. Eindelijk heb je hem. Staal of goud? Waar komt ie vandaan?
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

Offline GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9434 Gepost op: 12 augustus 2010, 10:53:43 »
Even een (serieuze) vraag; Waarom vragen horlogefreaks elkaar om wristshots?

Waarom wordt in WDDHV altijd om een shot van gedragen kleding gevraagd, en wordt een foto van een losse collectie kleren op een bed afgeschoten?

Daarom dus :)

Offline Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Blog
« Reactie #9435 Gepost op: 12 augustus 2010, 11:01:57 »
Even een (serieuze) vraag; Waarom vragen horlogefreaks elkaar om wristshots? Zelf kan ik mij niet voorstellen dat je zo'n horloge liever ziet om een harig stuk mannenvlees dan gewoon los, maar ik ben dan ook geen horlogefreak. Freak is overigens niet negatief bedoeld.

Omdat er anders geschermd kan worden met oneigenlijke horloges? Het liefst een wristshot met een briefje in de hand: 'groet aan al mijn virtuele vrienden op SF of DZL' en een krant met de datum op de achtergrond.

Een test dat het niet allemaal bluf en suf gelul in de ruimte is maar dat er daadwerkelijk freaks zijn die zich in een duikboot of straaljager wanen, en die er een paar duizend euro voor overhebben om deze waan kracht bij te zetten. OK, dit laatste zal ik voor de goede orde maar terugnemen.

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • nouveau pauvre
    • Bekijk profiel
« Reactie #9436 Gepost op: 12 augustus 2010, 11:44:08 »
Waarom wordt in WDDHV altijd om een shot van gedragen kleding gevraagd, en wordt een foto van een losse collectie kleren op een bed afgeschoten?

Daarom dus :)

Ik vind dat een beetje appels met peren vergelijken. Bij een wristshot zie je niks anders dan een vaak harig stuk vlees, maar waarschijnlijk is dat meer mijn perverse beeldvorming. :P Bovendien zijn dimensies ook maar moeilijk in te schatten als je niet de omtrek van iemands pols kent.

Offline acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9437 Gepost op: 12 augustus 2010, 13:42:09 »
Leuk! Heb je daar ook wristshots van? Ben erg benieuwd hoe dat zeebaars staat. En hoe je dat combineert met kleding, eigenlijk.

Even niet bij de hand, maak ik wel gelijk met die van de LeCoutre, kun je gelijk het verschil zien. Die zeebaars combineert natuurlijk waardeloos, maar voor de zomer bij een donkerbruine of bierflessegroene polo gaat het prima. Gelukkig heb ik er ook een donkerbruine kroko-band bij...

Offline acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9438 Gepost op: 12 augustus 2010, 13:43:23 »
Gefeliciteerd, Jeroen. Eindelijk heb je hem. Staal of goud? Waar komt ie vandaan?

LeCoultre dus (zoals de meeste) verguld. Komt uit Frankrijk (als alles goed gaat). Dan krijgt hij een paar dagen 'test-wrist-time' en dán foto's ;)

Offline Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9439 Gepost op: 12 augustus 2010, 14:02:46 »
(...) maar voor de zomer bij een (...)  bierflessegroene polo gaat het prima.

Die rode ster op je borst maakt het geheel dan ook wel prachtig af. ;)

LeCoultre dus (zoals de meeste) verguld. Komt uit Frankrijk (als alles goed gaat).

Oké. Dank.
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

Offline acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9440 Gepost op: 12 augustus 2010, 15:33:38 »

Vooruit dan, 2 crappy foto's van mijn harige onderarm en één van de overige banden voor de PAM:

Verder eens met Mikey, deze wristshots zeggen niets over hoe het horloge in 3D 'draagt'. Lijkt hier lomper dan het is. Grappig: Een stalen Panerai 'draagt' (ook in 3D) veel groter dan een titanium exemplaar met dezelfde diameter.

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9441 Gepost op: 12 augustus 2010, 15:35:54 »
Mooi Titus en Pam natuurlijk.

Offline Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9442 Gepost op: 12 augustus 2010, 15:39:24 »
Die Titus vind ik errug mooi!
Always have a better answer.

Offline acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9443 Gepost op: 12 augustus 2010, 16:00:12 »
Die Titus vind ik errug mooi!

Heb ik ook best lang naar gezocht... Gekocht via eBay op basis van slechte foto's. Wat binnen kwam viel 200% mee. Hoort origineel een glaasje met een loupje op, maar dat heb ik laten vervangen (origineel bewaard) door een nieuwe zónder. Begin jaren 60...

Offline GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9444 Gepost op: 12 augustus 2010, 16:22:25 »
Ik vind dat een beetje appels met peren vergelijken. Bij een wristshot zie je niks anders dan een vaak harig stuk vlees, maar waarschijnlijk is dat meer mijn perverse beeldvorming. :P Bovendien zijn dimensies ook maar moeilijk in te schatten als je niet de omtrek van iemands pols kent.

Neem als voorbeeld deze shot van Samuel in WDDHV:
http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,59.msg323325.html#msg323325

Als ik het horloge los gezien had was ik daar niet positief over geweest. Een two-tone Rolex is voor mij standaard een vies, bling kamper horloge. Voor omhoog gevallen jaren 80 nieuw geld dat in verkeerde Benzen rijdt.

Maar als deel van de combinatie in deze wristshot vind ik 'm prachtig. Dat is het verschil wat een wristshot kan maken.

Offline GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9445 Gepost op: 12 augustus 2010, 16:29:48 »
dat er daadwerkelijk freaks zijn die zich in een duikboot of straaljager wanen, en die er een paar duizend euro voor overhebben om deze waan kracht bij te zetten.

Ach, hier wanen mensen zich ook in dat ze van adel zijn of bij een polowedstrijd aan kunnen schuiven. Het is maar net welke afwijking je hebt...

De Kemmner Marine is trouwens binnen. Heb 'm tijdelijk op een Steinhart bandje gezet, aangezien ik geen andere 22mm in huis heb. Beauty shots volgen als er een meer passend leer voor gekocht is, for now even uit de crappy iPhone:

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • nouveau pauvre
    • Bekijk profiel
« Reactie #9446 Gepost op: 12 augustus 2010, 16:32:51 »
Bij dat plaatje van die Lolex begrijp ik het, maar een bloot stuk arm, met een horloge. Kom op! Aaaahhh! Je doet het weer! :lol:

Offline GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9447 Gepost op: 12 augustus 2010, 16:41:49 »
Aaaahhh! Je doet het weer! :lol:

Mijn excuses voor het ontolereerbare naakt, MF. Zal het niet meer doen ;)

Offline acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9448 Gepost op: 12 augustus 2010, 16:44:18 »
De Kemmner Marine is trouwens binnen. Heb 'm tijdelijk op een Steinhart bandje gezet, aangezien ik geen andere 22mm in huis heb. Beauty shots volgen als er een meer passend leer voor gekocht is, for now even uit de crappy iPhone:

*wristshot verwijderd*

Deze is 44 mm? Flink horloge... Bevestigt in dat geval mijn stelling dat glanzende horloge 'groter' dragen?
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2010, 16:48:32 door acour_jeroen »

Offline Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9449 Gepost op: 12 augustus 2010, 16:51:13 »
Gewoon, om MF te f*cken  :twisted: