Auteur Topic: Horloges  (gelezen 741004 keer)

Offline brenn

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
« Reactie #9270 Gepost op: 27 juni 2010, 22:25:29 »
"the black dlc process is the future of the watch industry"

Alsof zwarte horloges geen mode verschijnsel zouden zijn en we over 40 jaar allemaal alleen nog zwarte horloges dragen...

Verder wel een leuk filmpje om te zien.

Offline Mr.G

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9271 Gepost op: 27 juni 2010, 22:32:23 »
Mjah, ik vind dat dus op geen enkele wijze zonde. Als jij een Rolex koopt en je 'm toch graag zwart wilt hebben moet je 'm zeker eens laten PVD'n. Zo heilig zijn die modellen nou ook weer niet. Op alle andere vlakken zal een SF'r hier niet rusten voordat z'n kleding tot op het laatste puntje vermaakt is tot zijn wens, maar bij een horloge mag dat dan opeens niet?  8-[

Daar ben ik het zeker mee eens. Een Rolex, met name de Submariner, is de Porsche onder de horloges. Met die zwarte coating maak je hem net weer een stukje exclusiever. Over smaak valt echter nooit te twisten.
‘Dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not’  -  Oscar Wilde

Offline Mediaman

• Gebruiker
  • Houd SF schoon.
    • Bekijk profiel
« Reactie #9272 Gepost op: 28 juni 2010, 06:33:26 »
Het verschil is voor mij dat het door derden wordt gedaan, niet door Rolex zelf. Maar goed, als je er een stuk of zes in je nachtkastje hebt liggen, who cares.
A lavà ‘a capa ‘o ciuccio se perde acqua e sapone

Offline carpe diem

• Gebruiker
  • I'm the bad guy?
    • Bekijk profiel
« Reactie #9273 Gepost op: 28 juni 2010, 07:40:50 »
Blijft zonde dat geklieder
When you buy the best, you only cry once.

Offline GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
« Reactie #9274 Gepost op: 28 juni 2010, 13:31:45 »
Het verschil is voor mij dat het door derden wordt gedaan, niet door Rolex zelf.

Maar MM, dat vind ik dus nog vreemder. Mocht Rolex besluiten om een volledig PVD of keramisch zwarte uitvoering van de Sub uit te brengen, dan is het opeens allemaal okee? Het is 'geklieder' en 'zonde' - totdat een of andere kerel in Zwitserland besluit dat de winstmarge ietsje opgekrikt kan worden door een zwarte limited edition uit te brengen?

Offline Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9275 Gepost op: 28 juni 2010, 15:04:42 »
Geen gehoor?

Jawel, maar niet zo snel als jij wellicht had gehoopt. Ik kom hier niet iedere dag.

De Chinesen hebben verschillende andere uurwerken, waaronder chrono's van ik meen Venus, schaamteloos gekloond, vandaar dat ik te snel (maar misschien kom ik over een tijdje nog wel het origineel van deze tourbillon tegen ;)) riep dat het een kloon is. Dat kan ik vooralsnog niet volhouden. Wellicht is kloon in dit verband een te scherp aangezette term.

Blijft staan dat die Chinese tourbillon natuurlijk nog altijd rommel is. Niet noodzakelijkerwijs gekloonde rommel. De productieparameters van zo'n ding kunnen niet tippen aan die van een tourbillon van een gerenommeerd Duits of Zwitsers huis. En dan heb ik het echt niet alleen over Patek Philippe.

Een Rolex, met name de Submariner, is de Porsche onder de horloges.

Hahaha. Is Porsche een gestanst massaproduct?
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

Offline Mr.G

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9276 Gepost op: 28 juni 2010, 17:38:07 »
Hahaha. Is Porsche een gestanst massaproduct?

Los van de goede kwaliteit van het product is het niet bepaald meer exclusief te noemen nee. Het is een voor de hand liggende keuze geworden in dat segment.
‘Dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not’  -  Oscar Wilde

Offline GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9277 Gepost op: 28 juni 2010, 21:39:44 »
De Chinesen hebben verschillende andere uurwerken, waaronder chrono's van ik meen Venus, schaamteloos gekloond

De Venus 175 bedoel je? Die is inderdaad nu een Sea-Gull ST-19 - Venus had in de 60s namelijk geld nodig om een nieuw uurwerk te ontwikkelen en heeft dat bekostigd door hun volledige tooling voor de 175 te verkopen aan de Chinezen, die een chrono uurwerk zochten voor hun luchtmachthorloges. Dat kun je nauwelijks schaamteloos klonen noemen, dat is betalen voor geleverde diensten.

De Chinezen hebben wel de meeste gangbare ETA uurwerken gekloond - naast ook een zeer rijk aantal eigen uurwerken te hebben, overigens. Maar de patenten hierop zijn allang verlopen dus dit is legaal. Of je het er moreel mee eens bent is een tweede, maar vergeet niet dat er in het belang van de maatschappij een goede reden is dat patenten verlopen...

Even goeie vrienden Edgar, ik heb alle respect voor jouw kennis van horloges en lees met plezier je berichten op DZVL. Maar als je me doodleuk hier van propaganda gaat betichten hoop ik toch op een iets meer gefundeerd verhaal dan het nu over een 'te scherp aangezette term' hebben.

Anyway - de kwaliteit van een Chinese tourbillon uit een horloge van nog geen 400 euro zal natuurlijk nooit tippen aan een Zwitserse tourbillon van 200.000 euro - het zou ook een schande zijn als dat wel zo was. Overigens hebben de Chinesen ook 3d tourbillons van eigen makelij in dezelfde prijscategorie, dus dat zou nog best een leuke eerlijke vergelijking kunnen zijn. Maar als het de techniek is die je interesseert is zo'n Chinees model een verdomd leuk instap exemplaar. De goedkoopste Zwitser zal ergens rond de 30k euro beginnen? Ik kan hier enkel voor mezelf spreken, maar dat is als student simpelweg niet een optie. Ook de komende jaren nog niet.

Offline Anaszi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9278 Gepost op: 28 juni 2010, 21:47:41 »
Over welke Chinese klokken en merken hebben we het hier?

Offline Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9279 Gepost op: 28 juni 2010, 22:20:11 »
Omegadogado, Bamiwc etc.

Offline Anaszi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9280 Gepost op: 29 juni 2010, 00:34:48 »
 :lol:

Offline Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9281 Gepost op: 29 juni 2010, 08:24:00 »
Even goeie vrienden Edgar, ik heb alle respect voor jouw kennis van horloges en lees met plezier je berichten op DZVL. Maar als je me doodleuk hier van propaganda gaat betichten hoop ik toch op een iets meer gefundeerd verhaal dan het nu over een 'te scherp aangezette term' hebben.

De 'te scherp aangezette term' zag op het woord kloon. De propaganda ziet op de Chinese rommel. En ook in je laatste post blijf je de Chinese rommel promoten met als prijs een belangrijke premisse.

Ik betwijfel of het op dit forum wordt gepruimd wanneer iemand hier roept dat hij een pak heeft gekocht bij de Neckermann voor nog geen € 45,00 (heus, het bestaat echt :shock:) en dat die persoon dan zegt dat hij, vanwege het feit dat hij als student simpelweg geen MTM of bespoke kan betalen, het pak van de Neckermann een verdomd leuk instap exemplaar is. Zeker wanneer de enige recensie bij het pak is: 'Ben zeer te spreken over de aankoop. Kwa vormgeving is het kostuum perfect.' (eerlijk: ik heb die opmerking er niet bij gezet :mrgreen:)

Ik denk (zeker weten doe ik het niet) dat veel mensen over hem heen zullen vallen. Dat een dergelijke post niet past op Stijlforum (was de ambitie niet om het niveau naar een hoger plan te tillen?), maar op een of ander 'prijsvechterforum'. Wat mij betreft passen op dat 'prijsvechterforum' ook de posts over de Chinese rommel.

* edit* tikfout
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2010, 08:30:50 door Edgar »
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

Offline Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9282 Gepost op: 29 juni 2010, 08:25:24 »
+1
"It is ok for me to have everything I want"

Offline Vriend

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9283 Gepost op: 29 juni 2010, 12:57:51 »
Als horlogeliefhebber zal ik persoonlijk niet snel een plakmerk dragen. Ik zie alleen niet in waarom er zo fel op wordt gereageerd? Het dragen van een plakmerk kan er zorg bij doen dragen dat men aangestoken wordt door het horlogevirus en in het vervolg een "echt" horloge gaat dragen. In mijn optiek kan dit een positief effect opleveren.

De vergelijking met het H&M pak is dan ook snel gelegd wat mij betreft. Is het dan niet wat overdreven om neerbuigend te praten over iemand die financieel (nog) niet daadkrachtig genoeg is om direct een tailor made suit aan te schaffen? Alsof jij, Edgar, je eerste pak direct op deze manier hebt aangeschaft?

Hoewel ik waarschijnlijk nu een bak met stront over me heen ga krijgen van de "gevestigde forumleden" hier, had ik wel het gevoel dat ik dit met jullie moest delen...

"Uiteindelijk begint alles met dromen"

Tabee
Doe je niks aan...

Offline GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9284 Gepost op: 30 juni 2010, 02:09:39 »
Ik denk (zeker weten doe ik het niet) dat veel mensen over hem heen zullen vallen. Dat een dergelijke post niet past op Stijlforum (was de ambitie niet om het niveau naar een hoger plan te tillen?), maar op een of ander 'prijsvechterforum'. Wat mij betreft passen op dat 'prijsvechterforum' ook de posts over de Chinese rommel.

Goed, hier verschillen we dus vrij sterk van mening over het niveau van wat jij Chinese rommel noemt. Wat mij betreft is het H&M niveau de Diesel, Guess, Hugo Boss plakmerk quartz spul dat bij elk lokale warenhuis in de schappen ligt. Zodra we het over een tourbillon hebben, toch niet de simpelste mechanische creatie ooit bedacht, zijn we dat niveau al ontstegen. Daarnaast is de afwerking van zo'n zogenaamde rommel tourbillon - puur enkel en alleen omdat het een functionerende tourbillon moet zijn - al van een hoger niveau dan een lowgrade ETA uurwerk - wat blijkbaar wel tot de acceptabele norm behoort, enkel omdat er een Zwitsers merkje op staat.

Maar prima, de boodschap is duidelijk, ik zal geen Chinese spullen meer hier posten.

Offline Marijn

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9285 Gepost op: 30 juni 2010, 10:44:37 »

Maar prima, de boodschap is duidelijk, ik zal geen Chinese spullen meer hier posten.

Onzin. gewoon posten. Er zijn er genoeg die dat wel waarderen (in iedergeval 1  ;) )

Offline carpe diem

• Gebruiker
  • I'm the bad guy?
    • Bekijk profiel
« Reactie #9286 Gepost op: 30 juni 2010, 10:48:56 »
Precies een horloge is een horloge en dat is de titel van dit topic

vond het wel leerzaam en dat brengt mijn kennis naar een hoger nivo
When you buy the best, you only cry once.

Offline Mediaman

• Gebruiker
  • Houd SF schoon.
    • Bekijk profiel
« Reactie #9287 Gepost op: 30 juni 2010, 11:43:31 »
Precies een horloge is een horloge en dat is de titel van dit topic

vond het wel leerzaam en dat brengt mijn kennis naar een hoger nivo

+1
A lavà ‘a capa ‘o ciuccio se perde acqua e sapone

Offline Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9288 Gepost op: 30 juni 2010, 12:50:17 »
Ook +1
60 percent of the time, it works every time.

Offline Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
« Reactie #9289 Gepost op: 30 juni 2010, 14:21:28 »
Mijn eerstvolgende investering gaat ongetwijfeld een skeleton watch worden, heeft iemand een goed voorstel of ervaringen met bepaalde merken/modellen/uitvoeringen?
http://www.youtube.com/watch?v=7JbUqwGWYUE
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2009 - Sneaker John Lobb
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2011 - Oxford Paolo Scafora

Offline Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9290 Gepost op: 30 juni 2010, 14:54:51 »
Breguet.
Helaas( gelukkig!!) niet te verkrijgen via 1 of andere webshop. :mrgreen:

Offline Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
« Reactie #9291 Gepost op: 30 juni 2010, 15:05:15 »
Breguet.
Helaas( gelukkig!!) niet te verkrijgen via 1 of andere webshop. :mrgreen:

http://www.prestigetime.com/brand/breguet.html :P
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Offline Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9292 Gepost op: 30 juni 2010, 15:12:12 »
Zonde.

Offline Avvocato

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9293 Gepost op: 30 juni 2010, 15:21:10 »
En dan even lekker 125k met je Paypal afrekenen :mrgreen:
The man with style, is the man who can smile

Offline HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel

Offline Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
« Reactie #9295 Gepost op: 30 juni 2010, 16:19:23 »
En zelfs via Leone zijn favo shop.
http://cgi.ebay.nl/NEW-MENS-BREGUET-LA-TRADITION-18K-GOLD-SKELETON-WATCH-/310229722242?cmd=ViewItem&pt=Wristwatches&hash=item483b21e482
Mijn favo shop is indien mogelijk het gehele www en niet uitsluitend ebay o.i.d. maar evenzogoed bedankt voor de info.
Ik zie echter investeringen voorbij komen i.p.v. aankopen; ik wil de uitgave graag op de V&W kwijt en er geen balans post van hoeven maken binnen het huishoudboekje  :oops:
Wellicht is er toch ook nog een transparante tijdsaanduider te koop zonder allerlei edelmetalen, wel fraai en wat betaalbaarder? :-k
« Laatst bewerkt op: 30 juni 2010, 16:21:48 door Leone »
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2009 - Sneaker John Lobb
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2011 - Oxford Paolo Scafora

Offline HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9296 Gepost op: 30 juni 2010, 16:59:36 »
Weet ik, Leone maar omdat je er zo aanbiedingen op vindt postte ik hem.

Al die skeletons zijn zo duur wanneer ik ze op het web zie. Ben dus bang dat het moelijk wordt.

Offline Avvocato

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9297 Gepost op: 30 juni 2010, 17:16:54 »
Misschien weet GuyS wat mooi Chinees spul voor je :mrgreen:
The man with style, is the man who can smile

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9298 Gepost op: 30 juni 2010, 17:39:43 »
Volgens mij is er wel wat te vinden voor een minder bedrag.

Offline Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9299 Gepost op: 30 juni 2010, 17:57:52 »
Chronoswiss