Oftewel, weer een gevalletje van goedkoop is duurkoop.
Niet als je weet waar je op moet letten en wat een beetje value for money is (het was mijn eerste mechanische horloge ooit, meteen van geleerd). Maar goed, ik ben nu bijna 2 jaar als hobbyist op horlogefora aan de gang. Je kunt ook die tijd vermijden en 'gewoon' een Zwitsers blaatmerk kopen

Hamilton heeft leuke modellen trouwens, een Open Heart bijvoorbeeld, vooral de versie met bruine dial spreekt me aan. Maar ik heb dan ook een voorkeur voor dials die afwijken van de norm....
Open heart ben ik geen groot fan van, maar dat komt doordat 90% van de openheart markt door de minder fraaie Chinese uurwerken wordt bezet. Dat negatieve beeld kan ik niet helemaal loslaten. Maar verder vind ik Hamilton een geweldig merk. Hun slogan -
"The American Brand" - is wat dubieus (aangezien het tegenwoordig 100% een Swatch dochter is en 0% Amerikaans) maar ze maken erg fraaie klokjes in een betaalbaar segment.
Zoals?
Seiko. Sea-Gull. Orient. Vostok. Poljot. En dat zijn de reguliere betaalbare horloges waar ik als pauper naar kijk - als je budget hebt kun je ook naar Nomos, A. Lange, en andere merken die high-end niet-Zwitserse manufactuur gebruiken kijken (ik mijd nu expres de niet-Zwitserse merken die wel ETA uurwerken gebruiken). En qua stigma wat er rond merken als Seiko rust, google maar eens naar de Grand Seiko's.