Auteur Topic: Horloges  (gelezen 741055 keer)

Offline Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
Re: Horloges
« Reactie #9210 Gepost op: 15 juni 2010, 11:54:09 »
Die heb ik :)
Erg mooi ding en een leuk 'gepimped' Unitas uurwerkje.

Waarom is er geen lol aan op die manier ?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Offline Pat

• Gebruiker
  • Don't touch the watch!
    • Bekijk profiel
« Reactie #9211 Gepost op: 15 juni 2010, 12:01:12 »
Mooi, helder en duidelijke klok. Wellicht vind je Trias (duits) ook wel mooi.

Horloge ophalen bij een juwelier of AD is veel leuker inderdaad, de gehele entourage eromheen. Weet nog goed dat ik mijn eerste Rolex bij de AD ging ophalen. Keek enorm uit naar die dag, en nog blijft het bijzonder.

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9212 Gepost op: 15 juni 2010, 12:02:39 »
Ik denk dat hij bedoelt dat je dan de passie van de juwelier mist en ook het zoeken en ervaren van andere mogelijke opties.

off-topic: hieperdepiep mijn honderdste post ;)
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Offline Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
« Reactie #9213 Gepost op: 15 juni 2010, 12:03:53 »
Trias is niet te vergelijken met Stowa.

Overigens is het openen van je pakketje van Stowa ook een groot plezier.
Handgeschreven kaartje er bij etc.
Overigens is de Stowa het enige horloge dat ik tot nu toe nieuw gekocht heb.

Mijn Rolex en Omega heb ik tweedehands gekocht en daar heb ik geen spijt van :)
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2010, 12:05:30 door Timothy »
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Offline Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9214 Gepost op: 15 juni 2010, 12:04:26 »
Mooi ding, die Stowa. (beetje preken voor eigen parochie, ik heb z'n grotere broer om m'n pols hangen..)

Offline Anaszi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9215 Gepost op: 15 juni 2010, 12:41:44 »
Overigens is het openen van je pakketje van Stowa ook een groot plezier.

Twijfel ik niet aan maar het kijken, passen, voelen vind ik altijd erg leuk.

Offline Anaszi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9216 Gepost op: 15 juni 2010, 13:08:25 »

Ook erg leuk, valt tweedehands misschien net binnen budget.  :-k

Ik ga maar even bedenken wat ik nou echt wil.

Offline Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9217 Gepost op: 15 juni 2010, 13:20:22 »
Ik denk dat dit verstandig is.
"It is ok for me to have everything I want"

Offline Pat

• Gebruiker
  • Don't touch the watch!
    • Bekijk profiel
« Reactie #9218 Gepost op: 15 juni 2010, 13:44:01 »
Die omega lijkt teveel op een Rolex.....spaar dan door voor een echte (wellicht tweedehands).

Online GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
« Reactie #9219 Gepost op: 15 juni 2010, 15:49:26 »
Die omega lijkt teveel op een Rolex.....spaar dan door voor een echte (wellicht tweedehands).

En die Rolex Sub is ook maar een arme kopie van de originele Fifty Fathoms ;) Zo kunnen we het 'wie was er eerder' spelletje wel even door blijven spelen - die Omega is ver genoeg van de Sub look af om prima gedragen te kunnen worden.

Anyway, ik snap dat je voor dat geld graag alles erop en eraan wilt, maar met een Stowa kun je echt niet de mist in gaan. Als je het een mooi horloge vind (mooier dan je winkelstraat alternatieven) zou ik er gewoon voor gaan. Trouwens, met de wachtlijsten bij Stowa is de kans best groot dat je 'm nu besteld en nu alsnog een ander horloge erbij kunt gaan kopen, aangezien ie dan ws pas over een half jaar klaar is ;)
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2010, 15:51:23 door GuyS »

Online GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9220 Gepost op: 15 juni 2010, 15:54:15 »
Wellicht vind je Trias (duits) ook wel mooi.

Daar zou ik eigenlijk gewoon ver weg van blijven. Ik zit vrij veel in dat prijssegment te spelen en de meeste van die germasians zijn een hoop blaat en weinig inhoud. Dan heb ik liever een merk dat er gewoon eerlijk voor uitkomt dat er een aziatisch uurwerk aan de binnenkant zit.

Offline Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9221 Gepost op: 15 juni 2010, 15:55:01 »
4 April besteld, zou half juni klaar zijn. Heb nog niets gehoord, dus je zou best wel eens gelijk kunnen krijgen.

Offline Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
« Reactie #9222 Gepost op: 15 juni 2010, 16:43:31 »
Daar zou ik eigenlijk gewoon ver weg van blijven. Ik zit vrij veel in dat prijssegment te spelen en de meeste van die germasians zijn een hoop blaat en weinig inhoud. Dan heb ik liever een merk dat er gewoon eerlijk voor uitkomt dat er een aziatisch uurwerk aan de binnenkant zit.

a.k.a. Troep ;)

Online GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9223 Gepost op: 15 juni 2010, 16:48:28 »
a.k.a. Troep ;)

Ik ben minder moeilijk dan de meeste SF'rs op dit gebied :)

Offline Vriend

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9224 Gepost op: 15 juni 2010, 16:57:58 »
Persoonlijk vind ik de suggestie van GuyS een goede. Hamilton is een kwalitatief top merk (heb zelf oa een hamilton, toevallig nu ook om) en ben er erg over te spreken. Prijs kwaliteit is top! Overigens heeft S/C in ehv 30% op de modellen...

Iig succes met vinden ;)
Doe je niks aan...

Offline Pat

• Gebruiker
  • Don't touch the watch!
    • Bekijk profiel
« Reactie #9225 Gepost op: 15 juni 2010, 17:29:58 »
Trias ken ik alleen van plaatjes en hem er ooit 1 in mijn handen gehad. Over de kwaliteit durf ik niks te zeggen.

Online GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9226 Gepost op: 15 juni 2010, 18:17:32 »
Trias ken ik alleen van plaatjes en hem er ooit 1 in mijn handen gehad. Over de kwaliteit durf ik niks te zeggen.

Ik heb een OEM skelethorloge van een concurrent van Trias gehad die uit dezelfde fabriek kwam (zelfde kast, wijzers, plaat, uurwerk, alleen een ander merkje op dezelfde plek). Kromme wijzers, losse subdial wijzer, dat soort onzin. 'tis een fijn segment om value for money in je horloges te vinden, vooral wanneer je slecht tegen Zwitserse marketingblaat kan, maar het is wel ontzettend caveat emptor.

Offline Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9227 Gepost op: 15 juni 2010, 20:01:57 »
Oftewel, weer een gevalletje van goedkoop is duurkoop. En ook qua horloges kun je best buiten Zwitserland (wat mij betreft kunnen we in z'n geheel buiten Zwitserland, maar dat terzijde).

Hamilton heeft leuke modellen trouwens, een Open Heart bijvoorbeeld, vooral de versie met bruine dial spreekt me aan. Maar ik heb dan ook een voorkeur voor dials die afwijken van de norm....

Offline Charlie

• Gebruiker
  • Britse kwaliteit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #9228 Gepost op: 15 juni 2010, 20:55:55 »
En ook qua horloges kun je best buiten Zwitserland (wat mij betreft kunnen we in z'n geheel buiten Zwitserland, maar dat terzijde).

Zoals?
"A man should look as if he had bought his clothes with intelligence;
put them on with care and then forgotten all about them."

.
- Sir Hardy Amies (1909-2003)

Online GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9229 Gepost op: 16 juni 2010, 00:17:12 »
Oftewel, weer een gevalletje van goedkoop is duurkoop.

Niet als je weet waar je op moet letten en wat een beetje value for money is (het was mijn eerste mechanische horloge ooit, meteen van geleerd). Maar goed, ik ben nu bijna 2 jaar als hobbyist op horlogefora aan de gang. Je kunt ook die tijd vermijden en 'gewoon' een Zwitsers blaatmerk kopen  O:)

Citaat
Hamilton heeft leuke modellen trouwens, een Open Heart bijvoorbeeld, vooral de versie met bruine dial spreekt me aan. Maar ik heb dan ook een voorkeur voor dials die afwijken van de norm....

Open heart ben ik geen groot fan van, maar dat komt doordat 90% van de openheart markt door de minder fraaie Chinese uurwerken wordt bezet. Dat negatieve beeld kan ik niet helemaal loslaten. Maar verder vind ik Hamilton een geweldig merk. Hun slogan - "The American Brand" - is wat dubieus (aangezien het tegenwoordig 100% een Swatch dochter is en 0% Amerikaans) maar ze maken erg fraaie klokjes in een betaalbaar segment.

Zoals?

Seiko. Sea-Gull. Orient. Vostok. Poljot. En dat zijn de reguliere betaalbare horloges waar ik als pauper naar kijk - als je budget hebt kun je ook naar Nomos, A. Lange, en andere merken die high-end niet-Zwitserse manufactuur gebruiken kijken (ik mijd nu expres de niet-Zwitserse merken die wel ETA uurwerken gebruiken). En qua stigma wat er rond merken als Seiko rust, google maar eens naar de Grand Seiko's.

Offline Vriend

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9230 Gepost op: 16 juni 2010, 10:51:36 »
Wederom eens met GuyS. Er is genoeg niet-zwitsers te vinden. Ik heb tevens een seiko kinetic perpetual en dat ding is fantastisch. Je merkt ook echt dat het japans is. Het kost niet overdreven veel maar je krijgt er een prachtig horloge met top techniek voor terug. Welk horloge kan je nou tot 4 jaar in een kast leggen, om doen en zichzelf bijstellen naar de juiste tijd. Ik vind dat fantastisch.
Doe je niks aan...

Offline Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9231 Gepost op: 16 juni 2010, 18:45:43 »
Ik zit nog even naar je reactie te kijken
...... Kromme wijzers, losse subdial wijzer, dat soort onzin.......

Ik dacht dat je dat negatief bedoelde (dat alles krom en los zat dus) en daar was mijn reactie "goedkoop is duurkoop" op gebaseerd. Maar je bedoelt het positief denk ik nu?

Ben het dus geheel met je eens, er is genoeg value for money te krijgen in dat segment, bijvoorbeeld inderdaad Seiko. Ook in Germanie is er genoeg te vinden: naast Stowa heb je ook nog Archimede, Steinhart, Laco (als die nog bestaan?) etc.

Maar ook in de hogere prijsklassen is er zat buiten Zwitserland te vinden uiteraard.

Online GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9232 Gepost op: 16 juni 2010, 18:57:56 »
Ik dacht dat je dat negatief bedoelde (dat alles krom en los zat dus) en daar was mijn reactie "goedkoop is duurkoop" op gebaseerd. Maar je bedoelt het positief denk ik nu?

Nee, dat was wel negatief bedoeld, maar met jouw reactie erna klonk het net alsof je alles wat niet Zwitsers is van tafel moest vegen, en dat was nou precies niet wat ik bedoelde ;)

Offline Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9233 Gepost op: 16 juni 2010, 19:19:59 »
Nee, juist niet. Mijn reactie was meer gericht op het heersende idee dat alles wat met uurwerken te maken heeft uit Zwitserland moet komen. Waar ik het in z'n geheel niet mee eens ben. Wat mij betreft halen we niets uit Zwitserland..

Ik heb nu een Duits horloge om m'n pols en Duitser nr 2 is onderweg. Van een ander merk dit keer, een Stowa nu. Een Stowa Marine2801 om precies te zijn. Dit wordt het horloge dat ik om doe als er kan bestaat dattie klappen kan oplopen. (een "beater" noemen ze dat toch in horloge forum termen?)

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9234 Gepost op: 16 juni 2010, 20:11:11 »
Wat is jullie ervaring met officine del tiempo?
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Offline MMorley

• Gebruiker
  • Lokale held
    • Bekijk profiel
« Reactie #9235 Gepost op: 16 juni 2010, 21:59:39 »
Nee, juist niet. Mijn reactie was meer gericht op het heersende idee dat alles wat met uurwerken te maken heeft uit Zwitserland moet komen. Waar ik het in z'n geheel niet mee eens ben. Wat mij betreft halen we niets uit Zwitserland..

Ik heb nu een Duits horloge om m'n pols en Duitser nr 2 is onderweg. Van een ander merk dit keer, een Stowa nu. Een Stowa Marine2801 om precies te zijn. Dit wordt het horloge dat ik om doe als er kan bestaat dattie klappen kan oplopen. (een "beater" noemen ze dat toch in horloge forum termen?)

Wat was het eerste merk, Stromen?

Offline Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9236 Gepost op: 16 juni 2010, 22:44:23 »
Lange&Söhne.
Dan heb je gelijk, Stromen. :mrgreen:
De rest is natuurlijk niet te vergelijken met het betere Zwitserse uurwerk.

Offline MMorley

• Gebruiker
  • Lokale held
    • Bekijk profiel
« Reactie #9237 Gepost op: 16 juni 2010, 22:45:14 »
Heus?

Offline Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9238 Gepost op: 16 juni 2010, 22:57:53 »
Ja.

Offline Daedalus

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #9239 Gepost op: 16 juni 2010, 23:22:14 »
Glashütte Original is niet meer goed?

EDIT: overgenomen door Swatch....
Jerry, just remember, it's not a lie if you believe it.